Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Mie kattelin jo Savonlinnankin tarjontaa yksityisten suhteen... Terveystalossa ei ainakaan tärpännyt, joten antaisko olla ja koittas uskoa, että asiat on ihan hyvin. Kyllä mieltä rauhoittaa muiden kokemukset vuodoista ja siitä, että asiat on ollu kuitenkin ihan kunnossa.

Ja niinkuin mies toitottaa, tätähän meille jo ennusteltiin. (muttaihanvarmaeivoitietenkäänollaettätääonjustsitävuotoa). Joten nyt otan kirjan ja meen sohvalle pötköttelemään, ehkä otan suklaatakin siihen viereen.

Mukavaa lumista talvipäivää :)
 
Ei auttanut pötköttelyt ja kirjat, vuoto runsaampaa ja mukama jo isompia riekaleita ja hyytymiä. :( :(

Huomenna mennään päivystävälle lääkärille naistentaudeille, siihen asti on odotetttava. Eipä tässä kyllä enää toiveita juurikaan ole, sen verran vuotaa kuitenkin ja vatsaa polttelee. :(
 
Kiitos soja. Äsken pönttöön tippui joko vielä pari viikkoa sitten vahvasti elossa ollut Toukka tai sitten menehtynyt alkio. Kivut melkein samaa luokkaa kuin tammikuisessa tyhjennyksessä.

Mieli on musta. Surettaa miehen menetys, tää on hänelle kova paikka jos/kun huomenna todetaan että elossa olevaa alkiota ei ole.

Jos huonosti käy, tai on käynyt jo, meidän osalta raskaudet on tässä. Kaksi keskenmenoa saa riittää ja parin vuoden piina saa luvan loppua.
 
Ollaan tässä vasta lähtöä tekemässä... Jos jotain hyvää, niin vuoto on vähentynyt reilusti, ei hyytymiä eikä riekaleita, pelkkää verta... Mutta ei tässä jaksa kauheasti mitään enää toivoa, oli se eilinen niin raju kaikkine vuotoineen ja kipuineen. :'( Mutta tärkeetä on nyt, että saadaan asialle varmuus ja päästään elämässä eteenpäin.
 
Kipinäkenkä: Aivan mielettömän pahoillani olen :hug: , hirmuisesti jaksamisia.

Pikaisesti vaan työpäivän aluksi tulin kertomaan, että saatiiin paras joululahja Tapaninpäivänä vihdoinkin kaksi viivaa raskaustestissä . Eilen oli jo ihan vahva plussa kun aamupisusta testasin. Ilalla tuun paremmin kuulumisille.
 
Onnea Rosetta plussasta, hienoa :flower: =) :hug:

).( Hengissä ollaan ja ihmeen hyvissä voimin. Tämä keskenmeno ei ole ottanut läheskään niin koville, kun se ensimmäinen. Kai se on sitäkin, kun ei koko aikana osattu tästä raskaudesta nauttia ja olla iloisia, vaan valmistauduttiin koko ajan pahimpaan. Ja se kannatti.

Vaikka silloin km-päivänä tuntui, että EI IKINÄ enää uutta raskautta, niin jo me sairaalalta kotiin ajellessa mietittiin jatkoja. Odotellaan nyt ne yhdet menkat ja sitten uutta yritystä.
Ei tee mieli luovuttaa ja hitto vieköön mie en halua melkein kahden vuoden vaivojen ja kipujen menevän "turhaan".


Edit. Pääsin vihdoin ja viimein gynen polille läpi ja sain kontrolliajan tiistaiksi 5.1. heti aamusta. Saan kunnian olla päivän ensimmäinen asiakas diabetekseni takia. Ravinnotta kun pitää mennä sen kaavintauhan takia. Siihen en kyllä haluais lähtee mutta ei kai sitä miulta kysellä...
 
Kipinäkenkä: Olen todella pahoillani! Voimia teille :hug: :hug: :hug:

Rosetta: Onnea plussasta!

