Kevään 2009 Odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Sars76 kirjautumatta
  • Ensimmäinen viesti
kevätkukkanen (ei kirj)
pöh... suppareita tuli vaihtelevasti n. klo 22.30 asti mutta sit ei enää mitään... hiukan ärsyttävää mutta ehkäpä se ennakoi että ei enää ole pitkää aikaa odotettavissa. Mies oli aamulla ihan että uskaltaako mennä töihin (matka tällä hetkellä max 10min) ja sanoin että no tottakai. Ei oo suppaillu tänään yhtään. Jatketaan jännäilyä. Isäni on ollut nyt viikon kylässä ja tänään lähtee, loppuu tää mun löhölomakin kun pitää taas esikoista hoivata...

Viime viikolla tosiaan esikoisen kummitäti ja yks toinen mun kaveri sai tyttövauvat että ehkä se kohta olis mun vuoro...

kevätkukkanen 39+6
 
Karoliina77
Moi,

tulin pikaisesti ilmoittamaan, että olen lähdössä nyt synnytyksen käynnistykseen. Menin aamulla kontrolliin korkeiden verenpaineiden takia, ja lääkäri päätti käynnistyksestä. Tulin käymään vielä nopeasti kotona, mutta kohta prosessi käynnistetään, ja saa nähdä sitten, onko Dani maailmassa jo tänään vai vasta loppuviikosta. Jännää! Ilmoittelen, kun pystyn (Jorvissa ei ilmeisesti ole langatonta yhteyttä, joten jätän läppärin kotiin).

Supparisäteitä edelleen lähettelen niitä kaipaaville ja toivotan kauniita kevätpäiviä kaikille!

Karoliina 39+4
 
Iiris86
No harmi kevätkukkanen ku supistukset loppuivat, mut tosi enteilevältä kuulostaa, varmasti saat pian lähteä.

Se olis sit laskettu päivä tänään, mut yhtään supistusta ei oo tullu tai mitään muutakaan. Viime yön oon nukkunu vissiin jotenki tosi huonos asennos, sillä ku heräsin aamulla niin koko vasen puoli oli ihan jumis :/ . Vasen hartia on vieläki tosi kipee. Nukun aina tosi huonosti silloin ku esikoinen on meidän välis nukkumassa. Ollaan sovittu esikoisen kanssa et se saa yhen yön viikossa nukkua meidän välissä ja niinpä meillä on tommonen makkari-maanantai :D .

Tänään olis suunnitelmis pestä sauna, leipoa sämpylöitä, siivota auto ja sit ajattelin et mennään esikoisen kans pitkälle kävelylle tohon viereiseen metsään..jos illalla sais sit lähteä ;)

Paljon supparisäteitä kaikille niitä haluaville, toivottavasti saadaan tällekkin viikolle edes yksi vauva :)

-Iiris ja Sintti 40+0
 
Iiris86
Karoliina olikin kerennyt kiilata väliin sillä aikaa ku naputtelin tuota viestiä.
Paljon tsemppiä koitokseen, toivottavasti synnytys käynnistyy hyvin eikä veny turhan pitkäksi. Hyvä että päättivät käynnistää, ei tarvitse enää pelätä ja jännätä koko ajan vauvan ja itsensä puolesta.
Taidetaan saada ainakin se yksi vauva tälle viikolle :)
 
Jenska85
Tsemppiä Karoliina käynnistykseen, hyvä kun pääset sinne nyt niin ei tarvitse enää pelätä, oli musta jo aikakin. Tsemppiä muillekin odotteluun, kyllä täällä kohta yksi jos toinenkin poksahtaa! :)

Ei taas oikein ehdi kirjoittamaan, mutta sen verran sanon että hyvin on lähtenyt vauva-arki sujumaan. Vauva oleilee vaan rinnalla aika tiuhaan, max parin tunnin taukoja, mutta yötkin sujuu kun olen ottanut vauvan viereen mistä on helppo tyrkätä tissi suuhun ja jatkaa itsekin unia... :) Meillä mies on sit hoitanut enimmäkseen vaipan vaihdot ja muut, minä olen keskittynyt tuohon vauvan ruokintapuoleen. Mitenhän pärjään sit kun mies lähtee taas töihin? Toivottavasti syöttövälit vähän pitenisi siihen mennessä. Ulos ei olla vielä vauvaa viety, odotan että tulisi joko se kaksi viikkoa ikää täyteen tai muutama aste lämmintä ulos.

Mä olen parantunut todella hyvin, tänään käväsin ekaa kertaa kaupungilla yksin ostamassa imetysliivejä ja paitoja. Ikävä tuli kyllä vauvaa tossa tunnin aikana jonka siellä viivyin! :) Mahakin alkaa näyttää jo ihan mahalta eikä miltään epämääräiseltä röllykältä, jälkivuotoa ei ole enää kuin vähän nimeksi niin että pikkuhousunsuojalla pärjää. Ahdistaa vaan vähän kun ahteri on levinnyt raskausaikana niin että mitkään muut vanhat housut kuin yhdet äitiyshousut ei mahdu jalkaan... Ois jo kiva saada ihan tavalliset pöksyt päälle, mutta uusia ostamaan ei nyt ihan heti ehdi.

