Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kaarina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ricoletto:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosetta:
NeitsytMaria 38v/Keskenmeno h 11+6 2/2007. Hoidoissa 5/2007alkaen. Metformin alkuun ylipainon ja sokereiden takia. Ongelmana se, ettei vatsa kestä Metuja. Sokerit koholla,joten nyt syksyllä mietitään ratkaisua siihen ongelmaan.
2xIUI vuonna 2007
Laparoskopia 8/2007, endopesäkkeiden poisto ja vatsaontelon"siivous"
1.IVF 12/2007 pitkällä kaavalla (32munista/7 hyvää, tuoresiirto+PAS:it NEGAT,keskivaikea hyperi
2/2008 epäily submukoottisesta myomasta=>kohtuontelon tähystys=>myomaa ei löydy
2.IVF 11/2008 lyhyellä kaavalla(25munista/12hyvää, tuoresiisti jaPAS:it NEGAT, ongelmana siirtohetken ohut endometrium. Pakkasessa 4 alkiota=>siirto syksy/2009.


Aurinko 24v/YA 01/06/PCO, ei luomuovista löytynyt vuosiin , metformin+terolut
OI 3/08(neg)
1.IVF 2/09(15 munasolua/12 top alkiota), siirto 1, pakkaseen 11 (kaikki TOP) NEGA , lievä hyperi
PAS-yritys vk 13/kierto epäonnistui
1.PAS 5/09 (1 alkio) NEGA (olikin kohdunulkoinen munatorviraskaus vas., laparoskopia juhannusaattona)
2.PAS(lääkkeellinen) 4.9.09??? (9 huurunenää vielä

Soja 29v. ei menkkoja vuosiin luomuna, suoraan hoitoihin.

OI 12/07 nega
1.IVF 04/08 tuoresiirto nega (n. 10 munista, 4 alkiota, 3 pakkaseen)
1. IVF 1. PAS 09/08 nega (1 siirretty)
1. IVF 2.PAS 10/08 nega (2 siirretty)
2. IVF 12/08 tuoresiirto nega (n. 10 munista, 4 alkiota 3 pakkaseen)
2. IVF 1. PAS 01/09 nega (1 siirretty)
2. IVF 2. PAS 02/09 nega (ei siirrettävää, kuolivat sulatuksessa)
3. IVF tuoresiirto 04/09 nega (n. 10 munista, 6 alkiota, 5 pakkaseen)
3. IVF 1. PAS 05/09 nega (1 siirretty)

Rosetta 28V. Yritys alkoi 07/07, epäsäännölliset kierrot.

09/08 lapsettomuus tutkimukset alkoi. Simppojen muodossa häikkää, muuten ok.
01/09 clomit nega
02/09 IUI (clomit+Menopur)nega
04/09 IUI (clomit+Menopur)nega
05/09 IUI (Menopur)nega
09/09 IVF/ICSI pitkällä kaavalla

Ricoletto, 31 v ja "yritystä" menossa viiden vuosi

Syksy/2008 tehtiin 3* inseminaatio (en tos.muista kuukausia, oisko 9/10/11 koska joulukuussa ei enää ainakaan tehty.)
joulu-08/tammi-09 vaihde luomuraskaus
03/09 keskenmeno
syksy/09 tulossa eka IVF
Kerttu-Kaarina 38 v, yritystä vuodesta 2006
Clomeja 3 kiertoa keväällä 2007
05/08 miehen siemennestenäyte (liikkuvuus alentunut)
09/08 laparoskopia (toinen munajohdin ahdas)
12/08 1. ICSI (1 siirrettiin ja 12 alkiota pakkaseen)
2/09 1. PAS
4/09 2.PAS (2 alkiota)
09/09 3.PAS

