Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Kiva kuulla TanZZZku ettei sit kuitenkaan ollu kyse sen vakavammasta ku hetkellisestä kriisistä :D Loppuhyvinkaikkihyvin. Ja hei hienoo et paino pudonnut vaikka mietit viikonlopun retkahdusta. Niinku futuremamillakin, vaikka vähän retkahtaa ni se paino silti putoaa jos suurimman osan ajasta syö terveellisesti ja liikkuu, eli ihan ookoo siis herkutella sillon tällön =) Eiks sulla TanZZZku oo nettiä kotona vai?

Ja hei ku ilmottelette noita tän hetkisiä painonpudotuksia ni laittaisitteko samalla sen hetken BMI:nkin ettei mun tartteis niit laskeskella... Ei siit kauhee vaiva oo mut nyt jonkun aikaa aikaa teen ylipitkää työpäivää ni en kauheesti päivän aikan ehi olla koneella :/ Nii ja siitä piti vielä kysyä että laitatteko sen gramma/kilomäärän minkä ootte sillä viikolla laihtunu vai kokonaismäärän? Tiiän etten sit plussaile niitä tohon edelliseen jos laitattekin kokonaistuloksen :) Sovitaan jompikumpi? Mulle ihan sama...
 


Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)



Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Aniit...............27v...................................37…..-10kg.......?

Dreamer74.....37v…..92kg/166cm.........33,42...-20kg....-2,7kg

futuremami….27v....81kg/162cm..........30,06....-6kg......-700g

J3N3...............26v.....88kg/153cm..........37,5.....-13kg.....?

Kultakimpale2..24v...91kg/164cm .........33,8…..-6kg.........?

Mila86.............25v....92,2kg/167cm........32.....-15kg.....-2,9kg

muhkelo.........32v…..94,9kg/165cm........34,6....-10kg....-700g

TanzZzku…......29v...101,8kg/171cm........34......-10kg ...-2,4kg


 
Viimeksi muokattu:
Voi tanzzzku! Ikävä kuulla. Mut älä nyt painonputoomisesta huolehdi. Toivottavasti saatte asiat sovittua. :hug: Uskon kyllä että vie hetken tokeentua jos oot ajatellu et teillä kaikesta huolimatta kaikki hyvin. Elämä on aallokkoa.

ON: Tänään alkoi gfg. Ekat aamupuurot nautittu. Mulla on tosi vahva olo että oon raskaana ja tuun kyllä korkeelta ja kovaa loppuviikolla jos testi näyttää negaa...Mut siis osallistun punnitukseen vasta viikon päästä. Viikonlopun vielä nautistelin kaikkea ihanaa. :p
Mikä on gfg? Millasia oireita sulla on vai onko muuten vaan sellanen olo että oot raskaana? Toivotaan että testi ei ois nega!! :)
 
Niin joo, mulle vois vaihtaa tuon kokonaistavoitteen eli 15kg olis siis kokonaisuudessaan tavoite saada pois, niin sit olisin normaalipainoinen :)
TanZZZku hyvinhän oli paino tosiaan pudonnu, vaikka viikonloppu oli mitä oli. Tesmppiä jatkoon! :) Ja muillekin :)
 
Huomenta!!

Iso kiitos kaikille teille ihanille lohdutuksesta ja myötätunnosta tosta mun ja mun miehen riidasta :) :hug: Ja sori, et kiitos tulee myöhäs, on nii vaan jotenki ajatukset juossu päässä.. :ashamed:

Mila86, on mul netti kotonaki, mut se toimii ku junan vessa :D Se kone pitäis "putsaa", mut en oo sillee perehtyny ja en oikein siis tiedä miten se tehdään.. :ashamed: Pitäs pyytää jotai tietokonenero kaverii putsaa se ja sit samal pyytää myös et opettais meille, ni osattas jatkossa...