Nyt on mentävä, poika inahtelee siihen malliin että tissi pitäis saada suuhun. Sori omanapaisuus, palaan kommentoimaan muitakin taas kunhan jonkun vapaan välin löydän ja yritän kertoa synnytyksestäkin vähän tarkemmin sen mitä muistan! :)
 
elmeri77
Muutaman päivän oon pitänyt lomaa myös netissä surffailusta, joten tännehän oli ehtinyt kertyä mukavia uutisia.
Onnea Jenskalle pikkumiehestä!
Ja Karoliina on lähtenyt käynnistykseen, toivottavasti kaikki menee hyvin - vauvauutisia odotellaan.

Ja eihän teillä Iiris ja Kevätkukkanen voi mennä enää kovin kauaa, kun on vauvat sylissä. Jänniä aikoja :) Ja kyllähän noi supistukset kuulostaa jo aika lupaavilta, ainakin kevätkukkasella.

Meillä vauva-arki menee ihan mukavasti. Tytön vatsakivut taisi johtua jatkuvasta syömisestä, viime viikolle sattui selkeä "maidontilauspäivä" ja ruokaa oli saatava jatkuvasti. Tai sitten se johtui mun syömästä hernekeitosta ja ruisleivästä.. Mutta nyt taas kaikki on ihan hyvin, tosin ilmaa tulee, mutta voi johtua d-vitamiinitipoista. Nekin kuulemma aiheuttaa ilmavaivoja.. Tyttö nukkuu edelleen n. kolmen tunnin pätkissä ja selvästi nälkäänsä herää. Yöllä olen minäkin ottanut vauvan kainaloon nukkumaan, niin siinä on ollut helppo imettää ja olen monta kertaa nukahtanutkin ennen kuin vauva on lopettanut syömisensä.

Täällä on nyt vihdoin päästy ulkoilemaan. Oon käynyt muutamana päivänä kävelemässä ja hyvin on tytölle uni maistunut vaunuissa. Ihana, kun pääsee ulos neljän seinän sisältä :) Meillä on eka neuvola torstaina, kiva on nähdä, miten vauva on kasvanut. Siellä kuulemma otetaan minultakin verenpaine, hemoglobiini ja paino, onhan tuo ihan hyvä nähdä nuo arvot (varsinkin hb), että onhan kaikki kunnossa.

Pampulei: täällä kans on isovanhemmat ollut kylässä ja itse oon päässyt "helpolla", kun mun äiti haluaa työntää vaunuja, pidellä vauvaa jne.

Nyt on taas mentävä... Vielä kerran onnea Jenskalle!

t. elmeri ja pikkuneiti 2,5 vko
 
kanelin
Hei
Harmittavaa, että KK:n supparit loppu, mutta kyllä ne varmaan kuitenki jotaki ennakoi. Toivotaan, että edistystä tapahtuu vielä tänään.

Karoliinanlle voimia koitokseen voi olla, että Dani on pianki sylissä. Tiä kuinka nopeaa synnytys etenee.

Iiriksellekki suppari rikasta alkuviikkoa. Mieki pesin eilen saunan, mutta ilman toivottua tulosta. Mietin tässä, että alottaisko jo tällä viikolla ikkunanpeusu urakan. Olkkarin ikkunat on kyllä niin paskaset, että ne voisin ainaki pestä.

Jenskan vauva-arki kuulostaa ihanalta. Mukava, että olet jo päässy itekseen asioille. Siitä se lähtee. Aluksi on kyllä vaikea olla pois vähänki aikaa pois kotoa. Puoli tuntia saattaa kuulostaa liian pitkältä ajalta. Hieno, että vauvan isä osallistuu lapsen hoitoon noin mukavasti.

Elmerin vauva-arki kuulostaa myös ihanalta. On mukava, että nuita auttavia isovanhempia on olemassa. Nyt, kun itellä on lapsi niin ehkä se oman äitin rooli ja apu vielä korostuu ja arvostus omaa äitiä kohti lisääntyy. Täytyy vain toivoa, että ossais sitten aikanaan myös antaa omille lapsille apua, kun sitä tarvivat.

Kävin tuossa vasta vyöhyketerapiassa ja tehtiin ns käynnistys hoitoa. Ihanaa oli täytyy vain toivoa, että loppu viikosta jo pääsis synnyttään. Toisaalta tuntuu ettei tämä meän vauva vielä tällä viikolla taida syntyä.

 
Pampulei
ONNEA ihan hurjasti Jenskalle!! Kuulostaa aivan tosi hyvältä! Eikö sulle tullu tikkejäkään? Wautsi kyllä =)

Ja Karoliinalle kovasti tsemppiä koitokseen! Hyvin se menee!!