ON: Itellä ei sen kummempia kertoilemisia kyllä ole. keskiviikkona neuvola ja sit enskuun lopulla rakenneultra. Tuntuu, että maha on jo niin iso, että on jo vaikee olla. En ihan tätä odottanu, kun neuvolantäti sanoi, että tokassa raskaudessa maha kasvaa nopeemmin. Piti jo vaihtaa imetysliiveihin (jotka ostin poikaa odottaessa)..rinnat on niiiiin isot, että ei näiden kans mahu mihinkään. Äitiysvaatteitaki oon joutunu shoppailemaan.
Huono omatunto jouluherkkujen taia, mutta vähemmän olen herkutellu kun yleensä...ihan hävettää hypätä vaakaan...(paljonkohan niitä kiloja on tullu)
Poikakin tuntuu hyppelevän enemmän massun päällä kun aiemmin...ja koko ajan saa varoa ja varoittaa, että vauvalle tulee pipi, jos hypit siinä yms.
Mutta sellasta tällä kertaa ja Voimia kaikille!!!!!
Mammu ja Esteri rv 16+1
 
kipinäkenkä, olen niin pahoillani teidän puolesta. Elämä on joskus vaan niin kauhean epäreilua.

rosetalle vielä uudestaan onnittelut! :heart: Eikös ookin mukavan leijuva/epäuskoinen olo?

Mammuliinos, kiva kuulla siustakin. Lohdullista et joku muukin on törmänny tähän ilmiöön kasvavat rinnat.. nimim. kohta kun taas isompaan vaihtaa niin se on jo kolmas kuppikoko minkä on jo tähän mennessä kasvaneet, eli aikas paljon. Katellaanhan kuhan maito nousee..Painon noususta varmaan jokainen vähän miettii, mut väistämättähän tuo nousee. 4,5kg tähän mennessä ja huomenna olis 19+0. Noh, vois se huonomminkin olla.

ON: Pahoinvointi on tullu takasin *yöks* ajoittain, ja juuri samaantapaan kuin silloin jokunen viikko sitten vielä. Eli aamupala maistuu ja sen jälkeen se sitten iskee. Tänäänkin istuin 1½ tuntia ja ootin että pystyis menemään suihkuun kun olin iltavuoroon tulossa..Noh, eipä sille mitään voi. Silloin kun ei ollu pahoinvointia niin ei tarvinnu niin usein olla syömässä jotain.. Liikkeitä on tässä ehkä viikon päivät tuntunut, jos ne nyt on liikkeitä.. Jänniä tuntemuksia. Toisaalta taas jouluna iski huoli, kun oli masussa hiljasempaa että onkohan kaikki hyvin kaverilla. Edellisestä neuvolasta ja sydänäänien kuuntelusta on jo taas kuukausi.. noh, ensi viikon ti on onneksi aika ja kahen viikon päästä ultra. Pitää vaan väliajoilla pyytää päästä sydänäänten kuunteluun vaikka ylimääräsenä, jos alkaa liikaa pyörittelemään asioita. Ei sitä vaan osaa olla murehtimatta.
Noh, koitan jatkaa työtekoa..

Janniinan kuulumiset muuten vieläkin mietityttää, miten on mahtanut käydä..

Aurinko
 
Kipinäkenkä: Hyvä, että jakselet jo paremmin ja jaksat jo ajatella tulevaisuutta =). Toivottavasti käynti gyne polilla menee olosuhteisiin nähden hyvin ja et kaavintaan joutuisi. Kovasti voimia ja jaksamisia :hug:

Mammulinos: Kiitokset onnitteluista =)

Aurinko: Juu aika epätodelliselta tuntuu. Ihan kun seuraisi vierestä jonkun muun elämää, aika vaikea on sisäistää ajatusta siitä että tuolla masussa oikeasti joku kasvaa. Jokunen raskaustestikin on tullut tehtyä ehkä 4. Mitään ihmeempiä oireitakaan ei vielä ole. Paikallaan ollessa tuntuu masussa vähän niin kuin paineen tunnetta yms. ja rinnoissa myös jotain pientä tuntemusta on tänään ollut. Ootteko muuten viikonloppuna tulossa tänne päin. Kiva ois nähdä jos ootte tulossa, mie oon kotona ainakin =)

Polille pääsen soittamaan vasta loppiaisen jäljestä. Hoitaja sanoi että yrittää pitää kännykkää auki silloin loppiaisen jälkeen torstaina ja perjantaina.