Mammuliinos 25-v Yritystä useita lukemattomia aikoja! Yksi PAS-poika
Simpoissa vasta-aineita.
-06
3x IUI - negaa
IVF: synarela, puregon, pregnyl, lugesteron.....(5 alkiota)
1 alkion tuoresiirto - nega
-07
PAS: 2 alkiota siirrettiin, josta yksi lapsi. (Muut alkiot kuoli sulatuksessa)
-09
IVF: samoilla aineilla
1 alkion tuoresiirto - nega
PAS: 1 alkio siirrettiin - nega
9/09
PAS: TOIVEET TAAS KORKEELLA
 
Joo elikkäs moi taas kaikille vanhoille ja tervetuloa uusille palstailijoille!!!!
Ite oon vähä vältelly tätä palstaa, jotta ajatukset pysyis poissa.
Ihan ekana AURINGOLLE PALJON ONNEA JA KAIKKEE HYVÄÄ TEILLE!!!!!!!!
Hienoo että tuli palstan eka plussa.....
Te ootte vaan ollu ahkeria ton vertaistukijutun kanssa ja on hienoo että jaksatte ja saatte tukea toisiltanne ja tuo simpukkayhdistys on hieno juttu....oon ihan sanaton teidän ahkeruudesta. Mie oon vähä tämmönen laiska.... :(
Kiva "kuulla" , että teitä auttaa nuo tapaamiset ja muut...Mulla ei ihan sellanen tilanne oo, että tarviisin silleen tukee, kun kuitenki on ton yhen päivänpaisteen elämäänsä saanu. Tietty piinapäivinä ja niitten jälkeen on tunteet pinnassa ja on tullu täälläkin avauduttua, mutta, tää kuitenki auttaa sen verran, kun tarvii. Kiitos niistä kaikista sanoista ja asioista millä ootte mua auttanu :heart:

Välillä tympii soitella polille, kun ei pääse millään läpi. Kiva kesken työpäivän yrittää soittaa...pitäis ehkä hommiaki keretä tekemään...

Omaa napaa: keskiviikkona olis ultra ja sit katotaan PAS-päivä. Nyt oon siis zumeja vetäny naamaan.
Jotenki tympäsee lähtee taas ajelee 70 kilsaa suuntaansa muutaman minuutin takia...(ompa mulla taas positiivinen ajattelutapa) Mutta kyllähän se vaan työpäivän päälle väsyttää...sit kun tulee kotiin, niin jo lahkeessa roikkuu sellanen vajaan metrin mittanen napero ja vaatii saaha kattoa össiä (rölliä) tietokoneelta. Nyttenki koko ajan yrittää terrorisoida mun yritystä kirjottaa... :LOL:
Välillä ahistaa, kun anoppi sanoo, että seuraavaks tehkää kaksostytöt...."voisitte jo pikkuhiljaa ruveta tekemään, niin ei tulis lapsille niin isot ikäerot"
Voi kun se oliski niin h......tin helppoa. Tekisin vaikka 10 lasta, jos asiat olis toisin....P.......LE!!!
no toisaalta eihän anoppi tiedä tätä meidän ongelmaa....

Juups, mutta nyt pitänee mennä antamaan tolle pikku riiviölle iltapalaa (mies on sorsan iltalennossa) ja laittaa pieni yöunille...ite pääsee kattoo BB talk-showta

Vielä kerran Auringolle zemppiä jatkoon....
 
londi en kyllä osaa auttaa... varmaan kannattaa kuitenkin edes jonnekin ottaa yhteyttä... jos vaan kierto venyy ja venyy...?

mammuliinos kiva kuulla sinustakin! ja taidetaan päästä sit kohta yhdessä piinailee

oma täällä taitaa jo jännitys ja lääkkeiden aiheuttama väsy tehdä tehtäviään, aika kiree viikonloppu ollu.... :headwall: on kyl tehty aika paljon kaikkee kivaakin ja oikeesttaan saatu paljon aikaseksikin, mut mie kiukuttelen ihan turhista ja toki siinä sit mieskin kiristyy :/
Ja tätä ois vielä reilu kaks viikkoa edessä... kun nyt pääsis ees sinne perjantain siirtoon asti.

no, nyt unille, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Auringolle hirmuisesti Onnea :flower:, ymmärrän hyvin jos on vähän sekavat ajatukset. Kovasti antaa itsellekin toivoa, kun tulee näitä onnistumisia, aivan ihanaa =).

