Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Tyty En ole vielä testannut. Huomenna ajattelin testata kun on pp9. Jännä kun tissikipu meni ensin kokonaan ohi ja nyt päivällä alkoi uudestaan ja välillä ihan tuntuu että pistelee rintoja. Muutenkin ovat todella raskaat ja turvoksissa..lisäksi tosiaan on noita maha/selkäkipuja ja lämmöt on yli 37 joka on aika korkee kun normilämpö on 35,6. Mutta on kyllä ollu samankaltaisia oireita muissakin passeissa niin en uskalla lähtä vielä leijaileen.
 
Jännää Gizmo! Millaisia nuo sun selkäkivut on? Miulla koskee jonnekin keskiselkään vasemmalle puolelle, mutta varmaan johtuu siitä, että olen ollut laiska ja läski, enkä ole urheillut... :p Muuten sama tissikipu edelleen. Lisäksi olen aivastellut, HUU, pari päivää ihan syyttä, eilen kutitti nänniä, mutta johtui varmaan nolosta rintakarvasta (ihQua olla tumma tyttö...) ja aamulla kun puoli viisi heräsin maistui suussa veri vaikkei nenästä vuotanut mitään. Näistä voisin kehitellä oireita, jos olisin yhtään optimistisempi :p

Viikko on mennyt nopeasti. Viime ke siis oli siirto. Luultavasti seuraava viikko on piinaavampi.

Lutinukselle tsemppiä. Toivottavasti nyt lähtis folleja lisää kehittymään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Soja mie oon niin hätähousu että testaan noin aikasin. Ekassa hoidossa pp9 näkyi jo jonkinlainen viiva. Eihän tuo mitenkään luotettava tulos ole mutta minkäs teet kun ei malta odottaa :headwall:
i_curie Toi selkä/mahakipu on sellasta menkkajomotusta ja polttelua ja alaselässä tuntuu.. Tsemppejä sinnekin loppu piinailuihin! Vitsi nämä viimeset päivät on kyllä ihan hanurista jos multa kysytään : / Ja pakko oli tulla vielä lisäämään että ihan älytön päänsärky tässä tuli vielä vaivaksi huoh..
 
Viimeksi muokattu:
pp9 ja nega tai no ehkä jonkin harmahtavan viivanpaikan tapasen saatoin nähdä kun testi vähän kuivui ja sitä käänteli ja väänteli. Seuraavat testailut meneekin sitten ens viikon puolelle kun lähemmä reissuun viikonlopuksi sukulaisten luo. Mut tuli taas se tunne että eiköhän se ollut siinä : / Pääkipu jatkuu ja pienimuotoinen selän pakotuskin, mutta tissikipu on helpottamassa. Lämmöt edelleenkin korkealla mut voi varmaan johtua noista lugeistakin..Voihan tuo testi tulos toki tuosta vielä muuttua mutta ennemmin olen vähän realisti ja alan jo miettimään sitä toista ivf:ää. Hyvä että sen nyt saa tälle vuotta kun tuo maksukattokin on jo täys..

Ja nyt kun testi on kuiva niin ihan selkee harmaa viiva testissä näkyy eli otappa selvää nyt sitten =) Tämän siitä saa kun liian aikasin testaa :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Hmm, tuntuu, että kaikilla plussanneilla on näkynyt jo todella varhaisessa vaiheessa. Kukaan ei ole kirjoittanut, että pp 13 asti pelkkää negaa ja sitten plussa pp 14. No niin. Itsehän tokikin testasin tänään. pp 9 ja ihan samanlainen nega kuin mitä miljardi kertaa aiemminkin. Alan henkisesti valmistautua viimeiseen IVF:ään. Pitänee miehen kanssa yrittää jutella lapsettomuuden mahdollisesta loppullisuudesta nyt viikonloppuna. En o
 
Miulla näkyi siinä onnistuneessa tuoresiirrossa muistaakseni vasta pp10 tai 11 hailakka viiva josta lähti sitten tummumaan. Joo ja pitihän se tänäänkin pp10 testata ja negaa näyttää :'( Eli eiköhän tämä ollut tässä.Kaikki oireetkin on jo hävinneet. Pitäisi jaksaa vaan reippaasti lähtä sitä toista ivf kohti. Tais se eilinen harmaa viiva olla vielä pregnylin jämiä...
 
