Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

No jos uskovasta kyse, niin uskon että noillakin asioilla on tarkoituksensa, vahvistaa ihmistä... Aina ei sillä hetkellä tiedetä, miksi Jumala sallii jotain pahaa tapahtuvan, mutta sillä on yleensä se vaikutus, että se vahvistaa ihmisen luottamusta Jumalaan tai Jumala haluaa niillä toisen koettelemuksilla puhutella läheisiä. Uskovalla on aina se luottamus ja valo tunnelin päässä, ja sisäinen luottamus, että apu tulee ja Jumalalta se monesti tulee siinä vaiheessa kun ajattelee ettei enää kestä.

7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
8. Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
9. vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.

Missä tuossa puhutaan että vain uskovilla olisi toivotaan, mutta ei ei-uskovaisilla? Mitä unique sinusta tuo Saviastia tarkoittaa?
saviastialla tarkoitetaan ruumista/ihmistä, Jumalan Sana on tarkoitettu siihen uskoville, mutta jokainen sitä tietenkin saa lukea. Ja kahta "herraa" ei voi palvella yhtä aikaa, vihollinen ei lupaa noita asioita sinulle, jos sinä sitä haluat seurata. Jumala lupaa nuo asiat niille jotka uskovat.

19. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
21. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
22. Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
23. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
24. Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
25. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat.
Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
 
Viimeksi muokattu:
hyvää yötä!
Kuka on sanonut, että se on edes hävinnyt? Kouluissa opetetaan hieman harhaanjohtavasti joskus, kun monelle tulee se käsitys, että keskiajalla ja/tai antiikissa ei ymmärretty mistään mitään. Ainakin matematiikan historian kohdalla tosi paljon on ymmärretty jo varhain.
En minäkään muista koulussa kenenkään kertoneen Metonin syklistä. Tuolla se mainitaan:
http://almanakka.helsinki.fi/aikakirja/Aikakirja2.20-67.pdf

Perusjuttuja kaikki, eikä vain "uskoville".
 
[QUOTE="vieras";27884646]Eikö sille uskovalle, joka päätyy itsemurhaan, ole sitten selkeästi annettu enemmän kantaakseen, kuin hän on jaksanut. Se oli se pointti.[/QUOTE]

harva uskova päätyy itsemurhaan, koska tietää mitä sen jälkeen tapahtuu. Tärkein käskys "rakastakaa lähimmäisiänne, niin kuin ITSEÄNNE." ei myöskään tässä tapauksessa tapahdu, en usko että ihminen joka vähänkään välittää itsestään ja ikuisuuspaikastaan tekee itsemurhan.
Vihollinen sen sijaan voi saada ihmisen ajatusmaailmaan syötettyä vaikka mitä valheita, että tämä itsemurha tapahtuisi.
Mutta jos "uskova" tekee itsemurhan, uskon niiden ajatusten ja oikkujen, jotka siihen päätökseen vetävät, tulevan ihan jostain muualta kuin Jumalalta.
Vihollinen on hyvin ovela... susi lampaan vaatteissa, nykyään pimeyttä palvelevat harhaopitkin pursuavat sitä "ihanaa rakkautta", mutta on aina jokin asia, missä se koko homma alkaa ontumaan! Ja ehkä itsemurhan tehnyt uskova on joutunut tämmöisen harhaopin vaikutuksen alaiseksi ja saanut jotain saastuttavaa omaan ajatusmaailmaansa.

Matteus 24
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

Eli tämä alamaailman herra on jopa niin ovela että pyrkii eksyttämään jopa valitutkin uskovat!
 
Olenko uskossa jos Uskon Jumalaan ja rukoilen joskus? Harvoin käyn kirkossa. Joskus käyn baareissa ja juon alkoholia.
Uskotko että Jeesus on kuollut ristillä myös sinun syntiesi tähden, ja uskotko että olet ne kaikki teot anteeksi saanut?

