*Keväällä 2013 hoitoja aloittavat (ivf/icsi)*

BekaNeko: on varmasti kallista kun tää julkinenkin tulee ihan hiton kalliiksi. Vaikka asutaan vielä lähellä eli matkoihin ei edes mee rahaa. Mutta jonottaan on tosiaan joutunu, sehän se on se huono puoli tuolla.
 
Susa, dpo tarkoittaa päiviä ovulaatiosta (days past ovulatio) eli IVF/ICSI tapauksessa punktiosta. Toivottavasti pääsette huomenna siirtoon. Meillähän oli myös tuo hyperin riski aikamoinen follien runsaslukuisuuden takia ja siksikin oli hyvä, että alkioiden viljelyä jatkettiin blastoiksi asti niin kroppa sai aikaa toipua.

Dazzler, jos teidän kaiffari oli neljä/viisipäiväinen blasto, niin ei sun välttämättä tarvi edes jaksaa piinailla ihan tuota kahta viikkoa :)

Rimpatti, muistan lukeneeni, että joskus noita menkkamaisia jomotuksia on tullut vaikkei vuoto sitten alakkaan. Toivottavasti ovat kuitenkin jo helpottaneet.

Karhuttarelle, Kupille ja BakaNekolle tervetuloa mukaan.

ON: Meillä piti olla veritestipäivä ensi maanantaina eli 12 päivää siirrosta, mutta huiii, se siirtyikin jo huomiseksi eli pp9. Meille siirrettiin 5 päivän ikäinen blasto joten siksi tuo aika siirrosta testiin on noin lyhyt. Punktiostahan meillä tulee huomenna siis tasan kaksi viikkoa. Jaiks. Kuinkahan varmasti tuo tukilääkitys pitää kuukautiset loitolla? Ilmoilla ei nimittäin ole mitään kuukautisiin viittaavaa. Rinnat ovat jatkaneet aristeluaan ja ovat tässä viikon aikana kasvaneetkin ainakin kuppikoolla :) Näitä muutoksia rinnoissa mulla ei normaalisti ole ollenkaan missään vaiheessa kiertoa. Onhan noita hormoneja tietysti tullut nyt pumpattua kohta se neljä viikkoa että ei ihmekkään jos vähän turvottaa. Vaikka voihan tuo rintojen kasvu tietysti johtua siitä toisestakin syystä… *toivootoivoo* ;) Huomena on siis totuuden hetki. Taidan tehdä kuitenkin vielä kotitestin aamulla yhdessä miehen kanssa, niin ei tarvi sitten ottaa uutisia, oli ne mitä tahansa, vastaan missään ratikassa.
 
  • Tykkää
Reactions: BakaNeko ja Susa76
Kaivelin tämänkin tuolta pinonpohjalta jos haluatte tietojanne lisäillä/päivttää, niin pysytään paremmin perillä kunkin aikatauluista. Onnistuu siis helpoiten ihan vaan copy-pastella omaan viestiinne :)

Tositoimet alkaa...

Tammikuu:

rimpatti


Helmikuu:

Dazzler
Hvv
Lucrezzia
Nyysy

Maaliskuu:

miumau*
Iksi
Minnie82
Enneliina..................... PAS
Venla74...................... 2. IVF

Huhtikuu:

Karhutar
Larenzia


Toukokuu:




Piinailijat ja virallinen testipäivä:
Sandaali...................1.ICSI....................1.3.2013




PLUSSANNEET:

Vihervaara 29.1.2013

Tigridia 16.2.2013
 
Sandaali: käyttekö yksityisellä? Oysista soitettiin aamulla huomisen ajan siirrosta niin se samalla kerto että vain 6 oli hedelmöittynyt normaalisti. Minusta se on vähän kun niitä kuitenkin oli sen 19. Jes, mä alan pikkuhiljaa ymmärtään tätä kieltä mitä te puhutte ;D ONNEA MATKAAN!! Oon ihan varma että plussaat, on niin selkeät oireet ;D

Oon juonu täällä hulluna vettä ja mehua ja levähtäny. Ja syöny järjettömän määrän särkylääkkeitä, oon tosi kipee alamahasta. Just siltä puolelta missä niitä soluja oli paljon. Epäilen ettei siirtoa huomenna tule tapahtumaan :(
 
Lämpimästi tervetuloa uusille palstalaisille! :flower:

Sandaali: Nyt kyllä alko jänskättää sun puolesta! Tulehan pian kertoo iloisia uutisia! ;)

Jaksamista niille, joilla asiat ei mene ihan putkeen..tai pessimistisyys muuten nostaa päätään :hug:

Mukavaa viikonloppua naiset! :)
 
No niin, ensimmäiset kyyneleet vuodatettu, kotitesti näytti ihan selkeää PLUSSAA :heart: Voi apua. Ihan epäuskoinen olo ja vielä jännätään sydän kurkussa iltapäivään veritestin tuloksia, mutta voi kunpa tää nyt olisi totta!

