Ketään töissä teippausfirmassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tarkoitan siis sellaista mainosfirmaa, joka tekee ikkunateippauksia ym mainosmateriaalia.

Kiinnostaisi, että mitä sellaisessa firmassa tehdään ja kuinka esim. teipit ja logot suunnitellaan? Jos joku tietäisi, millaista tuollaisessa paikassa on olla töissä...

En o ite, mut sukulainen on. Ne ei ite välttämättä suunnittele sitä teippiä / logoa, painavat vaan ja sit käyvät tarvittaessa asentamassa... Osa kun on sellasia pienempiä, joita asiakas voi ite lätkiä tuotteisiin yms, näyteikkunoiden mainosteippaukset yms tietty noi hoitaa. Ei kai sielä kummosta ole töissä olla... Ihan normaalia suunnittelu-, painotyö- ja asiakaspalvelu -hommaa.

Ne logot ja muut teippien tekstit sunnitellaan tietty tietokoneilla, graafisen alan ohjelmilla. Se millasta ohjelmaa tai mitä ohjelmia kukakin käyttää on ihan makuasia.

Miepä teen pätkähommia mainosfirmaan nimenomaan teippauksien suunnitelua ja valmistaista.

Meillä käytetään CorelDraw-ohjelmaa suunnitteluun ja jonka jälkeen ne ajetaan leikkurin läpi, otetaan ylimääräiset teipit pois ja laitetaan siirtoteippi asiakasta varten jolloin se on helpompi liimata (jos kuvio siis). Tota hommaa tekis mielellään enemmänkin kun sen osaa "silmät kiinni" XD

Mulla ei todellakaan olis mitään koulutusta tuohon, vaikka coreldrawta osaankin käyttää. Kiinnostais joku tuollainen työ, missä vähän sais luovuutta käyttää... Taitaa vaan jäädä haaveeksi, kun on sen asteinen paniikkihäiriö, etten taida edes uskaltaa kysyä, vaikka tutuilla onkin tuollainen yritys...

Aikapaljon tossa joutuu oleen ihmisten kanssa tekemisissä, eikä se yhteydenpito oo aina positiivista, joten jos on joku paniikkihäiriökin niin kannattaa miettii ensin minkä kestää ottaa vastaan.

Mulla on videoviestinnän koulutus, mutta työharjoittelun kautta pääsin hyvin tohon hommaan mukaan etenkin kun pikkulikasta lähtien käyttäny Corelia...

Alkuperäinen kirjoittaja lynxi:
Aikapaljon tossa joutuu oleen ihmisten kanssa tekemisissä, eikä se yhteydenpito oo aina positiivista, joten jos on joku paniikkihäiriökin niin kannattaa miettii ensin minkä kestää ottaa vastaan.

Mulla on videoviestinnän koulutus, mutta työharjoittelun kautta pääsin hyvin tohon hommaan mukaan etenkin kun pikkulikasta lähtien käyttäny Corelia...

Hyvä, kun kerroit. Vaikka lääkityksen kanssa pystyy melko normaalisti ihmisten kanssa toimimaan, niin sen olen huomannut, että tuota "huonoa" palautetta en kovin hyvin kestä...

Saa toki lisääkin työstä kertoa. Voin sen kuitenkin jatkoa ajatellen pitää mielessä.. :)

Yhteistyössä