Uskossa olemisen voi varmistaa rukoilemalla Jeesusta tulemaan sydämmeen...
Kyllä uskovatkin tekevät joskus sitä, että juovat tai käyvät jopa baareissa, jos on uskossa kylmä vaihe päällä... Mutta varmaan tiedätkin, ettei se silti hyväksyttävää olisi :)
 
"vieras"
harva uskova päätyy itsemurhaan, koska tietää mitä sen jälkeen tapahtuu. Tärkein käskys "rakastakaa lähimmäisiänne, niin kuin ITSEÄNNE." ei myöskään tässä tapauksessa tapahdu, en usko että ihminen joka vähänkään välittää itsestään ja ikuisuuspaikastaan tekee itsemurhan.
Vihollinen sen sijaan voi saada ihmisen ajatusmaailmaan syötettyä vaikka mitä valheita, että tämä itsemurha tapahtuisi.
Mutta jos "uskova" tekee itsemurhan, uskon niiden ajatusten ja oikkujen, jotka siihen päätökseen vetävät, tulevan ihan jostain muualta kuin Jumalalta.
Vihollinen on hyvin ovela... susi lampaan vaatteissa, nykyään pimeyttä palvelevat harhaopitkin pursuavat sitä "ihanaa rakkautta", mutta on aina jokin asia, missä se koko homma alkaa ontumaan! Ja ehkä itsemurhan tehnyt uskova on joutunut tämmöisen harhaopin vaikutuksen alaiseksi ja saanut jotain saastuttavaa omaan ajatusmaailmaansa.

Matteus 24
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

Eli tämä alamaailman herra on jopa niin ovela että pyrkii eksyttämään jopa valitutkin uskovat!
Onko sinulla lähde siihen tilastoon, jossa puhutaan "harvoista"?

Pointti oli kuitenkin edelleen se, että sinä väität, ettei sinun jumalasi anna kenellekään enempää vaikeuksia, kuin hän jaksaa kantaa. No, joillekin selkeästi antaa, jos ihminen päätyy vaikeuksiensa takia itsemurhaan.
 
"vieras"
Uskotko että Jeesus on kuollut ristillä myös sinun syntiesi tähden, ja uskotko että olet ne kaikki teot anteeksi saanut?

Uskossa olemisen voi varmistaa rukoilemalla Jeesusta tulemaan sydämmeen...
Kyllä uskovatkin tekevät joskus sitä, että juovat tai käyvät jopa baareissa, jos on uskossa kylmä vaihe päällä... Mutta varmaan tiedätkin, ettei se silti hyväksyttävää olisi :)
 
tytyy
ihminen tekee kuitenkin itse niitä ratkaisuja elämässään, esim. kuunteleeko hyvän vai pahan ääntä, tai ottaako vastaan apua, nöyrtyykö vai kovettaako sydämensä jne.
Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon, eikä Hän pakota ketään ottamaan vastaan sitä mitä Hän tarjoaa. Ihminen saa valita itse.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja UniQuePopPy
uniqueharmaana
kiitos tyty kun selvensit :) Jumala ei voi pakottaa ihmistä, ihminen valitsee itse. Ja uskon että tilastollisesti uskovat tekevät vähemmän itsareita kuin ne jotka eivät usko. Hyvin moni ei uskova uskoo, että pääsee lepoon lopettaessaan päivänsä, mutta jos uskova on tarpeeksi "kasvanut", eli tietää asioista, hän tietää että kuoleman jälkeen se oikea kärsimys vasta alkaakin ja sieltä ei katuen tulla takaisin, ikinä.
 
Siis mikä sinä nyt olet vetämään rajoja siihen, mikä nyt on sitten se oikea taso seksissä? Jos nyt joku pariskunta tykkään vaikka niistä kahleista, mutta ketään ei satuteta, niin hittoakos se sinulle kuuluu? Ja helpomminhan ihmisen ajatukset alkavat tuskailemaan seksin ympärillä silloin, jos siitä on puutetta kuin silloin, jos sitä saa riittävästi.

