*Keväällä 2013 hoitoja aloittavat (ivf/icsi)*

Minunkin pahoittuviestini Enneliinalle on kadonnut taivaan tuuliin (((halaus))). Välikierto on varmaan hyvä idea, saa kroppa ja mieli vähän palautua ennen tositoimia.

Venla pahoitteluni myös sinulle! Onko seuraavaan yritykseen jo tiedossa eri lääkkeet tai lyhyt kaava, että saisitte vähän paremman laatuisia muniksia? Olivatko rakkulat tyhjiä vai munisten laatu huono? Mulla oli pitkällä kaavalla yli puolet tyhjiä, lyhyellä vähän parempi eli vähemmän rakkuloita, mutta enemmän soluja.

).( pp7 päivät lisääntyy ja oireet vähenee. Aika pessimistinen olo.
 
Tositoimet alkaa...

Tammikuu:

rimpatti
Tigridia
Enneliina

Helmikuu:

Larenzia
Dazzler
Hvv
Lucrezzia
Nyysy
Sandaali

Maaliskuu:

miumau*
Iksi
Minnie82
Enneliina..................... PAS
Venla74...................... 2. IVF

Huhtikuu:

Karhutar


Toukokuu:

Dani84



Piinailijat ja virallinen testipäivä:


Tigridia................................ la 16.2.2013


PLUSSANNEET:

Vihervaara 29.1.2013
 
Tervetuloa Sandaali :flower:
Lisäsin sut helmikuulle listaan.

Enneliinalle pahoittelut negasta :hug: toivotaan tosiaan että PAS:sta tärppää.

Dazzler: Tsemppiä ekaan pistokseen!! Se eka kerta oli kyllä kamala, kädet tärisi ja hiki helmeili otsalla :D Mulla se eka piikki oli vielä procren jossa se neula on paaaljon isompi kuin näissä kynissä. Sen jälkeen nää kynällä pistettävät on ollut piece of cake :LOL:

Sandaali: Mä olen ainakin saanut gonalista niitä jomotuksia. Tiedä sitten mistä johtuu, varmaan "kasvukipuja", ainakin toivottavasti.

Oon tässä pohdiskellut että miksi muille jotka menee tän pitkän kaavan mukaan, on määrätty noita sumutteita. Itse ei tosiaan ole tarvinnut sumutella mitään kun sain sen procren-piikin. Ajattelin vain että eikös se olisi helpompi pistää kerran, saatika suihkutella päivätolkulla tietyin kellonajoin. Onko jollakulla tästä tietoa? Ajattelin kysäistä lekurilta huomenna että onko joku paikkakuntakohtainen ero vai mikä.
 
Viimeksi muokattu:
Tositoimet alkaa...

Tammikuu:

rimpatti
Tigridia
Enneliina

Helmikuu:

Larenzia
Dazzler
Hvv
Lucrezzia
Nyysy
Sandaali

Maaliskuu:

miumau*
Iksi
Minnie82
Enneliina..................... PAS
Venla74...................... 2. IVF

Huhtikuu:

Karhutar


Toukokuu:

Dani84


Piinailijat ja virallinen testipäivä:


Tigridia................................ la 16.2.2013


PLUSSANNEET:

Vihervaara 29.1.2013
 
Tänään käyty ultrassa ja metsään taitaa tämäkin yritys mennä. Ei löytynyt kuin kaksi alle 10 mm follia. Gonalinin annostusta nostettiin ja jos maantaihin menessä mitään ei ole tapahtunut niin tämä kerta oli tässä.
En oikein jaksa uskoa että kolmessa päivässä tapahtuisi mitään edistystä. Kyllä harmittaa ihan vietävästi :(
Sitten vain odotellaan jonnekin tulevaisuuteen uutta koitosta.
 
Enneliina voi itku, iso rutistus sinne :hug:
Sovitaan niin, että pas tuo sitten sen plussan :heart:

Tigridia pitkää pinnaa piinaaviin päiviin..
Toivotaan, että pessimistinen olotila vaihtuukin ihanaan positiiviseen
ylläri plussa olotilaan :heart: =)

Larenzia ikävä kuulla, ei niin hyvistä ultra kuulumisista :hug:
Mutta älä vielä luovuta, toivotaan että siellä kolmen päivän aikana
tapahtuu hurja kasvu pyrähdys d=)b

(.) eilen illalla upposi eka Puregon pistos vatsaan ja pistin sen sitten tosta noin vaan sen enempää jahkailematta ja kyllä oli helppoa ja hyttysen pistosta kivuttomampi juttu :D
Aamulla sanoin miehellekin, että olis jo ilta että vois taas pistää, (hullua tiedän)
mutta siis ihan vaan sen takia, kun se oli niin helppoa.. Mutta katotaan sitten, miten paniikissa sen orgalutran kanssa puljaan, hui! :O
Mulla oli viime yönä oikeen munasarjan kohdalla aika koviakin vihlasuja ja tänään on molemmilta puolilta aika ajoin vähän kipuillu, pistelly ja "kutittanu"..
Voiko se nyt jo heti vaikuttaa ja tulla noita tuntemuksia??
Taitaa vaan pääkoppa tehdä jekkuja :LOL:

Onko muita pian pistelyitä aloittavia??

