Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Tervetuloa uudet! :flower:

ON: Kp about 14/21-28 ja mitä hittoo,ei ovista?? :eek: Olen tikuttanu nyt kp 6 alkaen muistaakseni.Pitänyt sitten päivän välissä taukoa kun viiva kovin kovin vaalee ja et pitoisuus nousis. Eilen sain eniten näkyvän viivan ja tänään ei mitään?! Eilinenkin oli tosi vaalee,mut näki selvästi.Muut viivat näkyny vaan tihraten. Onko niin et hormonipitoisuus nousee mut varsinaista huippuu ei kuitenkaan tuu ja näin ollen ovista ei ole?Voi hemmetin hemmetti!Tääki vielä :headwall: :headwall: |O

Jännittää jo kovasti minä päivänä se täti suvaitsee tässä kierrossa tulla.. :kieh: :| |O

Hohhoijaa..

Plussaonnee muille!!! :flower: :flower: :heart:
 
Noniin, nyt vähän paremmalla ajalla kun kerta palkkaakin tästä maksestaan...:)

Uusille tervetuloa!

Unikeijulle jaksamista seuraaviin pariin viikkoon. Toivotaan, että onni potkis teitä.

Metsätähtösellä jännät päivät, hitsi vieköön. Koskas testailet? Kyllä mäkin välillä ihmettelen, miten pysyn hereillä koulussa yövuoron jälkeen. Onneks nyt keväällä on ollu aika vähän sellasia päiviä että töistä pitää kouluun mennä (lähiopetusta on aika vähän) ja jos onki pitänyt mennä, päivät on ollu lyhyitä ja viimestään 12.00 päässyt kotiin nukkumaan. Pomo on onneks aika paljon tuurilla onnistunut laittamaan mulle yövuoroja niin, että seuraavana päivänä on etäpäivä.

Tipetsulle :hug: ja tsemppiä oviksen metsästykseen.

Olitte tuolla aiemmin jutelleet seksiasennoista ja mitä seksin jälkeen. Mä menen aina kyllä melko suoriltaan suihkuun ja viime aikoina oon kanssa alkanut miettiä, että vaikuttaakohan se tähän yrityksen pitenemiseen. Mutta en nyt vielä oo jalkoja nostellu kohti kattoa. Kohta kyllä varmaan alkaa olla niin epätoivonen fiilis tän yrityksen kanssa että tekee melkein mitä vaan mistä voiso olla apua.

Kyllä se kuulkaas nyt siltä että se täti tänne tuli ja alkoi yk8. Kyllä taas tultiin kovaa ja korkeelta alas. Eilen heräsin aamulla ja aivan törkeet kivut, ihan kun olis virtsatientulehdus. Labrassa kävin ja tulehdusta ei ollut, mutta sit se terveydenhoitaja kyseli että jos olis niin olenko raskaana (liittyi antibiootteihin). Ja mähän melkein kävin siinä sitten itkemään, kun muutenkin taas oli toivo niin korkeella. Se terkka sit vaan kyseli yrityksen kestosta ja lohdutti että yli puol vuotta on ihan normaalia vielä ja ei kannata huolestua. Toki sit jos ei mitään tapahdu (eniten sitä kai huolestutti se, ettei meillä ole kertaakaan edes yrittänyt tärpätä... ) niin sit pitää hakeutua tutkimuksiin. Lohdutti kovasti ja sano vaan niin ihanasti, että ei sitä yrittämisen tuskaa ja pettymystä voi tietää kukaan muu, kun joka sen on kokenut. Ja että se pettymys tulee, oli sitten kyseessä yk1 tai yk26 niin sillon kun toivo ja yritys on päällä niin yhtä kovasti se lyö aina takasin kun ne menkat tulee.
 
Nelli kyllä hyvin sanoi tuon pettymyksen, kyllähän sitä on monesti tullut mietittyä että jos nyt on ollut pettynyt niin miten sitten myöhemmin. Vai loppuuko se pettymys sitten joskus.

Tein tänään aamulla testin ja huomasin tässä, että huolimatta esim. viime kierron kolmiviivaisesta testistä näistä on ilmeisesti mulle jotain henkistä tukea. Tai semmosta, että on paljon jännempää ja jotain tekemistä (!!) itse kierron suhteen. Negahan tuo on, mutta oon mukamas näkevinäni siinä viivanpaikan sentääs, joten mulla on tässä aamulla ollu vähän tekemistä kun oon saanut miettiä tuota testiä. Heti kivempi olo, en tiiä miksi ihmeessä. Kai tartten jotain tämmöstä, että pysyy motivaatio ja hyvä mieli yllä =) Olin vielä mukamas näkevinäni väriä tuossa, viivanpaikka tuo on :LOL:

Piristystä tässä tarviiki, kun mulla on palkkatyöpäivä tänään ja niin vaikeet asiakkaat tänään, että jo valmiiksi kyrpii tämä "vapaapäivä" harjottelusta. Olisin ennemmin siellä harjottelussa!

