Ketkä ei ole Facebookissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ållö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Å

Ållö

Vieras
Onkos täällä muita ketkä EI ole Facebookissa? Minä en ole, enkä ole ikinä ollutkaan. Liittyminen on käynyt joskus mielessä, mutta tosissaan sitä en ole suunnitellut. Toisaalta olisi kiva kuulla vanhoista tutuista jotain, mutta olen kuullut niin paljon negatiivista ko. palvelusta etten ole sinne halunnut liittyä. Juurikin tietoturvaongelmat, siellä vietetyn liian ajan, facebookissa käydyt riidat - kaikkea mahdollista :D Ja en tiedä tuntisinko kumminkaan oloani hyväksi, jos jakaisin niin paljon itsestäni ihmisille - olen aina pitänyt erittäin tarkasti kiinni yksityisyydestäni, en edes tiedä miksi.

Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia. Entä mitä tunteita se herättää Facebookin käyttäjissä, jos joku tuttavanne ei siellä ole - ei mitään? ihmetystä? miksi?

95% Facebookin käyttäjistä on yhtä persoonallisia kuin kultakalat eli eivät tuota mitään mielenkiintoista sisältöä palveluun. Eivät läsnäolollaan, eivät toiminnallaan, eivät kirjoituksillaan, eivätkä kuvillaan. Siksi onkin vähintäänkin kummallista, miksi siellä oleminen koetaan niin tärkeäksi, vaikka oma mielikuvitus on niin rajallinen, ettei saada siitä kokemuksesta mitään irti - eikä vastaavasti tarjota muillekaan mitään varsinaisen ainutlaatuista elämystä.

Aamukahvinkeittämiset, jokaisen omat kolotukset, iltalehden lööpit ja kylän viimeisimmät juorut kuulee maitokaupassakin.

[QUOTE="mä";24725082]95% Facebookin käyttäjistä on yhtä persoonallisia kuin kultakalat eli eivät tuota mitään mielenkiintoista sisältöä palveluun. Eivät läsnäolollaan, eivät toiminnallaan, eivät kirjoituksillaan, eivätkä kuvillaan. Siksi onkin vähintäänkin kummallista, miksi siellä oleminen koetaan niin tärkeäksi, vaikka oma mielikuvitus on niin rajallinen, ettei saada siitä kokemuksesta mitään irti - eikä vastaavasti tarjota muillekaan mitään varsinaisen ainutlaatuista elämystä.

Aamukahvinkeittämiset, jokaisen omat kolotukset, iltalehden lööpit ja kylän viimeisimmät juorut kuulee maitokaupassakin.[/QUOTE]

Harmi että sun ystävät on noin tylsiä. Mun ei.

Aika jännä, muuten, että tiedät mitä 100% facebookkäyttäjistä siellä tekee, millaisia kuvia pistää jne... kun tiedät myös kuinka mielenkiintoista se on. Aika jännä, että kaikkien maaailman ihmisten profiilit näkyy sulle, mä luulin että sitä voi itse säädellä kuka ne näkee.

Ehkä sen ei olekaan tarkoitus 'tarjota ainutlaatuista elämystä' miten joku inteernetti tai tietokone semmoista vois muka edes tarjota. Oikea elämä niitä tarjoaa.

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista...

en todellakaan ole kyseisessö paikassa koska fiksumpaa olla yhteydessä niihin oikeisiin ystäviin nenätysten tai puhelimella kuin kasata tyhjänpäiväisiä 100vuoden takaisia tuttavan kaimannaimoja ystäviksi vain sen takia että saisi paljon kavereita. idioottien hommaa

Ei ole mua varten. Tylsää ja mielenkiinnotonta, teennäistä. Ainoa hyvä puoli olisi yhteys kadonneisiin ystäviin, mutta heidät löytää muutenkin jos haluaa.

Negatiivisin puoli facessa näkyy hyvin kun ympärilleen kattelee; ihmiset ovat täysin koneidensa orjuuttamia ja roikkuvat facessa jopa nähdessään livenä ystäviään. Mun mielestä silloin on menettty jotain olennaista elämästä jos kone hallitsee niin pahasti arkea.

[QUOTE="hmm";24725146]Harmi että sun ystävät on noin tylsiä. Mun ei.

Aika jännä, muuten, että tiedät mitä 100% facebookkäyttäjistä siellä tekee, millaisia kuvia pistää jne... kun tiedät myös kuinka mielenkiintoista se on. Aika jännä, että kaikkien maaailman ihmisten profiilit näkyy sulle, mä luulin että sitä voi itse säädellä kuka ne näkee.

Ehkä sen ei olekaan tarkoitus 'tarjota ainutlaatuista elämystä' miten joku inteernetti tai tietokone semmoista vois muka edes tarjota. Oikea elämä niitä tarjoaa.

