Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Tervetuloaa vaan mukaan.

Mua vaivaa irrotuspiikin tuomat oireet; mun nenä haistaa ihan kaiken happamista maitopurkeista koiran sylikoiran hengitykseen... Puhumattakaan rinnoista,, jumalauta että ovat muuten kipeät. Tunnen itse valaaksi, jolla rakko on kutistunut olemattomiin kun pitää 2kertaa yössä nousta vessaan. Sitten hiki, mun deotorantti ei tunnu enää toimivan vaan haisen koko ajan. Siis yök!
 
Simpli kuulostaa niin tutulta. Itselläni oli tuota raskauden aikana ja tää kemiallinenki herkisti hajuaistin äärimmilleen. Haistoin mm kanin vessalaatikon toiseen huoneeseen vaikka ovi oli kiinni ja tuoksukynttilät kaapista :/

Tervetuloa Briita mukaan.

Itselläni iltapahoinvointi palasi, samanlaista kuin esikoista oodottaessa. En tiedä mitä tää on, lievää mahatautia?
 
Tänään oli eka aamu etten oo tehny r testiä..eikä vuotoa toistaiseksi ole tullut. Eli ei kai ainakaan kemiallinen enää voi olla. Muuta oiretta ei oikein muuta selvää ole et rinnat muuttuu/kipeytyy päivittäin. Mulla on vielä pari digi testiä, jos ne tekis ens viikolla ja katsois et näyttö muuttuis 3+. Ei tätä vaan tajua..olo ihan outo, voiko olla totta. Ainut alkio joka selvis ja siittiötkin kutakuinkin loppu.jos tää nyt jatkuu niin tällä on ihan swlvä tarkoitus.
Mä nyt varmastikkin vielä seurailen tätä ketjua, en uskalla hävitä vielä.. jos ei teitä haittaa?

Mitenkäs simpli jakselee? Joko punktio helpottaa?


Briitta..tervetuloa jutustelemaan.. tää on hyvää vertaistukea, voip ihan anonyyminä keskustella.. toki polilla käydessä miettii et onkohan joku jonka kans samaan aikaa iatuu polilla odottamassa joku näistö kirjoittajista. Enole ainakaan ketään osannut yhdistää.. :)

Jauhopeukalo toivotaan et saisit osan lääkkeistä tän vuoden puolella. .iso säästö.

Mulla jäi viime hoidosta yks 900iu ampulli jouten.. pitäis kattoo säilyvyys tai viedä apteekkiin.. laskn tuossa n vajaa 5 tuhatta on menny rahaa kaikkineen. Sit vaan miettii et mkten helposti se toisilla käy...
 
Nyt tulee suoraa tekstiä;
Mun ei kärsi paskastaa ilman että tuntuu että mun oikeanpuoli alakerrasta irtoaa, tekee ihan sika kipeää. Lisäksi kyykistyminen, suorassa istuminen ja liikkeelle lähtö tekee kipeää. Normaalia kun punktiosta on jo 5päivää???

Simpli & apila pp2
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista =) On mukava, kun voi jossain purkaa näitä kipeitäkin ajatuksia.

Simpli, mä olin myös viimeksi todella kipeä melkein viikon. Se oikeastaan ihan paheni neljä päivää ja ajattelin jo, että pitääkö tässä lähteä sairaalaan. Jos et pysty liikkumaan, niin kyllä silloin kannattaisi olla yhteydessä päivystykseen.

Eskimopuikko, on niin hienoa lukea onnistumisesta! Saanko udella, että kuinka kauan teidän yritys kesti?

Meillä oli eilen se lääkäri. Ei ollut kiva käynti. Siellä oli joku naislääkäri, jota en on ole ennen nähnyt. Ja meidän kemiat eivät ihan osuneet yksiin. Sellainen kuva jäi, että turhaan tässä mitään yritetään ja menee kalliit hoidot vaan hukkaan. Toivottavasti tämä rouva ei ole enää ikinä lääkärinä, kun käyn siellä. Kyllä tuli symppiksiä vakilääkäreitä ikävä.
 
