Ketipinor ja JÄRJETÖN lihominen

  • Viestiketjun aloittaja läskipää
  • Ensimmäinen viesti
läskipää
Olen syönyt Ketipinoria nyt 2 kuukautta 300mg päivässä. Tänään kävin ensimmäistä kertaa kuurin aloittamisen jälkeen vaa`alla, ja olen lihonut 7 kiloa!!! Ruokahalu on kasvanut hieman, mutta korkeintaankin pluskaloreita on tullut viikossa muutamia kymmeniä :(((( Olo on ihan hirveä. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta? Auttoiko lääkkeen vaihtaminen painonpudotukseen?
 
Itse syön 400mg illassa ja pari vuotta menny näin. Kerran nostettiin 600mg illassa ja sillon tajusin kuinka paljon sitä lihoo tän lääkkeen myötä. 5kg tuli hetkessä lisää vaikka en syönyt normaalia enempää. HAluisin itsekkin tietää auttaako lääkkeen vaihto? Ja mihinkä lääkkeeseen...
 
yyy
Keskustele lääkärin kanssa mitä tuossa tilanteessa voi tehdä ja onko mahdollista kokeilla jotain toista lääkitystä. Liikunta (vaikka en sano, että on autuaaksi tekevä) on hyvin merkityksellistä. Samoin ruokavalioon kannattaa kiinnittää entistä enemmän huomiota, turhat sokerit ja rasvat pois, nopeasti sokereiksi muuttuvat ruoat pois, suosi täysjyväviljoja, salaatteja jne, tasaiset ruoka-ajat... Mutta ehdottomasti lääkäri on se, jonka kanssa näistä kannattaa keskustella ja pohtia. Järjetön ja nopea painonnousu ei varmasti tunnu hyvältä elimistössä, eikä henkisesti. Joissain tilanteissa on tietysti mietittävä siltä kannalta onko lääkitys tarpeellisempaa kuin painonnousu (psykoottisissa oireiluissa), jos muu lääkitys ei siis auta.
 
Kannattaa ottaa huomioon, että Ketipinor saattaa turvottaa ihan älyttömästi (ainakin mulla). Eli nestettä kertyy useampi kilo. Lääkärin kanssa juttusille vaan, itsellä on toiminut Ketipinor huomattavasti paremmin kuin Deprakine, jonka aloituksen jälkeen lihoin 30 kiloa.
 
Joissain tilanteissa on tietysti mietittävä siltä kannalta onko lääkitys tarpeellisempaa kuin painonnousu (psykoottisissa oireiluissa), jos muu lääkitys ei siis auta.
Juuri tuon takia itsellä vaihdettiin Deprakine pois, kun painonnousu masensi vaan lisää, söin enemmän, masennuin lisää jne. Toisaalta voi ajatella niinkin, että kun jollekin lääkkeelle saada hyvä vaste niin parantuneen henkisen olotilan sivuoireena tulee parempi fyysinenkin olotila, jaksaa syödä terveellisemmin, liikkua jne. Eli kuten sanottu, lääkärin juttusille.
 
apap
Taitaa siis olla aika tavallista tällainen kevyt 10 prosentin painonnousu tätä popsiessa... Ei paljon naurata, kun sokerit ovat taivaissa, ja paino nousee normaalipainosta miltei lihavaan. Että maksaako tämä mielenterveys nyt mulle fyysisen terveyden? Kuinka monilla muilla on lääke nostanut sokeri/kolesteroliarvoja painon lisäksi?
 
kokemus
Käytän Ketipinoria välillä unen saantiin. Todella pienen määrän siis, 25 mg tabun illassa silloin kun tarvitsen. Olen huomannut että jos en pian mene nukkumaan, mulle tulee kauhea himo syödä jotain. Tulee näläntunne ja ruokahimo ja silloin syön vaikka miten paljon! Uskon että vaikuttaa nimenomaan ruokahaluun, jonka seurauksena lihoo. En sitten tiedä noista muista jutuista.
 
Mulla kanssa. Lihoin alle kahdessa kuukaudessa 10kg. Nyt yritän laihduttaa epätoivoisesti. Se syömishimo on jotain ihan järjetöntä iltaisin. Toivon aina, että alkaispa väsyttää nopeasti, etten tyhjennä joka kaappia täällä |O
Ja kolesteroliarvot olivat myös mulla nousseet, vaikka koskaan aikaisemmin ei ole mitään ongelmaa ollut.

