Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Kiitos kaikille tsempistä, niistä on ollut paljon apua tällä hirvittävän piinaavalla viikolla! :) Ootte ihan parhaita! :heart:

Me saatiin kuin saatiinkin pikkuinen alkio miun kohtuun tänä aamuna :heart:. Onneksi Esa oli paikalla, sillä siirto oli aika kinkkinen. Ei kuulemma ole pitkään aikaan niin hankalaa ollut. En ole varma, mistä kiikasti, mutta olisiko kohdun asento ollut huono tai jotain. Kyllä minua rauhoiteltiin, että ei mitään hätää ja kaikki menee hienosti ja kyllähän se alkio saatiinkin "kotipesään" niinkuin Päivi L. asian ilmaisi =). Olin kyllä aivan hermoraunio ja mies sanoi, että tärisin siinä ollessani. Itse toimenpide tuntui tosi epämiellyttävältä, mutta se varmaan johtui suurimmaksi osaksi siitä "hankalasta tilanteesta". Ja tietty täysi rakko ei tehnyt sitä yhtään helpommaksi. Mutta pääasia on, että alkio saatiin kyytiin. Se oli vielä kaksisoluvaiheessa, mutta labrahoitaja kertoi, että se oli juuri jakautumassa ja oikein aktiivisen ja eläväisen oloinen. Kohdun limakalvo oli Esan mukaan erinomainen. Nyt sitten piinailemaan, eihän tässä muu auta. Meillähän ei siis pakkaseen saatu mitään, joten tämän ainokaisen varassa on ekan ICSI:n lopputulos. Lugeja määrättiin tungettavaksi 3 kpl aamuisin ja 3 kpl iltaisin. Eli kolminkertainen määrä kevään insseihin verrattuna. Pikkuhousunsuojia siis kuluu. Testipäivä on 27.10. Tää viikko on ollu tosi uuvuttava, toivottavasti ensi yönä jo nukuttaa.
 
Onneksi olkoon Rowan alkiosta :):flower: Kyllä pidit jännityksessä pitkään, koko eilisen päivän jännitin ja mietin miten lie käyny :D mut kyllä vaisto sano ett matkaan se alkio on varmasti päässee :) Nyt vaa piinailaan yhessä. :D

Tosin mie en kyllä tällä hetkellä tunne oikeastaan mitään : / Sulattelen vielä sitä tietoa ett alkio on todellaki saatu miulle matkaan. Mies on iha täpinöissään ja minuu pelottaa ett jos tää ei nyt pysykkää matkassa nii miten pahasti se pettyy :( Tottakai itse toivon että se plussa tulisi mut olen vain sitä "pessimisti ei pety" -tyyppiä, enkä uskalla vielä iloita.
 
Jee!!! Mahtavaa, upeeta Rowan! Onneks teidän jännäily päätty hyvin :) Nyt vaan toivotaan sitä parasta ;)
Kyllä täytyy myöntää, että jännäsin kyllä teidän puolesta, että miten käy!
Nukuttiko hyvin viime yönä? :D [SUB](Koitin eilen illalla blogiisi kommentoida, mutta jostain syystä en onnistunu..)[/SUB]

Nyt vaan pitkää pinnaa ja kärsivälllisyttää teille jauhopeukalo ja Rowan piinailuunne!!

Elä vielä heitä kirvestä kaivoon jauhopeukalo! Piina vasta alullaan..

Mandeila Ei tainnu tulla hyviä tuloksia..? :hug:

Kati- Ööö :ashamed:, nyt on pakko kysyä, mikä hoito teille tehdään? Kuulostaa tuo Menopurin määrä melko isolta, niin siks kysyn..

Simpille IIIIIIISOT tsempitykset hoidon alotukseen!!
 
Hiirmu isot zempit piinailijoille..teitä on jo niin monta etten pysy laskuissa:wave: mä täällä taustalla lueskelen ja odotan maanantain polikäyntiä, hui:) mies koki järkytyksen ku sanoin sille, että se varmaan joutuu antaa tässä hoitojen aikana runkku näytteen..se sano ettei suostu keskustelee koko asiasta nyt( huumoria osaksi mukana ja osaksi oikeaa paniikkia ):LOL: miten hän muka joutuu tutkittavaksi kun musta on kyse, no HALOO..tottakai sekin tutkitaan:D no onneks valaisin nyt,saap lekuri sit sanoo viimisen sanansa..hehe..tasapuolisuuden merkeissä jos mä hillun toosa levällään pöydillä saa myös hän rykästä tavarasa purkkiin, ja siitä ei keskustella:D
 
Täälläkin piinaillaan teidän puolesta, hienoa että monilla hoidot etenevät ja toivottavasti se tuloskin saadaan! Sitä tänne nyt todella kaivattaisiin, vahvaa plussaa! Etenkin rowanille hurjat tsemppaukset, jännitin ihan sydän sykkyrällä teidän tilannetta, mutta onneksi saitte kyytiläisen mukaan!

