V
"vieras"
Vieras
Niin? Nuo kaikki ovat valintoja, homous ei sitä ole. Eli onko heterous sinulle siis elämäntapa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mielestäni kaikki elämäntapaan vaikuttavat asiat eivät ole valintoja. Arvot, asenteet, ihmissuhteet (ei ihminen esim. voi tietoisesti valita keneen rakastuu, oli se sitten mies tai nainen) ovat pitkälti sisäsyntyisiä asioita mitkä sitten vaikuttavat siihen millainen elämäntapasi on.
??
Siis eiko se nyt jo tullut selväksi..? Kyllä.
Niin, elämäntapaan siis vaikuttaa kaikki ihmiseen vaikuttavat asiat, ne joihin voi vaikuttaa ja myös ne joihin ei voi vaikuttaa (ja elämänkatsomus on myös yksi näistä asioista niin kuin aiemmin jo totesin). Voit toki avata omaa (nähtävästi omastani poikkeavaa) mielipidettäsi jos haluat.
Mielestäni kaikki elämäntapaan vaikuttavat asiat eivät ole valintoja. Arvot, asenteet, ihmissuhteet (ei ihminen esim. voi tietoisesti valita keneen rakastuu, oli se sitten mies tai nainen) ovat pitkälti sisäsyntyisiä asioita mitkä sitten vaikuttavat siihen millainen elämäntapasi on.
Ja kannattaa lukea elämäntavasta muualtakin kuin vain wikipediasta kun kerran se sinua kiinnostaa.
Sinä olet sitä mieltä että tapa elää (elämäntapa) kasataan valinnoilla. Minä olen sitä mieltä että tapaan elää kuuluu kaikki ihmisen tekemät valinnat, tietoiset ja tiedostamattomat, arvot, asenteet, sisäsyntyiset asiat, elämänkatsomus yms.
En ole valinnut heteroutta. Mutta se on yksi osa minun elämäntapaani. En väitä että olen täysin oikeassa tässä, mutta tämä on minun käsitykseni eikä tuo sinun sinä-olet-väärässä-jankutuksesi muuta sitä asiaa. Mutta en toki sano ettetkö sinä saa siihen uskoa.
Vänkäsin taannoin pitkään erään ihmisen kanssa siitä, onko ateismi uskonto vai ei. Väitin sen olevan aate, ei uskonto, mutta kanssakeskustelijani kertoi minun olevan uskossa. Olen tässä totutellut uuteen, uskossa olevan ihmisen statukseeni :xmas:
kasvissyönti ja joukkueurheilukin olisivat tällöin uskontoja.
Sinä olet sitä mieltä että tapa elää (elämäntapa) kasataan vain valinnoilla. Minä olen sitä mieltä että tapaan elää kuuluu kaikki ihmisen tekemät valinnat, tietoiset ja tiedostamattomat, arvot, asenteet, sisäsyntyiset asiat, elämänkatsomus yms.
En ole valinnut heteroutta. Mutta se on yksi osa minun elämäntapaani. En väitä että olen täysin oikeassa tässä, mutta tämä on minun käsitykseni eikä tuo sinun sinä-olet-väärässä-jankutuksesi muuta sitä asiaa. Mutta en toki sano ettetkö sinä saa siihen uskoa.
Nus nus nus sitaan pilkkua....Sitä tää ketju enää on, halua näyttää että toisten mielipiteet ovat väärin.
Olen varmaan täällä joskus avautunut ja kertonut olevani kirkkoon kuulumaton. En kuulu mihinkään seurakuntaan tai muuhunkaan lahkoon, mutta en ole ateisti. Haluaisin nähdä sen ihmisen, joka tunnustaa rehellisesti, ettei koskaan ole rukoillut.
Nus nus nus sitaan pilkkua....Sitä tää ketju enää on, halua näyttää että toisten mielipiteet ovat väärin.
Näytäpä mulle sitten oikeasti jotain faktaa osoittaaksesi että olen väärässä. Nimittäin jos se on vain sun sana mun sanaa vastaan niin se asia onkin sitten siinä.
En ole väittänytkään että ihmisuhteet=seksuaalisuus. Ihminen ei voi päättää rakkautensa kohdetta, toki voi sitten päättää toimiiko sen suhteen jotenkin. Ja olen täysin samaa mieltä että seksuaalinen suuntautuminen ei ole kiinni siitä toteuttaako sitä. (Ihmettelen missä sinä olet nähnyt minun näitä väittävän)