Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Testasitkos Garfield jo eilen? Täällä malttamattomana odottaa uutisia... ;)

Onko teillä jauhopeukalo tänään polin ensikäynti (mie en nyt muista, että milloin se on...) vai mikä jännittää/jännitti eilen?

ON: Mie testasin puhtaan negan, nyt siis pp 14, kp 27. :( Mutta eipähän tuo ollut yllätys, kun tosiaan perjantaista asti ollu menkkaoireet päällä. Oon ihan varma, että ne ois alkanu jo viikonloppuna ilman Lugeja. Nyt siis pitäis vielä niitä kuitenkin jatkaa ja ylihuomenna testata uusiks (jos ei vuoto ala), vaikka kyllä tiedän ettei se tulos siitä miksikään muutu. Ainoa positiivinen asia tässä nyt on, jos ne menkat alkais aikasintaan ke, niin sitten sais kiertoa pidennettyä varmaan niin, että inssi ois mahdollista seuraavaan kiertoon tehdä. Mies kun on ensi viikolla taas siis työreissulla, joten inssi ei silloin oikein onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
Hei Rowan, joo testasin, kirkas nega.... pitkittyy tämä piina, kun vuotoakaan ei näy. Huomenna uusiksi ja sitten vielä torstaina jos ei vuoto ala. Luget voi tosiaan pitää vuodon poissa. Niin kävi mulla viimeksi, mutta toisaalta ekalla kerralla vuoto tuli lugeista huolimatta. Miten vaan voi käydä. Pahoittelut sulle negasta :(.

LMLB: tsemppiä punktioon!
 
Voi höh ja pöh, niin ootin että täällä olisi positiivisia uutisia, suuri harmistus :(:( Harmittaa teidän Garfield ja Rowan puolesta :hug: Tiiä vaikka silti plussaksi muuttuis, vaikka nyt huonolta näyttää..

LMLB hurjasti stemppiä huomiseen, jännää! Tuntuuko nuo munismäärät? Hyvin se huominen menee, pakkohan se on, ei saa muuta ajatella!

Miten meni jauhopeukalon käynti? Millaset fiilikset jäi käynnistä?

Hieno juttu Rowan tuo, että sait töistä nyt hieman vapaata ja purettua mieltä. Miten kuntoiluprojenkti sujuu? Taidan olla luonteeltani sellainen että pakko ajatella jollain lailla positiivisesti siis jonkinlainen optimisti. Toki huonoja hetkiäkin on välillä, kuten yhden parhaan kaverin raskausuutinen, joka on vieläkin kova pala. En tiedä edes millon laskettu aika on..
Mutta siis ei ole itsellä kokemusta masennuksesta (edes lähipiirissä), niin ei silleen tiedä tai osaa ajatella millaista myllerrystä se on. Tais olla jotenkin tyhmästi sanottu..

Viikonloppureissulta palattu ja ai, että oli mukava olla täys ylläpidossa. Pääsi kyllä tuulettumaan, eikä tullut kyllä yhtään uhrattua ajatusta näille asioille, tosin ohjelmakin oli keskittymistä vaativa.. Suositttelen!
Täällä näyttäisi täti punainen olevan tulossa vierailulle, tai ainakin siltä hieman tuntuu ja vaikuttaa. Kyllä heittelee kierrot, vaikkakin ihan vaan parilla päivällä. Niitä harvoja hyviä puolia mitä kaipaa pilleriajoista on se että tietää täsmälleen kierrot ja naama ei kuki.. Mutta keskiviikkona polille suunnittelemaan lääkhitystä. Ehkä alkaa ihan pienen pienesti ruveta ahistamaan ajastus niistä lääkkeistä jajaja niistä piikeistä jos niihin joutuu...Jaiks. Tai sitten rupeaa totuus iskemään kunnolla tajuntaan...
 