Itse olen kyllä taustaillut ahkerasti, mutta eipä ole omasta tilasta ollut paljon kerrottavaa. Viime kiertoon piti inssiä yrittää, jos vain olisin ovisplussan saanut, mutta eipä sitä ovista tullut! Osasin ton jo aavistaakin, ja olin tosi pettynyt siihen, ettei mulle annettu mitään lääkkeitä. Miksi ei annettu?! Ok, olin syöny jo 5 kiertoa clomeja, joten sen ymmärsin, ettei niitä enää voinut, mutta miksei voinut vaikka menopuria tai pregnyliä, tai muuta, niinkuin keväälläkin?

Ja nyt olen tuohtuneessa mielentilassa. Sillä tänään alkoi vuoto, kierron pituudeksi tuli 37 päivää, ja olin polille yhteyksissä. Niin kuulemma kp 8 katotaan ultralla mikä on tilanne, ja TAASKAAN en alota mitään lääkkeitä. Eli onko tämäkin kierto nyt ihan yhtä turha kuin edellinenkin? Voiko muka kp 8 vielä tehdä jotakin, että se ovis saataisiin tulemaan?

Musta tuntuu, ettei se E. tykkää meistä :(
 
Melargia Siis ovulaation induktio... Selitin tosi huonosti, kukaan varmaan ymmärtäny mittään :D Yks pistos on se 75 IU.

Eilen pistin ensimmäisen ja olihan tuo aikas vaikeeta. Piti oikein tsempata, että sen neulan saa tökättyy nahkan läpi. :D Jospa tänään olis vähän helpompi...
 
Pitipä ihan tulla kurkkaamaan mitä täällä tapahtuu! :) Monen monta piinailijaa, ainakin
Rowan79 ja Jauhopeukalo, mahottomasti tsemppiä!!!:flower:

Rowan79--Tuo ainokainen jonka saitte siirrettyä, täytyy olla sitkeä kun mikä kun
valikoitui tuosta joukosta!!Toivotaan että se toisi teille plussan :)

Jännittää kamalasti teidän piinailijoiden puolesta!!!

Itelleni ei mitään uutta. Pisti mielen matalaks kun aikaisemmin niiiiin säännöllinen kierto
alkanut tämän vuoden aikana välillä temppuilemaan ja nytkin kierto vain 24pvää!!:(
Luteaalivaihe jää siis lyhyeks ja epäilen limakalvonkin olevan kehnossa kunnossa :(

Tässä kun nyt ollut aikaa niin kaivelin taas vanhat hoitopaperit esille ja pähkäillyt
ihan liiaksi asti mistä kaikki johtuu. Siellä kun monesti ollut siirrossa alkiot 3 & 5 soluisia.
Ja mitä olen ymmärtänyt, tuo pariton luku ei ole mikään ihanteellinen. Nyt koitan selvitellä
että jos ongelmia tuossa jakaantumisvaiheessa, johtuneeko todennäköisemmin
miehestä vai naisesta. Joo, ei miula muuta elämää oo :D

Jotain positiivista; tulevaks maanantaiks sain ajan Päivin juttusille. Viimein pääsen
avautumaan näistä asioista!!On ollut niin mahottoman tukala olo kun ei ole
ketään kelle tästä puhua. Ja samalla täytyy utskia miehen simppanäytteet. Ai kun jännittää!!
Tietää vähän mihin varautua. Eli jos simpat ok, kannattaako ees lähteä siinäkään tilanteessa
inssiä yrittämään kun miula näin pitkä tää lapsettomuustausta on. Vai oisko syytä
tutkia vielä miusta jotain kromosomeja tms.Tai jos simpat ei oliskaan ok, mitäs
sitten??

Tällaisia siis olen mietiskellyt täällä pääni puhkli. Ja ehkä tekis hyvää hankkia muutakin
elämää :D
 
jauhopeukalo, joo nyt piinaillaan yhdessä! :heart: Kyllä se vaan on mahtava juttu, että saatiin molemmat kyytiläiset massuun. Hirrrrmu paljon tsemppiä sinne. Ja laita ihmeessä tekstiviestiä, jos siltä joskus tuntuu ja soittaakin saapi jos juttuseuraa kaipailet. Ainakin tiedetään tasan tarkkaan, miltä toisesta tuntuu! Meillä mies enempi toppuuttelee minua, mutta kyllä hänestäkin huomaa, että jännittää miten tässä käy. On tässä pitkin iltapäivää saanut miulle kertailla kaikkea mitä polilla eilen meille sanottiin, kun miulla on taas puolet menny ohi tajunnan. :whistle:

