Keuhkokipu säteilee selkään?Koko ajan selkä kipeä toiselta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helpo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helpo

Vieras
puolelta :(

siis mulla on lääkitys keuhkoputkentulehdukseen, tämä on 5. vuorokausi. Röntgeniä ei ole otettu, maanantaina kuumetta oli 38. Pihinää kuului silloin lääkärissä oikealta puolelta. No nyt edelleen oikea puoli keuhkoista tuntuisi olevan tukossa, ja nyt selkä on koko ajan kipeä keuhkojen kohdalta oikealla puolella. Lämpöä on vain n. 37c, eli ei tosiaankaan kovaa. Myös oikea korva on tukossa ja oikea puoli kurkusta tuntuu olevan "tukossa" eli periaatteessa kaikki röörit oikealta puolelta. Välillä kipua on ihan keuhkojen kohdalla ja tuntuu, ettei henkeä saa vedettyä kunnolla oikeaan keuhkoon.

Olen jo kysynyt tk:sta ja sanoivat että voinnin mukaan ja keuhkokivut voi kuulua keuhkoputkentulehdukseen. Mulla ei ole koskaan ennen ollut tällaista ja mietin, voiko tosiaan olla ihan perus keuhkoputkentulehdusta? Aiheuttaako se jatkuvaa kipua selkään? Kipu on sellaista "koko ajan päällä olevaa" eli ei varsinaisesti jomotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
keuhkokuume?

Mutta kun ei ole kuumetta! Aamuisin olen pirteä mutta nyt tuntuu vähän oudolta, en osaa selittää tarkemmin. Semmoinen vähän "hämärä" olo, aivan kuin olisi tosi kipeä mutta ei kuitenkaan ole kuumeinen olo

Alkuperäinen kirjoittaja una:
mulla oli kerran keuhkokuume ja sen tunnisti siitä kun sattui kun veti henkeä sisään. kävitkö oikealla lääkärillä vai arvauskeskuksessa?

Oli tk-lääkäri. Kyllä mulla oikealla puolella tuntuu sellainen lievä, "tylppä" kipu kun hengitän sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla oli kerran keuhkokuume ja sen tunnisti siitä kun sattui kun veti henkeä sisään. kävitkö oikealla lääkärillä vai arvauskeskuksessa?

Oli tk-lääkäri. Kyllä mulla oikealla puolella tuntuu sellainen lievä, "tylppä" kipu kun hengitän sisään.

emmä muista tarviiko siinä välttis olla kauheesti kuumetta? mee uudestaa lääkärii, ja vaikka hemoon tms ,ei terkkariin.

emmä muista tarviiko siinä välttis olla kauheesti kuumetta? mee uudestaa lääkärii, ja vaikka hemoon tms ,ei terkkariin.

Kyllä ne siellä terveyskeskuksessakin osaa hoitaa. Ärsyttää tällaiset kommentit. Keuhkokuume voi olla myös kuumeeton. Ota rennosti ja soittele maanantaina, jos vointi ei parane.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä ne siellä terveyskeskuksessakin osaa hoitaa. Ärsyttää tällaiset kommentit. Keuhkokuume voi olla myös kuumeeton. Ota rennosti ja soittele maanantaina, jos vointi ei parane.

ehkä osaa ehkä ei. sillon ku mulla oli keuhkokuume menin eka terkkariin. sieltä käskettii kotii lepäämään ja juomaan lämmintä. menin sit kuitenki kodin sijaan hemoon koska olo oli nii perseestä ja keuhkokuumehan se oli. ja tälläisia esimerkkejä mulla ois vaik kui monta joten suo anteeks epäileväisyyteni terveyskeskuslääkäreiden ammattitaitoa kohtaan.

Mua on tässä viikon ajan vihlaissut välillä selkään ja nyt kun vedän syvään henkeä sattuu myös hiukan keuhkoissa (ja viiltää selkään) kipeä en ole enkä ole ollutkaan sitten viime kevään. Kuumetta ollut viimeksi joskus 5v sitten..

Yhteistyössä