Mammulinos: Mukava kuulla sinusta, kovasti tsemppiä =)

Soja: Kovasti tsemppiä ja jaksamisia :hug:

Ihanan tunnelmalliset häät vietetty. Eilen oltiin kotona yheksän aikaan illalla. Aika rankka reissu oli ja molemmat oltiin ihan väsyneitä kun kotiin päästiin.
Synarelasta ei ole vieläkään mitään sivuoireita tullut, eilen olin tosin vähän huonolla tuulella koko päivän, mutta se varmaan johtui enemmän tuosta väsymyksestä ja reissaamisesta.
 
Ricoletto
Halaus Aurin-golle :flower:

Miulla on vielä muistissa toi tunne siitä ekasta plussasta. Tai se kylläkin tapahtui lääkärin vastaanotolla ja vielä kotona tein uudelleen...epäuskoinen kun olin.

Mutta olen niiiiiiin onnellinen sun puolestasi!
Toivottavasti kaikki tulee sujumaan hyvin!

Itsellä kipeetäkin kipeemmät jäsenet (kertoo loistavasta kunnosta?). Kerättiin miehen kanssa puolukoita 50 litraa, pari viikko kerätyn kympin lisäksi. Siitä sit jaettiin äidille ja anopille ja vielä jäi itsellekin yhteensä 35 litraa talveksi..saa muutamat puolukkapuurot keitellä. No nyt ei pakkaseen mahdukkaan enää yhtikäs mitään.

:D

Mutta työpäivä aluillaan. Pitääpi seurailla josko Aurin-ko tulee tänne kertomaan kuulumisia.
 
Huomenta kaikille palstailijoille!
Onpa mukava kuulla Aurinko siun iloisia kuulumisia! Muistanko oikein, että kax alkiota siirrettiin? Voihan se olla niinkin, kun kaksosraskaudessa istukkahormoonia erittyy enemmän, niin testi on plus jo hiukan aikaisemmin. Ehkäpä ne molemmat asukit ovat kiinnittyneet, jippii!
Sie varmaan käyt vielä siinä s-HCG:ssä, eix vaan?
Mammuliinos kiva kun kerroit kuulumisiasi. Onhan tää yhtä ylä- ja alamäkee. Välillä ei mitään jaksa ja tuntuu siltä, että olis helpompaa heittää pyyhe kehään. Mutta välillä on sitten niitäkin "maanisia" aikoja, jolloin elämästä löytää paljon hyvää ja sillä ajatuksella jaksaa porskuttaa. Onnex täällä saa olla just sellainen kun on.
Koitahan Rosetta toipua häähumusta ja palata arkeen :) Mie kans yritän aloitella tässä koulutehtäviä, kunhan saan koiralle eläinlääkäriajan. Sitkeä ihotulehdus on vaivannut jo yli viikon, eikä taas lähde kotikonsteilla.
Sojalle tsemppistä! Perjantai tulee pikkuhiljaa....
 
nyt iski ahdistus. mie en selvii enää yhdestäkään pettymyksestä.... :'(

Onneks just sopivasti napsahtikin tälle päivälle ylitöitä... onpahan jotain muutakin tekemistä kun kiukutella kotona. Saatanan perkele! :headwall:

Kiitos naiset, jo helpotti, ainakin ihan vähän :LOL:
 
nyt jo parempi mieli.... ai miten niin mielialat ailahtelee... :LOL:

Auringon kuulumisia itsekin odottelen... Hullun rohkee oot ollu, itse en missään tapauksessa ennen pp14 ois uskaltanu testata.... mut voi että oon onnellinen.... :heart:

nyt pitää laittaa aivot työvaihteelle, tiukka päivä jatkuu....
 