Melargia, kiitos! :heart: Höh, mikä lie bloggerissa ollu vikana, jos et oo saanu kommentoitua. En mie tiiä. Viime yö oli itse asiassa pahin tällä viikolla. En saanut nukuttua. Katsoin kelloa vielä 4.30 ja kello soi 6.00. Voitte arvata, millainen zombie oon ollu koko päivän. Menin tänään töihin ekan kerran maanantain jälkeen ja huh, kun oli paha päivä.

tyty, teillä siis ensikäynti maanantaina? Eikös se simppanäyte pitäis antaa jo ennen ensikäyntiä, jolloin tulokset käydään läpi? Näin ainakin meillä oli. Liekö käytäntö sit muuttunut. Mut voit miehellesi sanoa, että polilla teitä hoidetaan pariskuntana, sillä lapsettomuus on parin yhteinen asia eikä vain sen, josta lapsettomuus mahdollisesti johtuu. Tsemppiä polikäyntiin! :)

pikkunen, kiitos! Ja ihana kuulla siustakin pitkästä aikaa! :) Höh, onko siulle kerrottu syytä, miksei lääkitystä jo vois ottaa mukaan? Luulis, että sille nyt joku selitys olisi. Ja ootko kertonut oman toiveesi, että edettäis jo hoidossa, kai niiden pitää toiveetkin ottaa huomioon. Tai ainakin kuunnella.

Katille paljon tsemppiä pistelyyn! Se eka on aina kaikista vaikein, siitä se sit lähtee sujumaan. :)

simplille kovasti tsemppiä hoidon alkuun! :)

Mandeila, :hug:

Ja LMLB:lle rentouttavaa taukoilua! :heart: Taukohan meilläkin on edessä, jos tästä alkiosta ei mitään tule.

onnetonpulu, hyvä kun meet juttelemaan Päivin kanssa! Sieltä saa kyllä aina roppakaupalla sympatiaa ja uutta tsemppiä. Miulla jos nää unettomuusongelmat jatkuu, meinaan soitella Päville myös. Eilenkin hän vielä painotti, että heti saa ja pitää soittaa, jos siltä tuntuu. Tulee turvallinen olo, kun tietää että apua on tarjolla silloin, kun sitä tarvitsee. :)

Minnuu kyllä pelottaa, kun oon kehitelly jo tunteita tuota alkiota kohtaan. Ei missään nimessä pitäis, ei ainakaan ennenkuin jos saa plussan testiin. Mutta kun mie vaan oon niin tunteella ajatteleva. Vaikeemmaks vaan teen itelleni sit jos tulee nega. Mie luulen, että tää osaks johtuu siitä, kun meille tuli vain tää yksi, eikä siis ole mitään pakkasessa ja kaikki toivo on nyt tuossa. Silläpä se tuntuukin varmasti pahemmalta, kun jos ei nyt onnistu eikä meillä oo mahdollisuuksia PAS:iin. Sit vaan koko rumba alusta kevään puolella. Ja nyt on vasta lokakuu.

Sit ärsyttää nuo luget! Ällövaroitus! Tänään pääsi muutama ärräpää aamulla töissä vessareissulla. Se valkoinen mönjä oli mennyt ohi pikkarisuojan ja pikkuhousujen läpikin miun mustille farkuille. Jotka oli vielä just pesty! Kyllä otti päähän ja nolotti! Onneks se ei sentään näkynyt ulkopuolelle, ois ollu varmaan tosi kiva loppupäivän kulkea valkoinen mömmöläikkä housujen etumuksessa loppupäivän! Kun ei sitä saanut edes pois hankaamalla. Pesin housut kotona heti, onneksi sentään lähti se mönjä pesukoneessa pois.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä miks meidän hoitoja nyt jarrutellaan... Ajattelin kyllä kysyä ens pe, kun tuo lääkäriaika on, että miksi en saa lääkkeitä, kun papereissakin selvästi lukee, että "female factor only". Voiko se johtua meidän iästä? Minkä ikäisiä te muut ootte? Me ollaan miehen kanssa 23v.

Viimeksi polilla käydessäni E. katteli mun tietoja ja totesi: "Teillähän oli se 14-viikon keskenmeno keväällä?" Niin sanoin siihen kyllä, että "Niin, VUOSI SITTEN keväällä", mutta oon nyt jälkikäteen miettinyt, että voiko olla niin että ne jotenkin siellä sekottaa ja luulee että keskenmenosta on puolivuotta, eikä puolitoista vuotta?

Keväällä kuitenkin Anne heti määräsi clomit, menopurit, pregnylin ja luget... Kiva kun on koko kesän odottanut, että syksyllä päästään tositoimiin, ja nyt ei kuitenkaan tehä mitään!

Osaako kukaan sanoa, voiko tuolloin kp 8 tehdä enää mitään?
 
Pikkunen: Minun käsittääkseni voi :). Mulla ainakin oli insseissä kp 8 ultra ja samana päivänä aloin pistää menopuria. Mulla oli tosin vielä clomit lisäksi pohjana ennen menopurin aloitusta. Paitsi viimmeisessä inssissä pelkkä menopur mutta en nyt yhtään muista missä vaiheessa alotin pistokset silloin.
 
