Ketipinorin lopetus, pelottaa mitä tuleman pitää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voimaton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"voimaton"

Vieras
Olen siis lopettamassa Ketipinoria jota olen kaksisuuntaiseen syönyt jo n. 5-6v. Nyt alkanut niin pahat sydänongelmat että pakko lopettaa. Hurjia kokemuksia luin lopettamisesta. Onko täällä ketään jolla kokemusta kys lääkkeestä, sen syömisestä, vaikutuksista, lopettamisesta?

Minä aloin pari viikkoa sitten tiputtamaan pois, annoksena ollut 300mg/päivä neljä vuotta. Eka otin tableteista 1/4osaa pois, nyt laitan puoliksi.
Vielä ei ole mitään kummempia tullut, paitsi yhtenä yönä tuli hieman erikoinen tilanne, aloin kuulemaan ja kuvitteleen kaikkea (mm. sängyn alta tulevaa kättä/olentoa). Jatkan nyt vielä tolla puolikkaalla lääkärikäyntiin asti ja kysyn lääkärin mielipiteen ennen kun siittä jatkan johonkin suuntaan.

Mulla kihelmöi kahden lääkkeettömän päivän jälkeen ihoa ja olo on päässä todella outo. Pää ikäänkuin särkee, sykkii, ajatus ei kulje jne... Inhottava olo. Ahdistaakin niin perkeleesti.

Et kai seinään lopettanut?
Minulle ainakin lääkäri tähdensi että vähän kerrallaan lopettaa. Muutamat lääkkeet (vähän aikaa syödyt) olen seinään lopettanut, mutta tätä en tosiaan uskalla.

Et kai seinään lopettanut?
Minulle ainakin lääkäri tähdensi että vähän kerrallaan lopettaa. Muutamat lääkkeet (vähän aikaa syödyt) olen seinään lopettanut, mutta tätä en tosiaan uskalla.

Vähensin 800mg ensin 400mg, siitä 300mg ja siitä 150mg ja sitten oli pakko seinään lopettaa. Ne sydänoireet on minulla jo niin vaarallisia; sydän jättää lyöntejä välistä, lyö niin lujaa että se sattuu, muljahtelee, hiki nousee, tärisen, hengitysongelmia... Joka ilta pelotti näenkö seuraavaa aamua enää..

Huoh... 30min-1h unta takana. Sekin sellaista valveunta. Pakko kait pyytää imovanen tilalle jotain vahvempaa tän lopettamisen ajaksi... Ihan kamala yö takana :( Ihotuntemuksia, ahdistusta, unettomuutta. Toiv ei kestä kauaa.

Älkää vähentäkö Ketipinorin liian nopeasti. Voi olla oikeasti vaarallista. Kun satoja millejä pudottaa, pitää varata useita kuukausia pudottamiseen. Toisilla onnistuu helpommin, toisilla vaikeammin. Kannattaa olla kärsivällinen niin onnistuu. Itsellä on Opamox hätätilanteisiin. Esim. rytmihäiriöihin. Ketipinorin lopetus tuetaan itselläni melatoniinilla, jotta saisi edes vähän nukuttua. Lopetan Ketipinorin, koska limakalvojen kuivuminen johti nenää avaavien lääkkeiden vuosien aikaiseen käyttöön ja hampaiden reikiintymiseen. Nyt on hajuaisti lähes poissa eikä se takaisin välttämättä tule koskaan.

Nyt on loppusuora menossa opiaattien ja ketiapiinin purussa. Kaksi kuukautta takana hidasta alasajoa. Painoa lähtenyt 6 kiloa prosessissa! Nyt alkaa jo jännittää onnistuuko tämä useiden epäonnistuneiden yritysten jälkeen kun menee enää 25 mg Ketipinorin ja 1 opa illassa. Takana 18 vuoden opiaatti- ja 6 vuoden ketiapiiniriippuvuus. Lääkäri ei koskaan kertonut, miten vaikea Ketipinorin lopettaminen voi olla lääkettä määrätessään.