Susa, superisti tsemppiä siirtoon! Millainen olo? Me ollaan käyty joo yksityisellä, mutta tämän ICSI:n jälkeen on/oli tarkoitus siirtyä julkiselle. Oliko toi teidän 19 totaali kerättyjen määrä vai kerätyistä löytyneiden kypsien solujen määrä? Meillähän jouduttiin punktio tekemään vähän liian aikaisin juurikin sen follien lukumäärän takia ja riskinä oli, ettei saaliiksi saada yhtään riittävän kypsää solua. No 16:sta puntkoidusta kuudessa oli sitten riittävän kypsä solu ja näistä neljä hedelmöitty ja lähti kukin tyylillään jakautumaan ja lopultahan jäljelle jäi kaksi kelpo alkiota. Lääkäri sanoi, että paremmallakin prosentilla olisi voitu mennä, muttei yhden hoitokierroksen tuloksista voi tehdä vielä mitään sen kummempia johtopäätöksiä. Mun korvaan 6 hedelmöittynyttä kuullostaa kuitenkin oikein hyvältä :)
 
Ihanaa Sandaali !! :heart:

).( Sandaalin onnistumisen myötä en sitten malttanut olla testaamatta...Testiin tuli haalean vaalea viiva (pp9), mitä sekin nyt sitten tarkoittaa. Harmittaa, että menin testaamaan, nyt on vielä ristiriitaisemmat fiilikset :headwall: Olen ollut koko viikon kipenä, pienessä kuumeessa ja kamalassa räkätaudissa, ihme on jos joku on tuolla selviytynyt kiinnittymiseen asti.

Osaako joku sanoa, miten kauan tuo Pregnyl voi näkyä testissä? Pistin 5000 13 päivää sitten.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Onnea Sandaali!!! Aivan ihanan mahtavaa!!

Ettekä arvaa mitä!? Mulla on nyt kaks kyytiläistä matkassa :heart: :heart: Oon ihan hämilläni :confused: Punktion tehny lääkäri teki meistä aika selväksi että siirtoa ei voida tehä koska follikkeleja oli niin paljon ja on niin suuri hyperin riski. Mutta nyt olikin eri lääkäri eikä mulla ollu muita oireita kuin ne eiliset tuskaiset kivut niin lääkäri oli sitä mieltä että normaalia on ja siirsi kaks!! JIPII!!

Eli saalis oli 19 joista 7 hedelmöitty. 2 siirrettiin ja 3 meni pakkaseen. Epäkypsiä oli todella paljon mutta en tiiä mitä niille muille on tapahtunut. Oot oikeessa Sandaali että hyvä saalis se on, mutta tuntu että 19:sta jää jäljelle noin vähän... Mutta tällä mennään! Ois voinu olla tulematta yhtään!!

Nyt loman viettoon ja loman jälkeen maanantaina saakin jo testailla. APUA :D Oon kyllä aina tuntenu testin tuloksen jo ennen sen tekoa että tuntemuksia sitten vaan bongailemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: BakaNeko
Rimpatti, viiva on viiva. Ei sitä siihen testiin tule jollei kehossa ole raskaushormonia. Mun tietääkseni Pregnylin ei pitäisi näkyä noin pitkään. Muistelisin lukeneeni, että kymmenen päivää olisi kutakuinkin maksimi. Kuinka herkällä testillä muuten testasit? Mä uskallan ainakin heittää jo varovaiset onnittelut. Uutta testiä koneeseen viikonloppuna :)

Susa mahtavaa! Onnittelut kyytiläisistä. Ja vielä oikein tuplana! Rentouttavaa lomaa, tulehan paksuna takaisin :D

Huh helpotus, verikokeen tulokset oli viitearvoissa. Kai tää on nyt vaan pakko uskoa. Mä oon raskaana :D Niin todella utopistinen ajatus, että meinaan vähän väliä unohtaa sen :LOL: Tää päivä onkin ollu täynnä positiivisia yllätyksiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susa76
Vähänkö hienoa Rimpatti ja Sandaali :)

Ei munkaan mielestä se näy noin kauaa. Jotenkin tuntuu ettei montaa päivää edes. Epäilen vieläpä sitäkin että tekiskö se oikeesti testin positiiviseksi? Että onko sitä hormonia siinä niin paljon.
 