Ja kaikille muillekin suppareita odotteleville ja jännääville malttia ja hyvää fiilistä! Oon ihan varma, et tää ketju synnyttää kaikki tosi hienosti =)

Täältä nyt vaa tällanen nopea viesti, että olen hengessä mukana ja luen kyllä, mutta en meinaa ehtiä kirjottamaan. Tuo pikkumies ei meinaa nukkua ollenkaan ja on koko ajan tissillä. Näin on menty nyt pari päivää. Onneks öisin nukkuu kyllä, mutta päivisin mun on ihan turha yrittää tehdä mitään. Toivottavasti on väliaikasta ja alkais taas nukkumaan ees jonkunnäköset päikkärit.

Elmeri: hieno homma, et teillä masuvaivat ohi!

Nyt pitää mennä. Sorry lyhyt viesti. Palaan kommentoimaan heti ku saan pienen siivun aikaa..

Pampu ja pikkumies tasan kolme viikkoa =)
 
mume
Hurjasti onnea kaikille nyytin jo saaneille!! Kiva lukea teidän synnytys/vauvakuulumisia. :) Olen siis edelleen käynyt viikoittain lukaisemassa kuulumisianne ja olen elänyt "hengessä" mukana. Monella on nyt jännät paikat, kun lupaavia supistuksiakin ollut ilmassa. Hui!

Itse olen edelleen yhtenä kappaleena ja saa vielä ollakin, kun rv 35+5 meneillään. Hyvän alun jälkeen on alkanut vaivoja ilmaantua. Kävely on tosi hankalaa ja meinaa supistella, jos enemmän touhuaa. Yöt on tosi rikkonaisia...huoh. Neuvolan ohje oli ottaa rauhallisesti, mutta jos synnytys alkaa, niin sitten saa vauva tulla. Saa nähdä kuinka käy, kun esikoinenkin tuli melkein kaksi viikkoa etuajassa. Synnytys pyörii mielessä usein ja ensiviikolla menen synnytystapa-arvioon polille, kun esikoisella oli imukuppi käytössä ponnistuksen lopussa. Arvioivat nyt tulokkaan kokoa ja sitä, että mahtuuko varmasti tulemaan. Vauva ollut kauan jo raivotarjonnassa ja nyt aika alhaalla, epäili terkka, että ei vält. ennen synnytystä tuon alemmas menekään. Nyt vaan tuntuu, että yöllä poras itseään vielä enemmän tuonne alas, oli niin mojovaa meininkiä.

Nyt laitan itseni "kuosiin" tälle päivää ja lähden ulkoilemaan esikoisen kanssa (eli itse istun jossain portaalla ja katson, kun lapsi leikkii - tylsä mamma). :)

-mume
 
Iiris86
Voi kun mukavaa kuulla että kaikilla on lähtenyt vauva-arki hyvin rullaamaan, elmerikin on päässyt jo ulkoilemaan pikkuneidin kanssa :) . Kuinkas Pampuleilla, onko siellä aloitettu ulkoilut? Minä odotan jo kovasti että pääsisi vaunuuttelemaan Sintin kanssa ihanilla kevätilmoilla..mutta tulisi nyt ensin edes pihalle tuolta masusta. Ja viime yönä kevät tainnut ottaa hieman takapakkia, nimittäin valkoinen lumipeite taas maassa :( .

Toissapäivänä oli neuvola ja kaikki asiat oli hyvin. Uus aika annettiin viikon päähän ja toivottavasti sinne ei tarvitsisi enää mennä. Maanantaina mulla on sit äippäpoliaika, mikä annettiin silloin kun olin siel synnytystapa-arviossa. Kai ne nyt sit kattovat kohdunsuuntilannetta ja vauvan kokoa ja päättävät sit käynnistyksestä. Mut mä oon satavarma et joudun kotiin takaisin odottelemaan :/ . Eilen innoistuin siivoamaan perusteellisesti auton sisältä ja illalla tulikin jo vähän pidempiä ja mojovampia suppareita mut sit ne loppu :/ . No nyt viikonlopun ajan ei olisi väliksikään vaikka ei syntyisikään koska mies on lauantain ja sunnuntain firmansa kanssa messuilla, mutta meidän säkällä synnyttämään lähetään juuri nyt viikonloppuna :D

-Iiris 40+3
 
Roberta73
Kiva oli kuulla mumesta pitkästä aikaa. Kuulostaa tutulta tuo touhuamisen jälkeiset supistelut. Rauhallisesti vaan.

Kanelin vyöhyketerapia ja käynnistyshoidot kuulosti jännälle, toivottavasti niistä on apua ja pääset pian synnyttämään.

Minulla olisi työvuorossa myös autonpesu kuten Iiriksellä. Kellarikin on jo siivottu :)

Onkohan Karoliina jo saanut Danin maailmaan? Toivottavasti verenpaineet jää sairaalaan ja olotila helpottuu.

