No ei ole ei. Väärinkäyttäjät on persiistä munkin mielestäni, mutta senhän takia meillä sosiaaliturva on että sitä voi tarvittaessa käyttää...Alkuperäinen kirjoittaja Ansku84:vai et sellasta.. on ne sit niin huonoja ihmisiä jotka sossusta rahaa hakevat..?? No, mun mielestä ei. riippuu tietenki ihan tapauksesta. itsekkin sitä jonkin aikaa jouduin tehdä. nyt onneksi työ ja poika kolme vuotias.
Hyvin kirjoitettu. Ja kun sydämen viisautta ei voi kirjoista opiskella.Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:Ja vielä Sörhipöykerö haluaisin huomauttaa sulle että tuolla sun alentuvalla tyylillä kirjoittaa mulle sä et voita yhtikäs mitään. Ensinnäkin mä näen sen läpi ja toisekseen mullakin on jonkin verran kokemusta tieteellisestä tutkimuksesta vaikka en yliopiston kasvatti olekaan.
Jätä siis ihmeessä ylimielisyytesi pois kommenteistasi ja suhtaudu muhun kaltaisenasi. Se että sä olet korkeammin koulutettu kuin minä, ei tee susta pätkääkään älykkäämpää tai parempaa.
Kuten itsekin sanoit, riippuu tapauksesta. On oikein ettei kenenkään tarvitse nälkää nähdä, mutta väärin jos sossun antimet lasketaan "tuloiksi", eikä sitten viitsitä itse yrittää hankkia elantoa. Ja se on kanssa väärin jos sieltä saa rahaa harrastuksiin tms toisarvoiseen. Okei, harrasteet on köyhänkin muksulle tärkee henkireikä, mutta työssäkäyvätkin joutuu tekee valintoja siitä meneekö jennapetteri luistelemaan vai soittamaan viulua. Kaikkea ei voi saada.Alkuperäinen kirjoittaja Ansku84:vai et sellasta.. on ne sit niin huonoja ihmisiä jotka sossusta rahaa hakevat..?? No, mun mielestä ei. riippuu tietenki ihan tapauksesta. itsekkin sitä jonkin aikaa jouduin tehdä. nyt onneksi työ ja poika kolme vuotias.
Juu ei voi, eikä näemmä myöskään avarakatseista ajattelutapaaAlkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Hyvin kirjoitettu. Ja kun sydämen viisautta ei voi kirjoista opiskella.Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:Ja vielä Sörhipöykerö haluaisin huomauttaa sulle että tuolla sun alentuvalla tyylillä kirjoittaa mulle sä et voita yhtikäs mitään. Ensinnäkin mä näen sen läpi ja toisekseen mullakin on jonkin verran kokemusta tieteellisestä tutkimuksesta vaikka en yliopiston kasvatti olekaan.
Jätä siis ihmeessä ylimielisyytesi pois kommenteistasi ja suhtaudu muhun kaltaisenasi. Se että sä olet korkeammin koulutettu kuin minä, ei tee susta pätkääkään älykkäämpää tai parempaa.
Se että sä tarvitset sossun apua ei tee susta hylkiötä eikä huonompaa ihmistä. Ainakin minä tällä aloituksellani tarkoitan ihmisiä jotka eivät edes halua muuta kuin elää sossun rahoilla (ja tämä määritelmä ei siis tullut multa).Alkuperäinen kirjoittaja Huonompi ihminen:Minä olen jo vanha äiti, mutta nuori, 20v. kun sain ensimmäisen lapseni. Silloin emme sossun apua tarvinneet, nyt kylläkin. Olen vailla ammattikoulutusta, työtä, siis yhteiskunnan elätti, hylkiö.... Pidän silti elämän reunasta kiinni.
Noi on nyt täysin sun omia kuvitelmias. Mulla ei ole minkään valtakunnan syytä suhtautua suhun alentuvasti tai ylimielisesti, enkä ole koskaan pistänyt minkään valtakunnan painoa ihmisen koulutustasolle - jos siis jollakin kunniallisella tavalla itsensä (ja perheensä) elättää.Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:Ja vielä Sörhipöykerö haluaisin huomauttaa sulle että tuolla sun alentuvalla tyylillä kirjoittaa mulle sä et voita yhtikäs mitään. Ensinnäkin mä näen sen läpi ja toisekseen sä et mua sillä saa loukatuksi. Ja muuten: mullakin on jonkin verran kokemusta tieteellisestä tutkimuksesta vaikka en yliopiston kasvatti olekaan.
Musta sun kirjoituksesi on hieno esimerkki siitä, mitä se aikuiseksi kasvaminen on. Vastuun ottamista. Onnea teille!Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:noh, myö elettiin miehen kanssa sossun rahoilla, minä lukiossa, mies työttömänä ilman minkäänlaista kiinnostusta edes hankkia ammattia. ryypättiin ja rällättiin ja elettiin tosi tosi huolettomasti. viikkoa ennen kun sain tietää raskaudestani minulle sanottiin että jos en rupea ryhdistäytymään tai ylipäätänsä käymään koulussa, valkolakki jäisi haaveeksi. noh minäpä en välittänyt siitä tuon taivaallista. menkat oli myöhässä ja eräänä iltana baarissa ennenkuin aloitin tuoppostani tein raskaustestin. ja plusssaahan se näytti. tuopponen jäi juomatta. tupakki oli pakko vetää kun meni pasmat sekaisin. ilmoitin isännälle että nyt on tulossa perillisiä. mies ajoi polkupyörällä ojaan. seuraavalla viikolla hän meni takaisin jatkamaan kesken jäänyttä kouluaan, lopetti liian ryyppäämisen, valmistui kiitettävin arvosanoin ja sai vielä stipendin. Minä sensijaan rupesin lukemaan ja luinkin itseni c:n ylioppilaaksi, noh eihän se c ole mikään kehumisen aihe mutta kun a:sta lähdettiin ja puoli vuotta oli aikaa lukea. pisaraakaan en ottanut raskauden aikana. sossun rahoilla elettiin kun poika syntyi. mies teki hommia silloin tällöin koulun ohella. nykyään hän on vakituisessa työpaikassa ja tienaa ihan kivasti. menneisyyden velkoja maksetaan edelleen.
vuoden olin kotona kunnes menin töihin kaupan kassalle. siitä ei tienannut ja kävimme vieläkin sopan luukulla. nykyään me olemme molemmat töissä ja asumme omakotitalossa. rilluttelut ovat muisto vain ja ensi kesänä (ehkä, jos hyvin käy) menemme naimisiin.
eli juu, yhteiskunnan varoilla ollaan eletty, vaan ei enää. nykyään sitä todellakin arvostaa tavaraa kun sen omasta persnahastaan hankkii...
no jooo, menipähän selittelyks, mutta tässä yritin todistaa että vaikka nuorena ollaan vanhemmiksi tultu, ei se sitä tarkoita että me kaikki olemme samanlaisia, jos yksi nuori äiti hankkii mukulan ja elää sopan rahoilla, ei se tarkoita että me kaikki, tai että me elettäisiin koko lopun elämän niillä rahoilla-