Tipetsu, sitten kun ovistestissä alkaa näkymään niitä viivoja, niin ei kannata pitää taukoja. Se voi nimettäin yllättäin se plussa just sillon tupsahtaa. Ja ne seuraavat vähän vahvemmat viivat, mitä näät, ovatkin oviksen jälkeisiä. Mulla ainakin oli käynyt juuri noin, kun en muistanut reissun päällä tikuttaa vaikka kaikki pelit ja vehkeet oli mukana.

-Metsis kp 25/26-29
 
Uusille tervetuloa! :flower: :)

Lilianne Minulla myös alkuraskauden oire oli huimaus. Viikolla 10 pyörryin suihkuun ja toisen kerran meinasin mutta oli mies onneks ottamassa kiinni... Huih :(

Metsis sovitaanko että sinä plussaat nyt ekana ja me tullaan perässä?? :) Milloin testaat? Olikos se tämä torsdagen?

Tipetsu Mulla tuli ovis nyt tässä kierrossa tosi myöhään. Korjattujen laskujen mukaan nyt olis kp18 ja eilen näytti tikku plussaa. Mutta annan tän virheen kropalleni anteeksi koska luulen näiden heittojen johtuvan nyt siitä mun aiemmasta plussauksesta. Veti kierron miten sattuu joten päätinkin nyt rohkeesti ootella että josko täti tullee kylään, niin alan siitä laskeen uudet päivät. En nyt pidä kalenteria pystyssä :(

nelli-86 :hug: Surkeuksien surku! En nyt osaa muuta sanoa kun että lannistua ei saa! :heart:


Omanapaisuuteni: Oon kauheessa FLUNSSASSA :( Eli siinäpä se. Ollaan oltu illalla ahkeria makkarissa mutta aamuyöllä piti herätä tuhat kertaa niistään nenää...
 
pakko purkautua, mä niin toivon että saisin sen plussan testiin 3 vkon päästä, musta on tullut katkera ämmä.
Huomasin toissapäivänä en meidän kaupassa on yksi työntekijä raskaana, masu tullu esiin, hän on miun yläastekaverin seurustelukumppani, ja la on varmaan joskus kesällä, niin mulle tuli todella katkera olo, et niin ne muut vaan saa, miunkin pitäis olla todella isona nyt, eikä poikien olla haudassa, samoin jos vaan kadullakin tulee raskaana oleva, niin katkera, nii katkera...

mä en ole edes voinut käydä tuolla meidän kesäpinossa kuin joskus helmikuussa kait, silloin alko oleen niitä rakenneultra juttuja, oli minulle liikaa, samoin mieheni sisko saa elokuussa vauvan, olen koittanut olla innostunut asiasta, mutta katkeruus nostaa päätään, vaikka ei se miulta ole pois, toisten lapset :ashamed:

samoin pojan kerhokaverin äiti sai viikko sitten vauvan, katkera ja mustasukkainen paska ämmä minäkin olen :ashamed: :snotty: :(
 
metsis: se hyvä puoli kyllä et mulla on ollu aina ihan säännöllinen 28 toi kierto ilman ehkäisyäki. Muistan vaan viime yrityskerrasta et alko melkeen heti omat menkat kun oli tullu tyhjennys. Sitäki täs vähän petailen et ei tarttis sit ku on kauhee hinku jo yrittää ni vuotaa parii viikkoa :D mutta saapa nähdä.
Mulla täti alkaa vierailla aina jo muutama viikko synnytyksenki jälkeen vaik oon joka kerta täysimettäny. Mä olen vissiin niin mieluista seuraa täti punaiselle... Toisaalta eipä mulla olekkaan muita ku setiä ennestään. Onhan se joku täti oltava :LOL: keväisiä plussia nyt kaikille halukkaille!
Mutzilla: eiköhän se oo ihan normaalia jos itellä ei ota onnistuakseen niin kyllähän se ärsyttää ku muut vaan lisääntyy.
Kahessa ekassa mulla meni 6 ja 8 kk ja ei ollu mukavaa sekään vaikka johtuki siit et mies oli kunnon pihtari :headwall: heti tärppäs sit ku pakotin sen sekstaa joka toinen pvä. 3. alko tokasta kierrosta. Mun yks ystävä yritti yli 3 vuotta ja sit ku alko jo toivo hiipuu ni kappas: vauva tulossa kesäkuussa :) niiden puolesta oon niin iloinen että.

