Itse aloin etsiä jotakin uutta harrastusta silloin, kun esikoinen kertoi tulostaan. Ajattelin, että raskaana ollessa olisi paras mahdollinen aika aloittaa tällaisia myyntijuttuja, kun seuraavan vuoden olisin kuitenkin kotona lapsen kanssa. Siispä aloitin silloin Oriflamessa. No sitä kesti aikansa, mutta kiinnostus hävisi, kun toiminta oli tehty hiukan vaikeaksi. (esittelytuotteet olisi pitänyt joko ostaa itselle tai käydä aina lainaamassa tiiminvetäjältä, joka asui vähän kauempana. Lisäksi emännänlahjoja ei saanut suoraan tilauksen mukana, vaan nekin piti tiiminvetäjän saada seuraavassa kokouksessa seuraavalta "portaalta" mukaansa) en tiedä, miten nykyään on, toivottavasti asioita on jollain tapaa helpotettu.. Lisäksi myyntiä ei tullut paljonkaan. Kutsuja oli todella vaikea saada sovituksi.
Seuraavaksi kokeilin Avonia sen perusteella, että ne olisivat halvempia ja ehkä näin helpommin myytäviä tuotteita. Myöskään Avonilta en pitänyt kotikutsuja, mutta eipä kyllä sitten sitä myyntiäkään ollut ja innostus laski nopeasti.
Nämä kaksi eivät siis olleet minun juttujani. Uskon kyllä, että joillekin näistä voi tulla kuitenkin päinvastaisia kokemuksia ja olen tyytyväinen siitäkin. Itse ostan edelleen meikkini mieluiten Oriflamelta muiden jälleenmyyjien kautta, koska todistettavasti tuotteet sopivat minulle.
Nyt olen ollut vuoden Kotigastronomilla. Siitä olen pitänyt kutsuja, sillä niitä on ollut suhteellisen helppo saada sovittua. Myyntiä on ollut ihan kivasti ja ryhmääkin on jo jonkin verran tullut kerättyä (ryhmän kerääminen ei tietenkään ole pakollista, mutta vaikuttaa suoraan omiin tuloihini, joten miksi ei). Kate on hyvä, tuotteet helposti myytäviä ja asiakkaat innostuvat helposti niistä. Kutsuja on helppo pitää eikä niihin tarvitse rahallisesti satsata kovin paljon. Itsellä oli aluksi aika suppea esittelypaketti, mutta pikkuhiljaa se on siitä laajentunut. Itse päätän emännänlahjat ja omat kampanjat. Tässä hommassa on mielikuvitus rajana. Lisäksi olen ollut erilaisissa myyntitapahtumissa (messut/markkinat) sekä markkinoinut tuotteita kouluille varainhankintaan luokkaretkiä varten. Yhdessäkään kokouksessa en ole käynyt, yhtäkään raporttia en ole täyttänyt ylemmille tahoille eikä mistään ole kyselty, mitä teen ja miksi. Homma on siis vapaata ja saat siitä tuloja juuri sen verran, kuin olet töitä tehnyt.
Kukaan ei sano, ettetkö voisi tehdä tätä kokopäiväisesti. Toisaalta voit ostaa tuotteita vain itsellesi tukkuhinnoin, jos siltä tuntuu. Itse pidin nyt kesän "lomaa", koska se tuntui hyvältä, eikä kukaan kysellyt, miksi myyntiä ei ole tullut. Syksyn tullen itsekin taas innostuu myynnistä ihan erilailla ja jaksaa panostaa siihen. Seuraavaksi aletaan myydä joulujuttuja, joita on tosi helppo saada kaupaksi.
Lisäksi nyt on menossa rekrytointikampanja, josta saat ensimmäisen tilauksen arvon perusteella itsellesi ilmaisia tuotteita. Sen lisäksi minä palkitsen sinut tullessasi ryhmääni.
Kysele s-postilla lisää, vastaan nopeasti. Eikä kysyminen sido mihinkään! Vaikka olisit rekisteröinyt myyjäksi, niin sekään ei sido mihinkään! Voit lopettaa milloin tahdot ilman mitään selityksiä. Et häviä mitään, mutta voit saada työtä, uusia ystäviä ja elämyksiä! Voit yllättyä, kuinka mahtavaa tällainen työ voi olla! KAIKKI ON KIINNI SINUSTA ITSESTÄSI!
Ota yhteyttä:
riikka.roukala@netti.fi
älä laita yksityisviestiä, sillä käyn harvemmin näillä sivuilla. Vastaan sähköpostiin varmasti vuorokaudessa, vapaapäivänä parissa tunnissa