Tervetuloa Briitta myös miun puolesta! Tää on kyllä hyvää vertaistukea! Sellainen joka ei joudu kokemaan näitä asioita niin ei oikein sit ymmärrä miten raskasta se on.
Akupunktio asiaan, mie olen käynyt reippaan kuukauden vyöhyketerapiassa ja nyt viime kerralla terapeutti teki myös akupunktiota. Itse oon ainakin niistä tykännyt ja toivon todella paljon että niistä on ollut nyt apua!

Mie kävin tällä viikolla siinä aukiolotutkimuksessa, ja siellä ei ole tukoksia. Tuntui kyllä erittäin epämiellyttävälle tutkimus ja vähän meinas silmissä sumentua. En osaa edes kuvitella kuin paljon se punktio sattuu, en siis halua vähätellä sitä! Aloitettiin sillä käynnillä piikitykset ja kerkisin vielä samalla viikolla käymään toisen kerran polilla seurannassa, mutta ei vielä ollut tarpeeksi kypsää. Alamaha on vähän turvonnut ja sellaista pientä menkkakipumaista on kyllä havaittavissa. Huomenna aloittaa ovistestit ja jos ei plussaa niin piikitykset jatkuu sekä maanantaina uudelleen polille.

eskimopuikko ihanaa jos nyt tärppäsi, onnellinen sinun puolesta ja tsemppiä vielä jatkoon! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Briitta! :)

Eskimopuikolle onnea ja tsempit!

Simpli, kuulostaapa kivuliaalta. Oletko ollut yhteydessä lääkäriin? Kannattaa varmaan varmistaa, jos ei helpota, että kaikki ok. Mutta onhan se totta, että kroppa aika kovilla on hoidoista ja kaikkee oiretta voi tulla.

Itsellä ovulaation odotusta ja sit taas ehkä ensi viikolla pas. Nyt siis jo kolmas pas tulossa tälle syksylle, kun peräkkäisiin kiertoihin tehdään. Tuntuu välillä, että aika ei kulu, kun laskee kiertoja ja odottaa hoitoja. Sit kuitenkin toisaalta nyt tuntuu, että taasko olen menossa siirtoon, justhan se edellinen oli.
 
simpli Miulla oli kans nyt tän viimesimmän punktion jälkeen olo kuin olisi sisuskaluja runnottu urakalla. Seuraa tilannetta ja ota yhteyttä polille jos jatkuu...

Briitalle pahoittelut kokemastasi kohtelusta. Siitä kannattaa antaa palautetta! Itse en ekan hoidon aikana oikein päässyt yhteisymmärrykseen erään lääkärin kanssa ja jouduin viimeisessä ultrassa anelemaan sairaslomalappua (olin todella kipeä vähäisestä solumäärästä huolimatta ja fyysisesti raskas työ, en olisi pysynyt työtahdissa mukana). Seuraavalla käynnillä oli lääkärinä E jolle mieheni sit antoi palautetta "kohtelustani" itse en vielä sinne asti kerinnyt ja viesti meni perille sen jälkeen ollaan tultu kyseisen lääkärin kanssa toimeen ja olen pystynyt luottamaan häneen ja tällä hetkellä tulee oman mittapuuni mukaan E:n jälkeen heti kakkosena :) Vieläkään en ymmärrä miksi olin silloin niin kipeä, verrattuna viimeisimpään hoitoon olisi olotilojen pitänyt olla päinvastoin.

eskimopuikko tarrasukkia ja mitä vaan että pieni pysyy kyydissä loppuun asti! Onko siulla jo varhaisultraan aika? Vieläkö käytät lugeja?

Itse odotan jo kuumeisesti joulukuuta ja seuraavaa vuotoa (vaikka edellinen juuri loppui :D). Olo on aika energinen. Kolmen viikon tauon jälkeen pääsin taas pilatekseen ja kylläpä teki hyvää.
 
