Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TanZZZku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli yritystä enemmän ja vähemmän v-08 lähtien, ei siis säännöllistä et läheskää joka kierrossa mut kuitenkin..
Aktiivisemmin -09 keväästä. Ilman pillereitä oon ollu vuodesta -07.
Ja sithän meil seiso hoidot ku jonotin laparoskopiaan ja sen oli v-10 alussa. Sit v-10 keväällä 1x inssi, ja kax clomi kotiyritystä. Tarkotus oli tehä 3x inssi mut kerran ei ollu vastetta ja kerra ovis osu viikonlopulle. Eli yhteensä 4 x clomi.
Sit päästiin ivf jonoon, ja siellähän mut tyrmättiin ylipainon takii. Eli 2v työnsin pois näitä asioita mielestä ja en saanu itteeni niskasta kii, ja ehkä piti käsitelläki tätä asiaa sen parisen vuotta et uskals sit lopulta kohdata tän.
Ja nyt keväällä -12 tehtiin siis tämä 1. ivf, ja tää oli 1. pas siirto josta tää + tuli.
Eli sinänsä sekava ja rikkinäinen on tää meijän hoito historia... eli eihän tota koko aikaa oo täysil yritetty, et ei voi puhuu 4v yritysajasta.

Nyt vaan toivotaan et tää pysyy loppuun saakka. Ja kuinka näppärästi, heti hoitsun puhelun jälkeen, mun vatsakivut on yltyny :( vuotoo ei oo nyt ollu mutta mutta... Nyt sit piinailen ja pelkään pahinta sinne marraskuun puoleen väliin.
huhhuh...
Katsotaan kuinka käy, toivottavasti en joudu taas pettymään!!!

TanZZZku ja Toivo, pp14 :heart:
E

Noh ku se on töissä asiakasplvelussa, ja sillä oli just asiakas ku kerroin, ni se hämmenty toki :)
Myöhemmin ku se soitti, nii kerto et oli ollu itku lähel ja hymyilyttäny vaa tyhmästi koko ajomatkan pois pokan luota :)
Ei kuulemma meinaa uskoo todex :)

Ambrosia, mun mielest luin jostain joskus et clomien vaikutus jatkuu7 pidempään kun sen kierron ajan kun niitä käytetään.

Kiitos onnitteluista :heart:

Voi Mila, mä olin just tulossa kertoo siitä et kuinka peloissani olen ja piinoissa... :( Siihe ar-ultraan on viel kolme pitkää viikkoa.. huoh.. mitenköhän sinne kestää täysjärkisenä??? Ja se on vasta eka etappi!!!
Senki takii on kova pelko, koska mul ei juurikaan ole mitään oireita, ehkä snadisti väsyttää, tai sillee aaltoillen välil enemmän ja välil vähemmän... ja tissit aristaa enää vähän, ku viel viime viikol ne oli TODELLA kipeet... Pienet vatsajuilinnat on melkei poissa myös.. Eikä ole liuskan + vahvistunu, mun mielestä ehkä jopa päinvastoin...
:( Tosi herkkiksenä oon kyllä, meinaan alkaa pillittää niin ilosta ku surusta saman tien ja koko ajan!!
Ja jotenki, tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, et "jo" muka toisella siirrolla onnistus!!! Ei mul yleensä ikinä mee putkeen... ja ei mul oo näin hyvä tuuri!!! Senki takii pelottaa et tullaan alas kovaa ja korkeelta :ashamed:
Voisko mut laittaa koomaan asti et kaikki oikeesti on hyvin?????
Anteex tää valitus!! Tuli jo huono omatunto tästäki.. :ashamed: Mul on lupaava alku ja mä vaan valitan... En haluu missään nimes kuulostaa kiittämättömältä tms, tää kaikki on vaa nii epävarmaa tässä vaiheessa. Taidan tulla hulluksi.AAARRGGG!!!