Ja seksuaalinen vallankumous oli juurikin 50 vuotta sitten. Esim itse ja varmaan moni muukin tavisihminen on huomattavan paljon rauhallisempi kuin mikä silloin oli meininki, kun se vapaus oli uusi juttu.
Ei pidä aina paikkaansa se että ihmisen ajatukset aina rupeaisivat pyörimään seksin ympärillä, jos sitä ei ole riittävästi. Ajatusmaailmaan voi tulla korvaavia, muitakin mielenkiintoisia juttuja ja sen korvaamisen voi tehdä ihan tietoisestikin. Olet varmaan kuullut sanonnan "better than sex"? Ei tarvitse olla seksuaalisesti umpimielinen jos huomaa että seksi onkin korvautunut vaikkapa aikaisella nukkumaanmenolla (jos on väsymystä) tai että illat täyttyy kaikenlaisista omista projekteista. Kyllä pidemmän päälle seksihalut sieltä jostain puskevat pintaan, mutta kyllä niitä aika pitkän aikaa pystyy pitämään poissa kun keskittyy muihin mielenkiinnonkohteisiin.
Pointtini ei ole tuolla ylläolevalla nyt se että pitäisi aina kieltäytyä ja siirtää seksiä, vaan että se onnistuu monilla ihmisillä aika hyvin, jos on muuta mukavaa korvaamassa sitä tai jos elämäntilanteen takia ei löydy siihen voimia.
Jotkut Vatikaanin naimattomuushommelit->pedofilia on eri asia, he kieltäisivät papeilta kokonaan puolisotkin ja se on väärin.

Niin siis takaisin siihen seksin hyvän määrän tai tason määrittelemiseen...
Aivan, en tiedä tarkkaa rajaa eikä sitä Raamatussakaan kerrota. Sen vaikutelman Raamatusta saa että ainakin miehet kävivät usein aika kuumina ja peitto heilui - tämä vaan oma arvio. Mutta missään ei kerrota seksivälineistöstä mitään, eikä muutenkaan kirkkohistoriassa kauheesti ole ollut seksihuoneita uskovilla (yksinkertaisesti koska ei ne oo niitä tarvinneet vaan pärjäsivät seksin harrastamisessa ilmankin niitä :kieh:). Voin mä tietty tehdä galluppia uskovien seksisisustusten nykytilanteesta Suomen Siionissa jos sä ihan välttämättä haluat mut mä arvaan jo melkein että mikä on tulos... :rolleyes:

Tätä ei saisi sanoa ääneen koska seksin määräähän ei saa nykyään kahlita, mutta seksistäkin voi tulla riippuvuus, eli muiden riippuvuuksien tavoin aivoihin säännöllisesti syötetty tavara vahvistaa sitä muistijälkeä, keho tottuu siihen, ja -no kuinka riippuvuus nyt syntyykään. Hoitona on usein kohtuuteen pyrkiminen...kai se pätee seksiriippuvuuteenkin?

Mutta mikähän mahtaa olla seksologien mielestä kohtuutaso nykyään? Meneeköhän siinäkin raja koko ajan taaemmaksi? Voin kuvitella 10 vuoden päästä jonkun seksiterapeutin sanovan lempeästi hymyillen "juuuuh kyllä seksin harrastaminen 50 kertaa päivässä on ihan ok, pitäähän sitä kuunnella omaa kehoaan ja toisilla vaan on erisuuruisia tarpeita ja heitähän pitää ymmärtää. Mutta ehkä semmoinen 100 kertaa päivässä on jo vähän epänormaalia, hihii."

Raamattu vetää synninteon jo ajatuksen asteelle. Eli tärkein on ajatusmaailma, kuinka paljon jollekin asialle uhraa mielessään tilaa (siis kun kyseessä ei ole joku pakollinen aikaavievä asia kuten työ,perhe jne).

