Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Garfield, kiitti infosta! Täällä pysyy peukut pystyssä! ;)

Melargia, no nyt peukkuja sinnekin, että huomenna viimeistään sen plussan tikuttaisit! Tylsää, jos menee huti... Mie ihmettelenkin tätä omaa ovistani, kun ennen polin ensikäyntiä kahdessa edellisessä kierrossa sain plussat (digitestillä) kp 16 ja kp 15 ja nyt sitten ne tuli jo monta päivää aiemmin molemmissa inssikierroissa... Haluuko ne juosta karkuun vai mikä ihme siinä on..? R-testipäivä miulla on 14.3., jolloin tulee siis se 2 viikkoa inssistä. Voi kun oisin miekin saanut lääkkeet jo tähän tokaan inssiin, ehkä olis sitten ajoitus osunut paremmin kohdalleen. Mie muuten lopetin aikanaan kokonaan viivatesteillä tikuttelun, kun meni hermot niihin viivojen tulkitsemiseen. En tainnut koskaan saada tasan yhtä tummia viivoja ja luulinkin etten edes ovuloi. Digitesti kuitenkin antoi plussaa. Onhan ne kalliita, mutta ei niin stressaavaa. Toki jos sulla viivatestit toimii hyvin, niin ajavat nekin asiansa. Nyt sitä ovisplussaa siis sinne!!

carpalo, kiva kuulla, että lääkkeiden kanssa homma vois ehkä toimiakin paremmin. Tehtiinkö siulle 3 inssiä vai jopa useampi? Mitenhän ne mahtaa polilla suhtautua, että tekeekö aina vain sen max. 3. Mietin vaan, että jos koeputkihommiin päästään vasta syksyllä, niin voiskohan useampaa inssiä sitten kokeilla nyt kevään aikana, jos on minkäänlaista toivonvirettä onnistumisesta..?
 
Mulle annettiin ohjeeksi pistellä illalla klo 17, vai oliko se klo 18, jälkeen. Siis ei väliä kuinka myöhään, kunhan ei ennen tuota. Perusteluja en enää oikein muista. Liittyiköhän se jotenkin siihen, kun se pregnylkin (irrotuspiikki) yleensä laitetaan illalla, niin menee samaan rytmiin. En nyt enää kyllä muista.
 
Meille tapahtui pieni ihme. Olemme olleet menossa IVF-hoitoihin tämän kuun aikana, mutta tänään sain ihmetyksekseni plussan. Olen ollut väsynyt, kärsinyt kaikista kuukautis oireista jo useamman viikon, mutta vuotoa ei näkynyt. Varmistukseksi ajattelin tehdä sitten testin tänä aamuna ja se näytti heti plussaa. En meinannut usko joten kiljuin puolisoni paikalle ja hänkin oli yhtä hölmistynyt. Pitäkää siis peukkuja kunnes varmistus pienestä matkalaisesta on saatu. Tämä olisi sitten luomu tulos, koska nyt on mennyt pari kuukautta ilman minkään laista hormooni piikitystä tai pilleriä. Olisiko nyt yli 4 vuoden yrittämisen jälkeen meille tullut toivottu tulos.
 
simpli, mahtavaa! varovaiset onnittelut täältäkin! peukut on pystyssä :)

Rowan, meille tehtiin yhteensä neljä inssiä, kaksi luomuna ja kaksi lääkkeillä. Toisesta lääkeinssistä sain muistaakseni jonkin varovaisen haamuplussan, joka ei sitten vahvistunut. Luomukiertoon tehdyissä insseissä ei tosiaan näkynyt enää oikein mitään. Lääkkeellisissä (ainakin viimeisessä) näkyi lysähtänyt munarakkula, eli solu oli kai juuri irronnut. Luulen, että voisivat polilla suostuakin neljänteenkin inssiin, jos sitä kyselet. Mutta jospa nappaatkin sen plussan jo tästä hoidosta ;)
 
Tässähän kävi just niin kuin epäilin. Maanantai-iltana tuli se tuttu puristus rintakehään. Tiistaiaamuna ei ollut mitään, mutta päivän mittaan ahdistus alkoi taas kasvaa ja illalla se sitten purettiin miehen olkapäätä vasten. Keskiviikkoaamuna ei ollut ahdistuksesta taas tietoakaan, mutta tuttuun tapaan se päivän mittaan alkoi tuttu paine tuntua. Soitin psykologilleni ja pääsin onneksi jo samana päivänä käymään :) Nyt hieman avoimempi ja parempi mieli. Sain tänä aamuna nukkua myös neljä tuntia pitempään kuin normaalisti, joten varmaan osaselitys löytyi univelasta, tosin päänsärky jäi muistoksi.