 
Päivää taloon!

Ensiksi ISO :hug: NapaKissalle ja kaikille muillekin halin tarpeessa oleville.

Täällä on ollut piiiiitkä tauko kirjoittelussa kun ensin noroiltiin koko perhe isovanhempia myöten ja sitten mulla alkoi harjoittelu, joka tiesi sitä, että kouluhommia oli ihan hirmuinen määrä viimeisillä viikoilla.

Nyt ei kykene millään kommentoimaan jokaiselle, mutta olette olleet mielessä ja olenkin kyllä tiiviisti juttuja käynyt lukemassa. Tai lähinnä koulumatkoilla olen puhelimen kautta lueskellut :) etten vallan kärryiltä putoa. Mutta kirjoittamaan en ole tosiaan ehtinyt.

Metsikselle toivotaan kunnon viivaa!! Mä ymmärrän täysin mitä kirjoitit tuosta testaamisesta. Niin se vaan kummasti pitää jännityksessä ja saa hyvälle ja toiveikkaalle mielelle. Outoa...

Meillä meni sitten tää toka kierto pikkasen pitkäksi. Rupesin jo ihmettelemään kun ei kuulu ovisplussaa vaikka kp:t huiteli jo 18...19 jne. Mulla yleisin kierto on 32 paikkeilla. Noh, tulihan se eilen aamulla sitten digitestiin se iloinen nassukka, silloin kp 21. Eli nyt luvassa taas joku 36 kierto...blaah. Mut onpahan ovis bongattu. Meidän koti-inssitilanteeseen se oli tosi hyvä juttu, sillä oltiin jo päätetty, että eilen inssi pitää tehdä, sillä "isukki" on loppuviikon liian kaukana näitä hommia ajatellen. Ei sit tarvinnut ihan toiveetonta inssiä tehdä kun se ovis ilmoittikin itsestään. Nyt sit vaan jännätään osuuko yhtään kohdilleen ja tuleeko tulosta. Näillä mennään ja muuta ei voi.

Vielä pakko sanoa tosta mun harjoittelusta. Oon nyt lapsivuodeosastolla hoitamassa siis tuoreita perheitä ja vastasyntyneitä vauvoja ja on kyllä ihan älyttömän ihanaa!! Mulla ei jotenkin katkeruus nosta päätään, vaikka olisin luullut toisin. Tarkkaan piti harkita lähdenkö tähän harjoitteluun ollenkaan kun nyt olisin jäänyt äitiyslomalle alunperin. Mutta pohdin asiaa monelta kannalta ja uskoin olevani valmis henkisesti menemään tuolle osastolle. Hyvä päätös! Omasta synnytyksestä on nyt se 3kk kuitenkin vasta ja laskettu aika kuukauden päässä häämöttää. Silti olen ihan onnessani hoitamassa pieniä ja ohjaamassa vanhempia vauvan hoidossa. Joka päivä tuntuu ihanalta mennä töihin, kyllä mä olen ammattini löytänyt, kun joskus vielä valmistuis :kieh:

Joo, mutta kaikille jännäilyjä vaiheisiinne. Jospa vielä lukaisen ajan kanssa juttuja ja kommentoin jos jotakin mieleen välähtää.

Aurinkoa päivään naiset! Ja ai niin, uusiakin oli tullut, tervetuloa!
 
Alkoi sitten kierto taas alusta, kp 1 ja yk 4 lähtee...Vähän pettynyt olo, kun meni jo aavistuksen normaalin kiertopituuden yli, mutta sieltä se täti vaan kurvasi taas heti aamulla meille. Mutta toisaalta, ei ollut yhtään sellanen olokaan, että olisin raskaana, joten ei mikään yllätys. Voi kunpa edes joku kierto tässä kevään/kesän aikana tärppäis!

Ärsyttää kun töissäkin jotkut työkaverit on alkaneet vihjailla, että kohta jään toisen kerran äityslomalle (ja vielä esimiehen kuullen). Mulle sanottiin esim. viime viikolla, että ihan selvästi olet raskaana, sen näkee silmistä.. Tekis niin mieli joskus vähän huutaa, että ei se kuule niin yksinkertaista ole ja voi että tosiaan toivoisin olevani raskaana, mutta kun en ole!!!