Toi on niin tuskallista, tiedän tunteen paremmin kun hyvin!! Alku menee siinä ettei usko että raskaus on alkanut, sit ultran jälkeen jos syke on löytynyt ei usko että se löytyy enää uudestaan, sitten jos vielä niskaturvotusultrassakin on kaikki hyvin ei usko että se enää kasvaa siitä normaalisti :D Toi on niin yhtä piinaa ja odottelua ja aika ei kulu, sit sitä just koko ajan kyttää omia tuntemuksiaan, mikä oli ihan hirveetä kun just noi kaikki tyypilliset raskausoireet multa on puuttunu koko raskauden ajan, eli mua on huijattu, ei raskaus tosiaan ole yhtään sitä mitä joka puolella kirjotetaan ja puhutaan :D Mun oireet on ollu ainoastaan pissahätä ja päänsärky, niinku tossa ekan kolmanneksen aikana.... Ei minkäännäköstä pahoinvointia ole ilmaantunut tähän päiväänkään mennessä :P Mut vaikka sitä kuin sulle sanois että älä stressaa jne niin aika tyhjiä sanoja ne on, se vaan valitettavasti kuuluu tohon asiaan, ei sille minkään voi :( Pitää vaan toivoo parasta ja koittaa suht rennosti olla ettei ihan stressissä kroppa koko ajan ole... Nyt tosiaan kun liikkeet tuntuu joka päivä, oon voinu olla ihan rauhassa, sitä ennen jouduin kyllä joka päivä kuuntelemaan sydänäänet, en ois muuten uskonut että siellä hengissä enää ollaan, nyt siitä ei vaan voi enää erehtyä kun toinen temmeltää niin että maha hytkyy :D Doppleri on saanu olla aika rauhassa, ainoastaan hiljasina päivinä tulee varmistettua...
Mut kovasti tsemppiä ja peukkuja pidän pystyssä, toivon niiiin että kaikki menee hyvin :heart:

• Tykkää
Reactions: TanZZZku
Kiitos Mila :hug:
Se itkuherkkyys on nyt aika kovasti esillä... Ei kaise auta.. pitää vaan koitaaa unohtaa vaikka koko homma!! Se on jotenki nii tyhmää, et vaikka tietää ettei sille mitään voi, et km tulee jos on tullakseen, nii silti sitä jotenki murehtii ja sillee en tiä :(
Pitää vaan katsella..
Oon kuullu ennenki ton sanan mut mikä se tarkalleen ottaen on sii toi dobleri????

tunteet ja ajatukset menee vuoristorataa!! Oon välillä ollu onneni kukkuloilla ja heti perään väännän jo itkua et tää ei onnistu, et kesken menee tms
Joo, eihän sille minkää voi mut työnnäpä tää asia pois mielestä sitte ja unohda koko juttu et oot plussannu!!
Senki takii pelkään niin kovin, ku mul on oireet (ne muutamat mitä on tullu) välillä kadonnu täysin tyystin, ja sit välillä taas ne on palannu...
La, ku oltiin koiran kans ulkona, siis ihan kävelylenkillä, ihan hiekkatiellä ei edes mitää haastavaa maastoa, ja vähän riehuin vetolelulla sen piskin kanssa, en kauheen kovasti enkä pitkään (meil on iso koira, 35kg jötkäle, et se vaatii hieman voimaa, ku sen kaa meuhkaa), niin mulla oli koko loppuillan alavatsakipuja, ja todella kovia sellaisia!!! sohvalta ylösnouseminenkin koski niiiiiiiiin vietävästi!!
Eilen ei mitään vatsatuntemuksia, tissitki oli jo vähän normaalimmat, niin pillitin puolet päivästä et tää oli tässä..
Noh, tänään taas on ollu aikas paljon vatsakipuja, sellasta tasaista jomotusta melkein koko ajan, ja muka aamul hieman yökötystä ja tänää on taas tissitki ollu superkipeet
Jostain luin, et vois olla jopa normaalii, mut kyl laittaa mietityttää ja pelottaa ja ahistaa...huoh..
Kaiken lisäx, jos tulee km, en välttämättä edes tiedä sitä, ku on käytössä toi progynova, joka voi estää sen vuodon, tai sit se ei estä, on niin yksilöllistä kuulemma.
Ei auta kuin odottaa.
Sain uusinta veritestilähetteen ja siihen menen huomenna. Silloin kuulemma näkee onko se nousu- vai laskusuhdanteine, vaikka sekään ei kyl lopulta kerro mitään, koska voihan olla paskimmassa tapauksessa niin, et tänään saattais alkion kehitys loppua, nii huomen olis viel arvot korkealla.. Joo, tää on jo nyt iha siis liiann paljon miettimistä ja aivan liikaa analysoimista, mut on ollu aikaa viikonloppun liikaa..
enivei, meen huomen siihen testiin, ja to teen sen seuraavan digin, ja jos ne on ok, nii yksityiselle aikasempaan ultraan..
Tää on täs kohtaa toimintasuunnitelma.
Huoh. Tulipa pitkä sepostus, dänks jos jaksoitte lukee...

