Kettuilua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mariina

Vieras
Jännä kun miehille pitää yleensä sanoa kaikki asiat ihan suoraan ja kiertelemättä. Naiset ymmärtää vähän hienovaraisemmastakin viestinnästä. Sen huomaa esim. siitä että naisille heitetyt pienet piikit yleensä osuvat suoraan mutta miehistä ne menee ohi tai ne ymmärtää ne ihan täysin väärin. Miehille pitää siis kettuillakkin suoraan ja yksinkertaisesti.

Kuulemani kettuilu on yleensä satuttanut, jos sitä tarkoitit. Eli osui ja upposi, mieleni on paha ja päivä on pilalla. Kysymys kuuluukin,saatko jotain perverssejä kiksejä kettuilustasi. Etkö pysty puhumaan siitä todellisesta asiasta, mikä kengässäsi hiertää. Vai luuletko, että kettuilemalla voit tutustua uuteen ihmiseen.

Miksi yleensä tai kenellekään pitäisi kettuilla? Miksei voisi puhua kohteliaasti kuten ihminen ihmiselle kettuilematta ja vihjailematta. Luulisi sellaisen normaalijärkiseltä onnistuvan.

"sua ei niinku esiinny" tarkoittanee sitä, että toinen toimii / yrittää olla kuin sinua ei olisikaan. Yleensä sellaiseen on syynä, ettei hän jostakin syystä halua olla kanssasi tekemisissä ...

Alkuperäinen kirjoittaja Mechanic:
Miksi yleensä tai kenellekään pitäisi kettuilla? Miksei voisi puhua kohteliaasti kuten ihminen ihmiselle kettuilematta ja vihjailematta. Luulisi sellaisen normaalijärkiseltä onnistuvan.

"sua ei niinku esiinny" tarkoittanee sitä, että toinen toimii / yrittää olla kuin sinua ei olisikaan. Yleensä sellaiseen on syynä, ettei hän jostakin syystä halua olla kanssasi tekemisissä ...

En sitä tarkoittanutkaan että olisin jatkuvasti piikittelemässä toisia, se oli vain esimerkki siitä suoraan puhumisesta. Enkä tarkoittanut mitään suoranaista v.....lua vaan sen lämminhenkisempää jahyväntahtoisempaa lähisukulaista eli kettuilua. Johanneksen kanssa olen myös samaa mieltä, että suoraan puhuminen on ihan hyvästä varsinkin parisuhteessa kun asiat muutenkin monimutkaisia + että niissä on yleensä sekä mies että nainen (väärinymmärrysten määrä maksimissaan).

Ja vielä sekin että miehet on ihania olentoja maan päällä ja on aina elämää rikastava kokemus oppia lisää niistä menninkäisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kettuiltu:
Kuulemani kettuilu on yleensä satuttanut, jos sitä tarkoitit. Eli osui ja upposi, mieleni on paha ja päivä on pilalla. Kysymys kuuluukin,saatko jotain perverssejä kiksejä kettuilustasi. Etkö pysty puhumaan siitä todellisesta asiasta, mikä kengässäsi hiertää. Vai luuletko, että kettuilemalla voit tutustua uuteen ihmiseen.

jos mulle joku kettuilee ei eka ajatus ole että minuun haluaa tutustua. Itse kettuilen sujuvasti takaisin kun mulle kettuillaan.

minkä takia pitäis kettuilla ihmisille, ne jotka kettuilee voi huonosti, ehkä sillä yritetään kohentaa huonoa itsetuntoa tai jotain, mulla ainakin tulis huono oma tunto siitä jos pahottaisin toisen mielen, sitähän kettuilu on, ehkä joskus tulee sanottua toiselle jotain mitä katuu, anteeksi pyyntö on sitä varten jos tietää tehneensä väärin. Kettuilemalla ei tätä maailmaa paranneta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariina:
Jännä kun miehille pitää yleensä sanoa kaikki asiat ihan suoraan ja kiertelemättä. Naiset ymmärtää vähän hienovaraisemmastakin viestinnästä. Sen huomaa esim. siitä että naisille heitetyt pienet piikit yleensä osuvat suoraan mutta miehistä ne menee ohi tai ne ymmärtää ne ihan täysin väärin. Miehille pitää siis kettuillakkin suoraan ja yksinkertaisesti.

Jos sun "kettuilua" ei ymmärretä, et sillon osaa kettuilla. Mut kyllä se vaan on toisinpäin, naiset ei ymmärrä edes pientä naljailua, tosin jos miehille naljailee samalla tavoin ne suuttuu. Toki on poikkeuksiakin.

Yhteistyössä