Niin se vaan on, että aina sitä jaksaa oviksen jälkeen uskoa ja toivoa, ja sitten taas pettyy. Ihan niin kuin NELLIkin pohdiskeli terkan kanssa. Ekan raskauden alkuun saamiseen meillä meni vuosi, joten tuskin tämä toinenkaan kerta kovin äkkiä tapahtuu. Joskus vaan tulen niin kateelliseksi sellasille, jotka voi suunnitella vähän jopa elämäänsä (esim. työkuvioita) sen perusteella, että nyt halutaan vauva, ja kas - raskaus alkaa heti yk1-2. Toista se on tällasella pariskunnalla, kun pitää yrittää ja yrittää kierrosta toiseen, ja koskaan ei voi olla varma, saako edes toivottua lasta. Jos haluais vaikka vaihtaa työpaikkaa, ei voi yhtään ainakaan raskausasioiden perusteella mitään urasuunnitelmia tehdä, kun ei sitä yhtään tiedä, millon on vauvan aika.

Haetaanpa positiivisempaa tunnelmaa: luteaalivaihe oli tällä kertaa 13-14 päivää. Sehän alkaa olla jo normaalia kohti! Jospa se hormoonikierto vielä vaan hakee uriaan ja joku kierto tässä lähitulevaisuudessa tuottaa tulosta.

Ja mulla on kotona maailman ihanin pieni poika :) Tunnen toki myös ihmisiä, jotka on tarvinneet hedelmöityshoitoja ennen kuin ovat saaneet oman lapsen. Muistan siis olla kiitollinen omastani.
 
Novelle78 :hug: . Ja kaikille muillekkin sitä tarvitseville.
Ei se aina niin helppoa ole raskautua. Eikä ihmiset ymmärrä, jos eivät itse samassa tilanteessa ole olleet, että on todella typerää kysellä raskautumisista ja huomautella siitä, että varmaankin olet raskaana jne. Kyllä se asia varmasti kerrotaan muille siinä vaiheessa, kun se muille alkaa kuulumaan tai näkymään ilman arvailujen varaa! Ei siitä asiasta tarvitsisi udella sen enempää! Meillä oli myös erittäin vaikea saada alulleen kahta ensimmäistä, ja muistan kyllä, kuinka muiden hyväntahtoisiksi tarkoitetut kyselyt ja huomauttelut sattuivat. Varsinkin, kun niitä tehtiin yleensä silloin, kun menkat olivat taas kerran vasta alkaneet. :(

Mutta tosiaan kolmas meillä oli ylläri. Jätin pillerit pois eikä uskottu, että vois tärpätä ennen ainakaan ennen kuin yhdet luomu menkat tulisi. Mutta ei tullut yksiäkään luomuja. Siksi en olisi älynnyt edes tehdä testiä, mutta kun maailma alkoi sumenemaan vähän väliä, niin epäilykset heräsi. Ja niinhän siinä kävi, että raskaana olin. Ja tosiaan se huimaus/pyörrytys alkoi silloin jo hyvin aikaisin, viikolla 4!

TIedättekö mitä hullua tein äsken?! Menin ja tilasin 6 raskaustestiä! B) Ja sitten kun ne tulee, en varmasti malta odottaa, vaan testaan kaikki heti ekan vuorokauden kuluessa.... Halvaksi tulee... :ashamed: Tiedän jo nyt, että en malta odotella, jos ne testit on kaapissa polttelemassa! Viisainta olisi odottaa, kunnes menkat on oikeasti myöhässä viikon. Sitten vasta ostaa apteekista kunnollinen, luotettava testi.
Mutta ei kai tässä nyt niin järkevä tarvi aina ollakkaan.. :snotty:
 
Vaniljainen Mäkin oon aina ollut tosi läheinen äidin kanssa, ja kertonut yleensä kaiken, mut jotenkin tästä en oo osannut puhua.. Tai en oo halunnut kun oon jotenkin pelkänyt että se alkaa odottaa uutisia joka kuukausi. Miten nää piinapäivät saisi kulumaan!! :)

nelli-86 :hug: On se väärin kun jotkut saa odottaa ja odottaa!!! Oletko käynyt perustsekkaamassa gynellä että kaikki ok?

Novelle78 Sinnekin iso hali ja tsempitykset!!

Mutzilla Mä voin ymmärtää sun katkeruuden siitä, että joudut luopumaan pojista, aivan kamala tragedia, mutta olen varma, ettet joudu kauaa odottamaan uutta plussaa, kun ennenkin niin helpolla on tullut. Paljon voimia!

