*Keväällä 2013 hoitoja aloittavat (ivf/icsi)*

Susa, taisin ilmaista itseäni vähän epäselvästi. Mitään vuotoja tai itseasiassa mitään muutakaan keskenmenoon viittaavaa ei ole havaittavissa, mietin lähinnä että voisinko luottaa tummenevaan viivaan, että raskaus varmasti etenee :) Mutta tuo Trigidian vinkki viikkonäytöllisestä testistä kuullostaa hyvältä ratkaisulta tälläiselle jännähousulle :D

On jotenkin vain niin valtavan vaikea luottaa siihen, että kaikki menisi hyvin kun niin paljon on ollut mutkia matkassa tässä yrityksen aikana. No, kaipa sen huonon tuurinkin pitää joskus loppua. Ja nyt olisi oikein otollinen hetki :)

Tsemppiä piinailijoille. Ja miljoonasti onnea Trigidialle ihanista ultrakuulumisista :heart:
 
Tervetuloa uusille =)

).( testiviiva pysyy vaaleana, muutaman kerran olen perjantain jälkeen testaillut. Viiva siihen tulee mutta huomattavasti vaaleampi kuin se toinen. Keskiviikkona on virallinen testipäivä ja saa kuulla mikä tuomio on.
 
Täällä yksi uusi kirjoittelija :)

Yrittämistä 2 vuotta, ei plussia, raskauksia, keskenmenoja eikä mitään lapsettomuuden hoitomuotoja takana. Syy lapsettomuuteen on huonolaatuisissa ja vähäisissä siittiöissä sekä minun ylipaino. Nyt takana on painonpudotusta lääkärin kehoituksesta ja edessä toukokuussa ICSI-hoidot.

Kauhun sekaisin tuntein edessä kuun loppupuolella hoitosuunnitelman teko ja sittenpä sitä mennään kohti uutta ja tuntematonta, toistaiseksi ainakin positiivisella mielellä. Aika kauheeta, kun ei tiedä, mitä on edessä ja miten itse hoitoihin reagoi.
 
Tervetuloa Mammaksiko! Nuo tunteet ovat tuttuja ja läsnä koko ajan vaikka kuinka yrittäisi miettiä elämän iloja.


Omaa napaa; ensimmäinen ultra takana puregonin aloittamisen jälkeen pitkän kaavan ivf hoidossa...annosta nostettiin 150 200;taan...vain 4 "oikean" kokoista munarakkulaa kasvamassa..pienempiä kylläkin..perjantaina uusi ultra mikä määrittelee punktion. Toki yritän ajatella positiivisesti, että hyvä et kasvaa edes ne ja ei hyperiä...
 
Teretulemasta kaikille tasapuolisesti :wave:

Mammaksiko: Meillä on tuo ylipaino kans ongelmana ja sit spermassa alle 2% normeja siittiöitä! Mikäs sun BMI on ja paljonko pitää pudottaa painoa? Mulla on 900g:n päässä yht. 14kg lämpöä harakoille heitettyä puhdasta LÄSKIÄ!
 
Kiitos vain, katsotaan kuinka tässä käy :)

En ole kauheasti lukenut netistä tuosta itse hoitomenetelmästä enkä punktiosta. Toiveissa on, että lääkäri nukuttaa punktion ajaksi, kun kertoi, että tämä olisi mahdollista :)

BakaNeko: BMI oli yli 40, painonpudotusta lääkäri yksityisellä kehoitti -10kg ja nyt on takana -12kg. Kaikki, mikä tuonne itse operaatioon mennessä lähtee on tervetullutta!
 