Töissä jaksamisesta vielä niin minulla nämä masennukset ovat lähteneet juuri työperäisen uupumuksen vuoksi kasvamaan ja itse kun ei ajoissa tajua rauhoittua niin huonosti käy. Onneksi minulla nämä menevät nopeasti ohi, joskin uusiutumisen vaara on suuri lähiviikkoina. Yritän nyt saada esimieheni kanssa sopimusta aikaiseksi, voisinko lyhentää työpäivää. Katsotaan mitä tulee.

Nyt lähden saunaan ja sit nukkuu. Öitä :)
 
Kiitos carpalo ja soja.
Tein uuden raskaustestin toisen merkkisellä testillä lapsettomuus polin neuvosta ja sekin antaa tuloksen raskaana. Ensi viikolla olisi tiedossa varhaisultra, toivottavasti kaikki on kunnossa pikkumatkaajalla...:)
 
simpli Onneksi olkoon :) Toivottavasti onni on teille myötä :)

Minä sain esimieheni kanssa pähkäiltyä tilannetta ja hän yrittää järkkäillä sijaista ensi viikolle, vaikeaa nämä sijaisten saaminen tänä päivänä, meillä ainakin. Pääsen sitten lepäilemään joksikin aikaa.
 
simpi Onnea!!=)

jauhopeukalolle Onneksi sait työnantajan kanssa sovittua huiliviikosta, voimia sinulle!

Carpalo Kiitos tsempityksestä, tais tosin ne viivat eksyä jonnekin : /

Garfield Onko noilla alkion soluluvuilla merkitystä/vaikutusta, jos ne molemmat kiinnittyy, niin sikiöden kehitykseen tai siis ikään? että toinen olis nuorempi/pienempi?


Joo-o, meni sitten tämä kierto harakoille eikä päästy inssiin. En saanu ovistestiin plussaa, vaikka viikon testailin ja sitte ne testitki loppu ja luovutin perjantaina. Kokeilin niitä digitestejä ja vaikka eihän niitä viivoja sais katella, mutta uteliaana pitihän niitä tutkailla, niin haamuna vaan näky testiviiva parhaimmillaan. Joko A) käyttäjässä vika tai B) ei vaan toimi minulla. Tais olla sitte vkloppuna ovis, jos oli ollenkaan, mutta olishan se pitäny perjantaina jotakin jo vähä näkyä.... Keljuttaa, mutta minkäpä sille voi. Ainahan on tosin toivoa onnistumisesta omin voimin..
 
jauhopeukalo: kuulostaa, että sulla on aika reilu pomo. toivottavasti olosi on jo parempi.

Melargia: voi itku kun tää on joskus vaikeaa. Parempaa onnea seuraavaan kiertoon. Tuohon kysymykseesi en osaa oikein vastata. Solut on hedelmöitetty samaan aikaan. Toinen on vain ollut hieman nopeampi jakautumaan. Mutta näin alussa eroa on vain päivä tai pari, joten suurta merkitystä sillä ei ole. Alkion laatuun sen sijaan jakautumisnopeus/hitaus vaikuttaa. Ei saisi olla liian nopea eikä liian hidas. Mutta en oikein tiedä, mikä on pakastetun alkion "ihanne" solumäärä. Pakkasessa ne eivät jakaudu, vaan tulevat sieltä sellaisena, kun ne ovat olleet pakastushetkellä.
 