Rowan Miulla myös on puhelin auki. Tosin töissä en voi viesteihin tai puheluihin välttämättä samalla sekunilla vastata mutta reagoin kyllä heti kun voin :) Maltti on valttia :D Vai miten se meni... Miulla muuten kävi samalla tavalla lugejen kaa. En voinut ku ihmetellä miten se voi mennä vielä pikkuhousuistakin läpi. No housut oli onneks säästyny koskka ovat haaroista löysän malliset, mut silti.

Pikkuinen Oletteko miten hanakasti tuoneet toiveitanne esille? Itse olen saman ikäinen kuin sie mutta mieheni on minua 19vuotta vanhempi ja sterilisoitu. Olisin voinut luulla että meidän on vaikea päästä hoitoon etenkin kunnalliselle puolelle mutta kyllähä nuo tuonne otti ja hyvin ovat asiansa hoitaneet.

onnetonpulu Hyvä että pääset puhumaan. Itse olen myös ruvennut harkihtemaan sitä tämän tunteettomuuden takia. Oma terapeuttini ei ymmärrä näistä lapsettomuushoidoista mitään, niin saisin vähä sellaisen ihmisen näkökulmia kuka tietää asiasta jotain (muutakin kuin mitä itse olen kertonut).

Tsemppiä Kati pistelyjen kanssa. Vaatii aikamoista tahdonvoimaa välistä saada piikki oman ihon läpi...

tyty Miun mies kiitti sterilisaatiotaan ettei tarvitse runkata purkkiin. Sanoi että pääsee helpommalla ku simpat ongitaan kiveksistä neulan kanssa (on muuten aika häijyn näkönen toimenpide!)

Tänään oli töissä jo paljon helpompaa. Jokainen askel ei enää satu, eikä jokaista liikettä joudu etukäteen miettimään miten se ei koskisi munasarjoihin. Kaikki liikkeet mihin on joutunu käyttämään vatsalihaksia on ollu pannassa tähän asti mut nyt alkaa jo helpottamaan. Tosin turvonnu olo on ja pysyy! Tänään tunsin semmosen pienen vihlasun tuossa navan alapuolella, olisikohan se voinut johtua siitä jos se alkio ois tarrannu kiinni? :) Tai sitten kuvittelen vain...
 
Rowan mäkin luulin et jotain kokeita otetaan ennen käyntii, mutta se sano sielä, että mitään kokeita ei oteta vielä, vaan mennään suunnittelu käynnille ja katotaan sitten:) ne varmaan määrää ne kokeet sitten. Paljon zemppii piinailuun, toivotaan et tää olis nyt valioyksilö joka tarrais kii kunnolla ja pääsisit masuu kasvattaa:heart:
Jauhopeukalo :eek:meillä loppus koko vauva touhu jos ukon kiveksiin työnnettäs neula, se kuolis siihen:D hatunnostot sun miehelle, ei varmaan mukava toimenpide.
 
Täällähän on ollut paljon sutinaa viime päivinä!!

Rowan & Jauhopeukalo, oikein isoja haleja ja tsempityksiä piinailuun. Olisi jo korkea aika jonkun tuoda onnellisia uutisia tähän pinoon...

Pikkuinen, minäkin tahdon lääkkeitä!! Ei vaan E niitä anna. Tää on niin turhauttavaa, kun luomuna mennään. Mulla auttais jo psyykkeeseenkin, jos oisin saanut lugeja tähän kiertoon.. Monesko inssi teillä on edessä?

Onnetonpulu
, sullakin kierto heittelee? Minulla on aina ollut kellontarkka kierto, mutta kun päästiin hoitoihin alkoi kierto heitellä, vaikka en mitään lääkkeitä saanutkaan. Puoli vuotta oli kierto ihan sekaisin, mutta nyt on taas rauhoittunut.

Tyty, ekan käynnin jälkeen alkaa onneksi nopeasti tapahtumaan. Ootteko käyny kuitenkin HIV- yms. testeissä. Meidän ainakin piti käydä niissä ennen kuin saatiin edes lähetettä polille. Ja tuo simppanäytteen antaminen on meilläkin vähän arka puheenaihe. Eka kerta meni hienosti ja mies rehvasteli kotona, kuinka oli labran naisia naurattanut spermavitseillään. Toinen kerta olikin sitten jo vaisumpaa ja nyt näistä parista viime kerrasta ei oo tarvinnut puhua sanaakaan, kun toinen sanoo vaan, että pojat on purkissa niin ei siitä tarvi enää jauhaa. Kiva ois, että vois kotona rauhassa rykiä purkkiin ja viedä labraan, mutta kun asutaan niin kaukana, että ei ehdi 2tunnissa välttämättä labraan asti.