  • Tykkää
Reactions: BakaNeko
nyt on polilla käyty ja oon ihan yllättynyt miten nopeasti kaikki lähtee liikkeelle, luulin että vielä kuukausia joudutaan odottelemaan :D eli meidän hoidot tehdään lyhyellä kaavalla ja 3.4 alan syömään lääkettä joka aloittaa kuukautiset ja sen jälkeen alkaa pistelyt ja jo ensi kuun lopussa päästään keräämään munasolut ja siirtämään alkio. on niin hyvät fiilikset tästä etten malttais millään odottaa :)
 
Terveisiä suunnittelukäynniltä! Pitkän kaavan mukaan mennään ja synarela sumuttelut alkas sitten seuraavassa kierrossa..siihen on vielä muutama viikko odottelua..alkaa ne tositoimet vihdoin meilläkin :)
Millasia kokemuksia teillä muilla noista sumutteista? Onko tullut paljon sivuoireita? Entä kuinka kauan jouduitte sumuttelee, että tyhjennysvuoto alkoi..?
 
Onnea Rimpatti :flower: Upee juttu! =)

miumaulle* onnittelut tositoimien alkamisesta. =)

Täällä ei plussattu. Eilen ja tänään tuhruttanut ja nega testattu.
Tänään siis pp 9.
Nyt katseet kohti passia, josko sitä sais jo tähän kiertoon kamun kyytiin. :heart:
Miehen kanssa puhuttiin, että jos pas ei tuo tulosta, niin sitten luomuillaan vaikka kaksi seuraavaa kiertoa. =)
Mutta katsotaan nyt tuoko se pas tuloksia, never know ;)

Poistun nyt takavasemalle ja jatkan kuumeilua tuolla vakkari pinossa. =)

Plussa rikasta ja ihanaa kevättä kaikille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
BekaNeko: Piinailua vaan :D Joitakin tuntemuksia, mutta ne voi olla Lutinuksesta. En halua tehä testiä liian aikasin ettei tartte taas kerran pettyä niin odottelen sopivaa hetkeä :) Nyt pp9. Raastavaa... Kiitos kysymästä :flower:
 
Heippa kaikki tutut ja uudet! =) Kuukausi on vierähtänyt epäonnistuneesta IVF:stä ja hurjan flunssaisena mennyt koko se aika. Kontrollikäynnillä kaikki oli kunnossa ja sain uudet reseptit. Lugesteronia käytin kierron päivät 15-24. Perjantaina alkoi sitten odotetusti kuukautiset eli eilen alkoi uusi hoito! Lyhyt kaava siis.
Synarela, menopur tuttuina, sitten uutena gonalin sijaan fostimon. Toivottavasti tehokkaampi yhdistelmä, että saisimme jotain pakkaseenkin. Ekalla kerralla tammikuussa kun siis oli vain yksi siirrettävä, eikä yhtään pakkaseen : /
Synarela yrittää kovasti aiheuttaa taas päänsärkyä mutta nyt olen osannut varautua lääkkeellä ja mennyt paremmin.
Menopur ja fostimon ovat molemmat itse sekoiteltavia injektioita, joten aikaa vievää puuhaa. Onko kellään kokemuksia tästä yhdistelmästä?
Yritettävä olla rauhallisin ja toiveikkain mielin, vaikka jännittää kuinka käy.
Vähän olemme puhuneet mieheni kanssa, että kolme kertaa voisi tätä yrittää. Yksitysellä hinta on aika kova ja jotenkin tuntuu, että mihin se muuttuu lukemattomilla yrityksillä jos kolmesta ei mikään jatku... Juuri tällä hetkellä tuntuu itsellä olevan vähän väsyneet fiilikset, mutta eiköhän tuo keväinen aurinko ja pitenevät päivät piristä mieltä.
Peukut pystyyn kaikille, jospa plussia tulisi koko kevään :flower:
Aurinkoista ja mukavaa alkavaa viikkoa!
 
Hurjasti tsemppiä hoitonsa aloittaville :) Susalle jaksamista piinapäiviin.

).( Viikko kulunut positiivisesta r-testituloksesta. Sunnuntaina alkoi kuitenkin niukka ruskea vuoto, jatkui maanantaina ja tänään aamulla runsaampaa vaaleaa veristä vuotoa :( Soitin polille ja kävin uudestaan hcg-verikokeessa, tulokset tulee huomenna. Lisäksi sain tiedon että olen rh-negatiivinen veriryhmältäni. Epäselväksi jäi miten se vaikuttaa keskenmenoriskiin. Tein aamulla digitestin, joka näytti raskaana 3+. Ei muita oireita kuin tuo vuoto. Alkuraskauden ultra vasta kuun lopulla, jos sinne asti päästään. Raastava epätietosuus aihettaa pessimistisiä aatoksia :/
 
Moikka taas.