Joo, laitetaa sen hetkinen BMI, hyvä ku sanoit. Taulukon päivitykses on kuiteki jo oma hommansa!! Mä voisin samal ilmottaa aina viikossa lähteneen kg määrän, ja lisäksi kokonaispudotuksen. Siitä sun olis varmaan helppo poimii tiedot..? :)

Kävin kirjottaa tuol toises ketjus, ja siel oli muuten ohjeet et miten sitä taulukkoo voi päivittää, ni nyt mäki tiedän miten se onnistuu!!! Mut ei mua haittaa jos sä ehdit, jaksat, viitsit... :) :saint:

Ens vkon ti päivälle on tavote -1kg. Katotaa onnistuux..
Kerroin eilen et ostin sen vaa'an.. No, eilenhän sitä piti testailla, ja arvatkaas mitä... Se on rikki hitto soikoon!! mun pitää tänää käydä se vaihtaa... Niin se vaan on et halval ei saa hyvää.. :kieh:
 
Tässä siis tää GFG eli go fat go. Mulla alkanu aika huonosti.. Viimeks kun olin tällä niin oli paljo enemmän itsekuria!


Aamiainen:
45 g kaurahiutale
100 g raejuusto, rasvaton
150 g mehukeitto, sokeroimaton /
100 g pakastemarjoja
+FAST Omega3 2 kpl

Lounas
100 g kana / 100 g naudanliha max 10% /
100 g kala
50 g kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto,
rasvaton
200 g vihanneksia vapaa valinnaisesti
10 g oliiviöljy

Välipala
1 kpl PROFX Lo-Carb bar / 40 g FAST Dietmix /
250 g maitorahka + 100 g pakastemarjoja

Päivällinen
100 g kana / 100 g naudanliha max 10% /
100 g kala
40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna /
Real täysjyväleipä 2 viipaletta
200 g vihanneksia vapaa valinnaisesti


Iltapala
250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
150 g mehukeitto, sokeroimaton / 100 g
pakastemarjoja
10 g vehnälese
+FAST Omega3 2 kpl

Syön ihan tavallisia omega 3 tabletteja.

Juo vettä päivässä vähintään 3 litraa. Tasaisesti koko päivän ja aamulla heti herättyä juo tyhjään mahaan vähintään 0,3 litraa.

Aterioiden väli vähintään 2 tuntia kuitenkin enintään 4 tuntia.

Monivitamiinivalmiste ja magnesiumlisä lisäksi olisi hyvä.

Mausteita kannattaa käyttää runsaasti. Varsinkin tuliset mausteet auttavat painonhallinassa niiden termogeenisten vaikutusten takia. Käytä suolaa ruuissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko painonhallinta prosessissa. Lisätyn suolan määrä pitäisi olla 3-4 g/vrk.
 
Blaaahhh....
kaikista pahinta laihdutuksessa on aika, joka kuluu niin hitaaaaaasti!
Mulla seuraava punnituspaiva maanantaina ja viela on 4 paivaa aikaa sinne... ei jaksa! Viikonloppukin viela. Mie kayn aina vaa'alla maanantai aamuisin ja aamupissin jalkeen, etta olis mahd. paljon painoa lahtenyt, hih hih....
Tiistaina on sitten myos PAS ja siita alkaa toisenlainen piinailu.

Hienosti kaikilla lahtenyt tuo tavoitteen metsastys kayntiin tuota taulukkoa katsellen. Tsemppia meille kaikille ja paljon vihanneksia lautaselle! :)
 
WHOHOO!!! Pakko tulla tuulettamaan. Tänään aamulla (mun virallinen punnituspäivä) puntari näytti 79,7 kg. Pääsimpäs alle 80:n. En kyl olis uskonu. Piti kolme kertaa käydä vaakalla, ennenkuin uskoin. No joo mut ei tota tartte mihinkään merkata. Laitan sit lopullisen viikon pudotuksen tiistaina :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Dreamer74, sulla tosiaan alkaa jännät paikat!! Tule ihmeessä kertomaan myös tänne PAS:ista!! Tsemppiä kovasti ja toivotaan et huurunenä/t selviää sulatuksesta ja tarraa kiinni!! :heart:

futuremami, Onnea alle 80kg pääsemisestä!! :)

Kyllä ne kilot lähtee, kg kerrallaan!! :) Kaikilta meiltä ;)
 
Tsemppiä kaikille viikonloppuun, toivotaan ettei tuu mitään isompii retkahduksii :D
Mulla vähän sellanen olo ettei välttämättä ois tippunu juur yhtää täl viikolla :/ Toivottavasti kuitenkin ois, tiistaita siis taas odotellessa :p

Dreamer74 tsemppiä PAS:iin!

