Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

uniqueharmaana
[QUOTE="vieras";27887073]Yhteen yksityiskohtaan? :D

"Jumala on niin hyvä, että ei anna ihmiselle enempää vaikeuksia kuin ihminen jaksaa kantaa ja sallii se sielunvihollisenkin testailla, mutta ei yhtään liikaa. Ja sitten jos se testailtu tekeekin itsemurhan, niin saatanastahan se olikin, joutikin mennä mokoma syntinen". :heart:[/QUOTE]

no tuohan on sinun mielipiteesi, jos sen noin haluat ymmärtää...
 
"vieras"
no tuohan on sinun mielipiteesi, jos sen noin haluat ymmärtää...
Ei, vaan se on se, mitä sinä kirjoitit. Minulla ei voi olla tuollaisia mielipiteitä, kun minulle jumalia ja sielunvihollisia ei ole olemassakaan.

Sinun kannattaisi lukea viestisi aina pariin kertaan ennen niiden postaamista, niin ehkä saisit niistä edes ne pahimmat ristiriitaisuudet ja samassa lauseessakin olevat, toisensa pois sulkevat hölmöydet korjattua. Kannattaa myös miettiä, mitä mieltä oikeasti on ja miksi, ettei jää kiemurtelemaan ja poukkoulemaan seinille, kun taas kerran on maalannut itsensä nurkkaan väitteillään. Kun on vahvasti jotain mieltä ja vielä kertoo sen ääneen, pitää olla valmis myös perustelemaan väitteensä.
 
tytyy
1 Kor 10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

Lähtökohta ja totuus on se, että Jumala rakastaa ihmistä ja Hänellä on hyvä tahto meitä jokaista kohtaan.
Ei Jumala saata ihmistä toivottomaan tilaan vaan Hän nimenomaan antaa toivon.
 
"vIeras"
UskovatKIN? Uskovat nyt varsinkin ovat heikkoja kun tarvitsevat jotain lisävoimia ja mielikuvitushahmoja selvitäkseen. Käyttäisitte energianne ja aikanne tehokkaammin niin maailma olisi parempi paikka.

Se on katsos tämä ihmisen vapaus valita, voi ojentaa kätensä Jeesuksen puoleen ja sanoa "pelasta", tai ojentaa kätensä vihollisen puoleen.
Ei Jumala pidä meitä kahleissa, uskovatkin ovat heikkoja ja tekevät virheitä.
 
[QUOTE="vieras";27888748]Ei, vaan se on se, mitä sinä kirjoitit. Minulla ei voi olla tuollaisia mielipiteitä, kun minulle jumalia ja sielunvihollisia ei ole olemassakaan.

Sinun kannattaisi lukea viestisi aina pariin kertaan ennen niiden postaamista, niin ehkä saisit niistä edes ne pahimmat ristiriitaisuudet ja samassa lauseessakin olevat, toisensa pois sulkevat hölmöydet korjattua. Kannattaa myös miettiä, mitä mieltä oikeasti on ja miksi, ettei jää kiemurtelemaan ja poukkoulemaan seinille, kun taas kerran on maalannut itsensä nurkkaan väitteillään. Kun on vahvasti jotain mieltä ja vielä kertoo sen ääneen, pitää olla valmis myös perustelemaan väitteensä.[/QUOTE]

mutta sinä muuntelet oman mielesi mukaan minun kertomia asioita, olen ne juurta jaksaen selittänyt sinulle, mutta sä ymmärrät ne just niin kuin itse haluat etkä niin niin kuin minä yritän selittää.
Se on fakta homma että sinä et muutenkaan voi käsittää näitä asioita niin, niin kuin esimerkiksi minä... Koska Henki meidät erottaa... Et varmaan usko tuotakaan, mutta niin se on...

näkevin silmin he eivät näe, kuulevin korvin he eivät kuule (Matt.13:13).

2 Kor. 3:3 Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen.
4 Tarkoitan niitä, joiden mielen tämän maailman jumala on sokaissut, niin että he epäuskossaan eivät näe Kristuksen evankeliumin kirkkaudesta säteilevää valoa, Kristuksen, joka on Jumalan kuva.
5 Emmehän me julista sanomaa itsestämme vaan Jeesuksesta Kristuksesta: Jeesus on Herra, ja hän on lähettänyt meidät palvelemaan teitä.
6 Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo", valaisi itse meidän sydämemme. Näin Jumalan kirkkaus, joka säteilee Kristuksen kasvoilta, opitaan tuntemaan, ja se levittää valoaan.

Ilm. 3:17-18
Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

2.Tim.2:25:
...hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden.

Ef. 1:16
anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
18. ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut...
 
Viimeksi muokattu:
1 Kor 10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

Lähtökohta ja totuus on se, että Jumala rakastaa ihmistä ja Hänellä on hyvä tahto meitä jokaista kohtaan.
Ei Jumala saata ihmistä toivottomaan tilaan vaan Hän nimenomaan antaa toivon.
Näin juuri :)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
mutta sinä muuntelet oman mielesi mukaan minun kertomia asioita, olen ne juurta jaksaen selittänyt sinulle, mutta sä ymmärrät ne just niin kuin itse haluat etkä niin niin kuin minä yritän selittää.
"Sielunvihollinen tekee ihmisen elämästä todella raskasta, Jumala sallii vihollisen koetella joskus uskossakin olevaa, mutta ei tippaakaan liikaa.
Itsemurha on sielunvihollisesta."