Uudenvuoden aattona mennään Joensuuhun miehen serkun luona käymään ja käydään syömässä jossain. Tullaan varmaan kyllä kotiin jo kahentoista jälkeen kun ollaan käyty ilotulitukset katsomassa :). Jää siiten kuohuviinit onneksi tänä vuonna nauttimatta B)

Rosetta ja tonttu 4+2?
 
Rosetta: Joo, on nuo epätodellisuuden tunteet niin elävästi vielä mielessä. :D Mutta koita nauttia siitä, vaikka epätietoisuus ja epävarmuus tulevaisuuden suhteen välillä haittaavatkin nautinnollista olotilaa. Ja mulla ainakin meni muistaakseni 6+ kun alkoi jotain muutakin kuin mielikuvitusoireita olemaan. Eli voi vielä rauhassa nauttia. Muistaakseni tuo testipäivä, eli sulla tiistai on sitten se 4+2, kun silloin mietin et miten päin niitä lasketaan.
Ei miullakaan yhtään viime vuoden kuohujuomia tule ikävä, vaikka uutenavuotena ostettiinkin tosi hyvää mansikkakuohuvaa silloin. Tekin ootte siis kaupungissa ilotulituksia katsomassa. Mulla varmaan kans hyvä kun hereillä pysyn vuoden vaihteeseen ja sitten unille, 4 työpäivää siinä alla niin senhän tietää että nukuttaa.
Viikonloppuna varmaankin lauantaina päivällä ollaan tulossa käymään. Vois sitten nähdä lauantai-iltana tai sunnuntaina aamupäivällä, käydä vaikka lenkillä jos tuo sää nyt asettuu, -20 astetta ei houkuttele.. Mut nähdään vaan jokatapauksessa. Testien määrässä taidetaan mennä ihan samoissa, muutamat niitä täälläkin meni, ennekuin aloin uskoa että totta se on.. :whistle:

Mites soja jakselee?

kipinäkengälle tosiaan voimia sylin täydeltä ja jaksamista, minäkin tosiaan toivon ettei kaavintaan tarvitsisi lähteä.
 
Käyn nyt neuvolakuulumiset kertoilemassa....
Elikkä aamulla kävin neuvolassa ja olipa taas mukava päästä rupattelemaan VAIN mun asioista neukun tädin kans. On se vaan jotenki mukava paikka...
Ruvettiin sydänääniä kuuntelemaan ja eivät millään meinanneet kuulua...hetken täti niitä etsi ja sit pienen pieni sydän takoi ihan hulluna. Naurettiin kun vauva karkasi koko ajan sen laitteen alta ja hävisi jonnekkin ja taas alkoi etsiminen. Jonkun aikaa siinä meni ennekun vauveli rauhottui ja saatiin kuunnella hetki sydämen ääniä.
painoa on tullu 2,5 kg! hemppa oli hyvä ja paineet kans tosi hyvät.

Aurinko: Mie luulen että siun ei tarvii olla huolissas painonnoususta. Mulla nousi paino 20 kg edellisen kerran ja se oli neuvolan mukaan ihan ok. lähtöpaino oli sillon 56kg. Ota rennosti vaan ja nauti odotuksesta... =)

Rosetta: mitä mieltä oot meijän neukun tädistä?? miusta hän on tosi mukava ja asiallinen ja varmasti auttaa jos tarvii.

