Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

ovistestejä tehty 3 ja negoja, mut niinhän ne viel kuuluukin olla :xmas: tai siis en tiiä, testiajan jälkeen ilmestyy sinne haamu...huoh...sellanen jota ei tartte tihrustaa, esim. 20 minsan jälkeen jo...pitää kait tuo ukko pakolla kellistää sänkyyn illalla kp 10/28-30 siis menossa
 
Iita onpas sulla ollut epäonnekas lääkärikäynti! :/ Olitko ihan yleislääkärillä? Kantsii kyllä oikeesti harkita yksityiselle menoa tämmösten asioiden kanssa, saa kyllä varmasti paremmin selvyyttä asioihin ja ottavat vähän enemmän tosissaan ongelmat. Mulla on munasarjoissa paljon pieniä follikkelikystia, jotka ovat vaarattomia ja usein häviävät ihan itsestään, mutta aiheuttavat juurikin niukkoja menkkoja, välillä mä en tarvitse edes sidettä. Samaten ne saattavat pidentää kiertoa. Kantsii kyllä mennä sinne yksityiselle, että pääset ultrattavaksi!! Tsemppiä :hug:

nöttöselle onnittelut uuden kierron alkamisesta! :hug:

tipetsu mä olen juonu greippimehua pari lasia päivässä ja olen huomannut ison eron limojen suhteen (ihania nää meijän limakeskustelut :LOL: ). Ensimmäistä kertaa tunsin ihan oikeesti miten ovulaatiolimat tulivat :)

Neliapina sun exä kuulostaa ihan mun exältä!! Meillä oli tooosi harvoin seksiä ja sillonkin aina mä olin se joka vonkas ja aina se oli sitä perussettiä kerta toisensa jälkeen. Eikä puhettakaan siitä, että mä olisin myös saanut orgasmin..Tämä herra ei myöskään juuri pussaillut eikä halaillut, eikä paljon tunteistaan puhunuta. Ja minäkin jaksoin tätä 5- vuotta! Huh!! Onneksi löysin nykyisen mieheni, jonka kanssa on kyllä ihan eri ääni kellossa... :whistle: En mä olis varmaan koskaan tullut raskaaksi exäni kanssa.

Novellelle halitukset tädistä :hug:
On tosiaankin ärsyttävää kun ei pysty oikein mitään suunnittelemaan etukäteen, kun ei tiedä koska se raskaus alkaa jos edes alkaa :ashamed:
Mä olen nyt kuitenkin yhdessä mieheni kanssa päättänyt, että en mene kouluun vielä tänä vuonna, vaan teen juuri kuten Lily-Jane ehdotti. Meille vauva on nyt ykkösasia ja toisaalta ois ihan kiva saada sitä äitiyspäivärahaakin, niin teen nyt sitten töitä ennemmin tässä vaiheessa =)

Mutzilla kyllä noi silti negoilta kuulostaa, mulla ainakin tulee ihan ympäri kierron haamuja tikkuun, sitten ovulaation aikana tummuu selkeesti ja ihan hetkessä. Tietysti se riippuu kropasta, mutta yleisesti ottaen haamut ei ole plussia vielä. Ovulaatioplussa onnea sinulle! :heart:

Dodiin..se on nyt sitten dpo1, eilen tunsin selkeesti miten nippaili oikealta puolelta alavatsaa, se on mun ns. parempi puoli joten hyvä näin :D
Tänään oli ovistesti nega, joten nyt sitten vaan taas kerran odotellaan ja toivotaan :heart: Mun mielestä tää on kyllä ihan mukavaa aikaa kierrosta, paljon tylsempi aika on kierron alkupuolisko kun ei tapahdu mitään.
Mulla on kyllä nyt oikeesti paljon toivoa tän kierron kanssa, koska kuten aiemmin sanoin, niin ekaa kertaa musta tuntuu, että pillereiden jäänteitä ei oo enää kropassa. Nyt mulla on myös ensimmäistä kertaa koko yrityksen aikana nännit kipeät ovulaation jälkeen!! :) Myös tuo plussa tohon ovistestiin tuli ihan erilailla kuin aikaisemmin, nyt se tuli siihen hetkessä ja kesti kaksi päivää, kun esim. viime kierrossa se plussa tuli hiukan testiajan jälkeen ja kesti vain muutaman tunnin, testailin sillon illalla uusiks ja oli jo nega :eek: Joten nyt ainakin on ihan selkeä ovulaatio tapahtunut.
Lisäksi olen lipitellyt sitä greippimehua ahkerasti ja plussapäivät on hyvin hyödynnetty :heart: Tuun kyllä pettymään jos ei tästä kierrosta tärppää, on niin toivokas fiilis!!
 