Miekin oon täällä käynyt kyttäilemässä oisko Aurinko käynyt täällä uusia kuulumisia laittelemassa =). Näin Muuten La-su välisenä yönä unta että tein positiivisen raskaustestin, ehkäpä se oli joku enne uni auringon plussasta :D. Viikon päästähän meillä onkin se aamu-kahvi niin päästään juttelemaan taas paremmin.

Mulla loppui muuten se Primolut kuuri eilen joten menkkojen pitäs alkaa lähipäivinä.

Soja:Hyvä juttu että ahdistus meni nopsaan ohi =).
 
Soja :hug: :hug: :hug: Niin tuttu tunne tuo ahistus, eikä siihen silloin auta mikään. Oot ajatuksissa, etkä usko miten paljon jännitän siun puolesta.
Ja miusta tuntuu välillä tosi ristiriitaiselta tänne kirjottaa tästä omasta tilanteesta, kun sulla on paha olla..Tuntuu, että onko mulla oikeutta olla onnelinen nyt , puhumattakaan jos kaikki menis hyvin..

).( no se kirjaimellinen oma napa, testejä tein pari tänään, klo 5 aamulla.. hmm. aamuvuoroon meno, mut ei ollu unta silmässä. Siis ihan tajutonta miten tämä ihan hiipivä tunne saa hymyilemään, ja väsymys unohtuu. Karsea päivä oli tänään töissä, mutta, kas, eipä tuntunu kummemmin missään. Toiset oli jo melkein toistensa kimpussa.
Niin, tein tavan testin ja clearbluen digin, en kärsi nyt hillitä itteäni. Plussathan ne oli vielä =) Enhän mä ollenkaan käsitä mitä tää vois tarkottaa JOS kaikki menis hyvin..
Kipuja on ajoittain, aika koviakin välillä. Ja välillä säikähdin kun tuo vasen puoli turpos ja koski kovaa, ihan niinkuin silloin kun on KU.. mut tilanne rauhoittui onneksi. Rinnat ei vielä tunne tilannetta, ei oo kipeät, vaiks ei ne pienentyny oo ainakaan :LOL: Tuosta testaamisesta jo nyt, niin en kyllä ollu rohkee, vaan aika hölmö, mut tällä kertaa toimin järjen vastaisesti, toisin kuin yleensä.

NeitsytMaria, S-HCG olis ens ma..
Rosetta, koittakaahan nyt levätä, reissut on väsyttäviäkin, vaikka myös kivaa vaihtelua.Tosiaan, ens viikolla nähdään :)

Palaan myöhemmin, sekava olo...LIEVÄSTI SANOTTUNA :heart:
 
Ihanaa että tähänkin ketjuun saatiin plussauutisia, jee! Onnea Aurin-ko! Kovasti tsemppiä ja onnea jatkoon :)

londi: Miulla on kans kierto vaan venyny, tänään kp49 ja viime tiistaina jo polille soittelin ja sain ohjeeksi odotella vielä viikon eli huomiseen ja sitten uutta soittoa polille. Arveli että pitäs mennä sitten käymään siellä kurkattavana.

Soita ihmeessä jonnekin päin tuosta asiasta ja kysäse apuja. Inhottavaa se on vaan odotella, tiedän kokemuksesta.

Ärsyttää tosi paljon tää tilanne. Koko ajan saa olla pikkuhousunsuoja pöksyissä valkovuodon takia mutta ei ala vuoto niin ei. Monta kertaa päivässä tuntuu siltä että NYT, mutta kun vessaan kiirehdin, niin valkkaria vaan...