Tänään oli ensimmäinen seurantaultra.. oon pistäny nyt 5 päivänä puregonia sen 150 ky...
folleja oli 6 kpl molemmilla puolilla, tällä hetkellä kokoluokkaa 9-10mm... perjantaina seuraava ultra ja samalla annoksella jatkuu puregon.. Millaselle tuo kuulostaa konkarin korvaan? Itsellä ei hajuakaan millä mallilla noiden tulis tässä vaiheessa olla?? jotain sano et viikon päästä ti tai ke varmaan punktio ja saikkua pitää varautua ottamaan muutama päivä, kun oon niin fyysisessä työssä.. Jotain sano että jos tuonne 20 follia tulee niin saattaa kipuilla...? :O

:D mie oon ihan ihmeissäni, ja en tiedä puhunko näistä jutuistakaan ihan oikeilla termeillä, mut kaippa tässä harjaantuu...

että ninnannunna.. tää lähtee töihin! Hyvää Naistenpäivää koko poppoolle! muistakaa että ne on ne munat mitkä pilaantuu, ei kanat :p
 
Melargia Kiitoksia. Viikon huilista ei nyt vielä puhuta. Huomenna käyn perehdyttämässä sijaisen ja sitten saan itse jäädä loppuviikoksi ainakin huilimaan.

Garfield Pomo vaihtui onneksi syksyllä, uudella on inhimillisyyttä enemmän mitä entisessä. Ja kun fyysistä työtä teen asiakkaiden keskellä, niin ei näytä hyvältä asiakkaidenkaan silmissä, jos on jatkuvaan huono olo.

Meillä olisi siis viikon päästä ensimmäinen aika polille. Joutuu omaa rytmiä hieman muuttamaan, kun menemme mieheni kanssa töihin aamuyöstä ja pääsemme yleensä ennen puoltapäivää lähtemään kotiin ja maanantaina pitääkin venyä iltapäivään :/ Menee unirytmit aivan sekaisin... Kaipa sen kestää kun tietää mitä edessä :)
 
LMLB: hyvältähän tuo kuulostaa. Sulla on hyvä vaste lääkkeeseen. Annos ei ole kovin suuri, mutta rakkuloita on tullut hyvin. Sieltä voi tosiaan lähteä vielä joitain pieniä mukaan kasvuun, joten tuo 6+6 ei välttämättä ole lopullinen luku. Ihan kaikkia ei aina ultrassa välttämättä nähdä, joten punktiossa voi löytyä lisää. rakkuloita on sulla jo sen verran, että voi tulla aika täysi olo ja (tärinä)arkuutta, joten varaudu ottamaan rauhallisesti viimeiset päivät ennen punktiota. Muista juoda paljon, noihin rakkuloihin kertyy paljon nestettä.
 
Simpli, paljon onnea!! :)

jauhopeukalolle paljon voimia ja onneksi olet saanut ymmärtäväisen esimiehen. :)

carpalo, okei, täytyypä tosiaan kysellä lääkärin mielipidettä asiasta, jos simppalaatu vaan pysyy sellaisena, että inssejä kannattaa yrittää useampikin.

Melargia, no voi harmistus sentään!! Testasitko muuten kerran vai kahdesti vuorokaudessa? Höh, toivoin niin, että oisitte päässeet inssiin jo...

Mulla oli ekan inssin jälkeen viikon päästä virtsatietulehduksen oireita, mutta virtsatesti oli puhdas. No, eilen oireet tulivat taas (taas viikko inssin jälkeen) ja pahenivat tänä aamuna niin, että virtsassa oli verta. Päivystyksessä virtsassa olikin nyt leukkarit koholla ja antibioottikuurin sain (josta seurannee hiiva...). Ihme hiomma, onko sattumaa vaan, että just inssin jälkeen vai voiko olla jotain tekemistä sen kanssa... Kaikkee sitä pitääkin olla.

Hyvää naistenpäivää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista päivää!

jauhopeukalo Joko rupeaa jänskättää tuleva aika?

LMLBkasvattelee siellä paaaaljon munia :D

Rowan79 Kerran päivässä, hoitaja antoi ohjeeksi aamupäivisin testata. Mies tuumaili, että rupesin sitte pihtailee sitä ovista, ku ei plussaa tullu :LOL:
Jännä yhteensattuma(?) sinulla tuo tulehdus aina inssin jälkeen, kannattaa varmaan kysäistä/sanoa asiasta. Jospa tropit auttaa ja lähtee pois nopsaan!