Olin tänään neuvolassa viimeisessä lääkärintarkastuksessa. Sain lähetteen Jorviin koska oli lieviä raskausmyrkytyksen oireita: paino noussut +660 gr/vko, turvotusta on ja päänsärkyä ollut, pissassa oli protskut yhdellä plussalla ja verenpaine oli 140/96 neuvolassa mitattaessa mutta kotona arvot olleet matalat (110/70). Verenpaineesta epäilen eniten valkotakkisyndroomaa koska lääkärissä on minulla aina ollut paineet koholla. Hyvä, että ovat tarkkoja ja laittavat tutkimuksiin varmuuden vuoksi. Vauva ja istukka ultrataan ja sitten on pissatestejä tms. Täytyy selata taaksepäin Karoliinan kirjoituksia ja katsoa miten hänellä tilanne kehittyi ja mitä testejä sairaalassa tehtiinkään. Jos tilanne pahenee niin käynnistys voi täälläkin olla edessä. Silloin pyydän 100 varmasti epiduraalin, käynnistyskivut voi olla paljon kovemmat kuin luonnollisesti alkaneet supparit.

Viikonloppuja! Nakki just potkasi ja lähetti kaikille terkkuja,

Roberta 36+3
 
kanelin
Hei kaikille

Mukava, että Pampun tissittely on lähteny mukavasti käyntiin. Mulla oli kyllä esikoiselta rinnanpäät mahtavan kipeät varmaan sen pari viikkoa ainaki, mutta ajan kanssa imetys sitten alko sujumaan ihan hyvin ja sainki imettää yli vuoden poikaa.

Vyöhyketerapiassa oli ihana käydä. En usko, että käynnistyy sen voimalla. Eilen kävin neuvola lääkärillä ja sano ettei varmaan tarvi ens viikolla, kun haaveilla synnyttämisestä. Painoarvio oli 2,5 kg, joten eipä se nyt haittaa vaikka vauva vähän vatsassa kasvaiski. Tuntuu etteihän niin pientä ossaa käsitelläkkään.

Toivottavasti Robertalle ei nyt tuo raskausmyrkytys kovin ala kummitteleen. Voihan tuo verenpaineen nousu olla merkki tulevasta synnytyksestäki.

Palataan ja mukavaa perjantaita kaikille.
 
Roberta73
Kävin Jorvissa testeissä, kaikki oli hyvin ja hälytys väärä. Pitkään etsittiin sydänääniä ja ne saatiin kuuluviin vasta kyljellään kun supisteli samalla. Kuten arvelin, verenpaineet laski mittausten myötä ja tulos oli normaali viikkoihin nähden. Pissa negatiivinen ja epäilivät että neuvola oli sekoittanut proteiinit ja valkosolut ja ihmettelivät miksi minut olis sinne lähetetty kun vain valkosolut oli plussalla ja ne onkin usein pelkästä valkovuodosta. Turha käynti mutta onneksi niin. Nakki ultrattiin ja veikkaus oli 2.5 kiloa :)

Roberta 36+3
 
Iiris86
Hyvä Roberta että kaikki olikin kunnossa. Varmaan aluks meni jo kylmänväreet ku sydänääniä ei meinannu löytyä, mut onneks lopulta löytyi :)

No nyt on ukon messutkin ohi eikä lähtöä tullu. Huomenna meen äippäpolille aamulla ja vähän jänskättääkin et mitä ne siel ny päättää. Luulenpa kuitenkin et jos kaikki on hyvin niin takasin kotiinhan ne mut laittaa odottelemaan ja onhan se hyväkin sillä niin kovasti toivoisin et sais lähtee luomusti synnyttää eikä käynnistystä. Mut toisaalta ois kuitenkin kiva jos sais jäädä käynnistykseen niin sais Sintin pian jo syliin <3
Sairaalakassiin pitäis pakata viel loput tavarat, ku otan sen varmuuden vuoksi huomenna mukaan. Eli jos musta ei huomenna mitään kuulu oon todennäkösesti jääny käynnistykseen.

-Iiris 40+5
 
Jenska85
Maanantaita kaikille!

Olen käynyt lueskelemassa viestit täällä mut ei oikein malta jäädä kommentoimaan... Tsemppiä Iirkselle, jos olet vielä viestejä lukemassa. Ei siihen joka tapauksessa ole enää pitkä aika kun saat Sintin syliin. Jokohan kanelin ja kevätkukkanen on nyytit sylissä? Karoliina on varmasti ainakin jo saanut danin syliin... Kiva kuulla mumestakin taas! Ja hyvä että Robertalla oli kaikki hyvin eikä ollut kyse raskausmyrkytyksestä!

Täällä menee kivasti vauvan kanssa, ollaan nyt käyty ulkoilemassakin muutamaan otteeseen, tosin vielä hyvin vähän aikaa kerrallaan. Vauva on aivan iiihana ja niin hyväntuulinen, vienyt äidin sydämen täysin! Pienellä on vaan ollut vähän masuvaivoja viime päivinä, toivottavasti eivät pahene... Melkein kaikilla vauvoilla kyllä taitaa jonkin verran olla mahavaivoja jossain vaiheessa, joten aika normaalia tuo taitaa olla.