Ihanaa alkavaa viikonloppua leidit :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Dazzler tsemiä piikittelyihin! Mua hermostutti niin paljon, että mies hoiti koko homman :)

Larenzian folleille toivon reipasta kasvua viikonlopun aikana. Lääkkeiden sopivuus on niin yksilöllistä. Mulle sopii Gonal, joillekin se ei käy yhtään.

).( "raskaana 1-2" pamahti tänään näyttöön :) haalean viivan olen saanut testeihin jo pp8 illasta lähtien. Pp7 negan, eli tiesin ettei pregnyl enää näy. Raskausoireet ilmeistyivät pp9 alkaen: rinnat turvonneet ja kipeät, pää kipeä, jano ja pissahätä, hajut käy nenään. Varovaisin, mutta onnelisin mielin päivä kerrallaan eteenpäin. Mullahan on testipäivä vasta 16.2, joten ainakin vielä hormonit ovat hyvällä mallilla. Nyt siis pp10 ja kaksipäiväinen 4-soluinen siirrettiin tuoresiirtona, 1.ICSI.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Tigridia: Voi että :heart: Saanee jo varovaisesti onnitella, toivottavasti pysyy kyydissä tiukasti! :)

Omaan napaan ei vieläkään mitään, mutta kyllä tää aika johonkin kuluu kokoajan..enää vähän reilu 3 viikkoa suunnittelukäyntiin! Mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää, mutta tietysti toivois kaiken olevan pian takanapäin ja masussa se hartaasti toivottu asukas :)

Larenzia: Pahoittelut huonoista ultrauutisista :( Jospa vielä pieni toivon kipinä on niin pidetään sitä hengissä! En osaa edes kuvitella kuinka masentavalta tuntuu! Ei kukaan meistä tarvis näitä pettymyksiä toisensa perään..Tsemppiä! :hug:
 
Kaipaisin neuvoja teiltä konkareilta!:
Eli missä vaiheessa kiertoa ne lääkitykset hoidoissa alkaa? Luin jostain, että pitkässä kaavassa kp 21 tienoilla ja lyhyessa kp 2?? Oletuksena kai 28 pv kierto. Pitääkö paikkansa?Ja mikä sen määrää että tehdäänkö lyhyellä vai pitkällä? Onko niin että kunnallisella tehtäs aina pitkällä? Sitä vaan rupesin pohtimaan, että mulla on sillon suunnittelukäynnillä kp 25. Eli jos tolla pitkällä kaavalla tehdään, niin siinähän joutuu sitte vielä muutamia viikkoja odottelee että pääsee lääkitykset alottaa?? Ja näin ollen mahdollinen punktio ja siirtokin siirtyis johonki hamaan tulevaisuuteen, eikä oliskaan huhtikuun alkupuolella?? Ihmettelen vaan kun lääkäri sitä ensikäynnillä laskeskeli, että punktio olis noin. huhtikuun toisella viikolla...minkähän mukaan se sen laski sitte..ei taidakaan pitää paikkansa välttämättä? Olen vähän epätietoinen tästä kaikesta ja se ärsyttää :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Miumau...itselläni tehdään pitkällä kaavalla, osittain endon vuoksi ja hoitaja kertoi, että parempi lopputulos pitkällä..ja pitkällä pystyy ajoittamaan tarkemmin homman julkisella. Eli pitkässä sumut alkaa kp 21 (kierto arvioitu n. 28 päivää). Tämä harmitti myös itseäni kun lääkäri aika myöhästyi parilla päivällä. Pari viikkoa sumuja, sitten nolla ultra mitä ennen on kuukautisten oltava tullut tai olla menossa. Ultran jälkeen, jos hormooni toiminta on nollassa, en osaa sanoa aloitetaanko pistäminen heti...mutta pistämistä on n. 10 päivää ja sumut samalla jarruna. Kaksi ultraa ennen punktiota. Itselläni sumut alkaa tällä viikolla ja punktio on arvioitu viikolle 11...tämä voi siis heittää jos hommat ei mene niin kuin pitäisi...pitkä prosessi!
 