No jopa on kurjat fiilikset jäänyt käynnistä.. mulla kaikki käynnit hyvin pikaisia, viime hoidossa ärsytti se että ei sanottu tarkkoja solumääriä ja kokoja seurantaultrissa. Siirrossaki kysyin kolme kertA et nii ...limi on hyvä mutta paljonko se on.. hoitaja sen lopulta sit sanoi. Sen olen kyllä kans huomannu et saikkua ei hevillä irtoo, tyhmä itsekkin kun ei osaa vaatia. Ja viimeisin solukato oli ihan suoraan lääkärin vika kun ihmettelin itsekki et miten noin kauan kypsytellään.... luotin vaan lääkäriin..

Huomenna soitan polille pe en millää pystyny. Olen kyllä käyttäny lugeja edellee 3+3 . Eikai siitä haittakaan ole. Äitille oli pakko kertoa, siltä ei voi salata :) tissit täällä paisuu :D ukkoki sano et yhteen iltaan pompsahtaneet heh..

Toi vuoto juttuki jännä.. hoitojen aikaan aitä kyllä odottaa kuin kuuta nousevaa :D et pääsee aloittaa hoitoja.. muuten niitä ei kyllä odota.

Briitta yritettii luomuna 2vuotta tai vajaa nyt 3icsi ainut tuore on toistaiseksi plussa. Hoitoja 1vuosi takana. 1luomu on.
 
Täällä olo huomattavasti parempi kuin eilen, mutta tänään sitten ei tullut töistä tai mistään mitään, kun sain mojovan migreenin. Siispä hain apua päivystyksestä kun oma lääkitseminen ei helpottanut oireita. En muistakkaan milloin näin rajut auraoireet olis ollut, mutta onneksi asia nyt reilassa ja sain lääkeet joita voin käyttää ja jotka toimii.
Simpli ja apila pp3
 
Hyvä että Simplillä olo helpottunut, vaikkakin sait migreenin tilalle :/

Mä en oo koko sykynä nähty E:tä polilla. Onko se sattunut jollekin? Nykyisestä lääkäristä (sattunut joka kerta nyt sama) olen oppinut pitämään pikku hiljaa E:n jälkeen. Välillä taitaa olla vaan lekureillakin niitä huonoja päiviä ja välillä parempia.
 
nipsutar on E ollut polilla. Miulla oli 0-ultrassa ja miehelle teki TESAn, meinasi tosin unohtaa sen. Oli labran puolelta karkaamassa ku huikkasivat takasi ja kohta oliki jo miehen vuoro :D joka toinen viikko on naisten polilla, näin ymmärsin.

Ikävää simpli tuo migreeni. :( Itse en siitä kärsi mutta päänsärky on välillä vaikea taltuttaa ja jatkuu päiviä...
 
Migreeni kummittelee vieläkin. Ilta meni pimeässä kököttäen ja silmät tuntui koko illan valon aralle vaikka pahin kipu oli poissa. Mutta se minua eilen ihmetytti kun ottivat lämmön korvasta ja lukemaksi tuli 37,7. Että voiko kipu nostaa lämmön?
 
En kyllä simplille osaa vastata. Voihan se olla niinkin..tai sattumaa? Eiks korva mittarit yleenaä näytä yläkantriin muutenki vähän? Mut toisaalta toi on lähempänä 38 ku 37...



Aamulla pääsin polille läpi .varhaisultra varattu, apteekinoma oli tänä aamuna kirkuvan punainen. Aattelin tehä vielä digin ke-to et viikot muuttuis 3+. E teki muuten mulle siirron. Sitä toista naista en ole nähny tänä syksynä m.a .. a v-p ja e ollu entisistä sitten se u muutaman kerran sekä j.
 
U on ainoa naislääkäri, jonka kanssa minulla kemiat natsaa. A V-P sanoi viime käynnillä töykeästi, vihjaisi minun itse aiheuttaneen keskenmenoni. Kyllä siinä jälkikäteen itku pääsi. Aivan varmaa, että palautetta lähtee. E on ainoa, johon luotan täysin, mutta myös U osaa olla hienovarainen ja asiallinen. A:lla ja M:llä on asiakaspalvelutaidot ja inhimillinen kohtelu unohtunut täysin tai kovettuneet empatiakyvyttömiksi. J on lääkäri jota en siedä yhtään. Mokona pätemishaluinen tytönhupakko, joka ei tunnu osaavan edes omaa asiaansa. Toivosin niin kovasti, että voisin valita itse lääkärini. E, miespuolinen (vieraileva) A ja U olisivat ne, joitten kanssa suostun samaan huoneeseen. Muut suksikoon kuuseen.