Mutzilla, negoja on nuo haamutki ovistesteissä. Niistä hyvin kyllä voi seurata sitä vahvistumista, mutta pitäs olla yhtä vahva/vahvempi ku testiviiva. Mutta kannattaa se peittoja heilutella anyway :D

Täällä 26/26-29 ja olo ei kyllä ole ollenkaan paksuuntunut. En oo tänään testaillu, kun oon töissä ollu jo aikasesta mutta en tiiä. Ei vaan oo semmonen olo vaihteeksi, että sitä vois raskaana olla. Ehkä sitä la vois testata tai sitten su..tosin su on taas aamuvuoro, et se on niin aikasta että turha alkaa testailee. Että joskus sit jos ei vuoto ala :D Vähän samaa kun Lily-Janellakin, että välillä murehdittaa. Mutta toisaalta oon miettiny, että nyt voi nyhjätä miehen kainalossa ja voin ihan vapaasti olla huomion keskipiste :LOL: Kiaken lisäksi jos väsyttää, niin eipäs ole siinä pesuetta, jota vielä hoitaa ja muuta että siinä mielessä.
 
Ootteko muuten miettiny tota Islannin tulivuori juttua? Mun mies on Finnairilla töissä ja just luin et kahen viikon päästä jos tuo viel jatkuu ja töitä ei oo niin palkanmaksu keskeytyy... Ja onhan siin sit muitaki huonoja puolia varmasti jos se tussauttelee siel ties kuin kauan :/ No eipä tartte ainakaan ulkomaille lähtee,säästyy neki rahat :D Ainiin ja huomenna mä menen kampaajalle!!Enpä muista millo oisin käyny :whistle:
 
Apuva, minä plussasin!!

Kolme tuntia oli ollut pidätystä ja ihan päähänpistosta vaan tein. Vielä tosi nopeesti tuli se viiva, vaikka haamuhan se vielä on mutta ihan selkeesti nähtävä. Yritin muka kuvaakin ottaa, mutta emminä osaa. Mieski näki siis tämän viivan =) Mulla on ihan mahdottoman hyvä fiilis, kun just ennen testin tekoa katoin etten ikinä ehdi plussata ennen mun synttäreitä (ja pahimmillaan mulla ois ens kierrossa voinu alkaa menkat sillon just!)..joten..noh, voihan ne menkat silti alkaa mutta en jaksa semmosta miettiä. Tässä on melkosesti jännättävää, kun nythän on vasta 26/26-29 ja veikkaan että ei ole ollut tuo ihan pisin mahdollinen.

Mulla siis ne saniaiset sylkiovistestissä oviksen jälkeen jatkuvana jokapäiväisenä tais tarkottaa raskautta sitten. Estrogeeniä mittaa noi ja sehän lisääntyy kans raskaudessa.

Pakko vielä laittaa ylös nuo, mitä on eriä tässä kierrossa ollut..eli ei kyllä kovin suurta mutta rinnat on taas kipeet erilai ja nyt tosta kainaloiden läheltä. Sekä näppyjä ollut koko kierron tosi paljon, mitähän seki tarkottaa sitten (melkee hävettäny jo!). Ja sitten mullahan alko se menkkaolo jo vajaa viikko oviksesta, mikä oli outoa (ja aika masentavaa niinku varmaan muutama huomas).

