*Keväällä 2013 hoitoja aloittavat (ivf/icsi)*

Lilly: Totta kai saat kysellä :) Mies on joutunut tosi usein antamaan kontrollinäytteitä simpoista ja hormoneita tutkittu verinäytteistä. Mitään syytä niihin rakennnevikaisiin simppoihin ei ole löytynyt kuin istumatyö ja ylipaino. Meillä ei siis tarvitse siittiöitä etsiä kivesbiopsialla vaan ne saadaan icsi:n ihan normi tavalla :LOL: Ja ihan hyvät mahikset on annettu icsi onnistumiseen kun viime kontrollissa oli jo jopa 1 % norm.rakenteisia simppoja eli toiveet on korkealla.
Meillä kanssa keskusteltiin tuo lahjasolujen käyttö silloin kun diagnoosi tuli mutta lääkäri sanoi että odotellaan nyt ihan rauhassa että on mahdollista että tulokset paranee eli sperman laatu vaihtelee vuodenkin sisään aika paljon. Ja niistä lahjasolujen käytöstä mies tykkäsi myös kyttyrää vaan kummasti mieli muuttui kun sai ihan kaikessa rauhassa sisäistää asian.

Pistin tänään ekan gonalin ja eikös se osunut suoraan hiivatin suoneen kun verta tihkui ja nyt hirviä mustelma vatsamakkarassa :mad:
Onneksi oli kohtuu nopea vaikutteinen eli nyt näyttää siltä että saan nukkua ekan yön viikkoon peitto päällä ja tuuletusluukku kiinni! On se pienestä ihmisen onni kiinni :LOL:
 
Tositoimet alkaa...

Tammikuu:

Vihervaara
rimpatti
Tigridia
Enneliina

Helmikuu:

Larenzia
Dazzler
Hvv
Lucrezzia
Nyysy

Maaliskuu:

miumau*
Iksi


Huhtikuu:

Karhutar


Toukokuu:

Dani84



Piinailijat ja virallinen testipäivä:


Enneliina............................. pe 8.2.2013

Venla74............................... ti 5.2.2013


PLUSSANNEET:

Vihervaara 29.1.2013
 
Larenzia niin teillä tosiaan taitaa olla jo lähtökohtaisesti hieman paremmat mahdollisuudet kun niitä simppoja oli kuitenkin vaikkakaan ei ollut normaaleja..

Mites teillä muilla muuten, kauanko on mennyt siitä ensi käynnistä siihen että pääsee ne hoidot alottamaan?

Mä niin odotan sitä ensikäyntiä, että sais jotain tietoa ja aikataulua.. toivottavasti ei menis ihan ikuisuus että hoidot alkaa! :x
 
Lilly: No toivotaan että teiltä löytyy edes muutama uimari, enempäähän ei välttämättä tarvita :heart:
Me ollaan nyt hiukan yli vuosi jonoteltu näihin hoitoihin. Se on piiitkä aika mut toivottavasti pääsette nopeammin etenemään. Me kun asutaan täällä periferiassa joten meillä ne hoidot tehdään TAYS:ssa ja luulen että sen takia meillä on toi hoitoihin pääsy venähtänyt.
Oon silti ollut tosi ylpeä itsestäni ja itsehillinnästäni tän vuoden ajan, mä kun lukeudun näihin kaikkimullehetinyt-ihmisiin mutta oon löytänyt jostain sellaisen zenmäisen tyyneyden siihen odotteluun :LOL:
 
--------------------------------------------------------------------------------







Tositoimet alkaa...

Tammikuu:

rimpatti
Tigridia
Enneliina

Helmikuu:

Larenzia
Dazzler
Hvv
Lucrezzia
Nyysy

Maaliskuu:

miumau*
Iksi


Huhtikuu:

Karhutar


Toukokuu:

Dani84



Piinailijat ja virallinen testipäivä:


Enneliina............................. pe 8.2.2013

Venla74............................... ti 5.2.2013

Tigridia................................ la 16.2.2013

PLUSSANNEET:

Vihervaara 29.1.2013
 
Lilly: Meillä oli ensikäynti viime marraskuussa ja suunnittelukäynti on nyt maaliskuussa. Punktio ja siirtohommat olis huhtikuussa, jos sinne asti selvitään. Eli n.5 kk on jonotus meilllä...ei mitenkään kauhian pitkä aika, vähemmän kuin osasin odottaa :) Varmasti on paikkakunta kohtainen tuo jonotus...Tsemppiä teille! Toivottavasti pian pääsette tositoimiin!
 