Melargia ja muut. Käynti on ohi ja aika sekavin tuntein pitäisi ruveta nukkumaan. Pääsimme siis suoraan apteekin kautta kotiin ja huomenna aloitetaan sumuttelut. Ens viikolla olis sitte aika Päiville ja sitä seuraavalla ois nollaultra. Menee nyt aika hurjaa vauhtia. Mies putos kelkasta jo siinä vaiheessa ku sanottiin että tänään apteekin kautta kotiin :D En oo ikinä nähny sitä niin hölmistyneenä ku tänään :D Kerroin kyllä aavistelleeni tällaista, mutta eihän miehet ikinä mitään kuuntele tai ainakaan rekisteröi sitä kunnolla :) Hyvillä mielin oon, kyllä se toinen osapuoli herää viimeistään siinä vaiheessa ku ruvetaan sitäkin piikittelee :D Huh, tulipahan tekstiä. Nyt suihkuun ja unille. Huomenna lisää.
 
LMLB:lla tänään punktio! Hurjasti tsemppiä ja käyhän kertomassa, miten meni!

Garfield, pahoittelut sunnuntaisesta negasta, vielä toivon kuitenkin, että se tänään tai sitten viimeistään ylihuomenna plussaksi muuttuu!

Melargia, kuntoilu on nyt laitettu järkevämmälle tasolle. Olin viime viikon salikiellossa, itselleni asetin sen, koska meni "vähän" ylisuorittamiseksi. Lisäksi oli se virtsainfektio, joten kehon oli hyvä vähän levätä. Oli Päivin kanssa puhe tästä liikunnasta, että liian suorittamiseksi on mennyt (tyyliin salilta ei poistuta ennenkuin on väh. 700 kcal poltettu). Olin siis viikon poissa sieltä ja kun sunnuntaina menin taas, oli ihan erilainen fiilis. Kuluu ne kalorit ilman hampaat irvessä treenaustakin! =) Paino on laskusuunnassa onneksi salitauosta huolimatta, nyt on BMI 29.3. Pudota siis saa edelleenkin ja paljon, mutta onpahan alle kolmenkympin! :D Myönnän silti, että liian nopeasti se on pudonnut tässä alkuvuodesta. Nyt tosin on juminut samassa muutaman päivän. Ihana oli lukea sinun mukavasta viikonlopustasi!! Ja huomenna siulla lääkityksensuunnittelu, tuu sit kertomaan sotasuunnitelma! Ja joo, nuo raskausuutiset on kyllä nyt aika ikäviä kuulla. Mulle on kova pala nyt miehen pikkusiskolle syntyvä toinen lapsi kesäkuussa. Oon jo miettinytkin, että miten hitossa mie selviän jostain ristiäisistä sitten, jos oma tilanne on vielä sitten tämä. *Murehtii TAAS kaikki maailman asiat etukäteen* Hyvä ystäväni on myös raskaana, mutta hänen puolestaan voin olla vilpittömästi onnellinen, sillä pitkään olimme samalla viivalla odottamassa odotusta. Heillä vaan sitten "vika" oli lievempi ja raskaus alkoi tutkimusten jälkeen aika pian.

jauhopeukalo, wau, teilläpä on lähtenyt supervauhtia homma etenemään! Nyt vaan yrittäkää pitää pää mukana touhussa kun noin nopeasti menee. Mullahan meni pakka ihan sekaisin, kun eka inssi oli viikon päästä ensikäynnistä ja kaikki alkoikin niin nopeasti. Toisaalta onhan tässä muutama viikko sitten aikaa ennenkuin "varsinaisiin" toimenpiteisiin pääsette, joten jospa se pääkoppakin ehtii sitten mukaan oikein sopivasti! :cool:

Miulla on nyt menkkatuntemukset taas, eilen ne loistivat poissaolollaan. Toivottavasti ne ei nyt kuitenkaan ala ennen huomista. Tosin jos tänäänkin alkaa, niin ehkäpä se inssi ois sit ensi viikon jälkeen vasta. Tiedättekö, voiko niillä lääkityksillä yrittää tuupata ovulaatioajankohtaa myöhemmäksi? Mietin, että huomenna soitan polille alkoi vuoto tai ei. Jos aloitetaan lääkkeellinen kierto, niin eihän miulla ole mitään piikkejä ja ruiskuja, reseptejä eikä ohjeita mihinkään. Ja kuitenkin ne piikitykset vissiin aloitetaan alkukierrosta(?) Että ehdinköhän mie edes mitään suunnitteluaikaa saamaan. Puuh, nyt pitäis keskittyä opiskeluhommiin. Yäääh.
 
