ketään lontoosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olisiko palstalla ketään lontoossa tai ylipäätään englannissa asuvaa? Miten tulitte muuttaneeksi ja miten elämä lasten kanssa siellä sujuu? Mitä asioita pidätte parempina suomeen verrattuna?

Me asuttiin Lontoossa viitisen vuotta ( muutettiin pois viime vuonna ). Muutettiin sinne miehen tyon takia. Elama lasten(kin) kanssa sujui oikein hyvin ja viihdyimme erinomaisesti. Parempaa Suomeen verrattuna : kansainvalisyys, ihmisten ystavallisyys, parempi ilmasto, kulttuuritarjonta, kaikenlaiset ihanat etniset ravintolat yms.yms.
Suomessa parempaa oikeastaan vain terveydenhuolto...

Mun kokemuksella muu maa mustikka, oma maa mansikka. Kaikessa.

...mitä tuohon chayennen mainitsemaan ilmastoon tulee, tykkään suomen talvesta pirun paljon enemmän kuin jumalattomista tuulimyrskyistä vesisateineen.

Ihan pelkkä rakennuskulttuurikin on mun mielestä Suomessa paremmin. Ainakaan täällä kukaan ei tule mulle sanomaan, että jos kylppärissa kasvaa lattiamaton ja seinän välistä sieniä, niin nouki ne vaan pois (ilman sen suurempia toimenpiteitä siis). Pidän myös siitä, että vessat vetää ja suihkusta tulee vettä.

En myöskään ole niin ihastunut tuohon enkkulaisten piirteeseen olla niiin ystävällistä tavallaan (love, pet jne.) mutta puukottaa selkään takana päin enemmän kuin savolaiset ikinä.

Mutta kaiken kaikkiaan... onhan se ihan kiva maa. Tulin muuttaneeksi kokemuksen ja työn perässä. :)

ma olen asunut lontoossa ja lahiymparistossa nyt reilu 7 v.
plussaa on monikulttuurisuus, ihmisten rennompi asenne elamaan, suvaitaan erilaisuutta paremmin eli kaikkien ei tarvi tehda tasmalleen samalla tavalla joka asiassa. olen toissa terv.huollon alalla ja kylla musta taalla on monet asiat paremmin kuin suomessa sillakin saralla, esim. raskaana ollessa ja vuosi sen jalkeen ilmainen hammashoito ja reseptit. lapsille ilm. reseptit 16-v. asti. laakarissakaynnit ja sairaalassaolo myos ilmaista.

suomessa paremmin halpa paivahoito, terveellisempi kouluruoka ja puhtaammat sairaalat.

Ma asun etela-englannissa ja olen melkein 4-vuotiaan pojan aiti. Olen samaa mielta Milla Makian kanssa ilmaisesta terveydenhuollosta/hammashoidosta/resepteista lapsille vaikka laatu nyt ei aina vastaa odotuksia...(melkein menetin henkeni synnyttaessani esikoistani).
11 vuotta olen asunut taalla ja on ollut yla ja alamakia kultturierojen/ihmisten jne.takia mutta loppujen lopuksi hyvin viihtynyt. Hirvittaa nyt se etta poikani lahtee "oikeaan" kouluun syyskuussa, tayttaa vasta 4 heinakuussa...onneksi vain kolme tuntia per paiva mutta tammikuussa tunnit 8.55-15.20 joka paiva eika lamminta ruokaa vaan evaslaatikko mukaan. Kylla on meilla suomalaisilla luksuskouluolot.

Alkuperäinen kirjoittaja Chayenne:
Me asuttiin Lontoossa viitisen vuotta ( muutettiin pois viime vuonna ). Muutettiin sinne miehen tyon takia. Elama lasten(kin) kanssa sujui oikein hyvin ja viihdyimme erinomaisesti. Parempaa Suomeen verrattuna : kansainvalisyys, ihmisten ystavallisyys, parempi ilmasto, kulttuuritarjonta, kaikenlaiset ihanat etniset ravintolat yms.yms.
Suomessa parempaa oikeastaan vain terveydenhuolto...

Mistä sä ton "paremman ilmaston" sait. Oletko kuullut Lontoon sumuista mitään?? Silkkaa saastetta siis se sumu.

Mä en asu Englannissa mutta mun tuttu asuu Bournemouthissa. Ihan kivalta hänen elämänsä siellä kuulostaa. Viime talvena lunta oli tasan kahtena päivänä ja maaliskuussa leikkasi jo ruohoa. Mua vain aina naurattaa se ruoka mitä siel syödään, aina ku kysyn et mitä teil oli ruokana niin se on tyylin: papuja ja paahtoleipää, pitsaa, shepards pie tai spagetti bolognesea :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
j Mua vain aina naurattaa se ruoka mitä siel syödään, aina ku kysyn et mitä teil oli ruokana niin se on tyylin: papuja ja paahtoleipää, pitsaa, shepards pie tai spagetti bolognesea :D

No mitä tohon ruokaan tulee, täällä oli kysely perheen yleisimmistä ruuista, ja melkein kaikilla oli sagethi bolognese, makaroonilaatikko ja nakkikastike. Tosi hienoo vai mitä.

j Mua vain aina naurattaa se ruoka mitä siel syödään, aina ku kysyn et mitä teil oli ruokana niin se on tyylin: papuja ja paahtoleipää, pitsaa, shepards pie tai spagetti bolognesea :D

No mitä tohon ruokaan tulee, täällä oli kysely perheen yleisimmistä ruuista, ja melkein kaikilla oli sagethi bolognese, makaroonilaatikko ja nakkikastike. Tosi hienoo vai mitä.

No en mä nyt sitä meinannutkaan etteikö täällä niitä myös syötäisi. Huvitti vain kun melkein joka päivä oli piirasta tai papuja paahtoleivänkera.

Yhteistyössä