*Keväällä 2013 hoitoja aloittavat (ivf/icsi)*

Liityn keskusteluun. Minulle tehtiin punktio jo lokakuussa, mutta kovista kivuista johtuen ei päästy tuoresiirtoon. Folleja saatiin 18 kpl (kaikkia ei edes otettu pois vasemman munasarjan vaikeasta paikasta johtuen). Näistä 8 hedelmöttyi ja 7 alkiota saatiin pakkaseen. Lääkäri määräsi 3 välikiertoa ja joulukuussa sitten sattui juuri joulutauko klinikalle. Tammikuu taas jäi väliin reissun takia. Nyt sitten kävin helmikuun alusta ultrassa ja lääkäri pyysi soittamaan kun ovistesti näyttää plussaa... No ovista ei ole vieläkään kuulunut vaikka nyt jo kp17.

Tänään soitin sitten naikkarille ja kertoivat, että ei kannata enää ovista testata. Että seuraavista kuukautisista taas soitto klinikalle ja katsotaan ultra-aika. Vielä seuraava kierto kuulemma kokeillaan luomuna ja jos ei ovista taas kuulu, kokeillaan lääkkeillä sitten PAS:ia.

Ketuttaa. Hoidot siirtyvät taas. Eka IVF-hoito tosiaan kyseessä ja tuoresiirtokin jäi sitten väliin, koska kivut yltyivät punktion jälkeisenä päivänä kauheiksi. Antibiooteilla ja särkylääkkeillä sitten selvisin kivuista. Kauhistuttaa, jos PAS:t eivät onnistu ja joutuu uudestaan punktioon.
 
Nopeesti (.)

Tänään oli punktio ja sehän oli yllättävän kivuton juttu.
Noh, toki välillä otti kipeetä mutta hyvä fiilis jäi, eikä mitään kammoa. Toimenpiteen jälkeenkin oon ollut ihan kondiksessa, ei siis kipuja. =)
Saaliina 10 solua, jeeeee!! Ja nyt sit vaan odotellaan, kuinka monta hedelmöittyy tai et lähteekö sit jakautumaan.. ja siirto sitten maanantai.
Toivottavasti päästään piinailemaan. :D
 
Susa76, tulethan kertomaan tämän päivän ultrauutiset. Tuo follien ja limiksen kasvattaminen on hermojaraastavaa :)

miumau, ihanaa lomaa. Mäkin täällä unelmoin aivot narikkaan rantaloman perään, josko sitä vaikka ens kuussa pääsisi johonkin vähän latautumaan.

Untuvikko, tervetuloa mukaan. Toivottavasti sitkeä odotus palkitaan pian.

Dazzler, pikaista toipumista punktiosta. Muista juoda tarpeeksi ja ottaa viikonloppu iisisti. Lupasivatko ilmoittaa vielä ennen maanantaita kuinka hedelmöittyminen on onnistunut? Oliko teillä IVF vai ICSI?

Omassa navassa tapahtuu toivottavasti paljon sellaista, mistä en vielä tiedäkään ;D Täällä menossa siis pp2, mutta jo dpo7. Eilen sain yllätysten yllätyksen kun klinikalta soitettiin, että olivat jatkaneet vielä sen yhden tiistaina hyytyneen alkion viljelyä ja se olikin päättänyt jatkaa vielä jakautumista ja päätynyt siis eilen blastoksi. Niinpä mekin saatiin kuin saatiinkin tämän vapaamatkustajan lisäksi vielä yksi tyyppi pakkaseen mahdollista passia varten. *whoopwhoop*

Ihana aurinko. Tuokoon se iloa ja pirteyttä meidän kaikkien viikonloppuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler ja miumau*
Sandaali onnittelut ylläri pakkas ukosta! Upee juttu!! =)

Meille ei mielestäni puhuttu mitään, että soittaisivat. Ainoastaan jos tulee mutkia matkaan, niin tietty siinä tapauksessa ilmeisesti sitten vaan. Ja meille tehtiin siis IVF =)
Tänään jo ihan normaali olo. Koirankin kanssa kävin rauhalliseen tahtiin lenkin ja tekipä hyvää. :D
Ja juu, kovasti olen juonut ja muutenkin ihan rauhallisesti ottanu. :)
 
Sandaali Vähänkö hieno homma että saitte pakkaseenkin!!

