Lurita vaan
Supsu!!! Taisin selittää vähä hassusti tuon hoitajan käytöksen.. Eli hän siis räjähti nauruun mutta hyväntahtoisesti, ja selitti mulle kyllä et seuraile ja kyseli just miten oli ollu ton jälkeen yms. Mä vaan taidan ite olla nii hysteerinen lähes joka asiasta joka tohon meijän piskiin liittyy, joka on poikkeavaa, ku kaikki on mulle nii uutta. Mut mulle ei missää nimes jääny paha maku suuhun siitä hoitsusta, selitin fiiliksen vähä väärin. Mutta, meijän piski on tömäyksestä fine, ei hätää, oma energinen itsensä
Joo, meijän piski on nyt 9 ja puol kk vanha. Ja älkää ny järkyttykö, mitä kerron..(mua nolottaa jo valmiix..
)
Tuntuu et kaikki nykyää menee pentukouluun. Me ei menty meijän piskin kans ku se tuntu sillo pikkupentuna oppivan niin hyvin nää istu, maahan, tassu (ku kuivataan lenkin jälkeen) ja tempppujaki tietty
Eihän se meistä huonoja omistajia tee, mutta joku vois sanoo et "itteenne saatte syyttää ku ette menny"..mut ei vaan tultu mentyy, se pikkupentuaikaki meni jotenki niiiiiin nopeesti ku olis sinne kurssille pitäny mennä..
Enivei, toi luoksetulo on kyl aina ollu hieman ongelma nyt ku tarkemmin mietin...
Miestä se uskoo vähä paremmin mut ei sitäkään täydellisesti. Jos se on vapaana ja joku kiinnostava juttu tulee vastaan niin sinne ampastaan, teki tai sano mitä vaan!! Ittesä nolaaminenkaa ei auta. Sitte ku kaverin saa kiinni, ja toruu, nii korvat menee luimuun ja tietää tehneensä väärin, mut tääki vaan mun miehelle!! Mulle on käyny kerran noin, sillon syöksy toista koiraa kohden jeeeee leikkimääääääään, ja mä ku tulin hakee sitä, nii yritti vaan lähtee karkuun!! Prrkele!!! ja siinä ku toruin nii tuntu et ihan ku seinälle olis mäkättäny, ei oikee mitää reaktiota
Eipä oo oikee ollu mul sen jälkeen vapaana.. Mä olen siis ihan täys nolla piskin mielestä aika ajoin
Ai et mua oikee nolottaa kertoo teille mut haluun sen meijän kakaran kuriin ja nyt on pakko jotai tehä!!!
Oon just alkanu ny koittaa teettää sil niitä töitä, ja just motivoimaan, eli aina ku kutsun lenkillä, ja piski noteeraa mun kutsun, nii saa palkkiox namin. Tää toimi hienosti kax ekaa lenkkii. Nyt on vissii narttui juoksuis ja muutenki kaikkii hajui ja oha kaikki muu ny kiinnostavampaa ku mamma... Se ei vaan oo oikee enää toiminu, en tiedä mix
Ja varmasti tietää, et jos tekee mitä pyydetään, siit saa namin.
Mutta, sitte ku ei ole häiriötekijöitä, ja kaveri jaksaa keskittyy, niin osataan tulla hihnan päässä vierelle, osataan myös käsky tänne, ja myös seurataki siinä vierellä ku nami on riittävän kiinnostava. Ja luulen, et se on sille iha fine ku teetän niit hommii, koska se on pari kertaa kattonu mua katseella "mitä kivaa seuraavax?"
Välillä toimii siis myöskin kuin unelma. huoh.
Ja eihän meijän tule unohtaa sitä et välil lenkil vedetää ja sännätään joka suuntaan ja välillä sit vaan jolkotellaan iha löysäs remmis rauhallisesti. Puhumattakaan siitä et vastaantuleva koira on huippujuttu!! Ihania leikkikavereita kaikki tyynni, jeeeee!! Niitä vastaan ku kävellään, nii korvat on superhörössä,ja vauhti hidastuu ja ku lähelle päästää ni pitää pomppaa toista päin suunnilleen et MOI, MÄ OON TÄSSÄ; LEIKITÄÄÄN!!! Toista koiraa toi uskoo, jos se komentaa, se ei oo tähän päivään mennessä ite sanonu kellekään mitään, pitää koputtaa puuta....Että koiramaailmassa hierarkia on kohdillaan, eli tervepäinen on ja yhden eläinhoitajan mukaan omaa hyvän hermorakenteen.
Ainut tapahtuma jossa tottelee täydellisesti, on kun on ruoka-aika
jos ollaan näköetäisyydellä, ei koske omin päin, vaan odottaa aina lupaa. Ja välillä jos ilmeisesti olen epäselvä, niin jää vielä katsomaan että sainko nyt ottaa? jolloin toistan että saa ottaa ja sit vasta käy syömään. Ja tässä ruoka tilanteessa, on aina ensin joku tehtävä, yleensä vierelle tai istu ja maahan ja aina katsekontakti joka kestää vähän pidempään.
Ja vieläpä se että keskeyttää ruokansa, jos kutsun nimeltä ja katsoo silmiin. Ja pari kertaa on ollu niinkin että ei ole käyny syömään jos en ookaa ollu näköetäisyydellä..
Huoh...
Eli yhteenvetona: meijän piski on luupäinen, viksu, ystävällinen ja sympaattinen sekä superenerginen. Ja tietty vielä myös pentu
Mä oon yrittäny olla kaikkea noita
Supsu mistä sanoit (jhdonmukaisuus ja vaatia kuuntelemaan), sekä
Mila yrittäny ottaa luuloja pois pienestä lähtien mut jotain teen tosi väärin ku kaveri ei kuuntele.
Kaverissa on rotuina kuulemma Labbista/American Bulldog (emä) ja iskästä ei tietoa, mutta itse luulen et karhukoira tai joku karhukoira-sakemanni mix. Piski näyttää karhukoiralta jolla on sakemannin korvat.
Tulipa superpitkä txt, anteex. Kiitos jos jaksatte lukee ja viä vastaaki