Sinulle Vihervaara paljon onnea :flower: Aivan mahtavia uutisia! Ihanaa!
Päivät itsellä ovat olleet todellakin piinaavia. Mutta ylihuomennapa onkin jo testipäivä ja nyt tuntuu, ettei vastausta haluaisikaan, kun pelkää huonoja uutisia...
Mietityttänyt on myös tuo aikainen testipäivä 5.2. kun siirto oli 25.1 mutta kait silloin on jo tulos selvillä. Toiveet ovat olleet korkealla, vaikka vasta eka kerta onkin, nyt alkaa vain tuntua, ettei tämä ole onnistunut. Ilmeisesti haluaa valmistella jo itseään mahdolliseen pettymykseen.
Toivottavasti kaikki täällä kirjoittelijat ja lukijat saisivat pian iloisia ja onnellisia uutisia! Hienoa, että plussauutisia on jo tälle vuodelle saatu. Toivotaan niitä hurjasti lisää =)
Rentouttavaa ja ihanaa sunnuntaipäivää kaikille!
 
Venla74 Ihan samanlaisissa tunnelmissa mennään täällä. Ei näitä turhaan kutsuta piinapäiviksi. Oon nyt pari päivää itkenyt epäonnistumista jo ennakkoon.

Mulla nyt siis pp 10 ja tänään alkoi pieni tuhruvuoto, sellaista ruskeahkoaa ennemminkin kuin punaista. Ja siis todella vähäistä. Täytyy sanoa, että työpäivä meni omissa ajatuksissa ja vessassa ravaamisessa, kun piti vähän väliä käydä tarkistamassa tilanne. Ensin ajattelin, että se oli nyt sitten tässä. Lueskelin kuitenkin netistä toisten kokemuksia ja olen sittenkin vielä positiivisella mielellä, ehkä se onkin vain hyvä merkki. Tai ainakin näin haluan uskoa.

Tämän tyylisiä kirjoituksia ja kokemuksia löysin: IVF/ICSI/PAS-hoidoissa tuhru on vaaratonta ja itse asiassa varsin toiveita herättävä merkki silloin, kun sitä tulee normaalia kuukautisvuotoa vähemmän. Hoidoissa tukilääkityksenä käytettävä progesteroni estää kohdun limakalvon liian aikaisen poistumisen korvaten/tukien munasolusta keltarauhasrakkulaksi muuttuneen rakkulan omaa progesteronieritystä. Tämä tarkoittaa sitä, että tuhruvuoto viittaa lähinnä alkion kehitykseen ja siitä aiheutuvaan vuotoon, ei sen sijaan varhaiseen kuukautisvuotoon, jonka progesteronilääkitys pitää poissa.
 
Täältähän löytyi ihania uutisia, onnea Vihervaara! :heart: Toivottavasti alkaisi tulla enemmänkin plussia, tsemppiä piinailijoille!! Ei malttaisi enää millään odottaa omia hoitoja, suunnittelukäyntiinkin on vielä 2,5kk...

Lilly Meidät siirrettiin Naistenklinikan ivf-jonoon marraskuussa ja hoitoon saa ilmottautua, kun jonoon laittamisesta on kulunut puoli vuotta. Meillä on suunnittelukäynti huhtikuussa ja ilmeisesti siitä seuraavasta kierrosta saadaan ilmottautua...
 
Onnittelut Vihervaaralle!

Itselläni alkaa sumut 15.2..jos punktioon päästää se olisi sitten vk 11 (maaliskuu)...ja piinailut päättyy pääsiäiseen...on tää kyllä aikamoista:) Jännittää jo aikalailla tuo punktio ja vielä enemmän ehkä se, että ehtiikö menkat mennä ohi ennen nolla ultraa..kiusallista vaikka tiedän että en ole ensimmäinen...miten teillä muilla on käynyt?
 