Tämän päivän ultran tulos oli sama kuin tiistaina.... Eli liian pieniä vieläkin. Plääh. No mutta onneksi niitä on (yli 20...) ja ovat kasvaneet, mutta tuun hulluksi näitten lääkkeiden kanssa. Koitan kestää :) Maanantaina JÄLLEEN ultrataan (tässähän loppuu rahat lääkkeiden ja sairaalakäyntien kanssa...) ja punktio ke tai pe. Että taas odotellaan :D

Hienoa Dazzler!!

Aurinkoista ja odottavaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Piti päästä purkamaan tuntoja...olin tänään ristiäisissä ja siinä ei mitään...mutta huomasi yhden tutun olevan raskaana. ...kolmatta odottaa ja kävipä ottaa päähän tai paremminkin veti mielen matalaksi...toivottavasti menkat edes alkaa, et pääsen ultraan....
 
Kiitos Susa76...onneksi on jo helpottanut mieltä...mutta hajoamisia tulee aina silloin tällöin:) Menkatkin alkoi, joten ultraan pääsen ja näin tämä vaihe saavutettu...nyt vaan toivon, että sumut on tehonneet ja pääsen piikille...
 
Minnie Näitä hajoamisia tulee kyllä varmasti meillä kaikilla aika ajoin. Mulla ainakin. Sitte taas noustaan. Hienoa että menkat alkoi! Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, eiks me toivota ettei ne ala :)

Nyt oli meikäläisen munarakkulat niin isoja että kasvattaminen seis ja ke punktio ja pe mahdollisesti siirto. JEEE!! Ihanaa että näin pitkälle päästy jo. Vaikka edessä on vielä paaaaaaljoon.... Mutta nyt kaikki ok, ihanaa! :D
 
Jee Susa :) Tsemppiä huomiseen punktioon. Toivottavasti saatte oikein mahtisaaliin.

Dazzler, kuinka teillä kävi? Pääsittehän eilen siirtoon? Jäikö mitään pakkaseen?

Mites piinakamu Rimpatin piinapäivät sujuu? Mitään tuntemuksia tai fiiliksiä muuten vaan?

Täällä käynnissä pp6 ja dpo11. Viime viikon lopulla loppui viimeisetkin follienkasvatus/punktio jomotukset ja sen jälkeen olo onkin ollut mitä mahtavin. Vähän on vielä turvotusta alavatsalla, ainakin jos yhtään kovemmin sporttailee, mutta se nyt on ensisijaisesti kosmeettiinen vaiva kuin kipu :) Juuri mitään muita tuntemuksia ei sitten olekaan, paitsi rinnat jotka ovat myös vähän turvoksissa ja aristaa. Mulla ei tule IKINÄ mitään tuntemuksia tai muutoksia rintoihin kierron missään vaiheessa, mutta uskoisin että tää on nyt noiden lääkkeiden aiheuttamaa. Mulla on 2x päivässä Zumenon ja 1x päivässä Crinone-geeli. Niin ja ihan vetistä valkovuotoa on tosi paljon, joutuu kokoajan olemaan suoja pikkareissa. Toi itse geeli tuntuu kyllä pysyvän ihan hyvin sisällä ja muutenkin aika helppokäyttöinen. Mulla ei ole kokemusta niistä tableteista, mutta jos näillä vaan vastetta saadaan niin oikein mielelläni jatkan samalla töhnällä tarvittaessa jatkossakin.
 
Sandaali ei juuri mitään erikoisia tuntoja täälläkään. Rinnat ehkä hiukan turvonneet, mutta ne on aina mulla ennen kuukautisia. Alavatsan nipistelyt ja jomotukset ovat loppuneet. Inhoan noita luge-suppoja :D valujat inhana töhnänä pois. Sain tähän ikävän flunssan piinapäivien ratoksi. Yritän malttaa mieleni r-testien suhteen, saa katsoa miten onnistuu :LOL: Virallinen testipäivä vasta 6.3.
 
Jännä kuinka nuo lääkkeet vaihtelee. Mulle määrättiin Lutinusta siirron jälkeen. Ne valuu kans tosi inhasti ja kolme kertaa päivässä laitettava. Sandaalilla on kyllä semmoset lääkkeet joista en oo ennen kuullukkaan.

Montako päivää siirron jälkeen te teette testin?

Ja tyhmä kysyy taas mikä on dpo päivä...?