Millasia teidän muiden neuvolantädit on???

mammu ja esteri rv 16+3
 
soja: Kiitos kovasti

mammulinos: Taitaa olla vilkas kaveri tulossa. Miustakin meidän neuvolan täti on tosi mukava ja semmoinen sympaattiisen oloinen=) . En kyllä häntä kovin hyvin tunne. Tätä lapsettomuus asiaa ruvettiin silloin alunperin hänen kauttaan selvittelemään ja tosi hyvin osasi suhtautua asiaan. Varailen ekaa neuvola aikaa últran jälkeen, kun alkaa tämä asia vähän konkreettisemmaksi muuttua =) .
 
Täällähän on hiljaista!!!
Voi että kun taas jaksaa väsyttää..poika nukku NIIN huonosti...monta kertaa piti nousta sängystä! Tuntu ettei silmät pysy auki. Sitten kun poika päätti aamulla nousta ylös, niin sanoin miehelle, että hän voisi nousta hyvin nukkuneena pojan kans kattoo lastenohjelmia ja ottamaan aamupalaa. No eipä se meidän pikku herralle sopinu, vaan itki meijän makkarin oven takana ja huusi äitiä. Pakkohan se oli sitten nousta itekkin ylös...ja nyt on niin vetämätön olo. No konsa tässä alkaa siivoomaan, niin siitä sitä sitten piristyy.

Mitäs muille kuuluilee???

Joko Rosetalla tuntemuksia raskauden suhteen? Millos pääset ultraan?
 
Hyvää Uutta vuotta täältäkin kaikille :heart:

Mammulinos: Aikalailla oireettomana täällä mennään. Masu tuntemuksia on välillä ja turvotusta ja jonkun verran myös ummetusta. Kuituja ja hedelmiä olen yrittänyt syödä paljon, että maha toimisi paremmin. Ei minua tuo oireettomuus huoleta, hyvä vaan jos pahoinvoinnilta säästysin. Niin kauan kun ei vuotoja näy olen luottavaisin mielin =) . Ultra aikaa yritän soitella tällä viikolla torstaina ja perjantaina, mitään varmuutta ei kyllä ole siitä onko kukaan vastaamassa kun poli aukeaa vasta ens viikolla, mutta viimeistään maanantaina sitten.
 
Kipinäkenkä:Miten siellä Gynen polilla meni maanantaina?

Mie oon yrittänyt polille soitella tänään sitä ultra aikaa, mutta eipä siellä kukaan vastaa :( . Pitää yrittää huomenna uudestaan. No viimeistään maanantaina saan ajan kun poli aukeaa.

Eilen aamulla tuli vähän vuotoakin, mutta se onneksi loppui yhtä nopesti kuin alkoikin ja pöksyihin asti ei tullut juuri mitään. Viissiin jotain raskauteen liittyvää vuotoa oli, kyllähän sitä aina säikähtää, mutta uskon siihen että kaikki on hyvin niin kauan kunnes toisin todistetaan =).
 
hei vaan ja oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille! :wave:

Rosetta varmasti kaikki on hyvin, nou hätä

pikaisesti omia kuulumisia ruokkiksella: Kaikki on menny ihan hyvin. Vauvojen liikkeitä en ole vielä tuntenut oikein, ja se on aiheuttanut jännitystä. Tänään on onneksi neuvola, mennään miehen kanssa yhdessä, voidaan sydänääniä sit kuunnella. Pahoinvointi helpotti pari päivää ennen joulua, ja olo ollu (lomalla kylläkin) pirteämpi. Nyt ollu pari päivää töissä ja issias/si-kivut alkaneet vaivata. Maha kasvaa ihan järkyttävää vauhtia ja painoa tullu 6kg.

Iloisia uutisia kuulin tuttavalta, joilla oli eka inssi ennen joulua, ja kyllähän siinä hyvin kävi, varhaisultrassa oli jo pikkusydän löytynyt :heart: ihanaa, että joku on päässyt helpommalla kun itse, ja muistan niin sen onnen tunteen kun sen ekan plussan vuosien jälkeen sai :heart:

Halauksia teille kaikille, ja jos joku uusi lueskelee tätä, eikun vaan rohkeasti mukaan

soja ja nappulat 18+1
 

Yhteistyössä