 
Oot sie mahoton testaamaan Aurinko. Usko jo hyvä nainen, että plussa se on! Ei se siitä mihinkään muutu! Siehän testaat vielä laskettuna päivänäkin :LOL: . Oottelet vaan rauhassa sitä maanantaita, kun on verikokeessa käynti ja jatkat Lugeja ja Metuja entiseen malliin. Eihän kukaan tiedä, miten kelläkin jatkossa menee, mutta on oikeus iloita täysillä AINA kun plussan saa tikkuun näkyviin. Tiedän, kuinka paljon siihen liittyy myös odotuksia ja tulevaisuuden suunnitelmia ja näin kuuluu ollakin.
 
NeitsytMaria, mutta se on niin vaikea uskoa. JA niin, eikai kokoajan voi pelätä, jää elämä muuten elämättä..Yritän nauttia..yritän..Katellaan, onko tässä vielä pakko testailla..Onko kellään käsitystä paljonko sen HCG:n pitäs tossa sit olla reilu pari viikkoa siirosta, että olis ok?
 
Moi taas! En ihan tarkaan tiedä S-HCG:n viitearvoja 2 viikkoa siirrosta, mutta haahuilin Medix:in sivuilla. Löytyi suuntaa antavia viitearvoja:
http://www.medix.fi/do.xsp?viewType=productview&redirect1=/do.xsp?objectType=product&viewType=listview&objectType=product&directoryType=&productOID=231
Saakohan tuon linkin auki? Lukemani perusteella voisi päätellä, että testi alkaa tosiaan näyttää positiivista jo 5-7pvä hedelmöittymisestä, joten herkimmät virtsasta tehtävät testitkin varmaan alkavat päästä tähän tarkkuuteen. Muitakin viitearvoja löytyy Googlettamalla:S-HCG.
 
hei, tuli mieleeni sellainen kysymys, että huolitteko miut täällä vielä jatkossaki pyörimään ja noita vertaistukijuttuja en myöskään aio jättää. Nää on niin tärkeitä juttuja, ja teihin tutustuminen on ollu ihan loistava asia. Ja ei tämä kaikki koskaan häviä, vaikka toivottavasti aika parantaa kipeimpiä haavoja meiltä jokaiselta. Niinhän ne sojan kanssa mietittiin ettei nyt syksyllä oo ollu niin hankalaa olla, kun ei tunne olevansa niin yksin. Ja oma tilanne on niin pieni ja hauras vielä. Varovasti nyt.
Koitan kuitenkin liikunnalisia juttuja tehdä hyvän olon mukaan. Eiks se niin ollu, että normaalia elämää vaan niin paljon kuin mahd... Niinkuin se tässä endorfiinihumalassa muka olis mahdollista :LOL:

NeitsytMaria, kiitti vinkistä, kattelin tossa aamulla noita juttuja, ja nyt olis jonkinlaista käsitystä.

Rosetta: pikaista tädin vierailua toivotan sinne! Hyvä ettei oo tullu mitään suurempaa Synarelasta.

Soja: sylillinen tsemppiä, tätäkin kautta!

Toivon, että tää miun "tauti" olis erityisen tarttuvaa sorttia, oikeen nopeesti leviävää!

Aurinko ja helmet pp11 :heart: :heart:
 
hyvä, toivotaan tosiaan että tää ois tarttuva tauti!

ja ilman muuta, aurinko oot porukassa mukana, ei mitään hämminkiä!

mitäs muille? tänään oli mammuliinoksella muistanko oikein uä? entäs toinen piinailijamme?

siis pitää taas jatkaa töitä... sorry huonot kommentit...



 
hei! onpas tänne tullut kesän aikana hurjasti tekstiä!

keväällä taisin tähän ketjuun ilmoittautua mukaan, kun hoidoissa PKKS:sä ollaan, mutta me pidimme n. ½ vuotta hoitotaukoa nyt kevään ja kesän aikana, jolloin en ole täälläkään pyörinyt. tuo hoitotauko teki kyllä hyvää niin henkisesti kuin fyysisestikin! PASin jälkeen olin niin hajalla ja lopussa, että olin 2,5 viikkoa sairaslomallakin. mutta nyt on taas katse suunnattu eteenpäin..