Täällä piinaillaan rauhallisissa merkeissä, sillä olen edelleen tosi turvoksissa ja kipujakin on vielä. Yksi 5-soluinen top-alkio pistetty kyytiin ja kaksi samanmoista pakkaseen. Kato kyllä kävi ja fiilikset olleet sen vuoksi ahdistuneet. Soluja tuli 12, mutta vain 3 hedelmöittyi. Pakkaseen saaminen oli epävarmaa ja siirtokin hieman vaakalaudalla. Toimenpiteet sujui ihan ok, ei pahempia kipuiluja. Siirto oli soikeastaan pahempi, koska on tosi epämiellyttävää olla sorkittavana rakko täytenä. Nyt sitten odotellaan se pari viikkoa ja Lugeilla tuetaan. Testejä ostin, mutta tässä vaiheessa ainakaan en vielä jaksa uskoa onnistumiseen. Valmistaudun jo uuteen kiertoon.

Kommentoin myöhemmin. En oikein pysty vielä istumaan pitempiä aikoja, kun alkaa sattumaan. Kaikkea hyvää jokaiselle ja rentouttavaa viikonloppua!
 
Hei,

tälle "vanhalle palstalleni" tiedoksi, että meidän tarina on edennyt yksityiselle hoitoihin Helsinkiin. Siellä yksi hoito viime keväänä (tuoresiirto, nega, ei passeja). Tänä syksynä yksi keskeytynyt hoito (kysta munasarjassa, taas). Ajatuksissa tehdä yksi hoito omilla soluilla ennen lahjasoluihin siirtymistä. Olen mukana Simpukan vertaisryhmässä, ois mukava tavata siellä muita joensuulaisia. Toivotan teidät kaikki tervetulleiksi. Matka voipi olla pitkä...
 
Garfield Moiii! :wave: Kiva kuulla sinusta :)
Oliko teillä jokin erityinen syy, että päädyitte/valitsitte yksityisen juuri Helsingistä?
Ei sitä ihan silloin ajatellut, että matkasta tulee pitkä ja mutkainen kun tähän ketjuun ensimmäisen kerran kirjoitteli...ja tunne matkan kestosta on tällä hetkellä piiiitkä...
Mutta kovasti toivotan sinulle matkan onnellista päättymistä :hug:

Macylle kanssa tulin kommentoimaan, että samalla lailla kävi täälläkin, soluja tulee ihan ok, mutta hedelmöittyminen : / Sanoiko ne mitään labrasta/polilta siitä hedelmöittymisestä, että onko siinä jotain selvästi häikkää vai vielä "hyvän" rajoissa? Tsemppiä!
 
On: noh, seitsemän follia näkyi... Vielä puregonia,jarrua ja ensiviikolla punktio. Onko kenelläkään käynyt näin että ekassa hoidossa hyvä saalis ja toisessa huono ? En ymmärrä mistä tää voi johtua, lääkärikin kyseli onko mitä lääkkeitä käytössä. Olin niin pettynyt etten tajunnut siinä sit kyselläkään sen enempää.

Toivottavasti laatu nyt korvaisi määrän ja saataisiin hyviä soluja ja parempia alkioita, mutta silti sitä miettii sitä pahinta vaihtoehtoa :(
 
Melargia > Kyllä minä tulkitsin lääkärin puheet niin, että piti hedelmöittymisprosenttia huonona. Selitystä pienelle alkioiden määrälle ei osannut sanoa, mutta mainitsi tämän varmaankin olevan syy miksi en vielä ole raskautunut. Munasoluni hedelmöittyvät huonosti. Soluja oli siis 12, epäkypsiä niistä yksi ja tyhjiä lisäksi yksi.

Lutinus > Suuri määrä ei tarkoita hyvää laatua. Kuulemma parempi saada vähän vähemmän folleja, sillä silloin laatu on yleensä parempi. Toivotaan, että kaikissa folleissa on solu, kaikki hedelmöittyy ja saatte top-alkioita. Peukkuja peukkuja ja paljon tsemppiä!
 
Macylle tsemppiä piinailuun ja Lutinukselle punktioon. Toivottavasti nyt tulisi hieno saalis kuitenkin. Mulla kanssa oli tuo hedelmöittyminen vähän kehnolla tolalla, kun 9 kypsästä tuli vain kaksi käyttökelpoista yksilöä ja muut hedelmöittyneet oli roskistavaraa. Kuulemma oli munasolut rakeisia. Mitä lie tarkoittaa. Tällaisia eivät olleet ekan IVF:n tuotokset. Voisko johtua vaikka lääkityksestä? Kun olivat ihan erilaiset nyt ja viimeksi.

Täällä pp 11. Huomenna taas meinasin testata. Tänä aamuna tuli pisara verta ja olin jo ihan paniikissa. Mutta ei, ei tullut sen enempää sitten. Normi olo. Oltiin kesämökillä viikonloppu, joten ei ollut kiusauksia testailla sen enempää. Mies oli metällä, mie möllötin mökillä ja kävin hiippailemassa metässä koiran kanssa. Itkeä vollotin ja kirosin surkeaa elämääni kannon nokassa oikein sydämmeni kyllyydestä. Välillä niinkin kannattaa tehdä. edit: 19.34 No niin nythän se tuhrutus innostu. voi ei....