Aniit toi gfg kuulostaa toimivalta!!

Mitenkäs TanZZZkun:n viikko on menny? Saitko hyvän startin siitä nutriletista?
 
Mila86, Tuli siit nutriletist iha hyvä startti!! Sehän oli 5 pvän dieetti, mut söin vaan 4 päivää.. Ja kyllä mä söin muutamana päivänä jotai muutaki ku sitä, oli vaan nii kova nälkä!!
Sen 4 pvän aikana lähti n. 2,5kg, eli kyl se jotenki toimii!! Ja sithän tuli se repsahdus viime viikonloppuna sen riidan päätteex, et en tiedä olisko lähteny enemmänki ilman sitä..
Mut eipä se auta sitä pohtii!!! Eteenpäin pitää mennä..

Oon nyt tän viikon maanantaita lukuunottamatta merkannu sinne kiloklubiin noita syömisiä. Ma kävin lounaalla työtoverin kans ja ihan perusruokaa söin, mut normaalin annoksen, en mitää överii :)
Ti n. 1700 kcl, ke n. 1350kcl ja eilen to n. 1260kcl. Tänää on kaverin kolmekymppiset, ja olen menossa sinne autolla :) Koitan sielläki syödä sillee hillitysti. Mut ehkä tää on jossain määrin sellane herkkupäivä, mutta kohtuudella tietty :) Ja sit vaan jatkan ahkerasti kiloklubin käyttöö, se on vaan vähä hidasta kotona tosiaan ku se p*******n netti toimii miten toimii!!! Urheilemas oo tähän mennes käyny ma,ti ja to. Tarkoituksena olis mennä viel huomen la ja sit su kans.

Mites sun viikko on menny? onko tullu houkutuksia/ repsahduksia?? Ja mites viikonlopun suunnitelmat?? :)

Entäs miten muut?? Miten teillä on menny???? Olis kiva kuulla myös muista :)

Kasvisrikasta ja terveellistä viikonloppua kaikille :)
 
Niin ja Aniit, mun työkaveri on tos samas gfg jutus :) Kun katselin sitä ruokalistaa, ni tuli fiilis et ei armaan oo nälkä ku sil on!!
Miten sä koet sen, onko ollu nälkä ja miten oot pystyny noudattaa sitä???
 
Mä oon nyt toka kertaa siis tällä. Viime syksynä mulla ei ollu yhtään nälkä ja mielitekoja tosi vähän. Nyt onki ollu vaikeempaa. Mut silti maanantaista on lähteny 1.8kg pois! (Mä siis ramppaan joka aamu vaakalla, yks mun motivaation lähde) Maanantaina mulla oli joka ruuan jälkeen nälkä, tiistaina ei niinkään enää. En oo todellakaan tarkkaan nyt syönyt ja jopa taloussuklaata eilen... Mut siis leipää ja perunaa ym syön tässä paljon vähemmän ku normaalisti, ja rasvaa myös!
 