Jos sitten kertoisin vähän synnytyksestä: Eli multa lorahti lapsivedet vessanpönttöön 5.4 sunnuntai-aamuna. Soitin sairaalaan josta käskivät syödä aamupalan ja pakkailla kassit ja tulla sitten paikan päälle. Olin varma et mut passitetaan vielä kotiin odottelemaan supistuksia mutta täällä otetaankin aina suoraan osastolle jos lapsivedet on menneet. Koska oli sunnuntai pääsin suoraan synnytysosastolle ja synnytyssaliin, jossa sitten odottelin supistuksia koko päivän, mutta kunnon supistukset eivät alkaneet. Yöllä sain jo sitten antibioottitipan kun lapsivesien menosta oli kulunut 18 tuntia. Aamulla 6.4 ja 24 tuntia vesien menosta sain ensimmäisen käynnistystabletin puolikkaan. Vielä ei tapahtunut oikeastaan mitään, mutta kun sain iltapäivällä toisen puolikkaan niin johan alkoi supistukset! Supistukset alkoivat tulla n. 5 minuutin välein joskus kolmen maissa, ja jatkuivat samanlaisina ainakin iltakahdeksaan asti. Välillä kävin ammeessa ja suihkussa, vesi ei helpottanut supistuksiin mutta auttoi rentoutumaan supistusten välillä. Supistukset olivat tosi kipeitä heti alusta asti, mutta tuntuivat vähän "väärässä" paikassa, eli vain ihan alavatsalla eikä koko kohdussa. Sain petidiiniä suun kautta kipuihin, mutta se ei auttanut ollenkaan. Joskus yöllä sain sitten epiduraalin, olin vasta jotain kolmisen senttiä auki. Epiduraali tuli kyllä ihan kreivin aikaan, tuntui että voimat oli aika vähissä ja tärisin vaan. Asiaa ei yhtään helpottanut kädessä ollut tippakanyyli mikä kipeytyi tosi pahasti. Mutta sen jälkeen kun sain epiduraalin olo helpottui huomattavasti, enkä tuntenut supistuksia enää juuri ollenkaan.

Parikymmentä minuuttia epiduraalin laittamisen jälkeen kätilö kävi tarkistamassa kohdunsuun ja olinkin jo seitsemän senttiä auki. Toiset parikymmentä minuuttia ja olin jo täysin auki. Ennen ponnistamista piti vielä katetroida virtsarakko, pissaaminen ei onnistunut kun olin niin tunnoton epiduraalin takia. Muutenkin jouduin sitten odottelemaan taas kunnon supistuksia ja ponnistamisen tarvetta, epiduraali häivytti näitä. Sain sitten oksitosiinitipan, ja lopulta aloin varovasti ponnistamaan. Musta tuntui että mitään ei tapahdu, että ei voi tapahtua kun ei edes sattunut, mutta kätilö sanoi että pää tuntuu käteen, on ihan hollilla. Ponnistelin siinä aikani ja jossain vaiheessa sattui aika kovasti kun pää oli jo osin ulkona mutta supistus loppui hetkeksi enkä voinut ponnistaa, mutta lopulta vauva tuli aika helposti ulos. Heh, sinä hetkenä vain kun sattui olin aivan varma että nyt tulee kunnon repeämät ja huusin kätilölle että leikkaa nyt saatana se eppari, kätilö vakuutteli että joo, joo, jos ei seuraavalla ponnistuksella synny niin leikkaan, mutta samalla suurin piirtein iski silmää mun miehelle... No seuraavalla ponnistuksella tiistain 7.4 puolella klo 3.24 poika sitten tulikin ulos ja kivut unohtui samoin tein. Lopputulos oli sitten se että alapäähän tuli vain pieniä nirhaumia joihin ei tarvittu tikkejä. Istuin jo saman päivänä, peräpukamat olivat kipeämmät kuin pimpska, mutta nekin paranivat ihan päivässä tai parissa. Kaiken kaikkiaan synnytys oli ihan hyvä kokemus eikä jäänyt traumoja. Ikävintä oli se että synnytys jouduttiin käynnistämään ja supistukset olivat "epäluonnollisia" ja kovin kivuliaita, mutta selvittiinhän tuosta! :)

Tänään ollaan menossa ekaa kertaa neuvolaan, neuvolantädin piti tulla meille viime viikolla kotikäynnille mutta hän sairastui. Tosiaan kaikki on nyt sujunut hyvin, poika on saanut rintamaitoa eikä lisämaidon tarvetta ole kotona ollessa ollut, mistä olen ollut tosi kiitollinen. Sairaalassa parina ekana päivänä poika sai korviketta, kun hän jatkuvasti itki nälkäänsä. Sitä oli raskasta kuunnella ja itkeskelin siellä sitten itsekin... Kolmantena päivänä maito sitten nousi vauhdilla, samoin tein kun saimme perhehuoneen ja minä osasin rentoutua! :) Poika on myös nukkunut hyvin yöllä, nyt parina viimeisenä yönä hän on herännyt vain kahdesti syömään. Saa nähdä neuvolassa onko paino noussut riittävästi...