Catalia Onneksi sentään ovis tuli, vaikkakin pidempi kierto :) Mullakin on ollut noita myöhäisiä oviksia, vaikka kierto ei oo yli 34:n mennytkään. Siitäkin voi ihan hyvin tärpätä!! :)

NeliApila Mustakin tuntuu, että jos harrastettaisiin enemmän niin vois tärpätä nopeammin :kieh: Ja ei oo tosiaan musta kiinni, mä voisin heilutella peittoja vaikka joka päivä! Miehellä menee libido just sen mukaan, miten sillä menee töissä. Ja sehän mua raivostuttaa, että oviksen aikaan esim nyt oli vaan kerran seksiä, vaikka sille olen sanonut, että pitäis ainakin varmistella seuraavana päivänä. Jos ei tässä kuussa tärppää niin on puhuttelun paikka, sanon ton joka-toinen-päivä-taktiikan sille ja paras suostua :D Mä en ymmärrä miten sen hiljainen viikko osuu aina oviksen tienoille, vaikka muuten meidän seksielämä on tervettä ja kaikinpuolin ihanaa. Mua tossa oviksen aikaan suorastaan ketutti kun en viittinyt pakottaakaan.. Grr!

Metsis Oi oi oi miten jännää!! Huomenna uusiksi?? :D

Nyt spinningiin rehkimään!! :wave:

Lily ja dpo 4
 
täh, ei ne menkat sitten alkanukaan vielä. Nyt en käsitä yhtään, ihan selvää kirkkaan punasta vuotoa tuli aamulla paperiin, ja sen jälkeen ei olekaan tullu mitään. Mitäs tää nyt sitten on, tiputteluvuota vai? Ennen se on kyllä ollut ihan sellasta vähäistä rusehtavaa vaan. No, kaikki selviää aikanaan, ei vaan aina ymmärrä tätä kroppaa.
 
Täällä ilmoittautuisi myös yksi kuumeilija. Olen 27 vuotias lähihoitaja kaakkoissuomesta. Yk:ta on takana jo 12 ja siis 13 menossa. Nyt on kp 22 normaali kierto on 24-32päivää, vaihdellut jonkin verran viime kierrot aika tasan 28. Oviksen bongasin kp 15, ja nyt taas piinaava odotusta milloin pääsisi testaamaan. Tosin kovin paljoa ei enää odotuksia ole, kun tuntuu ettei se kumminkaan onnistu. Loppukuusta on aika kunnalliselle gynelle (tosin mun tuurilla sattuu menkat olemaan just silloin) ja jos sielt ei saa mitään irti marssin yksityiselle, suoraan Felicitas-klinikalle niin ompahan asiantuntevaa porukkaa ainakin.

Yks outo sattumus kävi toissapäivänä, mulla tuli nenästä verta vaikkei varmaan lähemmäs 20 vuoteen oo tullu.. voiskohan olla raskausoire :LOL:
 
Heippa mussukat! Ootteko muuten huomannu että tulee ihan törkeesti vauvamainoksia (esim. se Liberon on kaikista veistä-haavassa-maisin..) näemmä sama tossa allakin. Sit ifin vauvavakuutus yms pyörii telkus koko ajan. Ei oo reiluu.

Mul ois nyt menossa 10/28-32, eli ovista pitäs pian alkaa metsästelee. Viime kierrossa se nyt oli kp 19, mut luulen et häästressi vaikutti siihen aikalailla.

Peukkuja kaikille jännääjille, oli sitte ovis tai raskaustestaukset menossa :)
 
Ompa oltu aktiivisia täällä!

Eli se tarkottaa sitä että vähempi muistan kommentoida :LOL:

No ei sentään... Huomasin tuossa että mitä enempi täällä kuumeilen ja selailen palstoja niin sitä enempi mulla jyllää se vauvanikävä... Tuossa keittelin jauhelihakiettoa ja aloin poraamaan ihan täysillä. Ja kuitenkin vasta niin vähän ollaan yritetty. :ashamed:

Hormoonit ottaa vallan ja itken pienemmistäkin asiasta jo. Aamupäivällä oli vielä suht normaali olo. No eipäs ole enään!
:headwall:

Parempaa fiilistä teille tähän torstaihin! :flower:
 
Tervetuloa Jessie, sulla on varmaan 1. haaveissa? :flower:

NeliApina, niin se vaan mullakin oli aina ennen pillereitä ja niiden välillä säännölliset menkat ja vielä sen 28-kierrolla sekä tyhjennysvuodot tullut parissa päivässä. Mutta minien jälkeen sitten sai odotella tyhjennysvuotoa kuukauden :LOL: Siks iaina toivottelenki kaikille, että kierto lähtee saman tien hyvänä =)

Onneks en kato mainoskatkoja ollenkaan, kun katotaan vaan nauhalta ja hypitään mainoskatkot B) Vauva-lehdessä kyllä on ollut ihania vuava-mainoksia.