Hirveesti alko vaan naurattaa, kun olin muka joskus ajatellut että miehelle näytän hienolla digitestillä ja semmosen vauvakirjan (mihin kirjataan niitä vauva-ajan kokemuksia ylös) annan lahjaksi..niin mitä vielä. Hypin ja pompin niinku vajaamielinen tuossa ja näytin sitä halpispissatestiliuskaa miehen nokan edessä. Olin varmaan näky B)

Anteeks vielä hirvee hehkutus, mutten mahda millään mitään. Hyvä ettei housut ratkennu innosta. Tässä on monta jännää päivää edessä jo ihan kierron puolesta, mutta tänään en viitti murehtia. Varsinkin kun tulee Maajussille morsian :LOL:
 
Metsätähtönen, APUVA!! Tää tuli ihan puun takaa, ku kaks viestiä aikasemmin selitit ei-raskautuneesta olosta. APUVA!! Oon ihan shokissa!! Siis ihanko olet raskaana?! Oon ihan superonnellinen sun puolesta!! En osaa olla :LOL: Tarrasukkia ja vauvaliimaa ja kaikkea mahdollista ihan miljoonasti!!! :heart: :heart: :heart:
 
VOI APUVA Metsis!!!!IHANAA!!!ONNEA!!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Mulla tänään synttärit,jee!Ei kyllä jaksa juhlimaan lähteä tänään,ehkä huomenna. Ois hunkisitkin tääl meiän kylällä! :p

Tuo tuli tulivuori-juttu on kyllä ihan syvälät,jos se vaikutta viikkoja/kuukausia. Mies voitti Las Vegasiin matkan ja kesäkuussa ois lähtö,niin saas nährä kuis käypi..

Onnea vielä Metsis!!
 
Kiitos paljon :heart: Tuli kyllä itellekki puun takaa, kun olin ajatellu sen mun eilisen viivanpaikan silmänharhaksi. Ja kun tosiaan koko ajan ollut jo pitkään menkkaolo, niin vähemmästäkin odottelee menkkoja vaan. Ei tätä kyllä ymmärrä, mutta ei onneksi tarviikkaan.

Tuosta tulivuorijutusta tuli mieleen, että heti ekana ajattelin että onneks just nyt ei ole yhtään ystävää tai tuttavaa ulkomailla! Kaikki on nimettäin viime aikoina matkustelleet paljon..ja tosiaan käytiinhän mekin siellä honey weekilla vähän yli kk sitte...vai puoltoista.

Tuli muuten mieleen, että oli tuottava tuo mun munarikas pääsiäinen vaikken yhtään suklaamunaa syönykkää B)

Tipetsu, onnea! Käy vaikka kakkupala ostamassa tai jotain kivaa. Ite oon tykänny juhlapäivänä tai jotain, varsinkin jos on ollut vähän oma-juhla-tyylinen, käydä kahvilassa juomassa kunnon kupin kahvia ja jonkin leivoksen tms kera =)
 
Oikein paljon onnea Metsis!!!

Joo mulla eka haaveissa.

ON: Olipa taas päivä...
Terkkari soitti mulle töihin ja sanoi et "sullahan oli varattu aika 28.4 gynelle (joka on talossa kerran kuussa), juttelin tossa lääkärin kans sun tilanteesta ja se sano et perutaan se aika et ei sun kannata tulla..." Mä sit itku silmässä selitän miten oon aikaa jo yli kuukauden odottanu.

No sit se alko selittää et lääkäri oli määränny mulle kaikki verikokeet, prolaktiivit ja progesterolit vai mitä nyt olivatkaan, ja lisäks maksaarvot, ja kilpirauhaset, ja paasto sokerit ja sukupuolitaudit ja mitäköhän vielä.. No sit selvis et ne hormonit voi ottaa vaan kp18-24 jos ei oo tietoo millo on kuukautiset, no aattelin heti et helvetti menee taas kuukaus eteenpäin ku just nyt kp 23... no sanoin sille et tuun tänää verikokeisiin :D no sattumoisin oli lyhyt päivä töissä ja sattu olee vapaita aikoja labrassa. Loput kokeet pitää olla raavinnotta niin meen sinne uudestaa ens viikol. Tosin papaki pitää ottaa enne ku pääsen lääkärille ja se onnistuu vast 10.5 ja viikko pitää ootella tuloksia mut sit lääkärille joka kattoo tilanteen. Mut terkka sano et ei välttämättä tee ees sisätutkimusta, miten sit selvii jos onki jotain rakenteellisia sisäisiä ongelmia.. pitäisköhän sittenki käydä yksityisel gynel täs ootelles, ottattaa ihan ultra...

