6v tyttö sanoi, että selkä on kipeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En nyt tiedä miten suhtautuisin. Tyttö alkoi aamulla puhua, että hänen selkänsä on ollut kipeä. Tipahti vajaa metrin korkuiselta kiveltä maahan pari viikkoa sitten selälleen eikä siinä sattunut mitään erityistä, selkään ei tullut mitään ja tyttö sanoi itkeneensä enemmän säikähdystä kuin sitä että ois sattunut. Ja sanoi sen jälkeenkin seuraavana päivänä ettei sattunut. Nyt väittää kuitenkin, että selkä on jostain sieltä asti ollut kipeä. Kuitenkin on ihan iloinen, leikkii ja touhuaa eikä ole todellakaan sanallakaan valittanut kipeää selkää tai muutakaan. Nytkin ollut ihan normaali koko ajan, vaikka aamulla sanoi. Selässä ei näy mitään.

Ettämiten tohon oikein pitäis suhtautua? Voiko kasvukipuja tulla selkärankaan?

Voihan sitä esim. neuvolassa käydä näyttämässä? Koskaan ei tiedä vaikka siellä oikeasti jotakin rikki olisi mennyt tai vähän sijoiltaan tms. Suomessa on hyvä varmistaa, kun lääkäri kuitenkin on ilmaista lapsille.

Voihan sitä esim. neuvolassa käydä näyttämässä? Koskaan ei tiedä vaikka siellä oikeasti jotakin rikki olisi mennyt tai vähän sijoiltaan tms. Suomessa on hyvä varmistaa, kun lääkäri kuitenkin on ilmaista lapsille.

Mulla on 30.4. kuopuksen neuvolalääkäri ja meinasin sitäkin, että voisin siinä samalla näyttää ellei se nyt tuon isommin asiasta valittele. Nytkään ei valittanut, mainitsi vain. Sen takia tuntuu oudolta.

Mietin vaan tosiaan sitä kasvukipuhommaa...

Mä veisin näytille. Ihan vaan varmuudenkin vuoksi :) Mun tuttuni tippui lapsena puusta jotenkin selkä edellä, sitä ei koskaan mitenkään noteerattu, mutta aina se selkä on häntä vaivannut. Hän on nyt jo keski-ikänen ihminen, ja on joutunut parissakin selkäleikkauksessa käymään. Ensimmäisen kerran muistaakseni parikymmpisenä..
Mä olen sitä mieltä, että selkäkipujen kanssa ei auttas pelleillä, vaan rohkeasti vaan mennä näyttämään.

No pelleillä en aiokaan ja jos se oikeesti jotenkin vaivaa niin näytetään. Ja siis siellä neuvolalääkärillä 30. päivä nyt ainakin. Tyttö vaan ei ole yhtään asiaa valitellut ja ei tosiaan näy mitenkään missään touhuissa tuo. Tuli siis ihan yllätyksenä, kun asiasta sanoi. Eilen hain eskarista ja hyppäsi innoissaan hyppynarua siellä.

Tyttö on tänäänkin ollut koko päivän ihan normaali oma itsensä,mutta selkä kuulemma silti on kipeä.

Nyt menin sitten tietysti googlettamaan ja heti alan pelätä täällä jotain leukemiaa. :(

Tytöllä on hoidettu vauvana lonkkaluksaatio ja hänellä on murtunut jalka vähän alle 3vuotiaana. Eli jaloissa saattaa olla pituuseroakin. Voisiko siis selkäkipu johtua mahdollisesti siitä vai pitääkö tässä oikeesti alkaa pelätä jotain ihan kauheuksia, vaikka tyttö on silminnähden ihan terve. Eskarissa taas hyppäsi hyppynarua iloisena, kun menin hakemaan.

Ups

Katslein lapsen jalkoja, kun makasi selällään enkä näe niissä kyllä pituuseroa. En teidä näkisikö sitä edes itse? Tyttö sanoo, että selkään sattuu lähinnä kävellessä mutta joskus muutenkin.

Yhteistyössä