Huh, tulipa pitkä ja sekava ja omanapainen viesti! :) Tsemppiä vielä kaikille synnyttämättömille ja mukavaa viikkoa kaikille!

-Jenska ja poika huomenna 2 vkoa!

Ps. Ajateltiin tänään kokeilla miehen kanssa seksiä ekaa kertaa synnytyksen jälkeen, jänskättää vähän... :)
 
kanelin
Hei

Hienoa, että Robertan raskausmyrkytys epäily olikin vain epäily ja asiat on nyt tarkistettu. Toivotaan Iiris ettei tarvi jäädä käynnisytkseen ja saat lähteä itekseen kotoa synnyttämään.

SAmaa toivon itekki omalle kohdalle. Ensimmäinen raskaus käynnistettiin ja supistukset alko heti 3 min välein ja oli aika napakoita. Oishan se ihana kuitenki kokea luomusti koko synnytys. TAi ei ihan kyllä tämä tyttö kipulääkettä ottaa, jos on mahollista.

Ei ole täällä vielä vauva sylissä. Toisaalta nyt on pitkävetteistä aikaa odotella koska saa lähteä. Ajattelin tässä, että varaisin uuden ajan vyöhyketerapiaan synnytyksen starttaukseen. Jospa siten sais vähän vauhitettua. Supistuksia ei ole, kun satunnaisesti iltaisin ja nekään ei mitään kipeitä ole.

Hienosti Jenska selvisit synnytyksestä vaikka aika pitkältä kuulosti kokonais aika. On se vain mullistava kokemus. Kipuki unohtuu aika pian synnytksen jälkeen, kun oma vointi ja paikat alkaa paraneen. Ulkoilu saa kyllä ihan ihmeitä aikaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.
 
elmeri77
Mukava kuulla, että Jenska teillä menee pikkumiehen kanssa hyvin! Tosiaan noita mahavaivoja on varmasti jokaisella vauvalla, suolisto kun opettelee toimimaan, niin varmasti välillä kipristelee. Meillä on (koputan puuta) tällä hetkellä mennyt ihan hyvin, vähän tyttö välillä itkee mahaansa, mutta huomattavasti vähemmän kuin silloin reilu viikko sitten. Ehkä sillä tiheän imun päivällä oli tosiaan osuutta asiaan..

Hyvä juttu Roberta, että sulla oli kaikki kunnossa! Helpotti varmasti.. Tosiaan vauvauutisia odotellaan ainakin Karoliinalta, ja tosiaan kevätkukkasesta ja kanelinista ei ole muutamaan päivään kuulunut mitään. Ja Iirikselle tsemppiä, jos käynnistykseen jo tänään jäät (tosin et varmaan enää ole tätä viestiä lukemassa, mutta jälkikäteen sitten :)

Meillä oli torstaina neuvola ja hienosti oli tyttö kasvanut. Painoa oli tullut 230g / vko eli paino nyt n. 3,9kg. Pituutta oli syntymään nähden tullut 4,5cm lisää eli pituus nyt 52,5cm. Aika hurja tahti :) Ja tosiaan pelkällä äidinmaidolla täälläkin mennään, en ole lisämaitoja antanut, eikä kuulemma tarvetta olekaan. Kyllähän tuo imetys on aika sitovaa, mutta jospa ne unet jossain vaiheessa vähän pidentyy... Eilen päivällä tyttö nukkui vain parin tunnin pätkissä, mutta yö menikin sitten tosi hyvin vain kahdella syötöllä (nukkumaan 21.30, maidot 1.30 ja 5.30) ja nukuttiin kahdeksaan asti. Eli itselläkin on ihan levännyt olo.

Täällä ei vielä olla uskallettu seksiä kokeilla, mieli kyllä jo tekisi, mutta jotenkin "jännitän" asiaa.... Täytyy tässä joku ilta yllättää mies ;)

t. elmeri ja tyttö 3vk 3 pv
 
kevätkukkanen(ei kirj)
tyttö tuli 17.4 klo 10.29, 3210g 50 cm, nopea synnytys, kaikki hyvin.juuri kotiuduttiin. paremmalla ajalla lisää ... joku voi päivittää listaan jos jaksaa, rv:t 40+2
 
kevätkukkanen(ei kirj)
tyttö tuli 17.4 klo 10.29, 3210g 50 cm, nopea synnytys, kaikki hyvin.juuri kotiuduttiin. paremmalla ajalla lisää ... joku voi päivittää listaan jos jaksaa, rv:t 40+2
 
Iiris86
Täällähän oli moni käynyt kirjoittelemassa kuulumisia, mukavaa :)

Ensiksi suuret onnittelut kevätkukkaselle tytöstä! Ihanaa että myös siellä synnytys mennyt hienosti. Elmerin vauva on kasvanut hurjasti, ajatella 4,5cm kolmessa viikossa! Jenskan avautumisvaihehan otti hurjan loppukirin tuossa lopussa. Harmi ettei synnytys lähtenyt luonnollisesti käyntiin, en ole kuullut juuri kenenkään pitävän käynnistettyä synnytystä kovin positiivisena. Esikoinen jouduttiin kans käynnistämään, aluksi ei tapahtunut juuri mitään ja sit yhtäkkiä yöllä kohdunsuu avautu kauheella rytinällä täysin auki. Vauva ei ollu kerinny ees laskeutumaan kunnolla ja siks ponnistusvaihe pitkitty melki tunniksi. Toivotaan kanelin et me molemmat saadaan tällä kertaa kokea luonnollisesti käynnistynyt synnytys. Mua on muuten just pelottanu et jos lapsivedet menee pönttöön niinku Jenskalle kävi ja se jäis
huomaamatta, vai voiko sitä olla huomaamatta?