Lopuks terkka sano et hyvä et saatii kaikki sovittuu, ettei jää mikään roikkkumaan niin saadaan asia eteenpäin.. Toivon tosiaan niin ja nyt tällä välin tulee virallisestikkin se vuos yritystä täyteen. Nyt eiku tuloksia odottelemaan..

sori tää oma napa, otti vaan niin päähän, mut ehkä tää on kumminki parempi niin ompahan ne kokeet nyt valmiiks otettu.

Plussia kaikille oviksen bongailuun ja raskaustesteihin puuuh+++++++++
 
"Hauskintahan" tässä gyne jutussa on se, että se oli yksityinen. Perusteli tota vuoden yrittämistä sillä, että kun on aikaisemminkin ollut epäsäännölliset kierrot ja kuitenkin kun mulla on takana yksi keskenmeno ja yksi syntynyt lapsi, niin kyllähän minä raskaaksi tulen... kaiken lisäksi kun on vielä sama mieskin :kieh:

No, eipä tässä kait auta muuta kuin odottaa, odottaa ja vielä kerran odottaa.

Vaniljanen: Miten noi follikkelikystat sitten vaikuttaa raskaaksi tulemiseen ja ylipäätänsä kiertoihin??
 
samara :hug:

täällä viiva alko vahvistuu, tosin piti nyt ottaa se aamupissasta mutta kuitenkin, katon illalla vielä uudelleen, lähden isää auttamaan puskiin koko päiväksi niin en voi tehdä siin 12 aikaan enää...jännä miten tuo näkyi heti tuossa testissä, ei se vielä ole tumma, mutta erottaa, eli eilenkin aamulla se sit saatto olla hieman tummenemista..mukava hieman tietää et millos ois ovis :) ja eilen kellistin miehen sänkyynkin :D :D
 
Metsätähtönen. Voi apua! Aivan mahtavaaaaa...! Onnea ja tarrasukkia matkaan :)

Iitalle tsempitykset tyhmien lääkäreiden kanssa. Olishan se nyt ollut kiva että kun tohtorin luo menee nin jotain vastauksiakin saa sitten.

Vaniljaiselle :hug: mä olen ihan varma, että sä plussaat tästä kierrosta, ei ole enää kauaa jännättävää sulla =)

Samaralle :hug: . Toi on niin syvältä toi tunne, ei voi muuta sanoa. Koita nyt vaan jaksaa.

ON: Tuolla joku kyseli olenko käyny perustarkastuksessa gynellä. Vielä en ole, ja tässä kierrossa en mene kun niin vähän aikaa ennen ovista. Katotaan nyt pääsenkö ens kierrossa vai ollaanko just ovisaikaan sielä häämatkalla. Oon siis aatellu, että meen yksityiselle ja varaan sillee että ultraa kanssa samalla, että näkee sen ovishommankin siinä samalla. Musta kyllä vähän tuntuu, että jotain häikkää tosiaan on, täällä vuotoa tuli taas vaan 2 päivää (sama oli viime kierrossa. Aiemmin ollut jotain 4päivää). Ja nyt oli viime kierrossakin luteaalivaihe vaan 9 tai 10 päivää, eli ei ihme ettei mitään tapahtunut. Kpp 4/23-28 ja ketuttaa rankasti.
 
Metsis> Onnea paaaaaaljon täälläki ketjussa :LOL: Ehdispä ekana tuolla toisessa,heh :heart: Ja kuule kyllä siinä viiva on siinäki kuvassa minkä linkitit...Ite olen kans semmosen aikanaan testannu.Ja jos sul oli vähä tummempi kuitenki :hug:

Vaniljainen> Hui,jospa meil oli sama mies :LOL: no ei se ois ryypiskelyltään ehtiny.Ja sehä vasta ois sitä rasittanu ku kaks akkaa ois vongannu...Aattele ois voinu joutuu kerran kuussa yhtyä...Joka toinen sulle,joka toinen mulle :p Mahtavaa et molemmilla nyt paremmin :flower:

Tääl ois nyt 15 päivää jäljellä...Niin se aika vaan kuluu ku vasta oli 5 viikkoo.