LMLB Onnea punktioon :)

Rowan Itselläni pää palasi maan pinnalle ekan sumun jälkeen, mies on vieläkin täpinöissään... Nyt yritän vaan muistaa laittaa ne sumut ajallaan.

Ihana työpaikkakassa maksoi lääkkeeni :) Saa nähä vaan periikö takaisin ku säännöissä lukee ettei hedelmöityshoidot kuullu korvauksen piiriin : / Ootan kauhulla piikitystä, mies saa kyllä hoitaa sen. Onpahan hänellekkin jotain konkreettista tekemistä :D
 
Heissan kaikille!

pikaisesti päivitän kuulumisia ennenkuin painelen takaisin sohvaan sykkyrään peiton alle :O

Eli punktio takana, paikalla oli oman ukon lisäksi Päivi L ja lääkärinä päivin sanojen mukaan "vieraileva tähti" eli lapsettomuuspuolen lääkäri Oulusta joka on kuulema suomen huippuja, Martikainen Hannu.

Onnellinen olo nyt kun se on ohi. Sanotaanko näin, että kyllä sen kesti vaikka välillä koski ja kovasti! Päivi kyllä nopsaan ruuttas lisää humalaan minua joka kerta kun naama vääntyi ja taisin kyllä parit kyyneleetkin tirauttaa.. Hieman yli 20 munarakkulaa saldona ja mulle tuli ainakin täytenä yllätyksenä että 16 kypsää munasolua!! (ajattelin kokoajan että onnekkaita ollaan jos siellä muutama kypsä edes joukosta löytyy...) Nyt sitten jännitellään huomista soittoa.... On tää kyllä yhtä jännittämistä kokoajan tässä vaiheessa hoitoa..... :D

Huomenna raapustelen tänne sit puhelun jälkeen lisää, vatsa on ollut ihan järkyttävän kipeä toimenpiteen jälkeen ja suosiolla kyllä menee makuuasennossa, kipulääketokkurassa varmaan koko ilta.... kiitos kaikille tsempanneille, päämäärähän tässä hommassa on tärkein ja kyllä sen edestä kestää lähes mitä vaan! :heart:
 
LMLB, onnitelut hienosta saaliista! Tsemppiä sohvan pohjalle. Peukut pystyssä!

jauhopeukalo, teillä tosiaan lähti rytinällä homma käyntiin! Tsemppiä!

Garfield ja Rowan :hug: pahoittelut negoista. Oletko Garfield testaillut uudestaan? Tuo piinailun pitkittyminen on kyllä raastavaa. Voimia kovasti sinulle!

Mulla hurahti käyntiin uusi kierto. Voi kunpa tähän kiertoon vihdoin onnistuisi se siirto. Sain ensi vkolle ajan tarkistusultraan, eli varmaankin siellä selviää tilanne.
 
londi80 En osaa sanoa tuohon oikein, kun ei siellä ollu tuosta hyperistä erikseen oikein edes puhetta... Mutta edellisellä käynnillä M tais sanoa jotain siihen viittaavaa ja sairaslomaahan mulle tuli se 3 päivää (vaan taitaa olla aika normikäytäntö muutenkin?) itse oon sen verran fyysisessä työssä että en kyllä nyt kykeniskään menemään, saa nähdä millainen vointi on huomenna..

Rowan En oo ihan varma miten teillä, mut mulla nuo pistelyt esim. menopur inssi kiertoon alkoi mulla siis muistaakseni kp 5 vasta... mut kannattaa soittaa ja kysäistä?