Niin se on ensimmäinen IVF takana ja tänään sain tietää tuloksen. Valitettavasti ihmettä ei meidän kohdallemme suotu tapahtuvaksi. Tulos oli negatiivinen.
Kylläpä tuli tyhjä olo.
Tiedän, että tästä pitää vain lähteä pian eteenpäin. Kunhan ensin saa asiaa sulateltua ja surtua, ikävältä tuntuu. Ei pettymykseen pystynyt valmistautumaan, vaikka yritti, kun kuitenkin toivoi plussaa niin hirveästi.
Toivottavasti teillä muilla on onnea! Kaikkea hyvää ja auringon paistetta kevääseen!
 
Venla: Voi ei :( Mä niin odotin että täällä olis ollu lisää iloisia uutisia...jaksamista sinne! :hug: Oliko se niin ettei teillä pakkaseenka jääny yhtään? :(

Mites noi hommat yleensä menee, että jos ekasta ivf:stä ei tule tulosta tuore- tai pakasteistakaan, niin koska pääsee seuraavaan hoitokierrokseen? Onko se jonotus taas yhtä pitkä kun ensimmäiseen vai pääseekö nopeammin?
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Yö ikävien uutisten jälkeen nukuttu yllättävän hyvin. Uupumus on kyllä melkoinen. Hetkittäin jo odottaa toiveikkaana tulevaa ja iloitsee niistä hyvistä asioista, joita elämässä on, mutta toki yhtäkkiä tulee surullinen olo epäonnistumisesta.
Pakkaseen ei saatu mitään, joten alusta alkaa. Valitsimme heti yksityisen lääkäriaseman, jolloin hoidot uusitaan kai jo maaliskuussa. Vielä en ole tarkemmin puhunut lääkärin kanssa. Odotusta seuraavaan hoitoon on siis onneksi vain vähän, ainut miinus tuo kallis hinta.
:flower:
Everyday is a new beginning. Treat it that way. Stay away from what might have been and move on. Don't let negative words or actions of others affect your smile.
Decide that today is going to be good day! :flower:
 
Tositoimet alkaa...

Tammikuu:

rimpatti
Tigridia
Enneliina

Helmikuu:

Larenzia
Dazzler
Hvv
Lucrezzia
Nyysy

Maaliskuu:

miumau*
Iksi
Minnie82

Huhtikuu:

Karhutar


Toukokuu:

Dani84



Piinailijat ja virallinen testipäivä:


Enneliina............................. pe 8.2.2013

Tigridia................................ la 16.2.2013


PLUSSANNEET:

Vihervaara 29.1.2013
 
Tää palsta on tökkinyt mulla tosi pahasti viimeisen parin päivän ajan enkä ole päässyt kirjoittamaan/ päivittämään listaa :mad:

Pahoittelut Venla74 negasta :hug: teillä ei onneksi ole hirveän pitkä odotus seuraavaan kierrokseen. Laitanko sut uudestaan tohon maaliskuulle?

Ihan kuin tässä ei olisi muutenkin oloja ollut, niin paukahti välilevynpullistuma vielä tähän hässäkkään. On nyt sitten reissattu ambulanssilla, saatu 4 kipupiikkiä pyllyyn ja oltu lääketokkurassa viimeiset kolme päivää. Eilen oli seurantaultra johon klinkkasin silmät ristissä. Lääkäri totesi ettei hänen varmaan kannata kysyä tuntuuko vatsassa mitään :LOL: No siellä näytti olevan yht. n. 7 follia ja gonalia saa pistellä samaan tahtiin.Perjantaina sitten uusiksi ja punktio näillä tiedoilla enis viikon ke-p. Kääk! Mihin ihmeeseen tää aika on mennyt?!?

Mitenkäs muut helmikuulaiset, joko ootte päässeet pistelemään?

Tsemppiä Enneliinalle ja Tigridialle piinailuun :heart:
 
Heiiiii pitkästä aikaa!!! :wave:

Hiljais eloa olen vietellyt, ja ajattelin aktivoitua sitten, kun tositoimet alkaa..
Ja nehän alkaa huomenna!!