Heh, tarkoitin 50-lukua kun puhuin ajasta 50 vuotta taaksepäin...pitää näköjään kerrata tuo ala-asteen matikka vielä uudestaan. :O
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
kiitos tyty kun selvensit :) Jumala ei voi pakottaa ihmistä, ihminen valitsee itse. Ja uskon että tilastollisesti uskovat tekevät vähemmän itsareita kuin ne jotka eivät usko. Hyvin moni ei uskova uskoo, että pääsee lepoon lopettaessaan päivänsä, mutta jos uskova on tarpeeksi "kasvanut", eli tietää asioista, hän tietää että kuoleman jälkeen se oikea kärsimys vasta alkaakin ja sieltä ei katuen tulla takaisin, ikinä.
Miten sinä nyt et taas ymmärrä sitä pointtia? Jumala antaa ihmiselle niin paljon vaikeuksia, että hän päätyy itsemurhaan = hänelle on annettu enemmän vaikeuksia kuin hän jaksaa kantaa.

Saisinko linkin siihen tilastoon, jonka mukaan uskovat tekevät vähemmän itsareita. Mutu ei riitä.
 
[QUOTE="vieras";27885301]Miten sinä nyt et taas ymmärrä sitä pointtia? Jumala antaa ihmiselle niin paljon vaikeuksia, että hän päätyy itsemurhaan = hänelle on annettu enemmän vaikeuksia kuin hän jaksaa kantaa.

Saisinko linkin siihen tilastoon, jonka mukaan uskovat tekevät vähemmän itsareita. Mutu ei riitä.[/QUOTE]

aivan eli uskovat tekee eniten itsemurhia? :D voi kuule... tietäisitkin miten hyväntahtoinen ja rakastava Isä onkaan. Hän huolehtii erityisesti heikoista lampaistaan.
Minkä takia moni julkkis on kuollut huumeiden yli annostukseen tai päättänyt tietoisesti päivänsä? Kuinka moni maapallolla kuoleekaan huumeisiin, viinaan, johon tilanteeseen ihminen on aivan itse itsensä saattanut ??

Kiitos Jumalalle, että moni alkoholisti ja narkkari on saanut pelastua! Ja Hän on oikeasti parantanut nämä ihmiset riippuvuuksista.

Sielunvihollinen tekee ihmisen elämästä todella raskasta, Jumala sallii vihollisen koetella joskus uskossakin olevaa, mutta ei tippaakaan liikaa.
Itsemurha on sielunvihollisesta.

Annappas sinä nyt niitä faktoja, missä sanotaan että Jumala on koetellut liikaa?
Minä uskon että ne jotka tietoisesti haluavat seurata vihollista, ne hukkuvat itsemurhaan ja muihin itsetuhoisiin asioihin. Tämä maailma ei rakasta ihmistä, eikä vihollinen rakasta. vihollinen antaa paljon kaikkea hienoa vapautta, rahaa, kaiken mahdollisen, mutta ihmisen sydämmen se kovettaa eikä se rakasta ihmistä tippaakaan. Se haluaa houkutella mahdollisimman monen luoksensa kärsimään ja siinä onnistuu valitettavan hyvin...

Mua välillä kiehuttaa, miten ihmiset oikeasti voi rakastaa tuollaista "olentoa" joka ajaa ihmiset tuhoon ja vielä puolustellavatkin sitä.
Miten ihmiset kulkee kuin laput silmillä koko ikänsä ja turruttavat itsensä, etteivät näe oikeasti maailman todellista menoa... :(

Ja se joka ei rakasta Jumalaa, rakastaa sielunvihollista...
 
Siis voi hyvä Luoja. Tuossa on niin paljon tartuttavaa, mutta tartun nyt tähän. Ensinnäkään ei seksuaalisuuden kokonaisvaltainen määrä ole mitenkään räjähdysmäisesti lisääntynyt; avoimuudessa ja pidättyväisyydessä on tiettyä syklisyyttä kulttuurillisena ilmiönä vaikka aina osa tekee vastoin vallitsevia normeja. Seksin näkyvyys on kyllä viimeisen sadan vuoden aikana lisääntynyt, mutta seksin määrän välttämättä ei (en nyt muista mistä olisin lukenut), koska kaikkea muuta viihdettä on niin paljon.