No sit tänpäiväisestä..eli kotia laitettiin odottelemaan, koska Sintillä oli kaikki hyvin masussa ja painoarvio oli vaan noin 3300g. Uuden kontrolliajan sain viikon päähän. Luulin aivan et ne antaa nyt jo valmiiksi ajan käynnistykseen ensviikolle mut ei, ensiksi taas äippäpolille ja sit vasta katotaan sitä käynnistysaikaa :/ . Jokatapauksessa ensviikollahan on pakko jo alkaa käynnistämään jos ei itestään ala syntyy. Täähän voi ihan hyvin syntyy vasta toukokuunkin puolella. Onneksi on viel viikko hyvää aikaa lähtee itsestään syntyy. Kohdunsuu oli sormelle auki ja hiukan pehmentynyt..eli toivoa on. Lisäksi sillä lääkärillä oli aika ronskit otteet ja sen jälkeen on tullut hieman ruskeaa vuotoa, limatulppaa varmaan :)
Käytiin tuos iltasella viel aika rivakalla kävelylenkillä ja supistelikin jo vähän kipeemminkin mut ne loppu heti ku loppu kävelykin. Nyt oon muuten tosi kipeenä tosta lenkistä, pohkeet, selkä ja liitokset aika tulessa. Välillä tulee supistuksia mutta en sanoisi niitä edes kipeiksi.

Ja kevätkukkanen listalle..

11.1 magpie / 3.1 klo 9.57, tyttö, 3210g ja 49 cm
24.2 Bijou73 / 18.2 klo 6.45, tyttö, 3825g ja 51cm
4.3. Mandariini77 / 16.2, poika, 3070g ja 47cm
24.3 Pampulei / 24.3, poika, 3270g ja 47cm
25.3 elmeri77 / 27.3, tyttö, 3320g ja 48cm
9.4 Sars76
14.4 Iiris86
15.4 Kevätkukkanen / 17.4 klo 10.29, tyttö, 3210g ja 50cm
17.4 Karoliina77
23.4 Jenska85 / 7.4 klo 3.24, poika, 3020g ja 49,5cm
4.5 Sesami
12.5 Roberta73
14.5 mume

-Iiris ja Sintti 40+6
 
Jenska85
Voi onnea kevätkukkanen perheineen, hienoa että kaikki meni hyvin!!!

Eiköhän Iiriskin kohta pääse synnyttämään, toivotaan että synnytys lähtisi käyntiin vielä tässä viikon aikana ettei tarvitsisi käynnistää. Ja Iiriksen kysymykseen: ei ainakaan mulla ollut epäilystäkään siitä tuleeko pönttöön pissaa vai lapsivettä, kun nestettä vaan valui vaikkei tuntunut yhtään siltä että pissaisi. Ja sitä nestettähän lörötteli sieltä reilummalti ihan vauvan syntymään asti, mikä oli muuten aika ikävää, sain kulkea sairaalassa melkein kaksi vuorokautta ennen pojan syntymääkin vaipat verkkoalushousuissa...

Hienosti on elmerin tyttö kasvanut! Mekin käytiin eilen neuvolassa, paino oli nyt 3150 g joten syntymäpaino on ylitetty. Vauvan napatynkä irtosi eilen ja navassa on nyt jotain sientä tms., haettiin siihen apteekista tropit. D-vitamiinia on annettu tänään ekaa kertaa, saa nähdä aiheuttaako ne masuvaivoja.

Terveydenhoitajan mielestä meidän pojan suun ympärys sinertyi helposti mikä voi kuulema olla merkki sydänviasta, mutta en ole vielä itse kovin huolissani koska vauvan suun ympärys ei sinerrä kuin vaippasillaan ollessa, jolloin poika yleensä itkeekin kun on niin kylmä. Kun ei hänellä vielä ole tuota rasvakerrosta kuin vähän nimeksi... Terveydenhoitaja kyllä lohdutteli että kyse ei voi olla mistään kovin vakavasta, koska se olisi huomattu jo sairaalassa. Muuten poika voi hyvin ja oli tosi reippaasti koko neuvolakäynnin ajan.

Ainiin, eilen meillä sekstailtiin, ihan hyvin meni. Aika nopeaa toimintaa oli... :) Vähän tuntui paikat löysemmiltä, mutta eiköhän ne siitä vielä ajan myötä napakoidu.