Garfield meinasitko testailla vielä uudemman kerran?

OmaNapa: Alkoi jännättää jo se huominen puhelu.... toivottavasti soittais hyvissä ajoin, muuten kerkeen varmaan haljeta jännityksestä :LOL: ja toivottavasti siellä ois edes yksi pieni siirtokelpoiseksi osoittautuva... Josta tulikin mieleen.. ollaan mietitty sitä että jos hyvin käy ja ois mahdollista saada se kaksi siirrettyä kerralla niin haluttais yrittää.. Tänään kysyin päiviltä niin se sano et luultavasti lääkäri olis sen yhden kannalla, mutta että oma ääni kannattaa tuoda kuuluviin siinä asiassa....
Mites muilla? Onko ollu erimielisyyttä kertaakaan lääkärin kanssa tästä asiasta, onko toiveita kuunneltu jne?
 
Nyt soittivat, 7 hedelmöittyi. Sen enempää ei oikeastaan osannut kertoa... Huomenna siis sovittuna aikana pitää mennä.. Pitääköhän tässä vielä jännitellä onko noissa siirtokelpoisia? Vai näkeekö missä vaiheessa sen miten lähtee jakautumaan? Kai tuo on hyvä tulos?? Parempi kuin ei mitään ainakin :whistle: Ei oikein näin ensikertalaisena tiedä mitä pitäis odottaa...?
 
LMLB Jeee!!! :) Luulis tuosta määrästä vielä pakkaseenki menevän..Toivotaan!

jauhopeukalo Teillähi nopsaan alko hommat, hui :O Pienen sairaalan etuja ettei oo pitkät jonot, pääsee lähes suoraan tositoimiin ensikäynnin jälkeen. Kun kuulostelee nuita etelä-suomen hoitotilanteita, niin joku hyvä puoli täällä susirajalla asumisesta :LOL:

Rowan Soittelitko polille?

carpalo Täällä kans alko uus kierto ja myöski ens viikolle seurantaultra. Oliko sinulla lääkeetön siirto tulossa vai miten se oli?

Juu eli tämä vieraileva tähti oli tänäänki ja hmm.. kysy minkä ikänen olen ja miten kauan yritystä ja siihen että no onpas teillä ollu vähä aikaa vasta yritystä jajajaja aargh. Toivottavasti vieraileva ei oo enää ens viikolla.. Mutta siis clomi resepti kouraan ja kiitos moi! Parkkipaikalla oli kyllä tosi mahtava ihminen ja antoi minulle parkkiaikaa mitä oli hällä jääny reilusti ylimääräistä. Siis sen lapun minulle käytettäväksi, vielä tekee ihmiset hyviä tekoja toisille :)

Miks siivoominen on niin vaikeeta?!! Ei kehtais niin yhtään:kieh:
 
LMLB Onneksi olkoon! Ja onnea siirtoon :) Itsekkin olen miettinyt tuota kahden siirtoa kerralla jos nyt sinne asti päästään. Meidän suvussa on kyllä ollu kaksosia useammaltakin sukupolvelta joten mahdollisuus identtisiin on myös olemassa (mm. minun äiti ja miehen isä ovat kumpikin identtisiä, en kyllä tiedä vaikuttaako tuo miehen puolelta oleva:D)

carpalo Toivottavasti teilläkin onnistuisi siirto :)

Minä jatkan sumutteluja, tosin nenä ei tykkää hyvää :(
 
Melargia, lääkkeetöntä siirtoa yritetään ja jännittää taas, kuinka oma kierto pelaa. Onneksi on tuo tarkistuskäynti.

Odotellessa osasin olla rennommin ja irottautua edes jotenkin näistä hoitokuvioista, mutta uuden kierron alettua kaikki taas jyllää päässä. Jännittää ja pelottaa, että kuinka tässä käy. Nyt jo mietin, miten meidän alkiot selviää sulatuksesta : /

LMLB, hyvä määrä! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saatte alkioita pakkaseenkin. Valitettavasti se on jännittelyä vielä huomiseen asti; silloin selviää, kuinka alkiot ovat jakautuneet ja kuinka moni on siirtokelpoinen. Toivon teille parasta :)!
 