Onko nyt niin että virallisia piinailoijoita ei ole muita kuin Garfield ja Rowan?


Ens viikolla polille suunnittelemaan lääkitystä ens kiertoon, wuhuu! Jos sitä sitte vaikka onnistais ;)
Tuolla aurinkoisella ilmalla on kyllä niin positiivinen vaikutus meikäläiseen, että ei niin haitannut epäonnistunu oviksen bongaillu ja ettei päästy inssiin, on vaan vähän hällä väliä asenne. Ihan sama, kun aurinko paistaa ja vähän jo lämmittää:heart:
Lentsua meinaa pukata, mutta en anna sen voittaa!
 
Melargia, siksi kysyin, kun mullahan kävi ekan inssin kohdalla niin, että ois jäänyt ovis bongaamatta, jos oisin vain kerran päivässä testannut (niinkuin aiemmin tein). Miulla tuli plussapäivän aamuna nega, illalla plussa ja seuraavana aamuna taas jo nega. Aamuisin siis olin aina ennen testannut. Ihanaa kun olet niin positiivisella mielellä, olisi mukava saada hippunen siitä itsellekin! :D

Kävin tänään juttelemassa Päivi L:n kanssa ja todellakin kannatti mennä. Vihdoinkin uskallan nyt ajatella (ainakin vähän aikaa), että nyt on miun jaksaminen etusijalla. Töissä on kinkkinen tilanne, mutta sain silti sovittua, että menen huomisen jälkeen seuraavan kerran ensi viikon perjantaina töihin. Mie oon niin väsynyt, että en vaan jaksa. Opiskeluun ajattelin sitten panostaa kympillä nuo vapaapäivät.
 
Moikka kaikille, miten teillä menee?
Täällä ollaan raastavan epätietoisuuden tunnelmissa. Sunnuntaina aion testata, tiistaina varsinainen testipäivä. Hätäpäissäni tein jo eilen testin, nyt harmittaa. Negahan se tietysti oli (pp9).

Hyvä Rowan kun kävit Päivin luona. On oikein hyvä kun tuolla klinikalla on pystytty järjestämään tällainen keskustelupalvelu.
 
Garfield Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, liian aikaseen jos testailee niin negaahan se saattaa näyttää vaikka tulos muuttuis vielä ihan joksikin muuksi :heart: täällä on peukut ja varpaat pystyssä!

Omanapa: Seurannassa käyty... M sanoi siinä kun katsoi munarakkula tilannetta että laita sinne että 18? varmaan se rakkuloista puhui.. paperissa on kuitenkin että molemmilla puolilla 8kpl 13-14mm... Nyt vielä pari annosta puregonia.. su pregnyl ja tiistaina punktioon... oon tyytyväinen että jo tähän asti on päästy ongelmitta.. (tässäkin hoidossa on niin montaa mutkaa mitä matkalle voi tulla..) tuo punktio vaan pelottaa ja kunnolla.. puhuin siitä jo sillon siinä IVF-keskustelussa... Oon niin kipuarka... Päivi kyllä lupas että tarjoilu toimii suoraan suoneen koko toimenpiteenajan ja et pitäs sen ansiosta aika kivuton toimenpide olla... Miten te ootte nuo punktiot kokenu...?
 
LMLB: hienolta kuulostaa. Tuo vaihe on jännä. Niin paljon asioita tapahtuu pienessä ajassa. Mulla oli ekassa punktiossa kipuja. Pahensin sitä jännittämällä. Toiseen punktioon sain rauhoittavan esilääkkeen (kanyyliin ennen kun mitään muuta tehtiin), kun oli kertonut kivuistani. Tämä toinen kerta oli paljon helpompi. Joten jos olet jännittäjä tyyppiä niin kantsii suoraan kysyä, saisko rauhoittavaa. Se auttaa pitämään paikat rentona. Enimmäkseen punktiot ovat menneet ihmisillä ihan ok, harvemmille se on kivulias (oon palstaillu jo jonkin aikaa... ;) ), joten tsemppiä!
 