Ja syön Ketipinoria 600mg iltaisin.
 
ttrtrt
Käytän Ketipinoria välillä unen saantiin. Todella pienen määrän siis, 25 mg tabun illassa silloin kun tarvitsen. Olen huomannut että jos en pian mene nukkumaan, mulle tulee kauhea himo syödä jotain. Tulee näläntunne ja ruokahimo ja silloin syön vaikka miten paljon! Uskon että vaikuttaa nimenomaan ruokahaluun, jonka seurauksena lihoo. En sitten tiedä noista muista jutuista.
Ei se ole vain se ruokahalun muutos, joka sitä lihomista aiheuttaa. Se on paljon monimutkaisempi prosessi, ja jopa niillä, joilla itse ruokailutottumukset pysyy samana tai tiukentuvat saattavat lihota.
 
LiitynSeuraan
Ite oon pähkäilly tota painon nousuja oon kamppailu ihan järjettömästi syömisen kanssa kohta vuoden - järkyttävää!! Liikun aktiivisesti 8 kertaa viikossa ja ihan sama syönkö paljon vai vähän paino ei liiku suuntaan tai toiseen vaan pysyy paikallaan...hei ja se on se 10 kg joka on tullu ja se näkyy ja mikä hirveintä se TUNTUU!! Joten kieroon koko lääkkeen!!!
 
tarkkailija
Minullakin on painoa tullut reilut 20 kg tuon Ketipinorin aloittamisen jälkeen. Harmittaa ihan hirveästi kun olin ennen 50-kiloinen ihannepainoinen ja nyt siis 70 kg.
 
"pettynyt"
vaikka tekis mitä :/ kaikki niveletkin on kipeänä, koska turvotusta ihan älytön. olen syönyt nyt pian 9kk ja TODELLA pientä määrää, vain 100mg/vrk. mutta tadaaa!!! painoa on tullu 1kg/kk eli 9kg, vaatekoko noussu KAHDELLA NUMEROLLA!!!!!!!! kengänkoko 40-> 41, koska jalat on niin turpeat koko ajan.ensimmäisen kuukauden aikana turposin niin pahasti, ettei mahtunu kenkää ollenkaan.
nyt olen jättänyt aamuisen lääkeannoksen pois ja eilen aloitin vähentämään iltalääkettä. JA KAPPAS!!! olo vaan paranee?????? mitä ihmettä mie olenkaan syöny???
 
666
Mäkin oon vuoden tota lääkettä syöny uneen ja semmonen 25kg tullu lisää painoa enkä edes syö oikeastaan mitään ikinä. Tosi hyvä laittaa syömishäiriöstä toipuvalle tollanen lääke. Kerran lääkäri sano lihomisen jälkeen että pitäisi mennä ravintoterapeutille koska olen lihava. Hyvä silleen muuten, mutta en tosiaan syö vieläkään ja liikun päivittäin.
 
kokemusta
lyhyen aikaa. Enkä syöyt kuin 25mg 1/2 tbl ( tiedän että ko. tablettia ei saa puolittaa mutta lääkäri päätti että puolitetaan ) ja viikon ajan hirveä syömishimo iski ekan tabletin jälkeen. Viikko riitti ja lopetin olisin varmaan sillä ahmimisella lihonut 50kg.
 
"TMS"
Mulle määrättiin unettomuuteen aluks 1-3 x 25mg ja lekuri sano, ettei haittaa jos enempiki syö. Sit todettiin kaksuuntainen mielialahäiriö, nostettiin 200mg, siitä 300 ja nykyään 600mg. Hyvin nukkuu joo, mut maha on ku rantapallo ja kiloja tullu puolessa vuodessa joku 15 kiloo lisää, ja jos ei ota lääkkeitä ajoissa, ni yöllä syöminen melkeinpä välttämätöntä! Hyvä lääke, mut nää kilot...
 
rtewdfv
Ilman suoranaista psykoosia tai muita vakavia oireita en suosittele hyväksymään lihomista lääkkeiden sivuvaikutuksena. Olen vierestä seurannut erään läheisen taistelua, joka lihoi 120-kiloiseksi hyvin hoikasta alle vuodessa. Hän ei koskaan tule saamaan niitä kiloja kokonaan pois ja neljänkympin lähestyessä hänen henkensä on todellisessa vaarassa niiden samojen lääkkeiden takia, joiden oli määrä pelastaa hänen terveytensä.

Kun kilot kerran tulevat, niitä ei varsinkaan 30 ikävuoden jälkeen saa millään pois. Vaihtakaa lääkkeenne ajoissa parempiin! Eri ihmisillä lääkkeet vaikuttavat hyvin eri lailla, kuten tässäkin ketjussa tulee ilmi.
 

Yhteistyössä