LMLB: Voi kun hienoja uutisia! Ei kyllä edelleenkään kuulosta tuo punktio mitenkään miellyttävältä toimenpiteeltä (heh, tuskinpa sitä sellaiseksi saa tekemälläkään), mutta varmasti sen kestää, jos sen avulla tulosta vaan tulee. Iiks, nyt jännittää huominen teidänkin puolesta, että miten käy. Tsemppiä kovasti!

carpalo: Kiitos! :hug: Kovasti siirto-onnea toivon teille, ja toivottavasti ensi viikon ultra näyttää, että kroppa pelaa omillaankin! Tämä viikko alkaakin olla jo kohta yli puolenvälin ja ensi viikko häämöttää. :) Jos saa udella, niin onko teillä monta alkiota pakkasessa odottelemassa? Aina ei oikein tiedä, että miten henkilökohtaisia asioita uskaltaa ihmisiltä udella, joten eí siis tarvitse vastata, jos tuntuu liian henk.koht.

Melargia: Ei siis ilmeisesti jäänyt mitään kauheen positiivista fiilistä tuosta "vierailevasta tähdestä". Onkos muuten vierailijoita meidän polilla useinkin (tämä kysymys siis jo pidempään asiakkaana olleille) vai onko tämä poikkeustapaus? Hyvä, kun Melargia kuitenkin reseptin sait ja pääsette eteenpäin. Mutta aika kummallista tässä vaiheessa lääkäriltä enää alkaa napisemaan jostain yritysajoista. Huh.

Mitähän Garfieldille kuuluu..?

ON: Jeps, toinen negatesti tänäaamuna tehty. :( Soitin polille, ja pitää soittaa uudelleen kunhan vuoto alkaa kunnolla. Semmosta ruskeeta töhnää tullu tänään pitkin päivää, vessassa on paperiin punertavaakin tullut. Mutta ei kai tätä vielä kunnon menkkavuodoksi voi sanoa (?) Ärsyttävää tämäkin arpominen, että onko vaiko ei, että millon se kp 1 sit oikein onkaan. Suoraan sanottuna nyt on ihan semmonen fiilis, että voitais vaikka huilikierto hoidoista pitää. Mutta kun seuraavassa kierrossa on pääsiäinen ja sillonhan poli on tietty sen 4 pv kiinni, niin eikös miun kriittisimmät päivät just tod.näk. niille päiville osu. Pitää jutella vähän, kun soittelen sinne, että miten kannattais tehdä. Tai sit mennään vaan suoraan eteenpäin tässä kierrossa.
 
Täällä on tehty varmistusnega testit. Viimeksi tänä aamuna. Soitin klinikalle ja P. oli taas niin ihanan symppis.

Minä ja mieheni jäämme nyt hoidoista tauolle toipumaan, emme jaksa uuteen yritykseen. Ehkä syksyllä palaan kuvioihin. Käyn katselemassa teidän uutiset varmaan kuitenkin. Mutta jos minusta ei kuulu, niin oikein mukavaa kevättä ja kesää kaikille ja menestystä hoitoihin. Plussatkaahan ennen kuin palaan... :)
 
Garfieldille toivotan oikein hyvää kevättä ja kesää :flower: Vahvempana sitten syksyllä, jeah?

Täällä kyllä nyt jännätään LMLB puolesta :D

Rowan Tuleeko sinullekin nyt lääkeet avuksi? Täällä kans joskus pähkäillään, että onko se kp1 vai ei.. Varsinki jos illemmalla alkaa.

Mietin just tuossa että eihän ne lääkärit ku vaihtuu niin voi vaan vaihtaa sitä hoitosuunnitelmaa mikä ekalla kerralla on aateltu? Niin ja jos se raja on vuos niin se on vuos ja that's it, kyllä minulla on oikeus saaha sitä hoitoa noilla määrityksillä mitä on asetettu.. Tulipas nyt kannanotto.
 