Viimeksi muokattu:
No tänään ultrassa ei näkynyt edes niitä folleja mitä perjantaina, annostusta päätettiin kuitenkin vielä lisätä 400 IU:n ja ensi perjantaina katsotaan mitä tapahtuu. Luulen että tämä yritys oli tässä mutta toivotaan että kroppa ei olisi mennyt ihan sekaisin tästä höykytyksestä ja seuraava luomukierto olisi normaalipituinen ja uusi koitos voisi alkaa.

Tigridialle myös varovaiset onnittelut täältä :heart:

Ja muille tsemppiä ja hyvää alkanutta viikkoa! :D
 
Tositoimet alkaa...

Tammikuu:

rimpatti
Tigridia
Enneliina

Helmikuu:

Larenzia
Dazzler
Hvv
Lucrezzia
Nyysy
Sandaali

Maaliskuu:

miumau*
Iksi
Minnie82
Enneliina..................... PAS
Venla74...................... 2. IVF

Huhtikuu:

Karhutar


Toukokuu:

Dani84


Piinailijat ja virallinen testipäivä:


Tigridia................................ la 16.2.2013


PLUSSANNEET:

Vihervaara 29.1.2013
 
Miksiköhän lääkäri sillon sanoi mahdollisen punktion olevan huhtikuun toisella viikolla! Jos kerta ihan kiertojen mukaan pitäs mennä noi kaikki, ei tainnu oikein osata laskee! :mad: Ei sillä että olisin mitenkään kärsimätön luonne, en suinkaan! :D
 
Täällä on nyt piikitelty Puregonia viime torstaista lähtien, tänään oli tarkistusultra, joka ei tuottanut toivottua uutista. Yksi folli oli lähtenyt sooloilemaan ja oli jo nyt 17mm, pieniä 9-10mm rääpäleitä oli muutamia. Lääkäri ei ollut kovin optimistinen, annostusta nostetaan 175IU ja torstaina katsotaan uudelleen, mikäli muut ei kasva, niin perjantaina tehdään inssi ja punktiota ei lähdetä tekemään :( Voihan ahdistus, kun oma kroppa on tälläinen vempula :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Tigridia varovasti onnittelen minäkin. Ihanaa :heart:

Larenzia voima :hug: ja toivon vielä, että perjantaihin mennessä pieni ihme tapahtuisi. =) Tsemppiä!! :heart:

miumaulle* malttia hoitojen odotteluun. :D Kyllä ne sieltä alkaa..
Mulla tosiaan lyhyellä kaavalla luonnolliseen (kierto 30pv) kiertoon ivf ja siitä kun piikitykset alkoi viime torstaina, niin tuntuu, et aika on menny ihan siivillä.. Tänään jo 6. puregon ja nyt sit myös orgalutran kaveriksi.. Mä olen laskeskellu, että jos kaikki menee just niinkun oppikirjoissa (kovasti niin toivon) olis mulla punktio ja siirto ens vkolla. :) Mullekin lääkäri sanoi alustavasti, että punktio olis vkolla 9, mutta nää hoidothan elää paljon kierron mukaan..
Mutta katotaan nyt, kun huomenna vasta eka ultra, että sieltähän voi tulla vaikka kuinka huonoja uutisia. Mennään nyt vaihe ja ultra kerrallaan... =)

rimpatti kumpa olisit parempia uutisia saanut, mutta ei heitetä kirvestä kaivoon ennen torstaita ja toiseksi jos inssiin menette, niin miksei sekin voisi hyviä uutisia tuottaa. :heart: Täällä peukut ja varpaat pystyssä!! :D
 
Kiitos onnitteluista Miumau, Larenzia ja Dazzler! :)

Moni pohtii piikitysten kestoa. Mulla oli lyhyt kaava tällä kertaa ja piikit alkoi la, seuraavan viikon su oli irroituspiikki ja punktio ti. Vain 8 päivää gonal-piikityksiä! Normaalein taitaa olla 12 päivää.
 
Heips!

Onnea Tigridia:flower:!
Mulla on nyt IVF:n suunnittelukäynti takana. Lyhyellä kaavalla ois tarkoitus mennä. Sanoi, et lähtötilanne huomioon ottaen. Tiä sit, mitä se tarkotti sillä, enkä ees halunnu tietää sillon. Nyt on alkanu mietityttää se?
Lääkkeiden hinta vähän, (eikä ihan vähänkään) HIRVITTÄÄ! Puregonilla aloitetaan, sit Orgalutron, Pregnyl ja Luget pisteen päälle...
Mulle voi päivittää Kp3/28-29 .
Hienosti lääkäri selvitti hoidon kulun vaihe vaiheelta. Nyt jonotellaan, kunnallisella kun ollaan, varmaan pari kuukautta.
Ei osaa jännittää, kun tarpeeks monta kertaa on jo pettyny. Sitä vaan aattelee, ettei tääkään hoito onnistu. Pessimistihän ei pety...
 