Jumala siis sallii sielunvihollisen koetella ihmistä, mutta ei tippaakaan liikaa? Sekö ei ole tippaakaan liikaa, että jumala sallii sielunvihollisen houkutella sen uskovan itsemurhaan? Onko se sit just sopivasti se itsemurha, jos se ei ole tippaakaan liikaa?
 
[QUOTE="vieras";27889055]"Sielunvihollinen tekee ihmisen elämästä todella raskasta, Jumala sallii vihollisen koetella joskus uskossakin olevaa, mutta ei tippaakaan liikaa.
Itsemurha on sielunvihollisesta."

Jumala siis sallii sielunvihollisen koetella ihmistä, mutta ei tippaakaan liikaa? Sekö ei ole tippaakaan liikaa, että jumala sallii sielunvihollisen houkutella sen uskovan itsemurhaan? Onko se sit just sopivasti se itsemurha, jos se ei ole tippaakaan liikaa?[/QUOTE]

tämä on ihan turhan jankkaamista... rukoilen että Jumala sulle kirkastaisi ymmärrystä.
 
[QUOTE="vieras";27889027]Eikö se yksi uskova ole yksi liikaa? Eikö se yksi uskova ole tarpeeksi tärkeä, että siihen kannattaa kiinnittää huomiota?[/QUOTE]

todellakin on, olen tässä yrittänyt jo monta kertaa sanoa vaikka ja mitä... kannattaa lukea vastaukset ajatuksella läpi.
 
[QUOTE="vieras";27889055]"Sielunvihollinen tekee ihmisen elämästä todella raskasta, Jumala sallii vihollisen koetella joskus uskossakin olevaa, mutta ei tippaakaan liikaa.
Itsemurha on sielunvihollisesta."

Jumala siis sallii sielunvihollisen koetella ihmistä, mutta ei tippaakaan liikaa? Sekö ei ole tippaakaan liikaa, että jumala sallii sielunvihollisen houkutella sen uskovan itsemurhaan? Onko se sit just sopivasti se itsemurha, jos se ei ole tippaakaan liikaa?[/QUOTE]

mille susta tuntuisi, jos sanoisin, että just tällä hetkellä sä puolustelet sitä sielunvihollista ja sen tekoja, sysäämällä ne Jumalan niskaan?
Miten makeasti se maailman Herra nauraakaan, kun puolestelet sitä?

mua oikeasti jo inhottaa...
 
"vieras"
mille susta tuntuisi, jos sanoisin, että just tällä hetkellä sä puolustelet sitä sielunvihollista ja sen tekoja, sysäämällä ne Jumalan niskaan?
Miten makeasti se maailman Herra nauraakaan, kun puolestelet sitä?

mua oikeasti jo inhottaa...
Ei tuntuisi miltään, joten saat tehdä niin. Herrojen nauruista en tiedä, kun en moisia tunnusta.

Et sinä voi samalla kertaa kiektää ja myöntää samaa asiaa. Se ei vaan toimi niin. Tai no, tietysti voit, mutta se vie viimeisenkin uskottavuuden noilta jutuilta.
 
tytyy
[QUOTE="vieras";27889055]"Sielunvihollinen tekee ihmisen elämästä todella raskasta, Jumala sallii vihollisen koetella joskus uskossakin olevaa, mutta ei tippaakaan liikaa.
Itsemurha on sielunvihollisesta."

Jumala siis sallii sielunvihollisen koetella ihmistä, mutta ei tippaakaan liikaa? Sekö ei ole tippaakaan liikaa, että jumala sallii sielunvihollisen houkutella sen uskovan itsemurhaan? Onko se sit just sopivasti se itsemurha, jos se ei ole tippaakaan liikaa?[/QUOTE]

Ihmisellä on se valinnan vapaus.
Jos yksinkertaistetaan vaikka näin, että kuvittele että toiseen korvaan kuiskii piru, että tapa ihtes, millään ei oo enää väliä yms ja toiseen korvaan Jumala puhuu, että älä tee sitä vaan mene tänä iltana seurakuntaan jne.
Ihminen sitten tekee sen valinnan kumpaa kuuntelee ja toteuttaa. Monesti Jumala lähettää ihan konkreettisen avun.
Esim. itsekin olin vuosia sitten itsemurhan partaalla, oli niin kova ahdistus. Olin kaikki valmistelutkin tehnyt. En kuitenkaan oikeasti halunnut kuolla vaikka olo oli sietämätön. Viivyttelin toteutusta ja lopulta apu lähetettiin minulle erään ihmisen muodossa, joka vain ilmestyi luokseni ja välitti minusta aidosti.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy ja Echo
[QUOTE="vieras";27889197]Kyllä hyvin monella uskovalla on ollut se ymmärrys ihan eri luokkaa. Sellainen ymmärrys, että ymmärtää edes itse mistä puhuu ja miten sen perustelee. Sinä voit toki jatkaa omallasi. Tekeehän se tästä ainakin viihdyttävää :D[/QUOTE]

niin, mistä sinä sen muiden uskovien ymmärryksen tiedät, jos et noistakaan selityksistä huolimatta ymmärrä pääpointtia?
 

Yhteistyössä