Älkää vähentäkö Ketipinorin liian nopeasti. Voi olla oikeasti vaarallista. Kun satoja millejä pudottaa, pitää varata useita kuukausia pudottamiseen. Toisilla onnistuu helpommin, toisilla vaikeammin. Kannattaa olla kärsivällinen niin onnistuu. Itsellä on Opamox hätätilanteisiin. Esim. rytmihäiriöihin. Ketipinorin lopetus tuetaan itselläni melatoniinilla, jotta saisi edes vähän nukuttua. Lopetan Ketipinorin, koska limakalvojen kuivuminen johti nenää avaavien lääkkeiden vuosien aikaiseen käyttöön ja hampaiden reikiintymiseen. Nyt on hajuaisti lähes poissa eikä se takaisin välttämättä tule koskaan.

Nyt on loppusuora menossa opiaattien ja ketiapiinin purussa. Kaksi kuukautta takana hidasta alasajoa. Painoa lähtenyt 6 kiloa prosessissa! Nyt alkaa jo jännittää onnistuuko tämä useiden epäonnistuneiden yritysten jälkeen kun menee enää 25 mg Ketipinorin ja 1 opa illassa. Takana 18 vuoden opiaatti- ja 6 vuoden ketiapiiniriippuvuus. Lääkäri ei koskaan kertonut, miten vaikea Ketipinorin lopettaminen voi olla lääkettä määrätessään.

Narkkareilla just samanlaisia vieroitusoireita. Muista nyt kirjata ylös tämä aika ja odota, tuleeko sinulle diabetes tms vakavampi sairaus. Seroquelista ja ketipinorista hyvin tyypilliset seuraukset.

Heippa!
Tähän ei aikoihin kukaan ole mitään vastailla ja Googlella tämän löysin. Sain kepsut vuonna 2003 ollessani 14v, eipä siinä sananvaltaa nuorella ollut. Ei kukaan kertonut mitä elämä tulee olemaan näiden kanssa. Annos oli silloin 100 aamulla ja 200 illalla. Ei tullut paljoa koulussa käymisestä mitään, kun 100mg nappaa huiviin. Onneksi sitten lääkäri kirjoitti lausunnon asiasta ja päivät oli lyhyemmät.

Rehellisesti en tiedä koska ensimmäiset vähennykset tein. Mutta viime vuosina olen vähentänyt 25mg/vuosi. Viekkarit tulleet näillä toleransseilla siinä yhden-kolmen kuukauden aikana. 25mg meni unettomuutta tukemaan noin 1.5v nyt jätin pois 3yötä sitten. Ei mitään kehumista unen laadussa, pätkiä nukkunut. Viime yö meni vähän paremmin jo. Olo on kuitenkin varsin pirteä, hyvä oli lukea kokemusta siitä kuinka muilla on viekkarit alkaneet. En ole löytänyt toista onnetonta joka melkein 15vuotta tätä olisi napsinut... Toivoa täynnä on olo ❤️

Mä oon syönyt Keripinoria vuodesta 2007 kaksisuuntaiseen. Ensin meni 500mg päivässä vuoteen 2009 asti, sitten 250mg vuoteen 2010 ja sen jälkeen 100mg vuoteen 2014 asti. Sitten oon mennyt ensin 50mg ja sitten 25mg. Nyt oon mennyt vuosia tolla 25mg, mutta sen purkaminen on tosi vaikeeta. Pari luulaitta oon pystynyt jo ottamaan 12,5mg päivässä eli puolikkaan, mutta nyt en tiedä miten alan tota pudottaa. Muutaman kerran oon kokeillut vuosien varrella lopettaa seinään noi alle 100mg annokset ihan lääkäriin käskystä, mutta viekkarit on ihan kamalat. Oksennan, täristen, en saa happea, lihakset kramppaa... Lääkärit väittää, että on vaan psykosomaattisia oireita, vaikka sitten saan monet mielenterveyspuolen sairaanhoitajat sanoo, että noita tulee ja niille ei vaan voi mitään. Ahdistaa että miten saa ton vikan annoksen pois, kun pitäisi sitten viekkareiden kanssa selvitä toihin ja kaikkea.

Yhteistyössä