Kati-, tsemppiä pistelyyn! Minä olen niin piikkikammoinen, että en tiedä, miten käy, jos ja kun joudun enemmän pistelemään. Kaveri tuikkasi mulle sen tähän asti ensimmäisen ja viimeisen pregnylin.

Simpli, tuo on niin totta, että pitää uskoa ja olla täysillä mukana. Silti meinaa välillä mieltä horjuttaa.. Tsempit hoidon alkuun!

Minulla siis alkoi vuoto kolkutella jo keskiviikkona ja eilen sitten hanat aukeni kunnolla. Harmittaa niin paljon! Otin keskiviikkona sellaiset itkupotkuraivarit, että naapurit varmaan luulivat koko talon kaatuvan. Nyt pitäis yrittää suunnata katseet tulevaan eli koeputkeen... Miten nopeesti ootte päässeet tosi toimiin? Tuskin vielä tähän nyt alkaneeseen kiertoon? Monesko kiertopvä teillä on aloitettu lääkitykset? Ja siis ensinhän pitää käydä suunnittelemassa yms. mutta kun olen niin malttamaton!!!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Ja haleja!
 
Mandeila: Ei meille olla tehty vielä yhtään inssiä, kun ei mulle tullut ovistakaan :( Sen takia musta onkin hölmöä, että E. ei määrää lääkkeitä, mutta suosittelee kuitenkin inssiä, sillä meillä vika on minussa, eikä miehessä. Jos minut vain saataisiin ovuloimaan, inssit tuskin nostaisivat raskausmahdollisuuksia...

Varmaan kuukautiset ja hormonitkin vaikuttaa, mutta nyt on mieli tosi matalalla. Tuntuu, ettei tästä tule nyt yhtään mitään ja onko tässä edes mitään järkeä! No, jospa me saisimme ens pe niitä vastauksia tilanteeseemme, ku käydään siellä polilla.
 
tyty eikös teillä ollu se tilanne että teillä on jo syy tiedossa? Että jos sen takia ei tarttee/vaadita, jos se sillä leikkauksella asia hoituis kuntoon...

Pikkunen Voihan pöh ku takkuaa : / Jospa saisit selvyyden teidän tilanteeseen seuraavalla kerralla! Minullahan kävi keväällä niin etten saanu ovista kiinni inssiä varten, nii sit oliki jo seuraavassa kierrossa troppia apuna..
Jaksuja Pikkunen :hug: En osaa sanoa siihen kp8 juttuun, mut siitähän se perjantaina selviää!

Voi harmi Mandeila :hug: Pää pystyyn ja uuteen taistoon!

Kati Aaa, saatto se olla tässäkin päässä se vika ettei ihan ymmärtäny :D Mehän mennään sitte samalla reseptillä! Minä kans pistelen sitä Menopuria sen 75IU, oon vaan aina ostanu sen viiden kappaleen paketin.. Mutta on se kyllä aika kirvelevää ainetta pistellä, itellä tökki kyllä niin paljo viime kerralla se pistely, etten yhtään ihmettele että saa tsempata ihteesä siihen (vaikka olis pistelly aikasemminki)! Ootahan ku pregnylin pistät, mutta en pelottele! ;)


Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!! :wave:
Määäää lähen nyt pikku nokosille....|O
 
Mandeila Pahoittelut :( Meillä oli keväällä ensi käynti ja miulla oli kierto niin hyvässä vaiheessa kp20 että sain heti seuraavana päivänä alottaa nuuskuilla, mies kyllä järkytty siitä miten niin nopeasti mutta tokeni siitä kyllä. Ei päästy siitä ICSIstä edes siirtoon ja tuli kesätauko väliin nii nyt syksyllä ensimmäisen käynnin jälkeen ei mennyt ku vajaa viikko ja olin jo tuikannu jarrupiikin. Esa kyllä sano keväällä että vaikkei olisi ollutkaan kesätaukoa niin siitä huolimatta olisi pitänyt ainakin kaksi kiertoa odottaa ennen seuraavaa yritystä. Jarru alotetaan siis aina kp21, ainakin mie oon ymmärtäny niin ja seuraavien menkkojen jälkeen alkaa pistelyt jonka voikutusta seurataan ultralla. Malttia odotteluun.

Jaksamista Pikkuinen :hug: Hermoja raastavaa kun ei tiedä miten edetään...

Mies vannotti ennen tälle kierrokselle lähtemistä että jos siirtoon asti päästään nii en saa hätäillä raskaustestin kanssa. Herra tuli tänään hakemaan töistä ja kysyi puolivitsinä että näkyisköhän siinä tetissä mitään jos sen tekisi jo nyt. En voinu muuta ku tuijottaa että oletko nyt iha tosissas, kukakohan se tässä nyt se malttamaton on :D Mies taitaa piinailla nyt enemmän ku mie ite :D Nyt ku olo munasarjoissa on normalisoitunu, nii ei tuota välillä töissä ollessa edes muista :O

Väsyttää noi luget kyllä älyttömästi. Noin 1-2h palleroiden laittamisesta iskee älytön väsymyskohtaus joka on kyllä ohimenevää mutta silti etenkin töissä ollessa häiritsevää...
 