Sandaali ONNEA PALJON!! MAHTAVAA!! :heart:
Meilläkin siis ilmeisesti sitten 5 päiväinen blasto, koska punktio oli to ja siirto ti.
Tarkoittaako tää nyt sitä että mäkin voisin testailla jo tossa 7.3?? Mulle vaan sanottiin, että 12.3.. Voishan sitä harkita tikkuun lirauttamista jo aikasemminkin... sopii tällaselle hätähousulle kyllä! :D

Rimpatti kun siinä on toinen viiva se on PLUSSA =) ONNEA :heart:

Susa76 Onnittelut tuplien siirrosta. Ihan tosi upee juttu. =)

BakaNeko meillä onkin sitten ihan samanlainen km historia.. meillä yritystä 11/09 asti ja saldo seuraavanlainen: km 06/10 km12/10 km01/12 ja ku 05/12 -> vasemman munajohtimen poisto. Alkuraskauksien keskenmenoja kaikki, rv 5-7 menneet pois.
Toivotan sulle kovasti tsemppiä hoitoihin :heart:

Niin ja kaikille uusille tervetuloa :flower:

Dazzler pp 3
 
  • Tykkää
Reactions: Susa76
Kiitos kannustavista viesteistä :heart:

Olen muutaman kerran tämän koko lapsettomuus-prosessin aikana testannut sellaisen haamun hieman ennen kuukaustisten alkua, mutta aina ovat olleet negatiivisia. Tästä syystä tämä skeptisyys :ashamed:

Tämän päiväinen oli ihan Prismasta ostettu halpistesti (precheck?), en tiedä miten tarkka se on. Testailen huomenna tai sunnuntaina aamupissasta uudestaan, tämän päiväinen oli sellainen keskipäivän väliliru :) Kolotuksia & juilimisia on ollut, mutta voivat kyllä osaltaan johtua tästä flunssataudista, joka jyllää parhaillaan.
 
Sandaali: PALJON ONNEA! Ihanaa! :heart:

rimpatille toivotan testiviivojen vahvistumista! Lupaavalta kuulostaa! =)

Ja Susa, onnittelut kahdesta kyytiläisestä! Peukut pystyssä täällä, jospa vaikka molemmat tarrais kiinni ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Susa76
Kiitos kaikille onnitteluista. Ei tätä pysty vieläkään oikein käsittämään :) Sydän pamppaillen käyn aina vessassa kun pelkään, että vuoto alkaa. On niin vaikea uskoa, että todellakin on raskaana ja tämä oireettomuus ei ainakaan yhtään helpota asian ymmärtämistä. Kaikista peloista huolimatta pitää nyt vaan yrittää nauttia hetkestä, hyvästä olosta, isoista tisseistä ja litteästä mahasta :LOL:

Dazzler, periaatteessahan se punktiopäivä on testiajankohtaa laskettaessa se oleellisempi koska sehän on käytännössä se päivä kun ovuloit. Siitähän testipäivä normaalistikin lasketaan. Ja itseasiassa maalaisjärjellä ajateltuna IVF:ssä ja etenkin ICSI:ssähän hedelmöittyminen voi tapahtua jopa vielä nopeammin mitä luonnollisesti siihen menee aikaa. Todennäköisesti noita pitkiä piina-aikoja suositaan kuitenkin sen takia, ettei pelkät kiinnittymisyritykset tai ihan varhaiset keskenmenot suotta sekoittaisi jengin päätä :) Mutta toisaalta mä ainakin ajattelin, että haluan heti kun vaan mahdollista eroon tukilääkityksestä jollei sen jatkamiseen ole mitään syytä.

Rimpatti, joko testailit uudestaan? Sormet ristissä, että haamu vahvistuisi viivaksi.