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista...[/QUOTE]
"Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa."

Terveisin,

Mark Zuckerberg

En ole koska:
- mitä siitä tiedän, se on hyvin teennäistä; linkitellään juttuja ja "tykätään" niistä/ toisen kommenteista, ollaan olevinaan kavereita sellaistenkin kanssa joiden kanssa ei tosielämässä oltaisi
- pidän kiinni yksityisyydestäni, kukaan ei pääse stalkkaamaan minua millään tavalla

Poissaoloni vaikutukset:
- siellä olevat "ystäväni" ovat linkittäytyneet omaksi porukakseen, eivätkä enää käy edes kylässä kuten ennen. Aina kun tavataan, muistavat kysyä enkö ole facebookissa... Olen lakannut olemasta heille kun en suostu facebookiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ållö;24725073:
Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia. Entä mitä tunteita se herättää Facebookin käyttäjissä, jos joku tuttavanne ei siellä ole - ei mitään? ihmetystä? miksi?
Ei mitään tunteita. Eivät kaikki tuttavani ole täällä palstallakaan ja täällä sentään mulla kuluu enemmän aikaa kuin Facebookissa. Eikä ole kaikki kaverini Skypessäkään. Eikä kaikki Facebookissa olevat kaverini ole Facebook-kavereissani. Miksi edes pitäisi olla?

Omia syitäni...

- Jos en ole pitänyt johonkin ihmiseen yhteyttä, siihen on varmaan oma syynsä, joten miksi nyt sitten taas pitäisi jakaa elämänsä
- Ei kiinnosta turhat tilapäivitykset
- En halua olla muiden stalkattavana, enkä stalkata muita - facebookin vuoksi monista on tullut kauheita juoruilijoita!
- Tietoturvariskit
- Palvelu vie helposti liikaa aikaa, olen jo muutenkin paljon koneella
- Koko homma tuntuu niin teennäiseltä, kun kaikki tutuntutut on "kavereita"
- Koko sivusto näyttää ihan kauhealta

Syitä miksi voisin olla FB:ssä?
- Joistain vanhoista tutuista olisi kiva kuulla
- Nyt on vähän ulkopuolinen olo
- Yhteydenpito ystäviin vähentynyt
- Moni tiedotus kerrotaan vaan facebookissa (bileet, työjutut tms)

Multa tosiaan yksi ystävä jankkaa joka ikinen kerta kun tavataan: "etkö ole facebookissa". Muuta sanomista hänellä ei minulle enää olekaan. Eikä hän miehineen enää käy meillä kylässä ja iltaa viettämässä kuten ennen. Kaipa hän viettää aikaansa facebookissa "oikeiden ystäviensä" kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ållö;24725073 Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia. Entä mitä tunteita se herättää Facebookin käyttäjissä:
Tuonnekkaan ei uudet pääse jos ei kuulu naamakirjaa:)
Spotify pakottaa uudet käyttäjät Facebookiin / Viihde / Digitoday
Spotify pakottaa uudet käyttäjät Facebookiin
26.9.2011 22:15 Musiikkipalvelu Spotify suututtaa vaatimalla uusilta käyttäjiltä Facebook-tilin, TechCrunch kertoo.

Miljoonia kappaleita suoratoistava Spotify yllätti ja vihastutti monia potentiaalisia asiakkaita. Palvelu alkoi vaatia uusilta käyttäjiltä tiliä yhteisöpalvelu Facebookissa, TechCrunch kertoo. Vaatimusta ei voi ohittaa...

Yksi hassu juttu on ollut se, että jos tulee ilmi että en ole Facebookissa niin 99% ihmisistä vastaa " joo en mäkään sielä paljon käy ja oon miettinyt et pitäis sulkea se tili " tai jos olen miettinyt, että pitäisikö sinne liittyä, niin kaverit on sanonut että älä liity, ihan turha se oikeastaan on!

Mie en oo, enkä tule koskaan olemaan eikä miun mies, ei ole mitään syytä liittyä.

• Tykkää
Reactions: Maine Coon/
En ole eikä aikomustakaan liittyä. Ei kiinnosta eikä huvita enkä ymmärrä ihmisiä, joille se tuntuu olevan koko elämä, kun kylässä ollessakin pitää kännykänsä kanssa koko ajan siellä pyöriä ja katsoa, että onko tutut juoneet aamupalalla kahvia vai teetä..

Oon hän vuoden puolella taitaa olla 5 päivitystä,toissapäivänä kävin ekaa kertaa 2kk ainoa syy miksi,on hyvät kirppikset.
Mä tapaan ystäviä facebookin ulkopuolella.

Yhteistyössä