ketkä idiootit kokoaa yli 1000 palan palapelejä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
=) teen ne aina vanerin päälle jonka sitten laitan tauluksi.mulla nyt seinillä 5 palapelitaulua,3 niistä lastenhuoneessa.yksi on valmiina ja yksi tekeillä.välillä vaan menee aika kauan ennenkuin taas ehtii tekemään :)
 
Gluteus maximus
Himo noihin Stenvallin Ankka-palapeleihin. Niitä olen väsäillyt, mutta nyt nämä pienet lapset kyllä estävät tekemisen. 2v kun haluaisi auttaa ja tuo 10kk ikäinenkin tietysti. Pitää pitää sellainen 5v tauko. Ehkä vielä joskus.
 
Palapelit ovat mukavaa ajanvietettä. Tyttären kanssa yhdessä kootaan, yleensä 1000 palan pelejä. Meillä on se alusta, jonka voi rullata, niin kätevä laittaa sivuun ja jatkaa aina kun siltä tuntuu.
 
"Laura"
Mää oon ostanut 1000 palasen palapelin n.4 vuotta sitten enkä ole koonnut siitä palaakaan. :D Olen päättänyt kokeilla tätä mutta nyt ei järki kulje että miten se tapahtuu tiedän kyllä miten palapelejä kootaan mutta en ole näin isoa koskaan koonnut:)
 
Vierras
[QUOTE="Laura";30454944]Mää oon ostanut 1000 palasen palapelin n.4 vuotta sitten enkä ole koonnut siitä palaakaan. :D Olen päättänyt kokeilla tätä mutta nyt ei järki kulje että miten se tapahtuu tiedän kyllä miten palapelejä kootaan mutta en ole näin isoa koskaan koonnut:)[/QUOTE]

Tekniikoita on monia toki mutta itse lajittelen ensin reunapalat erikseen ja me sitten edelleen värin perusteella erikseen niin se reuna alkaa selviämään. Sitten kun reuna on valmis niin lajittelen niitä keskipaloja värin/aiheen perusteella 3-4 laakeaan kippoon. Sitten aloitan jostain selkeästä yksityiskohdasta joka on omanvärisensä eli helppo lajitella, etenen pikkuhiljaa kohti niitä suuria yksivärisiä alueita ja kun helpot kohdat on tehty niin jätän koko homman muutamaksi kuukaudeksi. Sitten jossain vaiheessa hammasta purren laitan ne loput palat.. Hyvä valo on tärkeä, mieluiten päivänvalo, että pienet sävyerot paloissa erottuu.
 
Palapelin ystävä
Ei kai aikuiset tosissaan kokoa palapelejä? Nehän ovat tarkoitettu lähinnä lapsille ja kehitysvammaisille, ei aikuisille?
Ei palapeleillä ole mitään yläikärajaa. Ne soveltuvat vaikka sata vuotiaille, kun on kiinnostusta ja kärsivällisyyttä. pitää aloittaa pienemmästä ja helpommasta aiheesta ja siirtyä sitten haasteellisempiin palapeleihin.

Itsekin olen 52-vuotias ja teen vapaa-ajat palapelejä. Itsellä on mm. 6000, 9000, 18000 ja 32256 palan palapelit. Ja valmista tulee.
 
Lääkäri
No ei ainakaan idiootit pysty niin vaikeita palapelejä kokoamaan, koska heidän älykkyysosamääränsä on alle 35 ja he ovat aikuisinakin alle 6-vuotiaan lapsen tasolla.
 
Tietenkin jokainen saa harrastaa mitä haluaa. Minun mielestä ne on vaan ajanhukkaa koska hei, näen sen lootan kannesta jo minkälainen siitä tulee. Jos haluan taulun seinälleni niin hommaan taulun enkä palapeliä. En tiedä, jotenkin niin tylsää hommaa minulle.
Hienoa että jotkut jaksaa näpertää viikkokausia.
 
Ken guru
Meillä minä ja isommat tytöt tykätään tehdä palapelejä. Varsinkin kivan kuvioisia. Nyt ostin 2v:lle 104 palan peli, ja osaa tehdä siitä jo ison osan yksin. Kivaa jos saan noista nuoremmistakin palapelikavereita. Hyvältä näyttää :).
 
Ken guru
Tietenkin jokainen saa harrastaa mitä haluaa. Minun mielestä ne on vaan ajanhukkaa koska hei, näen sen lootan kannesta jo minkälainen siitä tulee. Jos haluan taulun seinälleni niin hommaan taulun enkä palapeliä. En tiedä, jotenkin niin tylsää hommaa minulle.
Hienoa että jotkut jaksaa näpertää viikkokausia.
:D


Onhan se palapelin kokoaminen varmaan vähän outojen hommaa? Varsinkin jos noin ajattelee :D.

Ei miehenikään siinä mitään jujua näe, eikä oikein "ymmärrä" jutun hienoutta. Minulle siinä on tekemisen ja saavuttamisen maku, eikä tarvitse oikeasti osata oikein mitään. Eikä saa sotkettua kättensä työtä. Muuten olen tosi huono askartelemaan yms.
 
:D


Onhan se palapelin kokoaminen varmaan vähän outojen hommaa? Varsinkin jos noin ajattelee :D.

Ei miehenikään siinä mitään jujua näe, eikä oikein "ymmärrä" jutun hienoutta. Minulle siinä on tekemisen ja saavuttamisen maku, eikä tarvitse oikeasti osata oikein mitään. Eikä saa sotkettua kättensä työtä. Muuten olen tosi huono askartelemaan yms.
Jees siis on oikeesti hienoa että jollakin riittää kärsivällisyys.
 
vierailija
Meillä kasataan palapelit keittiön pöydälle. Jotta pöytää voi käyttää myös muuten, meillä on lasiliikkeestä tilattu pöydän kokoinen lasilevy, joka nostetaan palapelin päälle silloin kun peliä ei kasata. Pöytä on valitettavasti aika pieni, joten palapelit ovat yleensä enintään 1000-palaisia. Yhden firman 1500-palaiset pelit mahtuvat pöydälle ja sellainen onkin parhaillaan työn alla.
Meillä tykätään aiheista, jotka ovat mahdollisimman yksityiskohtaisia ja monipuolisia. Jos kuvassa on esimerkiksi laajoja alueita sinistä taivasta, niin kyseinen peli ei lähde kaupasta mukaan.
Kasaamisen jälkeen pelit puretaan takaisin laatikkoon, ihan sen takia että ne voi joskus kasata uudestaan. Palapeli on peli siinä missä muutkin pelit (ja meillä muuten myös lautapelataan paljon).
Mulla on muuten erittäin rakas lapsuusmuisto siitä kun kasattiin vanhempien ja sisarusten kanssa 1000 palan palapeliä, jossa oli koiria ja kissoja. Se kehystettiin ja se roikkuu edelleen lapsuudenkodin seinällä.
 

Yhteistyössä