Mäkin kävin kattoo sitä kiloklubia mut jotenki tuntu niin vaivalloiselta täytellä niit ruokajuttui et luovutin :p Mä oon täl viikol syöny pari 15cm subia ja parina iltana muutaman karkin... Mut en mä pidä noit subeja retkahduksina ku ne on ollu päivän ruoka, ni ei se niin paha oo ku joku pizza tms... Viikonloppuna tehään ite pizzaa, yritän tehä jonkun kevytversion :D

Mut tosiaan tsemppiä kaikille viikonloppuun ja katellaan tuloksia sit alkuviikosta!! =)
 
hei saisinko mäkin liittyä mukaan? Olis varmaan helpompi saada aikaseks kun olis tukioita jne.. :) Tilanne siis että pitäsi paino saada 85kg ja nyt on 91.. sitten vasta lääkäri suostuu mahdollisiin järeimpiin hoitoihin.. :/ Mulla siis tilanne että kärsin joka kierto vikat kaks viikkoa kauheista mahakivuista..siis kahdentyyppisistä kivuista. On kurjaa että joudun painon takia nyt sitten kärsimään..kun luultavasti vain raskaus tai hormonaalinen ehkäsy auttais kipuihin. :/

Olen koittanut karpata nyt tällä viikolla.. mutta nyt päätin että huomisesta lähtien karppaan kunnolla.. koitan suunnitella ruokalistan jokaiselle päivälle nyt viikon ajaksi ja noudatan sitä niin kauan kun vain jaksan.. :)

Eli tässä mun tiedot..

24......91kg / 164cm ja tavoite on nyt eka päästä tuohon 85.. sitten jatkan 70. :)
 
kultakimpale2 tervetuloa vaan, kyl tänne mahtuu, kiva kun tukijoukko kasvaa=) Lisäilen sut listalle. Laitan sun tavotteeks nyt sit eka ton 6kg?
Mistä ne sun kivut sitten johtuu? Aika ikävän kuulonen vaiva :/ Mut toi on helposti tiputettu toi 6kg! :) Toi karppaaminen on kyl vissiin tosi tehokasta jos siihen pystyy... Ite en pysty luopuu leivästä yms kokonaan, syön ruisleipää vaaleen sijasta ja pastaa ja perunaa vaan vähän, en joka päivä...
 
Viimeksi muokattu:


Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Aniit...............27v...................................37…..-10kg.......?

Dreamer74.....37v…..92kg/166cm.........33,42...-20kg....-2,7kg

futuremami….27v.....81kg/162cm..........30,06....-6kg.....-700g

J3N3...............26v.....88kg/153cm..........37,5.....-13kg.....?

Kultakimpale2..24v...91kg/164cm .........33,8…..-6kg.........?

Mila86.............25v....92,2kg/167cm........32.....-15kg.....-2,9kg

muhkelo.........32v…..94,9kg/165cm........34,6....-10kg....-700g

TanzZzku…......29v...101,8kg/171cm........34......-10kg ...-2,4kg


 
Sunnuntaita kaikille... :)
Huomenna punnituspäivä ja hyvin olen pysynyt "ruodussa".
Voin kyllä kertoa ettei laihdutus ja hormoni hoidot todellakaan sovi yhteen! Koko ajan on nälkä ja mielitekoja. Olen yrittänyt juoda paljon vettä ja tehnyt naposteltavaksi kasvis/hedelmä lautasia, jotta pysyisin erossa suklaasta ja sipseistä (kaksi ehdotonta syntiä). Helppoa tämä ei ole. Ja sitten mieskin on laihtunut tässä siivellä tekemättä mitään! Murrrrr :(
Jopa tapauksessa tiistaina meillä on sitten PAS. Voi olla että ensiviikon salikäynnit jää tekemättä (pelottaa että vaikuttaisi kiinnittymiseen), mutta koiralenkkeilyä aijon tehdä useammin sen sijaan! Hyvä suunnitelma on puoliksi tehty!

Tässä muuten hyvä vinkki tylsien kasvisten syömiseen: ripaus grillausmaustetta ja rasvatonta juustoraastetta päälle, niin kyllä maistuu pakastevihanneksetkin paljon paremmilta!! Tsemppiä kaikille alkavalle viikolle!!!!
 