 
Aivan ihania uutisia, apua!!!! :flower: :heart: Nyt sitten paljon onnea odotukseen!!! Voin ottaa ton päivittelijän tittelin sitten ihan näin luonnostaan, jos siinä vaikka jotain hyvää ennettä olisi ;) Mutta vasta sitten kun oot saanut kierron loppuun ja uskaltaudut odottajiin. Milloin olisi laskettu? Oon super onnellinen sun puolesta, ollaanhan täällä yhdessä jo syyskuusta pyöritty :) :heart:

Iita83 No mutta monellahan menee ensimmäisen lapsen jälkeen hormoonit ym sekaisin, eihän se tavatonta ole! Ihme gyne, kyllä mä toista mielipidettä haluaisin :/

nelli-86 Mä tosiaan suosittelen gyne-reissua oman mielenrauhan takia. Täälläkin kärsitään niukoista menkoista vaikka limakalvossa ei kuulemma oo mitään vikaa. Mihin päin maailmaa suuntaatte häämatkalle? :)

samara88 No voi kökkö :hug: Kyllä se mieli siitä pian piristyy. Ota vaikka lasi viiniä illalla tai hyvä siideri. Kohta ne alkupäivät on ohi ja pääset bongailee ovista :)

Täällä dpo 6 ja ei mitään mainittavaa. Eilen huippasi pahasti ja kädet tärisi, mutta mulla on muutenkin alhainen verenpaine. Ei oo sellainen olo, että olisi tärpännyt. Mutta eihän sitä vielä tiedä :) Nyt on jotenkin kaikki ystävät alkaneet kyselemään meidän vauvasuunnitelmista kun 2 vuotta ollaan kesällä oltu naimisissa.. Oikeasti ihan kaikki!! Mä oon vähän kierrelly ja kaarrellu, mut sanonu rehellisesti, että varmaan tässä pian halutaan (hahaha mitä valehtelemista, mehän ollaan haluttu jo yli vuosi..) :D

Nyt aamiaista mussuttelemaan :) (Täällähän kello on -2 tuntia jos ihmettelette mun outoja ruoka-aikoja :D)
 
Kiitos kaikille :heart:

Lily-Jane, voit vaikka tässä kaapata päivittelijän tittelin. Tänään ois kierron alkamispäivä, viimeistään tiistaina..mutta veikkaan että tänään tai huomenna olis ton mun kierron alkamispv. Oon nyt tähän mennessä päivittäny kaikki, siis ainakin omasta mielestä, ettei pitäis puuttua mitään. Tosiaan jospa saman tien pomppaat mun perässä, vähän toivoisin sitä plussamyrskyä mistä puhuin :heart: Laskettu ois jotain välillä 25.-28.12.2010 että melko loppuun menee. En oikeen noita viikkojakaan tiedä, mutta ehtiihän noita sitten.

Mun pitää tästä rientää töihin, kun ei ole yhtään vapaapäiviä. Vähän silleen olis ollu kiva hieman fiilistellä viikonloppu, mutta mulla kun nyt on tämä loppukevät tämmönen että vapaapäiviä ei ole ja sen mukaan sitten mennään. Mukavaa viikonloppua muille, jotka saatte viettää kotosalla (tietty meille muillekki :D )!
 
Waude, onnittelut Metsikselle plussasta :D Ihana uutinen kerrassaan :) Miten mie pärjään tällä palstalla ilman siun loistavia ja pohdiskelevia tekstejä :) Tulethan välillä moikkaamaan meitä tänne kuitenkin ja kertomaan kuulumisia :)?

Mulla oli eilen kevään viimenen tentti. Seuraavat pari viikkoa otan ihan iisisti. Viimestelen kandin ja palautan sen lopullisesti sekä kirjotan muutaman käytännöllisen teologian tehtävän ja palautan nekin. Töiden alkua innon sekaisella jännityksellä odotan :) Päätin myös kerrankin repästä ja ostin liput Kristuksen morsian -näytelmään lokakuulle Kansallisteatteriin :D :D Huomenna mulla on talviriparin konfirmaatio ja saarnaa pitäs alkaa laatimaan. Mulla on jo sanoma silleen selvänä mielessä. Pitäs vaan alkaa kirjottamaan. Samoten esirukous pitäs laatia.