Huiiiiii ku jännittää huominen!! Jos se sattuukin ja mikä on saalis ja sitte vielä mitä sen jälkeen.... JAIKKKKS :D Kiitos tsempeistä!!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on sitten top luokan blastokysti "kaiffari" kyydissä. :heart:

Homma meni näin, yht. 10 solua saatiin, niistä 7 hedelmöittyi, 1 on nyt kyydissä,
1 pakkasessa ja yhden viljelyä vielä jatketaan, josko siitäkin olis sitten pakkaseen menijäksi..
Eli katoa oli käynyt, koska ne 4 meni sit roskikseen. Mutta oikein tyytyväisiä ollaan 1.
hoidon tuloksiin. Jessss!! :D

Nyt edessä piiiiiitkät 2 viikkoa... 12.3 olis sitten virallinen testi päivä ja sinnehän asti maltan odottaa...... maltan maltan... ;)

Niin siis, alunperin siirron piti olla eilen, mutta soittivat klinikalta ja halusivat jatkaa viljelyä vielä tähän päivään asti. :)
Pikanen (.) päivitys vaan, palailen kommenttien kera.. =)
 
Olen teidän muiden juttuja seurannut taustalta, kun omat hommat eivät ole vielä edenneet.
Mahtavaa kuulla plussauutisia ja onnistuneita hoitokokemuksia. Onnea kaikille yhteisesti!

Omalta osalta päästään kohta liikkeelle, kun sumut alkaa 14.3. Siitä se sitten käynnistyy!
Nyt vain pitäisi lähteä kukkaroa köyhdyttämään apteekkiin, mutta ei sekään tunnu missään.
Pääasia, että asiat etenee =)

Myös ultra-ajat varattu tänne omaan sairaalaan ja sitten punktiokin määritelty vkolle 15 Oys:iin.Nyt vain odotellaan. Onneksi on loma tulossa ja muutakin kivaa vielä tässä odottelun lomaan. Kyllähän se aika nyt menee, kun on mennyt jo monta vuotta tähänkin asti...
 
Hei kohtalotoverit :)

Uskaltauduin kirjoittaa nyt vihdoin itsekin, oon jo pidemmän aikaa lueskellut täällä (ja muillaki foorumeilla) kirjoittelua lapsettomuudesta ja hoidoista. Meille on tehty kaksi inssiä aiemmin, nyt "odotellaan menkkoja" ja siitä sitten lähtis IVF-hoidon piikitykset käyntiin. Täytyy sanoo kyllä, et jännittää aika paljon...! Ei siis piikit jännitä, mut se punkteeraus ja se et entäs jos tässä(kään) ei onnistuta tai sitten jännittää seki et onnistuttais ;)
 
Hienoa Dazzler

).( En tiedä johtuuko flunssasta mutta eilen ja tänään ollut menkkamaisia jomotuksia alaselässä :( Mulla alkaa täti yleensä antaa vinkkejä itsestään juuri selkäsäryillä vajaa viikkoa ennen kuin vuoto alkaa. Äh ja viikko vielä pitäisi odottaa testiin, mikäli vuoto ei sitten ala ennen sitä. Jomotukset vetäneet mielen pessimistiseen olotilaan :ashamed:
 
Kiitos Dazzler!! Hitto vie, se sattu tällä kertaa :( Onneks hoitajat oli niin ihania ja ymmärtäväisiä ja sain tarpeeksi lääkettä joten en paljoa kärsiny. Follikkeleja oli niin paljon ja 19 munasolua oli saaliina. Ihan loistava tulos! Mutta... Kaikki ei kuulemma ollu kypsiä, eivät tule hedelmöittymään. Ja koska niitä oli niin paljon on suuuuuuuri hyperin riski. Siirtoa ei luultavasti perjantaina sitten tehdäkään vaan kaikki mahdollisesti hedelmöittyneet pakastetaan ja siirto vasta parin kierron jälkeen. Romahdus iskee jos näin käy... Ainoa kerta mistä oon raskaaksi tullu oli tuoresiirto (kohdunulkopuolinen), passit ei oo onnistunu. Kuukaudet kuluu ja akka vanhenee... Enkä mä jaksa odottaa enää!!!

Tervetuloa Karhutar ja Kuppi! Karhutar, ootko ennen ollu hoidoissa? Oysissa on ihanat lääkärit ja vielä ihanemmat hoitajat ja ennen kaikkea mahtavat kätilöt!!
 