Ajattelin kysäistä teiltä, jotka olette ehtineet pitkänkaavan nolla ultran käymään...tämä on murheista pienin, mutta mietityttää silti. Kiusallista, jos kuukautiset ovat päällä nolla ultrassa, näin siis ohjeistettiin että joko ohi tai päällä, jotta voin mennä sille ajalle, joka minulle on jo annettu...eli oletteko käyttäneet tamponia vai viekö sumut muutenkin menkat niukoiksi?
 
Minnie82: mulla oli menkat vielä päällä, kun nollaultra tehtiin viime viikolla. Olihan se vähän kökköä :| Mutta jotenkin itse olen yrittänyt olla ajattelematta tuota epämukavuutta, mikä tähän kaiken kaikkiaan liittyy. Itse olen hoidoissa julkisella puolella, joka sattuu olemaan vielä opetussairaala. Siitäkin on varoiteltu, että joskus saattaapi olla kandeja katselemassa siellä, mitä tehdään ja mitä siellä oikein näkyy. Onneksi ei ole ollut, vielä ainakaan =)
 
Kiitos Nyysy :)

Minnie82 mä olen ollut muutamaan kertaan ultrattavana menkkojen ollessa päällä. Ei se ole lääkäreille mitenkään uutta ja ihmeellistä. Olen vaihtanut tamponin siteeseen juuri ennen huoneeseen menoa, niin ei ole tullut pahempia sotkuja. Ja myös kertonut ennen ultrausta, että "mulla on sitten vielä menkat". Kyllähän se veri lentää punktiossakin jne. eli mulle ainakin tarjotaan tarvittaessa paperia ylösnousuvaiheessa. Epämiellyttäävää totta kai... mutta muutaman viikon päästä sulla voi olla jo kyytiläinen masussa, tsemppiä!
 
Heti alkuun (.)
Eilen alkanut orgalutran pistäminen oli tosi easy juttu, ihan itsekin yllätyin. =)
Tähän mennessä ei ainakaan vielä noi pistokset ole alkanu tökkimään.. Ja hyvä niin. :)
Folli ultrasta hyviä uutisia. Lääkitys on lähtenyt hyvin puremaan. Oikeella puolella kasvaa 8kpl 9-14mm ja vasemmalla 4kpl 10-15mm. Lääkitys määriä ei lähdetä muuttamaan vaan näillä mennään. Perjantaina vielä toinen ultra ja punktio on sitten
maanantaina tai tiistaina!! Jaikssss!! :O Pikkunen pelko persiis, vaikka lääkäri operaation kipulääkkeitä kehuikin..
Kuitenkin kaikinpuolin hyvillä mielin mennään kohti punktiota ja toivottavasti myös sitä siirtoa. :heart: :D

Minnie82 mullekin joskus parikin kertaa tehty ultra, kun menkat päällä.
Ihan ok homma. Eikä siinä lääkärille ole mitään ihmeellistä... =)
 
Kiitos naiset:) juu tiedän, ettei lääkärille ole uutta, itselle vain:). Olen viime aikoina alkanut vuotamaan runsaammin endon takia ja inseminaatio hoitojen lugekuurit ovat aiheuttaneet aikamoiset vuodot...Huomenna aloitan vasta sumut ja yritän tässä varautua 4 viikon hormoonikuuriin+ 2 viikkoa luget...pääsiäisenä sitten pääseen testailemaan, mutta ei pidä miettiä vielä sinne asti, voi olla monta mutkaa matkassa...
 
Kiitos Minnie!
Me ollaan yksityisellä ja siellä tehdään pääosin lyhyttää kaavaa, joka vähän helpompi, ei kestä niin kauaa eikä tule vaihdevuosioireita jne. Mulla ei oo varsinaista pco diagnoosia, mutta herkät munasarjat. Edellisellä pitkällä kaavalla tuli 15 isoa ja pienempiä rakkuloita myös. Suurin osa oli kuitenkin tyhjiä. Saatiin 4 alkiota. Nyt pärjättiin puolet pienemmällä hormoniannoksella, rakkuloita 10, soluja 6, alkiota 3 eli aika sama tulos kuin viimeksikin.
 

Yhteistyössä