ON: mulla on nyt menossa kp 37 ja menkkoja ei näy eikä kuulu. Välillä on jo ollut menkkafiiliksiä ja välillä ollut myös vaan semmonen "jännä" olo. Vaikee selittää :D Meinasin tänään ostaa Citymarketista PregCheck -puikkotestin ja testailla maanantain aamupissasta, jos ei menkat tässä välissä ala. Sillon olis kp 39 ja mulla on kierrot olleet tähän asti 20-40. Yleisimmin jotain 30-32 päivää. Viime kierrossa taas oli paljon stressiä ni venähti 40. Pitäkää peukkuja :D Olisi kieltämättä hienoa saada jouluvauva... Laskeskelin jo, että jos tästä kierrosta ois tärpännyt niin kuukautisten perusteella la oli 19.12 :)

Lopuksi vielä halit kaikille tädin kohdanneille tai negan testanneille :hug:
 
Oih, onnea ihan hirveästi Metsätähtönen! :heart: :heart:

samaralle :hug:

Muilleki ovisonnea ja plussatuulia. =)

Itellä pitäs ensviikolla olla ovulaatiopäivät, fertility friendin mukaan tiistaina alkas hedelmälliset päivät. En ota mitään paniikkia nyt, oli viime kuus ihan sekaisin koko raskausyrityksestä, nyt mietin tosi realistisesti. Jos nappaa niin upeeta ja ihanaa, mut jos ei ni elämä jatkuu silti. Nyt on menny vähän päälaelleen ku mies on innokkaampi tästä ku minä :LOL: Ehkä mä vaan suojelen itteeni pettymykseltä ni siks en panikoi ja pidä tätä minään pakkomielteenä. :)
 
ONNEA METSÄTÄHTÖNEN :heart: :hug:

ON: Kiitos haleista, tänään sisäistin asian ja on jo parempi olo. Kohta ovistelemaan... Ehkä jos sitten tästä kierrosta tärppäis, onhan nro 3 ollut aina onnennumeroni :whistle:

Mites muuten, mä oon käyny kaks kertaa elämässäni gynen sisätarkastuksessa, mutta olisko mitään järkeä käydä jossain perusultrassa tarkastamassa, koska mistä sitä tietää onko siellä sisällä kaikki ok?! :D
 
mul alko se viiva vahvistuun toden teolla...nyt oli miltei yhtä vahva kuin se kontrolli ja sit siin luki et ois tänään pitäny vasta alottaa tikutukset kun on (ehkä) mulla se 28 pvän kierto...tänään siis 2 tehtynä ja aamuisesta paljon vahvistunut, eilen kellistinkin miehen mut tartteiskohan tänäänkin?? miten teillä muilla joilla 28 pvän kierto niin millo alkanu tulemaan testiin merkkejä?
 
Anna mutzilla mennä tänäänki vaan,ei se pahasta oo :D Mä kävin tänään kampaajalla pätkäsee ainaki 10 cm pois ja sit oikee kaupasta ostin vkl ostokset:sipsejä,limua ja kortsuja... :LOL: Ja sit toi mies lähteeki ulos tänään.No mutta enhän mä mitään tartekkaa ennen ku kahen viikon päästä oikeesti :kieh: säästelköön siihe asti. Kauhee meteli täällä vaikka yks kakara vaa on kotona,mies kattoo Jyp:in matsia ja se vähä kuumentaa aina tunteita :headwall:
 
Tääl on tikutettu kans positiivista ovisviivaa tänään, ja sitä hyödynnetty sitte samantien. Muutenki peittoi heiluteltu reippaasti lähiaikoina. Nyt vasta kp 12 ni sikäli jännä et ovis tulee jo, viime kierrossa se oli kp 19, varmaanki häitten takia ei uskaltanu tulla kiireen keskelle. :) Nyt ihan hyvä mieli ja tyyni olo. Sellanen oudon harmoninen. Tässä istuskelen sohvalla läppäri sylissä ja ilta-aurinko paistelee silmiin :)
 

Yhteistyössä