Piinailijoille positiivisia tuulosia! Jotain positiivista on onnellista uutista kyllä oli nyt hyvä saada tänne..:D

Pikkuinen: Siis kyllä se ainakin meillä näkyy se ikä. Itse olen vasta 25 ja puoliso 27 (täyttää 28). Meille on hoettu että kun me ollaan niin nuoria ja ettei meillä ole mitään kiirettä ja toinen kriittiikin aihe on ollut minun paino. 5-vuotta ja tuloksena ollut syvää surua ja tyhjä syli, niin uskoisi sen kertovan jo miksi ollaan polilla. En tykkänny naisten tautipolin päivystävästä lääkäristä pätkääkään, sillä kun virailin tyhjennyksen merkeissä oli niin vasten mielinen. "Eihän teillä kiirettä ole kun olette niin nuoria", oi että kun pistää vihaksi kun ajattelenkin...:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Pikkunen, mie oon 32 v. ja mies vuotta vanhempi, mutta jopa mie kuulin keväällä kerran polilla "olet vielä nuori". Siihen kyllä naurahdin, että "en mie kyllä niin kovin nuori enää oo!". Mutta meillä kun miehessä ainakin tuota vikaa sen verran, että luomuraskaus on kuulemma kovin epätodennäköinen, ei hoitojakaan ole jarruteltu. Yritä vaan pitää pintasi ja sanoa, että haluatte jo todellakin eteenpäin. Kuulostaahan tuo vähän oudolta, että jos siulla on ovuloimattomuutta etkä silti lääkkeitä saa. :hug:

jauhopeukalo, joo, maltti on valttia. Mutta niiiin kovin vaikeaa! :LOL: Oijoi, toivottavasti tuo siun vihlaisusi lupaa hyvää... =) Joko on turvotus helpottanut? Minnuu väsyttää kans luget tosi paljon. Ja huimailee myös.

tytylle tsempit ensikäyntiin! :)

Mandeila, kunnon itkupotkuraivarit puhdistaa välillä mieltä. Voimia sinne! :hug: Meillä tämä eka hoito meni niin, että käytiin elokuun alkupuolella Päivi L:n luona siinä IVF-keskustelussa. Sen jälkeen piti odotella seuraavan vuodon alkua ja sitten varattiin aika polille (24.8.). Jarrupiikin pistin kp 21 5.9., 0-ultra oli 26.9. ja Puregonin aloitin 28.9. Aika pitkälti siis siun kierto määrää, miten aloitus menee.

Melargia, mikäs vaihe siellä teillä nyt on menossa? Vieläkö siekin pistelet Menopuria vai? Mie oon ihan sekaisin ollu tällä viikolla toisten vaiheista kun on tää oma tilanne ollu niin kauheeta piinaa. :ashamed:

simpli, on se kyllä niin tyhmää, jos ikä vaikuttaa :hug:. Ei kai ne mahikset ainakaan parane iän karttuessa. Sillä yritysajallahan se merkitys pitäisi olla eikä iällä. Mie olen vähän ihmetellyt, kun koko aikana kukaan lääkäri ei oo kommentoinut miun painoa. Ensikäynnin aikaan tammikuussa BMI oli n. 31, tällä hetkellä 27,8. Eli tiputettavaa vieläkin on normaalipainoon. On kyllä ollut todella epäasiallinen suhtautuminen sinua kohtaan tuolla naistentautien päivystyksessä! :(

Miulla tuntuu ehkä vielä pikkuista jomotusta munasarjoissa. Tai ainakin oikeella puolella. Semmoista samantyyppistä painontunnetta kuin silloin, kun ovis on lähestymässä. Alamahalla on ollut joka päivä siirron jälkeen välillä sellaisia menkkajomotuksen tunteita. Eipä näistä osaa päätellä mitään. Jospa ne luget siellä vaan kasvattelee limistä ja se tuntuu kohdussa. Tänään haravoin pihalla ja siitä tuli hieman huono olo. Mutta saunan jälkeen meinasin oikeasti pyörtyä! Kun olin shampoota vaahdottamassa tukkaan, alkoi tulla etova olo ja silmissä sumeni. Piti välillä puuskutella suihkun ulkopuolella ja mies avasi ikkunan, että ilma kulkee paremmin. Sain jotenkuten sitten pestyä itseni loppuun ja sitten pitikin kipittää suoraan sängylle tukka vettä valuen. Korvissa suhisi, silmissä näkyi tähtiä ja oli oksettava olo. Aika pelottavaa. Luulen, että tämä on lugejen tekosia, sillä eilen huimasi myös, mutta ei ihan näin pahasti. Toivottavasti tämä ei tästä ainakaan pahemmaksi muutu.
 