Yksi harkinnan arvoinen juttu jolla voisin parantaa elämänlaatua, ois lopareitten ottaminen töistä. Kolme kuukautta karenssia siinä tulisi, mutta enkä tämän ennenaikaisen dementoitumisen ja lobotomian voisi ehkäistä sillä. Alan olla kurkkuani myöten täynnä copypastea. Yökyökyök. Ei sovi ajattelevalle ihmiselle tuollainen aivoton duuni... Kahdeksan tuntia päivässä PLAAAH.

Mitäs Gizmolle kuuluu??
 
Viimeksi muokattu:
I_cure: Mikä kaava sinulla oli, lyhyt vai pitkä? Minulla oli paljon fragmentaatiota pitkässä ja kun puolet icsitiin. Tässä lyhyessä koko helahoito tehtiin puhtaasti ivfnä ja nyt fragmentaatiota ei esiintynyt kuin muutamissa. Joten hoitojen kaavalla on merkitystä.

Itse painin myös työtressin kanssa ja rehellisesti sanottuna tuntuu ettei pomoni aina ymmärrä mitä työ oikeasti vaatii ja sekös pistää veren kiuhumaan. Jos voisin vaihtaisin työpaikkaa mutta eipä töitä puussa kasva. Ottaisin vaikka liukuhihnalta työn kuhan vaan palkka juoksisi ja en joutuisi samalla tavalla tressaamaan kuin nykyisessä.
 
Ekassa pitkä kaava ja tässä tokassa lyhyt. Molemmissa icsi.

Vaihdetaanko duuneja? Miun duunissa ei tartte stressata eikä ajatella yhtään mitään, ja tällaiselle haasteista ja aktiivisesta toiminnasta ja asiasosiaalisuudesta (ei smalltalk, hyi :D ) tykkäävälle ihmiselle on ihan helvettiä. Ja lisäksi kun töissä pitäs olla pikkutarkka ja itse kun sitten olen varsin suurpiirteinen. Ja sen sitten tietää, että mitä se työn laatu on, kun on ihan kuutamolla tylsyyden takia eikä oikein pysy kärryillä pikkunysväysasioista. Edellisestä duunistani otin loparit, kun se oli vähän liian stressaavaa (huomasivat että osaan ottaa haasteita ja vastuuta vastaan, mutteivät tajunneet että nuorena olisin tarvinnut jotain rajojakin JOOJOOOMINÄTEENKAIKENHIENOSTIJAITE!!!!) ja opinnotkin olivat kesken, joten vaihdoin sitten VÄLIAIKAISESTI tuohon aivosolujen tappohommaan, jossa nyt sitten JUMITAN! Ja mitä pidempään on töissä ripulityössä, sitä hankalampi on siitä päästä eroon. Pitkä aika vielä pitää jaksaa kitua ennenkuin pääsen opiskelemaan, JOS nyt edes pääsen.

Hajotus.
 
Moikka! En ole kerennyt kirjotteleen enkä testaileen koko viikonlopun aikana. On ollu melko tunnerikas viikonloppu sekä hyvineen ja huonoineen asioineen. Ollaan tosiaan oltu sukuloimassa.. Eilen kun oli tarkoitus lähteä kotiin päin ajeleen niin meidän pari vuotta vanha auto päätti lopettaa yhteistyön joten tällä hetkellä olen täällä toisella puolella suomea jumissa! Jospa sitä tänään pääsisi kotia kohti ja huomennahan minulla on virallinen testipäivä joten aamusta tekasen sen negan alta pois ja soittelen polille jatkoista.
i_curielle :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Lämpöisiä haleja kaikille niitä tarvitseville! :hug:

Omanapailua ollut mulla viime aikoina. Uuvuttaa. Ärsyttää odottaa lääkityksen vaihtumista, mutta nyt on pakko odotella ainakin pakollinen testipäivä pois alta ennen labrakokeita. Ajan varasin jo lääkärille. Siihen tuntuu olevan vielä ikuisuus. Olen todella kyllästynyt tähän voimattomuuteen, kun olisi niin paljon mitä tahtoisin tehdä. Loppukuu on enimmäkseen onneksi rentoilua, sillä pidän muutaman lomapäivän. Taitaa jäädä vain kaksi työpäivää loppukuulle. Olen jo päättänyt valloittaa sohvan, jouda paljon teetä ja nauttia ihanista langoista neulomisen merkeissä. Joulu on jo paljon mielessä, joten aika terapeuttisissa ajatuksissa aikaani kuluttelen. Ihan hyvä näin piinaillessa. :)
 

Yhteistyössä