Kaunistelematonta puhetta, pahoittelen. Älkää uuden suotta säikkykö. Palaute kyllä palauttaa ruotuun, mutta täytyy uusia määräajoin. Muuten ei tiettyjen kanssa suju.

Odottelen edelleen kierron alkua. Edelliset tuntemukset olivat harhaanjohtavia, mutta jospa tällä kertaa ihan oikeasti jotain olisi meneillään ja kierto alkaisi lähestyä loppua. Kipeäksi tulin samaan saumaan, joten luomuraskaustoiveet ovat nollassa, ainakin vielä. Olen viimein saanut järjestettyä itseni vyöhyketerapiaan ja hoitaja on ihan huippu. Tällä viikolla on aika ja sitten tulee vielä yksi ennen taukoa. Silloin onkin varmaan taas kalevalaisen vuoro. Jooga on tehnyt hyvää, mutta tällä viikolla saatan joutua jättämään väliin, että toipuisin paremmin. Jospa näillä saisi kroppaa valmisteltua seuraavaan koitokseen.

Mitenkäs P:n luona käyneet, oletteko jatkaneen yksityisen puolella? Itse haluaisin, mutta on rahakysymys. Selvittelen saisinko lähetteen ja kelakorvausta. Sen verran raskaalta on kokonaistilanne tuntunut taas vaihteeksi, että saattaa hyvinkin onnistua. Toistaiseksi käyn juttelemassa muualla ja toivottavasti pääsen sitten sieltä siirtymään takaisin P:n asiakkaaksi. Itsestä tuntuu siltä, että niin olisi parasta. Olen kyllä harkinnut käyväni myös täysin omakustanteisesti, mutta toistaiseksi rahani menee vaihtoehtohoitoihin. Töitä ei ole, joten valintoja täytyy tehdä.
 
Kiitos kommenteista lääkäreihin. En ehkä siis olekaan täysin tärähtänyt tapaus ;) AVP:n kanssa minäkin taisteluni kävin. Jäi ihan tunne että tarkoituksella loukkaa. E on minullakin listan ykkönen. Kaikkia en vielä ole tainnut tavatakaan... eli vielä saa kuunnella uuden lääkärin arvion. ;)
Kävin tänään akupunktiossa. Hoitaja oli enemmän erikoistunut työperäisten lihasjännitysten hoitoon, ei siis hedelmöityshoitojen tukemiseen. Yllätys yllätys hoitaja sattui vielä olemaan viimeisillään raskaana ;)
Tilasin nyt uuden ajan hoitajalle, joka on enemmän näihin hoitoihin erikoistunut. Kävin myös hakemassa vinon pinon vitamiinitabletteja joiden hyödyistä viikonloppuna lueskelin.
 
Täällä ollaan heittämässä kirves kaivoon... Tuli tänään tunne että ei ollut tämäkään se hoito. Nyt sitten yritän selvitä hormooni myrskyistä ja suunnitella tulevaa, puolison synttäreitä ja haaveilla pakomatkasta maailman toiselle puolen aurinkoon...:D
 
Simpille jaksamista ja tsemppiä!

Eilinen polilla käynti tuotti karvaan pettymyksen. Piikittelyiden seurauksena munasarjat oli alkanut toimimaan liian ärhäkästi ja tuottanut liikaa soluja joten peli on tälle kierrolle taas menetetty!! Ärsyttää niin paljon!! Kuulema jos ivf olis tarkotuksena niin ei olis ollu näin paha juttu, mutta kun meille ei ole suunniteltu sellaista hoitoa niin jäämme jälleen odottamaan seuraavia kuukautisia.
 
Järkyttävää kohtelua teillä jollain..

Nanette oliko teillä tarkotus siis tehdä inseminaatiota vai?