Osaako joku muuten sanoa kuinka noi testit muuten toimii? Siis jos esim. saa dpo 14 selvän, mutta vielä vähän haalean plussan, niin voiko muutaman päivän päästä uudelleen tehdyn saman merkkisen testin viivan väristä vetää johtopäätöksiä raskauden jatkumisesta? Meillä on varhaisultra reilun kahden viikon päästä, mutta kaipaisin tosi kipeästi jotain varmistusta jo ennen sitä, että homma etenee. Varminta olisi tietysti käydä uudestaan labrassa, mutta onko noista kotitesteistä minkään tulkiksi?
 
hei, vieläkö mahtuu mukaan :)

meillä on nyt yritystä takana 1,5v ja huomenna on ensimmäinen suunnittelukäynti koeputkihedelmöitykselle, eli pian alkaa hoidot ihan kunnolla. kovasti jo jännittää tää koko hoito ja oon ihan pihalla et mitä kaikkea tähän kuuluukaan mutta huomisen jälkeen olen toivottavasti jo viisaampi :)
 
Tervetuloa Strawperry...itselläni nyt ensimmäinen ivf menossa..jos onni suosii ensi viikolla punktio. Minua auttoi kun kirjasin ylös asioita...ja aika hyvin sain hoitajaltakin lippulappuja mukaan...Onko teillä syy selvillä? Itselläni endo...
 
Tervetuloa Strawperry...itselläni nyt ensimmäinen ivf menossa..jos onni suosii ensi viikolla punktio. Minua auttoi kun kirjasin ylös asioita...ja aika hyvin sain hoitajaltakin lippulappuja mukaan...Onko teillä syy selvillä? Itselläni endo...
mulla on PCOS eli ovulaatiota ei aina tuu ja sit epäillään että munanjohtimetkin ehkä tukossa. yrittivät tehdä aukiolotutkimusta mutta ei voitu loppuun asti tehdä kun sattu niin paljon. se joka vettä yritti sinne laittaa niin sanoi että otti sen verran vastaan että luultavasti tukossa, sen takia sit päästiin suoraan IVF jonoon
 
StrawBerry Tervetuloa :flower:
Itsekin tässä 1. IVF hoidon tulosta piinailen =)

(.) No niin, tänään tuli sitten se epikriisi klinikalta, missä selvisi mm. tää meidän pakaste alkioiden kohtalo.
Noh, mähän katsokaas luulin, että sen yhden pakkasessa olevan lisäksi, ne jatko viljelee vaan 1 alkiota, et jos sekin sitten sinne pakkaseen..
Mutta siis nehän oli jatko viljelly NELJÄÄ alkiota ja niistä oli nyt sitten 2 selvinny pakkaseen. Eli nyt meillä on 3!!!! kaiffaria pakkasessa. :heart:
Jes ja jipii!! :D Ihan itkuun (ihme!) pillahdin, kun lappua miehelle luin.
Hyvä saldo, kun 7 hedelmöittyneestä solusta saatiin 4 hyvää alkioo. =)
Jos, tää ei nyt tuota tulosta, niin on helpottavaa tietää, että pakkasessa on vielä toivoa jäljellä... Tietysti sillä ehdolla, että sulatuksesta selviivät.
Hyvillä mielin piiniksiä eteenpäin. :D

Dazzler ja pp 6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susa76 ja miumau*
Sandaali: ei kyllä aavistustakaan kauanko testi näyttää positiivista vaikka ois menny kesken. Sitä kai tarkoitit? Se paniikki veren näkemisestä on kyllä ihan järkyttävä :( Muista ettei se aina tarkoita keskenmenoa! Tsemppiä sinne!! Tää on just niin tätä, mää piinailen täällä että tulenko raskaaksi, pysyykö edes toinen kyytiläinen mukana ja sä piinailet että onhan siellä mukana kulkijalla kaikki ok... Ei tää taia loppua koskaan.

Susa, pp3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussista Sandaali ja Rimpatti!
Hormonitasojen nousua voi tutkailla cb:n digitesteillä, jotka näyttävät kuinka monta viikkoa on hedelmöittymisestä kulunut.

).( kiitos matkaseurasta! Meillä oli tänään ihana päivä, kun näimme ultrassa pienen villin sydämen sykkivän möykyssä, jonka koko vastasi täysin viikkoja eli 6+6 :) itkuksihan se meni ja kyllä niitä kyyneliä tulee vielä rutkasti enemmän jos pieni ihmeemme pysyy matkassa syksyyn. LA 22.10.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miumau* ja Susa76

Yhteistyössä