Garfield Hyvää kevättä ja kesää :flower:

ON: Eli yksi kyytiläinen saatiin matkaan, kuulema top-luokan alkio ja niin hyvänlaatuinen (+minun nuori ikä) ettei ole syytä siirtää kahta... ja kolme myös erittäin hyvää alkiota pakkasessa (ne olivat hedelmöittyneet icsi-menetelmällä, mutta tämä siirretty erittäin hyvä oli hedelmöittynyt luonnollisesti)

Labran täti oli ihana kun toi putkilon, sanoi tässä on kyllä maailman kaunein alkio :) ilmeisesti siis äitiinsä tullut :p heheh... No mut kieltämättä nyt on aika jännä olo... jotenkin rauhallinen ja onnellinen.. ei tarvitse enää jännitellä... ja jos nyt ei onnistu niin sit yritetään huurunenillä vielä tänä keväänä... :heart:

Mitenhän tässä nyt sais kaks viikkoa hurahtamaan äkkiä, ilman että tulis kokoajan mietittyä onko kaveri tuolla tarrannut kiinni.. Jännä juttu kun kokoajan oon suhtautunu tähän niin realistisesti ja ajatellut että tuskinpa vielä ekassa IVF:ssä tärppää, mut nyt jotenkin tuntuu että toiveet nous kattoon...
 
Garfield: Kovasti jaksamista sinne ja syksyllä sitten uusin voimin! :flower: Rentouttavaa kevättä ja kesää!

Melargia: Miekin oon miettinyt tuota, että kun lääkärit vaihtuu, niin voiko ne tuosta noin vaan muutella hoitosuunnitelmaa, jonka toinen lääkäri on ajatellut..? Omalla kohdalla mietin just tuota lääkkeellistä kiertoa, että voiko joku muu sanoa, että ei tässä mitään lääkkeitä aletakaan ottaa.

LMLB: Hei, hienoa! Top-kyytiläinen matkassa ja kolme pakkasessa! Way to go! =) Nyt sitten kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että pikkuinen kiinnittyy ja pysyy mukana seuraavat 9 kuukautta!

ON: Nyt kyllä ärsyttää! :kieh: Aamulla ensin kun soitin polille, niin oli varattua ja sitten, kun soittoaikaa olis vielä pitänyt olla jotain reilu 10 min., niin meni vaihteeseen ja sieltä sanottiin, että jostain syystä polin puhelin on jo laitettu kiinni, vaikka soittoaikaa vielä on. Ei tiennyt mistä johtuu. No, nyt sitten soitin taas just iltapäivän soittoaikaan, niin vaihteeseen meni ja sanottiin, että iltapäivän soittoaika on peruttu koulutuksen takia. Ei sit aamulla voinut jo sitä sanoa, kehotettiin vaan iltapäivällä soittaa uudelleen. Mur, ei pitäis suututtaa menkkahormoneissa ja -kivuissa kärvistelevää asiakasta! :D

Niin, mie en vielä siis tiedä jatkosta sen enempää kuin eilenkään. Vuoto kyllä alkoi aamulla kunnolla. En oo siis varma, että jatketaanko heti tähän kiertoon vai pidetäänkö paussi ja vasta seuraavassa mennään lääkkeellisesti. Seuraavassa vaan tosiaan tuo pääsiäinen on ehkä miun kierron kannalta huonoon aikaan. Pakko ois kyllä huomenaamulla saada kiinni sieltä joku, ainakin jos tässä kierrossa jatketaan, kun eihän mulle oo tehty minkäänlaista suunnitelmaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
LMLB Toivotaan, jotta onni on teille myötä ja pieni kiinnittyy. Tsemppiä kovasti =)

Rowan Toi on kyllä niin ärsyttävää kun ei meinaa saada ketään kiinni puhelimella, yksi syy miksi en itse tykkää soitella... Toivotaan jotta huomenna saat kiinni :)

Miulla nousi päähän tällainen kysymys, jotta teitääkö teidän työnantajanne/esimiehenne hoidoistanne? itse rupesin mietimään sitä siksi kun työnantaja vaatii yleensä sairasloma tapauksissa oman työterveyslääkärin sairaslomatodistuksen ja työterveyshuoltomme on Terveystalolla. Pitäisikö minun siis hakea sairaslomalappu omalta työterveyslääkäriltä esim. mahdollisen punktion jälkeen jos tunnen sitä tarvitsevan/lääkäri katsoo aiheelliseksi?
 