Simpli toi pp3-7 on mullaki aina kirveenheitto olotilat. Sitö varmaan odottaaa jotain vihjettä.. toivotaan kuitenkin parasta :)

Mä en ole koskaan käyby kenenkäön luona juttelemassa.. eiku taidettii sillo ihka ensimmäistö ivf hoitoa varten käydä jossa P kertoi hoidon kulusta. Mulla ei hänen kansssaan kemiat kohdannut enkä ole kiinnostunut edes hänen puheilleen menemään.


Onko se tummahoitaja mustaniemi lähtenyt pois? Tykkäsin hänestä todella paljon ihanan sympaattinen ym..

Tänään rv5 ja eilen tein kuitenkin digin joka näytti 3+ ..
 
Briitta: siis välillä on tullut ihan sika kylmä joilloin olen tunkenut mittarin kainaloon ja tuolloin näyttää 37,1. Epäilen että luget aiheuttaa kun aamulla herätessä lämmöt ihan normaalit. Ja en ole ollut polille yhteydessä, kun yhdistän tuon lämmön nousun siihen rajuun migreenikohtaukseen ja lugeihin.

Täällä vituttaa oireettomuus, voi että osaa syödä miestä...

Simpli ja apila pp6
 
eskimopuikko: joo tai meillä hoitosuunnitelma on ovulaatio induktio ja mahdollisesti inseminaatio.

Ärsyttää että ensin ei saada toimimaan munasarjoja millään ja sit seuraavassa toimiikin ihan överisti...

Maanataina käydessä oli nuorempi tummahoitaja ja ihan kuin olis ovessa lukenut mustaniemi. Sitten huoneessa oli lääkärin lisäks joku kolmas vanhempi tummahoitaja tai en ihan varma et oliko hänki lääkäri, mutta sano että olis palailemassa takaisin ja on vanha konkari. Mulle ei aina jää nimet mieleen niin nimeä en muista.
 
Tervehdys kaikille!
Onnittelut plussanneille!

Itsellä on ollut taukoa täällä kirjoittelusta, vaikka välillä olenkin käynyt lukemassa kuulumisianne.

Me käytiin toukokuussa polilla ja silloin sain lähetteen aukiolotutkimukseen ja verikokeeseen. Olen siirtänyt ja siirtänyt tuota ajanvarausta tuohon tutkimukseen, kun jännittää niin kovasti. Otin itseäni nyt kuitenkin niskasta kiinni ja ensi maanantaina olis tarkoitus mennä sinne aukiolotutkimukseen ja APUA, ETTÄ JÄNNITTÄÄ! :confused:

Sain polilta kyllä hyvät ohjeet kipulääkkeistä ym. joten kuitenkin aika luottavaisin mielin sinne menen. Toukokuussahan mulla oli hieman koholla prolaktiini, joten sitä nyt sitten vielä verikokeilla kontrolloidaan. Kierto mulla kuitenkin on säännöllinen ja ainakin testien mukaan ovuloin joka kuukausi.

Oon lukenut netistä (ei varmaan pitäisi) kauhukertomuksia tuosta tutkimuksesta. Toki siellä joukossa on myös positiivisia kertomuksia ja hyviä kokemuksia. Kipuhan on kuitenkin yksilöllistä. Ajattelin, että jos en tästä aiheutuvaa mahdollista kipua kestä, niin mitenkä koskaan pystyisin synnyttämään (satttuu todennäköisesti enemmän). :)
 
Aukiolo tutkimus tekee joillakin kipeää ja tuntuu epämukavalle, mutta voin sanoa että miulla ainakin tuulimunan keskeytys on teki paljon paljon kipeämpää kuin aukkari, joka muistuttaa kovia menkkakipuja.

Täällä sekava olo tila, eilen heräsi toivo uudelleen kun yökin kissanhiekkalaatikoita pestessä lavuaariin, mutta tänään on taas niin vahva tunne menkoista että ahdistaa. Itkettää ja ketuttaa ja töissä pitäisi jaksaa..:(

Simpli ja apila pp8
 

Yhteistyössä