Paikalla Ketään joka olisi töissä hoitajana vammaisten hoitokodeissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 äitee

Vieras
Mitä hoitsut siis tekee siellä... mitä kuuluu siis toimenkuvaan.

Itse olen palailemassa keikkalaisena työelämään viiden vuoden tauon jälkeen. Ilmoitin itseni vuokranvälitysfirmaan ja olisin menossa töihin vammasten palvelutaloon... Ikinä en ole sellaisessa töissä ollut, siksi haluaisinkin tietää mitä kaikkea sielä tehdään. Välitysfirman tyyppi ei osannut sanoa. =/ Ikähaitari paikasta riippuen kuulema 7-80v....

Onko siis vaippojen vaihtoa, vessatusta,
lakanoiden vaihtoa... siis sellaisia hommia mitä vanhustenkodeissakin tehdään? Vai olisiko jotain muuta mitä olisi hyvä tietää?

Kiitos etukäteen

Siis jos se on kodinomainen hoitokoti, siis että heillä ei niitä liikkumisrajoituksia ole niin mä kun olin tuollaisessa hoitokodissa nin yhdessä iltaisin laitettiin ruokaa, seurusteltiin, vein/hain heitä harrastuksiin ja takaisin, huolehdin että ottivat lääkkeensä, siivottiin yhdessä heidän huoneitansa, pesin pyykkiä. Jos eivät halunneet seuraa niin kirjoittelin raportteja ja järjestelin retkiä ym. kaikkea mahdollista. Ihan kivaa oli mutta raskasta koska kehitysvammainen harvoin osaa ilmaista tunteitaan rauhallisesti joten konflikteja joutuu myös setvimään aika ajoin.

en tiedä yhtään millainen paikka tuo on mihin menen. Onko kuinka liikuntarajoitteisia... luulisin että ainakin pyörätuoliporukkaa on joten varmastikkin liikuntarajoitteisiakin on. Toivon että olisi sellainen kodinomainen paikka... laitokset kun on niin ahdistavia. Loppuu kyllä keikkojen teko lyhyeen, jos on laitospaikkoja. =/ ei tykkää ei.

Yhteistyössä