Garfield :hug: kovasti voimia ja oikein hyvää ja voimauttavaa kevättä ja kesää!

LMLB, hyvälle kuulostaa! Toivotaan, että kyytiläinen tarraa tiukasti kiinni!

Rowan, saa udella :). Meillä pakkaseen jäin kaksi pikkuista ja ne on laitettu samaan olkeen, eli sulatetaan kerralla. Eivät siis ole mitään top-luokkaa, mutta ihan hyviä kuitenkin. Tälle keväälle tämä pas taitaa olla meillä ainoa hoito, eli senkin vuoksi hirvittää, kuinka tässä käy.
Tuo polille soittelu on kyllä raastavaa puuhaa. Olen huomannut, että mitä ahdistuneempi ja kiireisempi itse on, sitä heikommin pääsee läpi. Sitten taas jos omalla asialla ei niin hoppua ole, läpi tuntuu pääsevän kuin vahingossa. (polin puhelimessa on varmaan jokin ahdistus/stressisuodatin :D)
Noitten vierailevien tähtien määristä en tarkemmin tiiä, mutta syksyllä oli myös ivf:n aikoihin yksi tähti Turusta. Se vieraileva tähti oli kyllä ihan miellyttävä ja punktiosta jäi ihan hyvä kokemus (jos siitä nyt sellainen voi ylipäänsä jäädä :p). En kuitenkaan usko, että vaihtuvat lääkärit alkaisivat ihan ristiin muuttelemaan hoitosuunnitelmia. Tietty jokainen voi lisätä jotain, mutta en usko, että suunniteltu lääkitys otettaisiin yhtäkkiä pois...

jauhopeukalo, mulla esimies tietää asiasta, sillä polilla käynnit aiheuttavat joskus poissaoloja ja erityisjärjestelyjä. Oma työaikani kun on melko joustamaton, niin kätevintä näin.
 
jauhopeukalo, miun esimies tietää myös, koska jos mahdollisesti joudun kesken päivän töistä käymään polilla, niin halusin kertoa. Ja ymmärrystä olen saanut. Työajat on melko joustamattomat mullakin, mutta näissä asioissa minulla on lupa kesken päivän käydä, ainakin miun esimies ymmärsi sen, mikä miulla on nyt etusijalla. :) Toki miun pitää sit korvata poissaolosta kertyvä aika. Vielä ei onneksi ole tarvinnut kesken päivän käydä, vaan kaikki käynnit on sattuneet vapaapäiville tai aamuille, jolloin oon ollut iltavuoroon menossa. Nythän miulla tosin työsopimus päättyykin vappuun. Saa nähdä, milloin sitten seuraavan kerran töissä edes olen.

carpalo, teillä onkin tosiaan sitten jännät paikat edessä! Kyllä nyt hartaasti toivon, että saat ultrassa hyviä uutisia ja pikkuisten sulatus onnistuisi myös mallikkaasti. Sekä tietysti siirto, kiinnittyminen jne. Heh, ei riitä että jänskää aina ittensä puolesta, täällä riittää kohtalotovereita, joiden puolesta jännitettävää riittää myös :) ! Mutta yhdessä ja jaettuna tämä jännittäminenkin on ehkä hivenen helpompaa... Huippu tuo siun polin puhelimen stressisuodatin-heitto! Totta, noin se muuten oikeesti taitaakin mennä :D.

