Keuhkoissa/keuhkoputkessa kröhisee ja se ei lähde yskimällä pois niinkuin yleensä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosi kipee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tosi kipee

Vieras
Mikä ihme siellä on?? Kamalan yskänpuuskan sain äskenkin ja tietysti nenäkin sit alkoi just sillon vuotamaan :( Mikä siellä krohisee ja miten saan sen pois kun ei yskimällä lähde
 
Mulla on ollut tätä jo viikon. Edelleen keuhkot rohisee ja välillä tulee sellainen olo, että tukehdun tähän yskään. nenästä on jo iho rikki kun koko ajan saa olla niistämässä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mulla on ollut tätä jo viikon. Edelleen keuhkot rohisee ja välillä tulee sellainen olo, että tukehdun tähän yskään. nenästä on jo iho rikki kun koko ajan saa olla niistämässä. :/

Mulla alko eilen ja nenä jo nyt rikki :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
millä ne katsovat onko siel tulehdus??

Kuuntelee onko outoja ääniä. Sitten ottavat crp:n ja jos on kovasti koholla niin kehkoröntgenin (keuhkokuumeen varalta), ja saat kuurin. Jos vaan vähän koholla niin tos.näk. viruksen aiheuttama eikä tarvii kuuria.

4/5 keuhkoputkentulehduksista on viruksen aiheuttamia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mulla on ollut tätä jo viikon. Edelleen keuhkot rohisee ja välillä tulee sellainen olo, että tukehdun tähän yskään. nenästä on jo iho rikki kun koko ajan saa olla niistämässä. :/

Mulla alko eilen ja nenä jo nyt rikki :(
Alko eilen ja nyt jo valitat? Mä oon ollu kipee viime sunnuntaista asti ja vieläkin krohisee,nenä valuu jne... Neljä ensimmäistä päivää ja ennenkaikkea yötä oli ihan pahimmat - nukuin istuvassa asennossa tyynyjen kanssa puolen tunnin pätkiä ja lopun ajan yskin ja niistin. Lohdutuksen sana sulle - kyllä se lima sieltä alkaa irrota ja sitten sitä kyllä tässä taudissa tulee niin paljon ettet ikinä usko! Voit auttaa asiaa juomalla runsaasti,se tekee liman paremmin irtoavaksi. Jos yleiskunto pysyy kohtuullisena ei lääkäriin tarvii rynnätä.Virustauteja nää on eikä näihin antibiootit auta. Vasta jos kuume jatkuu korkeana monta päivää (mulla oli kolme päivää) tai tulee todellisia hengitysvaikeuksia niin sitte lekurille. Enkä tarkota hengitysvaikeuksilla sitä että heräät yskimään,niistämään ja oksentamaan limaa ja sitten se henkikulta taas kulkee! :) Usko pois,nää on vasta syysflunssia - näin ainakin mulla.Tietty jos sulla on äkkiä noussut korkea kuume (yli 38.5-39),päänsäkyä,kovaa lihassärkyä,kurkkukipua,alkuun kuivaa yskää jne. niin voihan kyseessä olla jo sikainfluenssakin. Mutta kuumelääke,lepo ja juotava ne on siihenkin alkuhoidot.Paranemista!
 

Yhteistyössä