Mulla vähän sama juttu ton miehen kanssa, laihtuu tossa vieressä vaikka syö karkkia ja roskaruokaa, niiiin epäreilua :D Tsemppiä viel kauheesti siihen PAS:iin, toivottavasti tuottaa toivotun tuloksen!! =)

Oma viikonloppu meni ihan kivasti, tosin sitä pizzaa tehtiin ja syötiin molemmat päivät ja siitä tuli vähän morkkis :/ Mietin eilen että en enää ikinä halua palata entiseen elämään; roskaruokaa monta kertaa viikossa, melkeen joka viikonloppu kännit ja siihen krapularuoat päälle, hyi hitto, se olo on ihan hirvee...... Miks sitä on itelleen tehny hallaa elämällä noin, en tajua. Jonkinnäkösen herätyksen oon nyt kokenu, onneks, enkä tohon aio palata. Ennen ku sitä on yrittäny laihduttaa ni eihän siit oo tullu mitään ku on pitäny juosta ain baareissa yms, nyt vasta tajuaa ettei sellasest elämäst tuu mitään, muutaku yliapainoa ja huonoo fiilistä. Alkuviikkokin on ihan paskaa aina jos on ollu viihteellä, nyt ku on 3 viikonloppu selvinpäin ni maanantait ei tunnu sen ihmeellisemmiltä ku perjantaitkaan :D Helmikuussa on muutamat pakolliset juhlat tiedossa, mietin jo nyt että miten niistä selviän, mitä juoda jne... Ehkä vähän viiniä? Ja tosiaan vähän, kohtuudella, yritän selvitä ilman krapuloita. Ja tupakkaankaan en enää koske, ennen tuli poltettua aina juodessa, nyt ällöttää ajatuskin. Miten muuten teillä, polttaako joku? Onko lääkäri siihen sanonu jotain tai alkoholin kulutukseen? Mulle sano aika jyrkästi et alkoholia pitää vähentää paljon, painopudotuksen lisäks. Oon nyt jotenkin niin innoissani tästä mun uudesta elämästä ja tarmoa täynnä, oon ihan varma et tuun onnistumaan ja että painan vielä joku päivä sen alle 70kg niinku sillon joskus 18 vuotiaana!! :D Mies sano eilen ku kysyin et uskooko et pääsen siihen painoon vielä joskus, ni et suoraan sanottuna ei usko, sillä lauseella lisäs mun intoa ja halua näyttää et pääsen :cool:
 
Tää haluis kans mukaan :wave:

Ikää on rapsahtanut 34v. ja taustalla 10 vuotta endometrioosia. Toinen munasarja poistettu ja toinen epäkunnossa. Olemme menossa mieheni 33v. kanssa hoitoihin kunhan saan painoni alas. Mies on jo tutkittu ja minut on myös juuri tutkittu eli nyt odotellaan vaan että kilot karisisi kunnolla.

Taidan olla porukan fantti :) Pituus 175cm, paino huikeat 118kg eli BMI 38,5 ja tavoite 32-35 BMI eli kiloina pois 13-20kg. Aloitan lääkärin suosituksesta Cambridge-kuurin. Tapaaminen tsemppaajan kanssa ens viikon ke eli 1.2. Tällöin saan ohjeet ja tarvittavat ruuat.

Käymme hoidoissa yksityisellä, Väestöliiton klinikalla ja aiemmin ei olla lapsia yritetty minun selvän diagnoosin takia. IVF ainoa vaihtoehto onnistua. Lisänä kaiken muun päälle sairastan kilpirauhasenvajaatoimintaa... eli ruoansulatus on etanavauhtinen *blääh*:$

Tämän viikon ja ensi viikon alun koitan mennä kevyellä ruualla ja osittain noudatan tuota GFG ruokalistaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Alkuviikkoa kaikille!!!!
Joo-o.. Mun viikonloppu oli ihan yhtä repsahdusta!!! Pe siel synttäreil, la leffassa popcornin ja mässypussin kans, ja eilen keksejä ja olen syönyt normiruokaa, en mitää dieettisafkaa, ja siihen lisäx pienet suolaset naposteltavat :ashamed: :kieh: Jos jotai positiivista miettii, ni en oo juopotellu ollenkaa, se on ainut jossa ei o tehny tiukkaakaan!!! Ja holittomana aattelin pysyyki. Ja luulen et se viel onnistuuki!!! Ja toinen positiivinen asia on se et oon urheilusta pitäny kiinni. Kävin 4krt viime viikol urheilee.