Joo, rauhotuin miekin jo vähän tuosta pahimmasta ärsytyksestä, mutta tosiaan pitäis pikkuhiljaa alkaa tietää mitä tässä tekee, kun ei oo edes reseptejä mihinkään lääkkeisiin.. Sillon iltapäivällä sen soiton jälkeen vaan nousi savu korvista siihen malliin, että oli pakko käydä tänne purkamassa. :LOL:
 
carpalo Toivon, jotta teilläkin siirto onnistuisi :)

Itse mietin vielä esimiehelle hoidoista kertomista. Sinällään hoidot eivät aiheuta muutoksia työaikoihin, koska työskentelen klo 3-11. Mieluiten otankin heti puolen päivän aikoja kun iltapäiväajat sotkee unirytmin. Toisaalta siinä vaiheessa kun pitää sairaslomia ottaa niin voi olla parempi kertoa suoraan, osaa kesälomasijaista etsiä jo sillä silmällä, josta voisi saada myöhemmin pitempiaikaisen sijaisen :p
 
Onnea LMLB kyytiläisestä =)

carpalo Mahtava tuo stressisuodatin päätelmä:p Kyllä repesin!

jauhopeukalo Esimiehelle olen sanonut että minulla on menoja, joita en pysty päivälleen etukäteen aina tietämään, niin hän soittaa minulle ja kysyy etukäteen käykö tietyt päivät minulle. Tälleen on helpompaa ja kun on sitten sellainen työ ettei pääse poistumaan kesken töiden.

Kyllä voi olla ihminen niin lahopäästään, että :headwall: Unohimpa sitte ottaa sen ekan clomin pe.. Otin sen tabletin pöydälle valmiiksi ja rupesin vesilasia täyttämään ja sitten jostain kumman syystä ajatus katkesi ja tabletti unohtu siihen pöydälle ja jäi sitten ottamatta kokonaan, kun huuhailin muualla kun kotona sen loppupäivän.. La aamuna huomasin töistä tullessa että mikä prkl se siinä pöydällä on. Ja mies oli ihmetellyt illalla sitä tablettia siinä pöydällä, mutta ei voinu sanoa mitään!! Keljuttaa niin vietävästi:mad: On sellanen itkupotkuraivari olotila ollu eilisestä asti..
 
carpalo toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat kyytiläisen :heart:

Melargia Mikä kp sulla on menossa? oisko sulla siis eilen ollu ekan clomin otto kun noita clomejahan määrätään kahdella eri tavalla joko kierron 5.–9. päivänä tai 3.–7. päivänä lääkärin ohjeen mukaan..? kannattaa soitella varmaan polille ja kysyä, jos sulla on esim. seurantaultra aika sovittu niin jos sitä pitää siirtää?

OmaNapa: eli pp3 elellään täällä... Luget tekee temppujaan ja mukavat sivuoireet on palautuneet elävästi mieleen.... Sellasta mie panikoin että olin sillon pp1 iltavuorossa ja ennen vuoron loppua joskus yhdeksän jälkeen alkoi tosi kovat menkkapoltot, olin ihan varma että jotain on pielessä ja housut on veressä, muttei kuitenkaan.. mut sit menin jostain lukemaan että jos noin pian siirron jälkeen on menkkakipua (mikä on käytännössä kohdunsupistelua?) se voi ajaa alkion pois????

muutenkin heti siirron jälkeisenä päivänä iski todellisuus vasten kasvoja ja tipuin maanpinnalle, et tuskinpa tää onnistuu kuitenkaan.... Onko muilla heitelly siirron jälkeen mielialat ihan valtavasti.. Eilenkin itkeä tihrustin kun katsoin sen trailerin siitä elokuvasta hiljaa toivotut... :(

HILJAA TOIVOTUT - Elokuva lapsettomuudesta

No mut tuo tietysti iskeekin arimpaan paikkaan, mut itkin mie tyyliin jotain eläinohjelmaakin... ja voi kamala.. mitenhän tuo mies kestää katella näitä miun mielialavaihteluita :LOL:
 

Yhteistyössä