Viime kierto meni mönkään,koska ovulaatiota ei löytynyt.Testailin kp 17 pvään ja soittelin klinikalle, josta sanottiin, että kyseiseen kiertoon ei kannata enää testailla. Lopetin siis oviksen testauksen. Kp19 alavatsa oli sen verran kipeänä, että epäilin ovista, mutta testejä ei ollut saatavilla. Kierto osoittautui sitten vähän pidemmäksi kuin yleensä- 31 pvää. No uudet menkat alkoivat ja ensi maanantaina mennään kp 11 taas ultraan+ verikokeisiin. Hoitaja sanoi, että alkaa testaamaan jo ovista nyt kp8 mikä tuntuu hullulta. Mulla ei oo ikinä ovista ollut noin aikaisin ja oon 90% varma, että ovis oli vasta kp 19 viime kierrossa kun kierto oli noin pitkä...

Nyt taas jännitetään, että meneekö tämäkin kierto taas hukkaan koska laskeskelin, että siirron pitäisi mennä pääsiäisviikolle ja siellähän on nyt pitkä viikonloppu. Tuntuu, että kaikki mahdolliset viivästymiset on tullut taas tähän hoitoon.
Punktio tehty jo lokakuussa, jonka jälkeen piti odotella ne 3 omat menkat ja joulukuussa sattui sitten se joulutauko... Tammikuussa olimme reissussa ja helmikuun kierrosta ovista ei löytynyt. Tuntuu taas siltä, että aika ja vuodet vaan vierii ja koko ajan tulee jotain esteitä....

Hoitaja meinas, että jos tästäkään kierrosta ei ovista löydy niin seuraava kierto mennään lääkkeellisellä PAS:lla. Voiko joku kertoa siitä? Miten tapahtuu?
 
Rimpatti, mitä veritestit näytti? Sormet ristissä kyynärpäitä myöten, että kyseessä on vain joku harmiton alkuraskauden vuoto. Jatkuiko vuoto vielä tuosta tiistaisesta?

Susalle tsemppiä viimeisiin piinapäiviin. Koska ajattelit testata?

Täällä vielä viikko varhaisultraan ja pelot ja epäusko on valtava. Eipä tästä raskaudesta voi varsinaisesti sanoa vielä hirveästi nauttineensa kun pelkään jokaista wc-käyntiä ja seuraan ihan hysteerisenä oireita. Ja sitten poden huonoa omaatuntoa kun en uskalla iloita tilanteesta... Kyllä tämä päivä päivältä helpottaa, mutten ihmettele yhtään miksi sanotaan, ettei lapsettomuus lopu plussatestiin tai välttämättä vielä edes lapsen syntymään. Aikamoinen kasa demoneita tuonne niskaan on tässä vuosien varrella kasaantunut.

Iloa, onnea ja aurinkoa kaikille uusille ja vanhoille piinailuun tai sen odotteeluun :D
 
Sandaali arvot olivat yli 3000. Lääkärin "tuomio" oli, että voi olla menossa kesken tai sitten voi olla ihan harmitonta, ei voi vielä varmaksi tietää. Joka tapauksessa siihen ei voi mitenkään itse vaikuttaa. Tiistain kaltaista vuotoa ei ole enää ollut, mutta ruskeaa tiputtelua kylläkin. Sain ohjeistuksen, että mikäli tulee kipuja tai runsaampaa tummempaa veristä vuotoa, niin sitten yhteys sinne, muuten vaan odotellaan. Varhaisultra on kahden viikon kuluttua. Nyt vaan joka vessakäynnin yhteydessä yritän analysoida mitä siihen paperiin jää :O
 

Yhteistyössä