Mul oli siis viikonloppun kertakaikkiaan aivan käsittämätön makeen ja rasvasen himo!! Ois voinu vaik melkeen mitä tehä et ja valmis luopuu melkee kaikesta et sain vaan niit herkkui!! Sorruin ajatteluun, et ei kaise ny haittaa jos vähä herkuttelen, ku oon nii hyvin pysyny ruodus, ja sit en saanu stopattua sitä la. Ja mitä oon nyt vaa'al käyny, ni heti kostautuu!!! :( Paino on pysyny suht samana, aamupaino on ollu korkeempi ku viime viikol..

Ei kai se itku auta markkinoilla.. Pakko tästä s******n suosta on noustava!! Pitää taas jostaa löytää se tarmo!!!

Ja huomaa muute kui heikko sitä on tunnepuolen syömisis..Meil on töissä vähä muutoksii, ja ne ei oo kivoi..Oon sit niitäki pohtinu ja ollu vähä alamaissa.. Kaipa siihen tottuu...
Lähdetään miehen ja koiruuden kans mökille viikonlopux. Mieskin on nyt sen riidan jälkeen ollu aivan ihanasti messissä täs mun projektis. :) Lupas viel et ei ota ku muutaman saunakaljan, et ei ala vetää mitää kammolärvei, et mulle ei tuu ahistus :) Kai seki haluu vissii jotai terveellisempää elämää alkaa opettelee :)
Hyvä niin :)
Ai että!!! ´Kummasti helpotti ku sai vähä papattaa ;)
Sori et oli näin omanapanen viesti, ens kerral lupaan olla positiivisempi!!!

Tsemppiä huomiseen punnitukseen kaikille!!! Tuokoon se iloa kaikille kovasti :)
 
Miulla tänään punnitus ja 1,5kg oli lähtenyt. Huikee suoritus, oon tyytyväinen. Nyt on yhteispudotus 4,2 kg joulusta. Tiukkaa on kyl tehnyt.

Tanzzzkulle kovasti tsemppiä! Tiiän tasan tarkkaan miltä noi repsahdukset tuntuu. Mä oon koko ikäni ollut laihdutuskuurilla ja aina tulee noita mässäilyhetkiä ja siks onkin paino lähtenyt nousemaan vuosien myötä. Mä oon sellainen laihduttaja etten pysty yhtään joustaa... Jos otan yhden palan pizzaa, ni hetken päästä on koko pannu tyhjänä. Mulla ei oo yhtään itsekuria, joten mun laihdutus on totaali kieltäytymistä. Uutena vuonna oltiin miehen siskon mökillä, ja mulla oli omat suunnitellut ateriat ja naposteltavat mukana. Kattoivat varmaan ku hullua, mutta pysyinpä ruodussa ja nyt oon hyvin menossa kohti tavoite painoa.
 
Kiitos Dreamer74 tsempityksestä!! Toi oli ihan ku mun suusta, koo elämän ollu laihiksel!! Ja myös toi, et olis pakko olla totaalikieltäytyjä koska muuten just lähtee käsistä!!

Mila86 Onnex ei oo tullu lisää!! :) Ens viikox on jo taas pudonnu :)

On: kävin aamul mun uudel hieol vaa'al, ja aamupaino, aamupissan jälkeen, heti herättyä oli 97kg. Todellisuudes ei oo ton verran, oon ain iltasel käyny vaa'al näil punnituspäivin, ni jotenki pidän sitä iltapainoa oikeena mittarina, eli mulle ei tarvi päivittää tota. Käyn illal jumpal ja sit siin vaa'al ja tulen illal sit päivittää tiedot.
Mitäs muilla vaaka on näyttäny tänään????
 

Yhteistyössä