Viimeksi muokattu:
Susa76: Voi harmi, jos siirtyy..on tää yhtä piinaa...millä annostuksella sinulla meni pistot? Minulla oli tänään ultra ja pistämään pääsen huomenna, mutta nyt oli ilmestynyt toinen endokystän alku toiseen munasarjaan..kyllä ottaa päähän ja pelko lapsettomuudesta vain kasvaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Susa76
Hoplaa mä hyppään teidän seuraa! Yritystä takana noin 7 vuotta (itse olen 27v ja aviomieheni 30v) 2008 kohdunulkoinen raskaus -> vasemman munajohtimen poisto! 9/2008, 8/2010 ja 1/2013 km! Huhtikuun alussa ollaan menossa pistokoulutukseen ja säätää hormonipitosuudet.
 
Minnie: ensin mulla meni Fostimon 150IU 8 päivää ja 225IU 5 päivää. Jo edellisestä kerrasta opin että mulla kyllä kasvaa follikkeleja ja saan vastetta lääkkeelle. Mutta oliko tää nyt sitte jo liikaa nää annokset. Mutta kun ei ne meinannu kasvaa tarpeeks isoksi. Edellisellä kerralla oltiin inseminaatioon menossa ja söin Clomifenia ja pistin Fostimonia ja hypättiin lennosta IVF kun niitä follikkeleja sitte kans oli. Nää hoidot on arvaamattomia ja tällä hetkellä pelottavia :(

Maha on kipee mutta turvotusta ei ainakaan ole. Oon pötkötelly ja juonu. Toivon niin hartaasti että huomenna on siirto.

BakaNeko: on sulla kyllä kans kaikenlaista... Toivottavasti pääsette pian hoitoihin ja ne myös onnistuu.

Nyt mää yritän nousta tästä itsesäälistä ja nauttia tuon mun täyden kympin, kymmenvuotiaan seurasta :heart: Onneksi hän on olemassa!!!!
 
Susa76: Ollaan oltu kahdessa inseminaatiossa Oulussa. Niistä ei jäänyt muisteltavaa. Kyllä siellä ainakin paremmin ymmärretään tätä asiaa ja potilaan tunteita kuin täällä omassa sairaalassa. Meillä on jonkin verran ollut sekaannuksiakin kahdesta sairaalasta johtuen. Mutta näillä mennään ja porskutellaan kohti tätä seuraavaa etappia!
Toivottavasti pääset nyt tuoresiirtoon, että ei tarvii odotella enempää.
 
  • Tykkää
Reactions: Susa76
Susa76: Kiitos on ihanaa saada vertaistukea!

Ollaan mieheni kanssa oltu avoimia asian suhteen mutta ei ystävät oikein ymmärrä asiasta mitään kun kaikilla on joko yks tai kaks tai kolme tai jopa neljäs lapsukainen tulossa.

Missäs te käytte yksityisellä vai kunnallisessa???
 
  • Tykkää
Reactions: Susa76
BekaNeko: Mullakin on vain yks ystävä joka on käynyt läpi tätä samaa ja hän on ainoa joka mua oikeesti ymmärtää. Tunteet heittelee niin hirveesti ilosta pettymykseen ja tää on semmosta hiustenhalkomista ettei kukaan ymmärrä ellei oo kokenu ite. Me ei olla jaksettu kaikille kertoa mutta ei olla sitten salattukaan jos on tullu puhetta. Kun tuo meidän esikoinen on jo tosiaan 10v, ihmiset ilmeisesti luulee ettei me haluta edes toista. Onneksi meillä on tuo rakas pikkumies, en tiiä miten jaksaisin tätä ilman sitä... Nostan hattua teille jotka yritätte ensimmäistä näillä hoidoilla. Tää on ihan järkyttävän rankka projekti!!

Me käydään Oysissa hoidoissa enkä voi muuta kuin kehua! Oon valitettavasti joutunu sairauksien osalta ravaamaan lääkäriltä lääkärille ja viettään Oysissa pitkiäkin aikoja mutta millään osastolla ei ole vastaavaa yhteistyötä ja ihania potilaita, juuri minua, ajattelevia lääkäreitä ja hoitajia ja varsinkin kätilöitä kuin tuolla lapsettomuuspuolella!!
 
Susa76: Okei te siis asutte "vähän" ylempänä kuin me! Me käydään yksityisellä tuolla Lappeenrannassa (Kouvolassa asutaan) Felicitas klinikalla. Kallista touhua mutta ei tarvitse jonottaa!

Aurinkoista päivää kaikille :)
 

Yhteistyössä