-Jenska ja poika tasan 2 vko
 
Roberta73
Kevätkukkaselle ISOT ONNITTELUT tytöstä! Hienoja uutisia ja nopea synnytys :) Voikaa hyvin.

Onneksi Iirikselle ei ole toistaiseksi tulossa mikään jättivauva vaikka onkin mennyt nyt viikon yli lasketusta ajasta - 3300 gr on tosi kiva koko. Iiriksellä on muuten mennyt toistaiseksi eniten yli lasketusta ajasta kun katsotaan listatuloksia - tsemppiä vaan viime metreille, kyllä se sieltä pian tulee! Toivottavasti lähtee synnytys käyntiin luonnollisesti.

Kanelin: milloin on laskettuaika, et ole listalla? Karoliina on jo varmaan synnyttänyt ja Iiris varmaan seuraavana ja sen jälkeen onkin enää Sesami ennen minua. Hui! Sarsista ei valitettavasti ole kuulunut mitään.

Elmeri on imettänyt tosi hienosti kun on tyttö kasvanut noin hyvin! Hurjaa on kyllä tuo kasvuvauhti, pitää muistaa kuvailla vauvaa koska voi olla jo pian vaikea muistaa kuinka pieni vauva oli syntyessään.

Heittipäs Jenskan terveydenhoitaja aika kommentin tuosta suun sinertymisestä, monihan voisi saada ihan paniikin! Toivotaan, että kyseessä on tosiaan vain pojan reagointi kylmyyteen. Olettepas aikaisin päässeet jo petitouhuihin eli hyvin olet palautunut ;). Pitää jo miettiä millaista ehkäisyä sitä sitten alkaa käyttämään koska en taida luottaa täysimetyksen tehoon.

Siivoilin vaatekaappia ja ihmettelin ennen raskautta käyttämieni farkkujen ja verkkareiden kokoa: miten ihmeessä ne muka enää ikinä mahtuu päälle ja miten ne on koskaan mahtuneetkaan? Voi olla, että kesällä kuljen edelleen näissä mustissa raskausverkkareissa vaikka toivoin jo voivani piilottaa ne vaatekaapin viimeisimpään nurkkaan odottamaan mahdollista uusintakierrosta.

Liityin kolmannella äitiyslomaviikolla Facebookiin vaikka olin vakaasti jo aikaa sitten päättänyt etten koskaan sitä tee. Ei muka ollut muutakaan tekemistä kun olin jo vaatehuoneen, kellarin ja auton siivonnut. Nyt luin uteliaana jo työkavereiden kuulumisia... Olishan tuossa pihalla haravoitavaa mutta taidan odottaa lähemmäs laskettua aikaa.

Hengitys on jo raskasta ja puoli-istuva asento ihan mahdoton kun kohtu painaa palleaa eli ei tämä kaveri ainakaan toistaiseksi ole laskeutunut.

Aurinkoista oloa,

Roberta 37+0
 
elmeri77
PALJON ONNEA KEVÄTKUKKANEN TYTÖSTÄ!
Aika tasaisesti on muuten tullut tyttöjä ja poikia meidän ketjuun, saas nähdä, mikä on sitten lopputulos :)

Nyt ei pysty muuta, tyttö torkkuu sylissä, eli on vähän hankala kirjoittaa pelkällä vasemmalla kädellä. Palaan paremmalla ajalla..

t. elmeri
 
kanelin
Hei
Perjantaina on minun laskettu aika. Merkkaan siitten itseni, kun olen jakautunut. Merkkejä ei ole pahemmin ilmaantunu. Muutama laimea supistus silloin tällöin ja kova himo jäätelöön. Pikkuhiljaa jo toivoisin, että jotaki merkkiä olis ilmassa.

Tännään on pesty olkkarin ikkunat ja takkahuone on siivottu, mutta turhaan. Torstaiksi tilasin ajan vyöhyketerapiaan vielä vähän startattavaksi. Tilasin nyt vaihteeksi erille. Täytyy vain toivoa, että on yhtä hyvä käsittelijä tämä uusi. Torstaina on vielä sitten terkkarille meno. Täytyy nyt oikeasti otta ne kaikki ässät käyttöön vaikka ei niin ässä mieltä olekkaan. Täytyy kait jatkaa siivousta ja nostaa turbovaihe päälle.

Täälä pohjosessa ei tarvi vielä haravoinnista haaveillakkaan, kun pihalla on lunta vielä paljon. Meilä ei vielä olekkaan nurmikkoa. Tiedossa on työntäyteinen kesä pihan laiton merkeissä. Aateltiin vain tänä vuona laittaa nurmikko ja kulkuväylät kohilleen. Sitten aina jokavuosi jotaki kivaa. Siinähän se piha elää ja muuttuu vuosien varrella mielen mukaisesti. Esikoiselle ja tulevallekki lapselle hiekkalaatikko täytyy varmaan tehdä tänä vuona.

Täytynee lähteä laittaan esikoiselle iltapalaa.

 

Yhteistyössä