Jauhopeukalo & Rowan, kiitos kertauksesta tuon hoitorytmin suhteen. Pitää heti huomenna soitella polille, jotta saatais se keskusteluaika sovittua ja homma etenemään.

Jauhopeukalo, ihanaa, että miehesi on noin täpinöissään! Meilläkin mies kyllä on täysillä mukana, mutta silti saattaa lähteä viettämään poikien viikonloppua ja täysin unohtaa, että tässä piinaillaan ja lauantaina piti olla totuuden hetki yms.

Pikkuinen, kuvittelin, että olisitte jo keväällä ollut inssissä. Sekoilen. Jaksamista! Ja perjantaina sitten polilla vaan tiukkana -vaatimuksia kehiin!!

Rowan, soittelehan polille, jos toi huippaaminen ei lopu. Onko sulla yleensä millainen hemoglobiini yms?

Simpli & Rowan
, on tää maailma niin epäreilu tuon painoasiankin kanssa. Minä olen viimeiset 2,5 v. lihotellut, jotta olis edes jotain rasvaa ja sitä myöden mahdollisuuksia. Nyt olen jo siis ihan normaalinnäköinen, jopa pientä kessiäkin jo havaittavissa, BMI kohta 20. Täytyy myöntää, että aika raskasta on tämäkin ollut, kun ei vaan tartu! Täällä lääkäri sanoi suoraan vuosi sitten, että pari kuppikokoa isompana olisi mahdollisuudet varmasti paremmat. Kumpa voisi toiselta vähän imaista...
 
täällähän on monilla jännät paikat, on piinailijoita ja hoitojen odottelijoita. En mie usko että polilla sitä ikää tuijottaavat silleen ettei hoitoja sen takia sais. Ehkä ne vaan koittaa tsempata eteenpäin... onhan 25v eri asia ja aikaa paremmin hoitaakin kun 35v. mut ymmärrän kyllä että hermot palaa kun homma ei etene:headwall:

tsemiä painon kanssa painiville, ongelma se on molemmin päin... kumpa tosiaan vois jotenkin kätevästi tasottaa....

Meillä kans mies jännitti toisissa kierroissa kovasti, välillä oli innoissaan ja välillä ei halunnu muistaa koko asiaa... ehkä se oman ajan ottaminen on myös tapa yrittää selviytyä... miesten itkupotkuraivarit saa usein erilaisen ilmentymän kun meidän naisten:LOL:

sori kun en nyt ihan tarkkaan pysy mukana ja muista kaikille kommentoida, mutta kovasti jännitän teidän puolesta ja toivon kaikille plussatuulia!

niinkun moni lapseton on sanonut, ei se "lapsettomuus" häviä, vaikka sattuisi lapsen saamaankin, on se niin koko elämää aikansa ravisteleva kokemus.... siksi kai tätä palstaa yhä seuraan... ei noi mammojen jutut tunnu niin omilta?

soja
 
Hei kaikille! Aattelin kirjottaa jotain enkä vaan salassa lukee teijän juttuja. En oo teitä ja tätä ketjua unohtanut, vaikka eteenpäin pääsinkin siirtymään. Kovasti elän mukana teidän hoitovaiheissa ja kyyneleet silmissä tätä ketjua aina luen! Toivon, että saisitte tähän ketjuun tämän vuoden puolella vielä monta plussaa!!

Ne jotka kokee, ettei saa hoitoa tarpeeksi nopeaa, niin rohkeasti vaan kyseenalaistamaan sitä omaa hoitotahtia. Se vaan on niin, että ne jotka osaa vaatia, saa enemmän!

Tuosta Hiljaa Toivotut dokumentista vielä, että mie oon jostain saanut päähäni että se tulis marraskuussa televisiosta (yle1). Toivottavasti en oo nähnyt unta, koska mie en sitä pysty menee elokuvateatteriin kattoo, koska se itkettää kuitenkin niin paljon :)

Kaikille tsemppiä hoitoihin ja voimia niiden hormoneiden kans, koska ne todella pistää elimistön ja mielen ihan sekasin..

Danita ja maailman suloisin icsi-poika 2kk
 
Nonii,nyt ois polilla käyty ja hommat lähti rullaamaan:wave:jee! Sain jo tähän kiertoon pillupallerot käyttöön 2kpl aamuisin ja iltaisin. Hysteroskopia on varattu 3vk päähä..:snotty: olen ihan jännä kakka housuissa. Poistetaan polyypit ja tähystetään kohtu. Jatkosuunnitelmana ois joulukuun kiertoon alottaa piikitys ( en tiiä mitä ainetta ) jolla kasvatetaan muniksia ja kotona hoidettas toi seksi puoli ( jos simpoissa ei ole vikaa ), loppukiertoon joku keltarauhas hormooni tukemaan, liekkö ois luget kyseessä. Olen tosi innoissani, mies vaan otti aika raskaasi kun joutuu siemennestenäytteen viemään. Sano et tää on eka ja vika kerta kun sen tekee..:O noh,toivotaan et tavara on kunnossa.