IkanderinMilja, tuskinpa tuosta testistä saa kuvaa aikaseksi. Eikö niissä saa olla aika vahva viiva, että se näkyy edes :D En huomenna kyllä jaksa testata, kun on aamuvuoro, mutta viimestään tiistaina kun viimesen mukaan pitäis kierto muistaakseni alkaa.

Novelle, en laittanu vielä uutta kiertoa. Katsotaan mitä tuleman pitää =)

Mutzilla, minusta nuo tunteet on kuitenkin ihan ymmärretäviä. Ja varmaan ne hälvenee, kun tärppäis. Teillä päin kyllä silleen ollaan aika hedelmällistä sakkia näemmä, joten tuskinpa siihen kauaa menee =)

Noihin raskauskommentteihin ja muihin, niin itteä ärsyttää kans. Ylipäänsä se, että puututaan jollain lailla toisten tulevaisuudensuunnitelmiin ja kommentoidaan ehkä jo etukäteen jne on erittäin ärsyttävää. Toisaalta esim meillä ei miestä häiritte yhtään, mutta mua veetuttaa jos joku kommentoi jotain. Mullahan kun on itelä aika vähän lähipiirissä lapsia, varsinkin mun ikäsillä, niin kyllä mulla yks läheinen ystävä kommentoi että "ettehän heti häiden jälkeen ala lapsia tekemään". Ja se ei tosiaan ollut positiivisesti ajateltuna, että kyllähän noissa aina miettii että kuinkahan läheisiä sitten jotkut läheisetkään aina on. Sitten taas tiedän, että mulla oma äiti ainaki odottelee kovasti uutisia vaikka en oo kertonu että yritetään. Mutta jos joku sanois mulle nyt, että "näytät ihan raskaana olevalta" niin loukkaantuisin :LOL:
 
Mäkin ymmärrän oikein hyvin mitä Metsätähtönen tarkottaa tolla testaamisella ja sillä, että se helpottaa oloa! Se tosiaan helpottaa, vaikka se oliskin se nega, mutta mä ainakin olen semmonen, että jos joudut odottamaan testailua kovin pitkään, niin mietin vaan koko ajan sitä kaapissa olevaa testiä ja sitä, että josko siihen kuitenkin ilmeistyisi se toinenkin viiva :heart: Sitten jos se onkin nega, niin saa sen testin mielestä.
Kyllä me ollaan outoja.. :D

Jessielle myös paljon tervetuloa!! :wave:

Mulla on nyt tosi ärsyttävä ja vaikea valinnan paikka, kun sain vihdoin ja viimein monen kuukauden haun jälkeen työpaikan, ei kovin kummoinen, mutta työpaikka kuitenkin ja semmoinen mistä saa rahaa :) Työt alkaa toukokuussa ja ootan jo ihan innoissani sinne menoa! Mutta..nyt kävi niin, että pääsin myös kouluun, joka alkaisi elokuussa. Kyseessä on yksityinen koulu, joka kestää vaan 10kk, eli valmistuisin ens kesäkuussa. Ja päätös tähän kouluun menemisestä pitäis tehdä kahden viikon sisällä :eek: Eli maksaa varausmaksu.
Ja nyt en tiedä mitä hittoa teen, kun ajatus oli ensin, että menen kouluun syksyllä jos en ole raskaana sillon vielä(kään). Kun en tosiaan tiennyt, että päätös pitää tehdä jo nyt..Toivottavaa tottakai olisi, että olisin raskaana silloin. Mutta nyt kun se päätös pitääkin tehdä jo!! Ja toisaalta haluaisin olla töissä nyt jonkin aikaa, koska meillä on tulossa vuoden päästä häät ja kerätään rahaa omaan taloon ja sit vielä olis hirmu kiva saada vähän äityispäivärahaakin :whistle: Joten kaikki rahaseikat puhuu sen puolesta, että olis järkevämpi nyt olla töissä ja mennä vuoden päästä kouluun.
Nolottaa vaan jos soitankin sinne kouluun heti haastattelun jälkeen, joka siis oli eilen, että sori, en tulekkaan vaikka niin haastattelussa sinne halusin :/ Ja haluaisin kyllä edelleen, mutta se melkein tarkottais sitä että pitäis vauvajutut jättää hetkeksi etten olis raskaana ainakaan ennen koulun puoltaväliä. Ja se on kyllä ehdoton no, no, me molemmat halutaan vauva mahdollisimman pian.
Voi kääk, sanon minä... :$

Tänään oli vielä ovistestissä vahva plussa, luulisin kyllä että ovulaatio tapahtui aamulla kun vihloi oikealta puolelta vatsaa, juuri munasarjojen kohdalta. Sain miehen kellistettyä sänkyyn onneks vielä aamullakin :whistle:

Tästä se taas alkaa odottaminen, nyt taitaa olla dpo0 :)

ISOT HALIRUTISTUKSET kaikille tähdin kohdanneille :hug: :hug:

Ja PLUSSAONNEA koko porukalle :heart:
 
ISO :hug: kaikille sitä tarvitseville!