Eli tuo sinun seksologiheittosi ei ole tästä maailmasta. Kyllä ihan tavallisetkin ihmiset tietävät, että joillaikin yksittäisillä yksilöillä voi seksiriippuvuutta olla, ja ei normit niin paljon muutu että seksologit tuollaisia hihittelisi. Ja jos nyt joku on seksiriippuvainen, niin et sinä sitä mitenkään kahlitse kieltämällä jonkun yksittäisen jutun tai käskemällä keskittyä iltaisin harrastuksiin. Sinuna lukisin tuon oman tekstisi ajatuksella ja miettisin, miksi jotkut sanoivat sinua ylimieliseksi.
Vastaapa tähän: onko seksuaalisuus sulle semmoinen asia, että siinä on niin kuin tuuliajolla virran vietävänä, että "mä nyt en sitten mitään voi sille tälle seksivietilleni niin että mua himottaa joka toinen tunti aivan mahdottomasti"?
Onko sun mielestä semmoinen ihminen aina immuuni muutokselle, toivoton tapaus?
Mun mielestä ei ole.

Ja niin, piti vielä kysyä uudestaan: voisiko joku ystävällisesti kertoa tämmöiselle vähän takapajuiselle ihmiselle että onko kokonaisen pakkausbroilerin ottaminen seksiin mukaan perverssiä vai ei? Haluan vain tietää missä menee perverssiyden raja armon vuonna 2013, kun itse olen vähän umpiossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja Jumala lupaa todella monessa kohtaa huolehtivansa omistaan, ettei yksikään joka uskoo, ole ikinä yksin. Ihminen on heikko, mutta onneksi Taivaallinen Isä on kaikista vahvin ja kantaa meidän heikkoudetkin!

Psalmi 91
1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.

11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.

13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
 
"vieras"
Sielunvihollinen tekee ihmisen elämästä todella raskasta, Jumala sallii vihollisen koetella joskus uskossakin olevaa, mutta ei tippaakaan liikaa.
Itsemurha on sielunvihollisesta.
Niin. Että sallii, mutta ei tippaakaan liikaa. Vaikka uskova päätyykin itsemurhaan. Eikö itsemurha ole liikaa?

Etkö todella näe itse ristiriitaa edestässä väittämässäsi?
 
Heh, kerroin miehelle aamupalapöydässä viimeöisestä unestani: olin muuttamassa vuokralle uuteen kämppään mun entisessä opiskelukaupungissani (taas miljoonannen kerran mun unissa), mutta kun asuntoja ei ollut niin jostain ihmeen syystä valitsin kalliin hotellin jossain ostoskeskuksessa. Kun menin sinne niin huomasin että mun kämpän vieressä oli seksikauppa. :D

Asiasta miljoonanteen, pitää kiittää Jumalaa yhdestä asiasta, nimittäin että on suht´normaali sää! Siis 2-3 viikkoa on ollut semmoista normaalitalvea. "Rati-riti-ralla....saapi lapset lasketella, luistella ja lauleskella..." (paitsi että en ole saanut laiskaa ruhoani vielä kammettua ladulle, mies on käynyt pojan kanssa hiihtämässä)
Kyllä se ilmastonmuutos varmaan tulee ja on jo käynnissä, mutta vielä nyt on ihan kivaa talvea...paras keli mun mielestä on 2-3 astetta pakkasta, lunta semmoinen 30 cm, aurinko paistaisi...
Kesälläkin yritän aina pistää merkille ne päivät, kun ei tuule, sada ja on lämmintä ja aurinkoista. Niitä oli muutamia viime kesänä.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"vieras"
Vastaapa tähän: onko seksuaalisuus sulle semmoinen asia, että siinä on niin kuin tuuliajolla virran vietävänä, että "mä nyt en sitten mitään voi sille tälle seksivietilleni niin että mua himottaa joka toinen tunti aivan mahdottomasti"?
Onko sun mielestä semmoinen ihminen aina immuuni muutokselle, toivoton tapaus?
Mun mielestä ei ole.