Kohan olen käyny tossa leikkauksessa varaan aikaa uuteen lääkäri käyntiin jossa sit saan tietää noiden lääkkeiden nimetkin. Verikokeitakin pitää käydä antamassa.

Lekuri sano, et voi olla, että mulla on keltarauhasessa se ongelma eniten, siksi nyt luget käyttöön. Voi että miten hienoa kun hommat lähti rullaa..=) Loppuviikosta lähden kotiseudulle tytön kanssa lomailee.

Oliko tänään joku muuten meijän pinolainen vastaanotolla siinä klo.13 aikohin:wave:?
 
Danita > Kyllä tuo dokkari oli tarkoitus esittää ylellä, mutta jostain syystä se poistui esitettävien ohjelmien listalta. Ehkä jossain vaiheessa teatteriesityksen jälkeen tulee telkkariinkin. Uskon tosin, että leffassa vetistelee suurin osa katsojista, joten tuskin erottuisit itkevästä massasta. :D Itse tiedän tarvitsevani nipun nessuja silmien kuivaamiseen ja rohkeasti aijon sekaan uskaltautua.

Leffareissusta puheen ollen: Miehen kanssa oli puhetta tuosta ensi-iltatapaamisesta ja hän vähän siinä sitten kyseli mistä on kyse. Lupasin näyttää trailerin netistä ja muitakin tietoja leffasta, mutta se sitten unohtui viikonloppuna. Hän ehkä haluaa kanssani tuon dokkarin katsoa, mutta ehkä se ei sulje pois osallistumistani miittiin. Voinhan käydä miehen kanssa jonkin myöhemmän näytöksen. Itselleni olisi tärkeää päästä jakamaan heräävät ajatukset vertaisryhmän kanssa. Siitä varmasti olisi hyötyä myös miehen kanssa nousevaan keskusteluun.

tyty86 > :O No jopas on miehellä asenne. Oma puolisoni suostui kyllä helposti viemään näytteen tutkimusta varten, mutta toimenpiteet ovat korkean kynnyksen takana. Niin ne kyllä ovat minullekin, koska en koe niitä aiheellisiksi. Toivottavasti siimahännät ovat teilläkin kunnossa. Onnea hoitoihin!

Huomenna (dpo13) dippaan liuskan. En millään malta enää odottaa, sillä tämä epätietoisuus on piinaavaa. En tiedä pelkäänkö enemmän negaa vai pois vuotavaa plussaa. Jotain oireita tässä nyt kuitenki vaikuttaisi olevan, joten jalat tiukasti maassa pitäen aloitan testailun.
 
macy gray Onnea testailuu, kuulostaa tosi hyvältä!! :)

Mites muut piinailijat jakselee??

Tyty86 Miten siula on nuo polyypit todettu?Ultrassa vai miten?Ja tiedätkö että näkyykö nuo polyypit aina ultrassa?Hienoa että pääset niistä eroon ja toivotaan että raskaus alkaa poiston jälkeen pian:)

ON Maanantaina kävin siis siellä Päivin juttusilla. Olin jotenkin niin herkässä tunnetilassa, kun muistui mieleen kun vuosia sitten tuli siellä polilla käytyä. Mutta juttelu teki tosi hyvää ja Päivi osaa kyllä homman paremmin kun hyvin :) Hyvä tietää kun tarttee juttuseuraa niin saa sieltä apua. Keskusteltiin että mikä tässä tilanteessa rassaa eniten ja tultiin yhdessä siihen tulokseen että minuu stressaa tää tietämättömyys miksi raskaus ei vaan minun kohdalla ole alkanut. Tulipa siinä puheeks että miule ei ole tehty kohtuontelon tähystystä vaikka mahakipujakin on aina ollut. Sitä siis aion vaatia ensimmäisenä maanantaina meidän lääkärikäynnillä.Kun aikasimmissa hoidoissa kaikki aina meni hyvin, joten itse epäilen et kiinnittyminen ei jostain syystä pääse tapahtumaan.Nyt aion olla vaativa ja jos spermassa ei pahempaa häikkää, on miusta kohtuullista pyytää jatkotutkimusta tämän 8 vuoden lapsettomuuden jälkeen.

Maanantai siis lähestyy ja alkaa oikeesti jännittää, mutta positiivisella tavalla :) Josko sais asioita viimein eteenpäin ja sais ees pienen pienen mahdollisuuden unelmoida siitä ikuisesta haaveesta:)

Tsemppiä kaikille! Ja kiitos kun sain avautua :D
 

Yhteistyössä