ON: VIHDOIN se tapahtui, eli kp 1 ja yk 2! Ilmeisesti se keltarauhaskuuri ei vaikuttanut tai sitten vaikutti tosi viiveellä (??) kun menkat tuli 1-2 viikkoa kuurin lopettamisen jälkeen vaik periaattees olis pitäny tulla kahden päivä sisällä.. Mut any how, nyt oon happyhappy. Toisaalta sit koko ajan on pelko persuuksis et joka kierto venyy näin ja koko hommasta ei tuu mitään..
 
Heipsun!

Juu,siis tiedän toki ettei kantsis pitää tauko-päiviä ovista tikuttaessa,mutta kun tullu jo tuhlattua tikkuja niin aattelin et säästän lähemmille päiville testejä,seliseliseli....Kyl te tiiätte?! :D
Mutta puputeltu on ihan urakalla,oli viivoja tai ei,et sen puoleen ei haittaa tuo vaikkei LH-huippua löytyny.. :whistle: :p Lähinnä tikutin sen takia,että halusin tietää ovuloinko ollenkaan kun tuo kierto on mitä on.Mutta nyt jäi kyllä hieman epäselväksi sekin. Nännit ja rinnat kipeyty kyllä jossain kp 10 hujakoilla.

Seksiasennoista ootte puhunu. Meillä aika paljo perinteistä ja usein makoilen hetkosen jälkeenpäin. Vasta joku aika sitten muistin tuon sorkat kohti kattoo-tyylin,kun äiti ystävällisesti huomautti :)
No nyt parina päivänä tehny niin.En mä kyllä usko että sillä on niin seksuaalista merkitystä raskautumisen kanssa.
Mites,ootteko greippimehuillu tms.? Mä joskus entisen elämän vauvakuumeessa sitäkin kokeilin.Senhän sanotaan lisäävän limoja ja parantavan sen laatua,mutta ite muutuin ihan rutikuivaksi! :eek:

Mulla alko loma!!Huomenna lakkopäivä eli loma alko päivän aiemmin,jeejee!!

Nyt voisin saunan laittaa päälle!

Ihanaa illan jatkoa! :wave:
 
Lily-jane Tää mies oli oikeen pihtareiden pihtari (nyt on onneks toinen mies :p ) Saatto olla pari kuukauttaki hiljasta.Eikä se mitää pussaillu ja halaillu edes. Kumma tyyppi,en tajuu miten kesti 5v semmosta.Mut tosiaan tärppäs heti kun pakotin joka toinen päivä puuhailee.

Metsis mäki käytin nyt niitä laastareita et saa nähä nyt mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.Ja ku vielä otin laastarin pois ke ja olin alottanu tyhjennysvuodon jälkeen uuden laastarijakson vasta sunnuntaina...Toivottavasti ei sotke kauheesti ja tulis luomut sit ajallaan.

Enää 17 päivää niin yritys alkaa...Hui :D Piti tänään ostaa kumeja mut kauppa oli niin täynnä et mä en oikeesti kehannu :ashamed:
 
No nyt tuli ne menkat oikeesti, eli voi päivittää yk4 mulle. Helpotti kun pääsi selvyyteen tästä tilanteesta. Ei tosiaan yhtään ollu sellanen olo, että olisin raskaana, ja oli vaan ärsyttävä odotella menkkoja, kun olen tottunu siihen 12 päivän luteaalivaiheeseen, mutta nyt tulikin 14-15 päiväinen. Mutta hyvä kun venyy pidemmäksi, tuollanenhan se pitäis ollakin.

VANILJAISELLA on valinnan paikka. Jus tota mä tarkotan, kun ei voi suunnitella elämäänsä tän raskautumisasian kanssa painiskellessa. Jos haluat kovasti sinne kouluun, kannattaa ilmottautua sinne sitten. Eiköhän ne asiat aina järjesty, vaikka tuliskin raskaaksi tässä välissä tai kesken koulun. Voitko mennä sinne töihin kesän ajaksi kuitenkin? Tiedän että valinta voi tosiaan olla vaikea, kun siihen vielä sekottaa vauvahaaveet.