meillä on alkamassa seuraavassa kierrossa kolmas ICSI hoito pitkällä kaavalla. viimeviikolla kävin suunnittelukäynnillä. lääkityksenä synarela, puregon+menopur, pregnyl ja lugesteronit. muutoin on sama kuin kahdessa aiemmassa hoidossa, mutta nyt on puregonin rinnalla tuo menopur.

nyt siis varmaankin tulen täälläkin pyörimään useammin, kun hoidot on taas menossa.

tässä vielä lyhyesti meidän historia:
minä 25v., mies 26v. yritystä yli 4v. lapsettomuuden syynä siemennesteen vasta-aineet ja yhteenliimautuminen sekä minulla toinen munasarja PCOmainen ja epäsäännöllinen kierto/ovuloimattomuus. 3x OI+IUI. 1 x IVF/ICSI (tuoresiirto, ei pakastettavaa), 1 x ICSI ja siitä 1 x PAS ja nyt tulossa siis kolmas ICSI.
 
janniina, tervetuloa taas mukaan! miullakin vähän samalla tavalla meni toi kesä... pari viikkoa olin sairaslomalla kun paukut loppui, nyt taas parempi olla. Tosin nyt tämä viimeinen hoito pelottaa... jos taas käy huonosti miten jaksan...? mut se on sen ajan murhe.
 
No niin nyt alkaa vähän menkka jomotuksia olla, eiköhän ne sieltä kohta ala :D.
Vähän epäilyttää toimiiko tuo synarela kunnolla, kun ei mitään "mummotauti" oireita ole :eek: , ei edes niitä kuumia aaltoja. No ens viikollahan on se ultra niin siitähän sen sitten näkee miten toimii.

Ricoletolla tais olla huomenna se jutustelu käynti Päivin kanssa, tsemppiä siihen :D
 
Tervetuloa Janniinalle takas porukkaan =)

Mie pääsin tänään heti eka yrittämällä polille läpi ja sain ajan torstaiksi 14.15.

Tänään on taas juilinu alaselkään ja oletin taas ehkä sadannen kerran että NYT ne alkaa kun on aikakin varattu, but no. No no no.

Tuli tuosta auringon testailusta mieleen omat muistot vuodenvaihteen tapahtumista. Tuli kans testailtua useamman kerran, oli niin vaikea uskoa sitä viivaa siinä tikussa ja sitten kun sattui testejä olemaan, niin pakkohan ne mukamas oli käyttää :) Kiva oli seurata että päivä päivältä nopeammin se viiva siihen testiin ilmestyi :LOL:

Tottakai auringon pitää pysyä porukassa mukana, toivoa luomassa =) Vaikka joskus herääkin katkeruuden tunteita raskaana olevia kohtaan, niin jotenkin sitä ei samalla lailla tunne katkeruutta sellasta raskautta kohtaan, jonka tietää onnistuneen ei-niin-helposti!
 
Moikkelis....
Kipinäkenkä: Vähä sulla on ollu tuuri, kun ekalla soitolla oot päässy läpi...mie en ikinä oo päässy ekalla ja hermothan siinä touhussa meinaa mennä. Aivan törkeen lyhyet ajat soitella.
Mieki mietin tota Auringon testien tekoa ja vertailin omaan käytökseeni...kaikki ostetut testit piti käyttää ja ihailla niitä viivoja.
Rosetta: Mulle tuli synarelasta ekalla kerrala aivan hirveet oireet...töissä sen huomas miten hiki tuli ihan yhtä-äkkiä ja olo oli aivan hirvee.

Huomenna olis mulla se UÄ puoli kolmelta...
Nyt on taas laitettava röllilaulu....jotenka kirjottelu taas saa jäähä......palaillaan
 

Yhteistyössä