Pakko laittaa viestiä ja kommentoida tuota punktio keskustelua ja sen kivuliaisuutta tai kivuttomuutta. Oon kirjotellu viimeks varmaan about viime vuonna tänne ja paljo on tapahtunu, mutta sitä pientä ihmettä ei vieläkään ole saatu maailmaan. Mutta mutta, mulle tehtiin ivf hoito syksyllä, 34 munarakkulaa kerättiin joista 28 hedelmöittyi ja 19 jatkoi pakkaseen. Juu, kyllä tuli kaikki hyperit ja toimenpide oli kivulias. En saanut tarpeeksi kipulääkkeitä ku oisin muute joutunu olee aika pitkälle iltaan asti siellä. Ei siis kiva. Mut onneks saatiin niinki paljo pakkaseen ettei, toivottavasti, tarvii iha heti mennä samaan hoitoon. En haluu pelotella mutta jos paljo tulee niin voi varautua kyl siihe et kipuilee. Tsemiä kaikille!
 
mulla takana 3 punktiota, enkä pitäny niitä mitenkään kivuliaina. Saaliskaan ei tosiaan ollu noin huikee kun teillä joillain on ollu, enimmillään taidettiin saada 11 munasolua kasaan. Pari päivää kandee ottaa iisisti sen jälkeen, vaikkakin kerran esim. tein seuraavana päivänä 8h pihanlaatotushommia... no, toisella kertaa olin kipeempi ja 30min kävelylenkki oli liikaa... joten kandee kuunnella itseään. Rohkeasti vaan kohti toimenpidettä, lääkettä saa niin paljon kun tarvii. ja etukäteen murehtimalla ei voi kipuihin kuitenkaan vaikuttaa. Mut jos/kun koskee, pyytäkää kunnon rohdot =)
 
Garfield, joo, on kyllä kullanarvoinen asia, että pääsee juttelemaan ammatti-ihmisen kanssa tuntemuksistaan, kun siltä tuntuu. Älä lannistu siitä negasta vielä, aikaistahan se olikin! Nyt peukut pystyssä, että plussaisit!!

Huh kun lukee teidän punktiojuttuja, niin pikkuisen alkaa pelottaa. Siis ei sillä, että olisi huono juttu lukea niitä, hyvähän se on tietää, mitä saattaa olla meikäläiselläkin ensi syksynä vastassa. Ja ei sillä etukäteen pelkäämällä tosiaan ainakaan voi kipua helpottaa, niinkuin sojakin sanoi. Oon ite vielä aika pihalla noista jutuista ja toki toivon, ettei sinne asti tarvitsisi mennäkään, vaikka on vähän semmoinen tunne, että saattaapi niin käydä.

LMLB:lle hurjasti tsemppiä punktioon ja toivottavasti tulee hyvä "saalis"!

londi80, kovasti tsemppiä sinnekin, toivottavasti se pieni ihme teille tulee! Huh, aikamoinen määrä rakkuloita sinulle on kyllä kehittynyt silloin ivf-hoidossa!

Omaa: menkkatuntemukset mahassa alkoivat eilen. Ei oo vuoto vielä alkanut ja toivon niin hartaasti, ettei alkaiskaan ainakaan ennen maanantaita ja mielellään ei vielä silloinkaan, että kierto nyt pikkuisen pitenisi. Muuten ens kiertoon tulee probleema, kun mies on työmatkalla muutaman päivän ajan just kriittisellä viikolla, niin olis hyvä, jos oviksen sais heivattua seuraavan viikon puolelle. Lugethan miulla nyt on ja niiden toivonkin lykkäävän menkkojen alkua. Mutku nää oireet nyt jo tuli. Onko kellään Lugeista sellaista kokemusta, että ne siis vuotoa lykkäisi? Ja onko teillä kuitenkin menkkaoireita ollut, vaikkei ne sit alakaan ennenkuin lopettaa Luget? Nyt siis miulla menossa pp 12 (kp 25).
 
Nyt pitää sanoa, että jännittää huominen. Käytiin miehen kanssa nauttimassa ihanasta ilmasta joka ei sit kuitenkaa tehny minuu ku kiukkuseks, en tuota kevätaurinkoa ole hyvä sietämään vaikka kuinka kaunis onkin. Sai sillä kuitenkin pahimpia paineita purettua. :)
 

Yhteistyössä