Olin muuten ite työhaastattelussa kerran juuri samalla viikolla, kun olin saanu plussan raskaustestiin (siis vuonna 2008). No tietenkään en saanu sitä työpaikkaa, tuskin osasin kovin fiksusti vastailla mihinkään kysymyksiin, kun olin vaan niin onnellinen raskausuutisista...

Hyvää viikonloppua!
 
Tervehdys!
En ole pitkään aikaan kirjoittellut, mutta lukemassa kyllä olen käynyt. Olen koittanut "unohtaa" ajatuksen raskaaksi tulemisesta (jos vaikka sitten tärppäis), mutta eihän tästä mitään tule :LOL:

Kävin siis silloin sielä lääkärillä ja "tuomio" oli lyhykäisyydessään -> tule puolen vuoden päästä uudestaan, jos et sitä ennen ole tullut raskaaksi :| Kerroin kiertojeni heittelyistä ja lääkäri totesi vain, että vain silloin annetaan lääkkeitä jos kierrot ovat yli 70 päivää...
Ultraakaan ei sitten voitu tehdä kun laite oli rikki :whistle:

Pongasin ovulaation (pitkästä kierrosta huolimatta) 1.4 joten siitä laskien tädin vierailun pitäisi tapahtua n. 15.4, mutta eipä ole näkynyt.... Aikaisemmin vuodot ovat alkaneet suoraan runsahkolla vuodolla, mutta nytpä onkin sitten ollut keskiviikosta asti todella vähäistä rusehtavaa vuotoa (on tullut siis vain vähän siteeseen ja paperiin pyyhittäessäkään ei ole ollut edes joka kerta) :x Olen tehnyt jo pari testiäkin, mutta negaahan ne näyttää :(

Täällä siis mennään: Kp 59! ja odotellaan koska se täti tulee, vai eksyykö matkalla....
 
Heippa kaikki!

NeliApila No jopas oli kylmä ukko :eek: Mä tarviin niin paljon läheisyyttä ja hellyyttä, etten varmaan pystyisi ollenkaan. Onneksi sulla on nyt ihana mies :) Mun mies kyllä pussailee ja halii paljon, mut sillä stressi pilaa heti seksihalut. Ja muuten mä antaisin toiselle sen tilan, etten häiritsisi, mutta kun tää vauvakuume on ihan käsittämätöntä. Aloin sitten eilen itkemään illalla, että mitä jos yksi kerta ei ovulaation aikaan riitä ja mies sanoi, että hän tosiaan haluaa vauvan myös, ja mun pitää ovulaation aikaan oikeen muistuttaa ja "pakottaa", että nyt harrastetaan seksiä. Tuli hyvä mieli kun sain tän purettua mielestä, ja tästä lähtien en pelkää, että loukkaan miehen tunteita vaan sain oikein luvan vonkaa ovulaation aikana :D

Iita83 Onpas ihmeellistä, ettei ne määrännyt sulle mitään teroja tms! Ei siinä kauhean monta yk:ta puoleenkaan vuoteen mahdu, jos kierrot on aina jotain 60 päivää! Nyt kyllä meet jonnekin kunnon gynelle, eikä tommoselle puoskarille :kieh: Toivottavasti tästä kierrosta nyt tärppäisi!!! :hug:

Vaniljainen Voi miten hankala paikka! Hmm ehkä kannattaisi jatkaa töitä ja tehdä koulu lapsen jälkeen? Kannattaa seuraa sydäntä näissä asioissa, etenkin kun vauvakuume on niin suuri ja vauva kovin odotettu teidänkin tapauksessa. Mukava kuulla, että pillerit ei enää tunnu vaikuttavan elimistössä! Mäkin söin on-off pillereitä 8 v., oli pari taukoa siinä välissä, ja meni kyllä melkein vuosi ennen kuin kaikki tasoittui.

Ulkona paistaa aurinko ja taidan lähteä lenkille! Mulla on ollut jotenkin tosi tunnepitoinen viikko tän vauvakuume-asian kanssa, tää menee niin vaiheittain. Pari kuukautta sitten olin vielä ihan cool asian kanssa ja päivät kulu nopeammin, nyt yli kuukauden ollut sellainen suru ja huoli. MUTTA, mä luin, että kesä on hedelmällisintä aikaa ja vauvoja syntyy eniten maaliskuussa. Valo siis auttaa luultavasti! Pidetään leidit tämä mielessä ;)
 

Yhteistyössä