Eli Larenzia täällä huomen illalla (kp 2) tuikataan ensimmäinen 150ui Puregonia vatsa nahkaan. IIIKKKK!! Ihanan kamalaa, että tästä se nyt sitten lähtee. =)
Ens tiistaina otan sitten Orgalutran siihen rinnalle ja heti keskiviikkona on sit eka folli ultra.
Jännät kaksi viikkoa edessä ja jotenkaan sitä ei oikeen vieläkään tajua, että nyt on tosi kyseessä..
Mutta varmasti huomen illalla sen tajuaa, kun hermostuneena ja vapisevin käsin yritän itseeni pistää... :D

Tulen kirjoittelemaan ja kommentoimaan lisää viim. perjantaina, kun oon ekat pistokset saanut tuikattua ja homma on virallisesti saatu pyörähtään käyntiin. :D
 
Kirjoittelinkin eilen illalla kuulumisia, mutta ne ovat nyt näköjään kadonneet jonnekin bittiavaruuteen. Eli uus yritys; Tuhruvuoto ei sitten minun kohdallani tarkoittanutkaan mitään hyvää. Tein maanantaina raskaustestin ja negaa näytti. Siitä se vuotokin sitten samantien yltyi. Eli peli menetetty tällä erää. Vaikka kuinka olin surrut jo etukäteen, ei se silti ole vähentänyt tätä tuskaa yhtään. Soittelin eilen polille, ei tarvitse viralliseen raskaustestiin mennä. Nyt välikierto, annetaan kropan hiukan levähtää. Seuraavista kuukautisista saan sitten soitella ultraa, eli tehdään pas luonnolliseen kiertoon. Eli tositoimet alkaa jälleen maaliskuussa. Voi toivottavasti meidän ainokainen huurunenämme selviää sulatuksesta ja pysyisi masussa loppuun saakka :heart:

Venla74 :hug: Voimia, parempaa onnea meille molemmille seuraavalla kerralla!
 
Saanen ilmoittautua joukkoon mukaan tuolta inssi-ketjun puolelta.

Meillä on takana siis kaksi tuloksetonta inseminaatiota 11/12 ja 1/13, yk huitelee jossain parinkymmenen paikkeilla. Syy lapsettomuuteen näyttää olevan miehen harva- ja tylppäpäisissä :D tyypeissä. Ensimmäin ivf-kierto lähti kuin varkain liikkeelle lauantaina eli tänään on menossa kp 5. Gonalin pistelyn aloitin maanantaina ja ensimmäinen folliultra on perjantaina.

Onko kenelläkään tullut Gonalista menkkamaisia kipuja? Pistoksiahan mulla on takana vasta kolme että en tiedä voisiko se siitä edes johtua?! Tänään on kuitenkin ollut niin selvät jomotukset, että jollen tietäisi vuodon olleen viikonloppuna, olisin varma että pian kuukautiset alkaa. Voikohan sillä olla mitään tekemistä, että tänään mun kuukautisten olisi OIKEASTI pitänyt alkaa (dpo14), mutta jostain kumman syystä vuoto tulikin jo dpo10 ja 11, ja sen jälkeen vain ihan muutama rusehtava tuhru paperiin. Mulla ei ole koskaan ollut noin lyhyttä lutista. Voisiko kroppa jotenkin muistaa, että nythän niiden kuukautisten pitikin vasta olla, kas tässä kuukautiskivut, ole hyvä? :D

Tsemppiä ja voimia kaikille tasapuolisesti kierron kaikkiin vaiheisiin. Ja niin kuin Venla sen hienosti sanoi, decide today is going to be a good day :heart:
 
Pahoitteluni pettymyksen kokeneille, voimia ja jaksamista tulevaan :hug:

Onnea Vihervaara :heart:

).( Tänään oli nollaultra, toiminta on synarela-sumuttelujen ansiosta loppunut tyystin ja huomenna alkaa puregon-piikitykset. Ensi viikolla tiistaina ja torstaina verikokeet + ultrat, näiden perusteella katsotaan punktiopäivä. Teen vuorotyötä, joten hiukan mietityttää miten saan pistettyä tuon aina samaan aikaan illasta, sumutinta oli helppo kantaa kassissa mukana, piikkikynä hiukan hankalampi.
 

Yhteistyössä