Ja niin, piti vielä kysyä uudestaan: voisiko joku ystävällisesti kertoa tämmöiselle vähän takapajuiselle ihmiselle että onko kokonaisen broilerin ottaminen seksiin mukaan perverssiä vai ei? Haluan vain tietää missä menee perverssiyden raja armon vuonna 2013, kun itse olen vähän umpiossa.
Että se oma järki ei riitä kertomaan, onko eläinseksi perverssiä vai ei? No ihmekös.
 
[QUOTE="vieras";27886666]Että se oma järki ei riitä kertomaan, onko eläinseksi perverssiä vai ei? No ihmekös.[/QUOTE]

Kyllä mä itse tiedän vastauksen ja luulen tietäväni Jumalankin vastauksen, mutta kyselenkin että missä menee se raja ympäröivässä yhteiskunnassa tällä hetkellä. :xmas:
 
[QUOTE="vieras";27886705]Olet umpiossa, mutta tiedät silti? No niin, eihän tässä sitten ole mitään epäselvää. Vai?

Missä sinä elät, jos et tässä yhteiskunnassa?[/QUOTE]

Joskus vaan kiinnostaa tietää missä ympärillä mennään.
Ja kyllä, moni elää tässä yhteiskunnassa, mutta eivät kaikki halua elää kaikkien yhteiskunnan suuntausten mukaan...

Vielä tuosta broilerista: tuo alkuperäinen vitsi viittaa eläinseksiin, siitä en kysynyt kun suunnilleen tiedän että se on kielletty yhteiskunnassa. Lievensin sen kaupan broileriksi joka on rinnastettavissa...ruokaan?
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27886648]Niin. Että sallii, mutta ei tippaakaan liikaa. Vaikka uskova päätyykin itsemurhaan. Eikö itsemurha ole liikaa?

Etkö todella näe itse ristiriitaa edestässä väittämässäsi?[/QUOTE]

Miksi sä takerrut siihen yhteen yksityiskohtaan, etkä lue mitä sulle vastaan? Tässä on jo kerrottu monta syytä ja selitystä, niin silti sinä vielä kysyt samaa?
Ei tuossa ole mitään ristiriitaa, jos uskova tekee itsemurhan, on hän muutenkin uskossaan ajautunut kauaksi Jumalasta. Ei Jumala haluaisi että kukaan tekisi itsaria, mikä tuossa on epäselvää?
Ja jos ajautuu kauaksi Jumalasta, niin siellä kaukaisuudessa odottaa toinen ääripää, joka houkuttelee tekemään itsemurhan.
 
"vieras"
Miksi sä takerrut siihen yhteen yksityiskohtaan, etkä lue mitä sulle vastaan? Tässä on jo kerrottu monta syytä ja selitystä, niin silti sinä vielä kysyt samaa?
Ei tuossa ole mitään ristiriitaa, jos uskova tekee itsemurhan, on hän muutenkin uskossaan ajautunut kauaksi Jumalasta. Ei Jumala haluaisi että kukaan tekisi itsaria, mikä tuossa on epäselvää?
Ja jos ajautuu kauaksi Jumalasta, niin siellä kaukaisuudessa odottaa toinen ääripää, joka houkuttelee tekemään itsemurhan.
Yhteen yksityiskohtaan? :D

"Jumala on niin hyvä, että ei anna ihmiselle enempää vaikeuksia kuin ihminen jaksaa kantaa ja sallii se sielunvihollisenkin testailla, mutta ei yhtään liikaa. Ja sitten jos se testailtu tekeekin itsemurhan, niin saatanastahan se olikin, joutikin mennä mokoma syntinen". :heart:
 

Yhteistyössä