Ti pääsin uusinta hcg kokeeseen, ja oli noussu normaalia tahtia, eli oli noussu kuudessa päivässä 4396 asti.
Oireita on, tai ne tulee ja menee. Edelleen silti on vahvasti olo et jossai kohti tää menee kesken :( Olit Mila niin oikeessa, nyt on piinaa!!! Jotenki koitan olla ajattelematta että oon ees plussannu. Ja olla ajattelematta koko asiaa. Ei tästä pysty iloitsemaan, ei vaan pysty rentoutuu... Haluan jokski aikaa koomaan nii en pysty ajattelee mitää.
Aika kurjaa kyl.... Välil kyl onnistuu iha hyvin ajatuksella et raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan. Mut kai se on helpompi suojella itteesä ku pitää perusnegatiivisen ajatuksen yllä..
Mites sun vointi??? Mites pitkällä sä jo olit???

Mut se on niin normaalia että sulla on tollanen olo että ei tää voi onnistua, oishan se hullua et olis itsevarmuutta täynnä kun aikasemmin on ollu pelkkää paskaa tän asian tiimoilta :( Mut kyllä se siitä iloks muuttuu, ekan ultran jälkeen ainakin hetken voit ilakoida kunnes alat stressaa seuraavaa :D Tätä tää nyt sit vaan on seuraavat 9kk, sille ei voi mitään, sit voi huokaista kun vauva on sylissä <3 Mulla poksu tänään rv 25+0 ja kauhee paniikki aamulla kun tuli sellasta vaaleanpunasta vuotoa, ei verta mut sellasta hassun väristä ja vauva oli eilen aika vaisu, pakko oli taas kuunnella et vieläkö se sydän lyö... Onneks löi ja tänään onkin sit pitkin päivää potkutellut taas normaaliin tapaan, mut niinku näät, missään vaiheessa sitä ei voi rentoutua vaikka olis miten pitkällä :( Mä seurailen sun tilannetta, pidä meitä ajantasalla, kauheesti toivotan edelleen onnea ja tsemppiä, koita saada pidettyä pää jotenkin kasassa, sille kun ei tosiaan mitään voi jos kesken on mennäkseen, pitää vaan toivoa ja uskoa parasta, mut niin hyvältä sun tilanne kuulostaa ja vaikuttaa etten olis kyllä huolissani =)

• Tykkää
Reactions: TanZZZku
Niihän se vaikuttaa tällä hetkellä, mut jotenki vaa vahvasti tunne et vauvaa ei saatu tästä raskaudesta en tiä!! Oikee ärsyttää omat etiäis fiilikset :(
Huoh!
Millos on ne np- ultrat ja ne seulonnat niistä down jutuista yms...???

Mulla oli np-ultra vissiin rv 11+3(?) ja siinä samassa otettiin verikokeet ja sit parin viikon päästä tuli lappu kotiin että ei kohonnutta riskiä. Mut käytännöt vaihtelee, jossain muualla käydään verikokeessa jo aiemmin ja saadaan tietää riski heti siinä ultrassa. Koska sulla se varhaisultra? Et neuvolaan ole vielä soittanut?

Anteeks kun en jaksa kaikki tekstiä lukea et jos jossain on jo asiasta kirjotettu..Mutta onko joku karpannu laihuttaakseen...Onko kenelläkään mitään vinkkejä? Oon kuullu et se karppaus vois vaikuttaa tohon pco:hon.

ON vaan nyt...Huoh.
En olis halunnu kirjottaa tätä, mut nyt meinaa nuppi seota!! :ashamed: Skipatkaa jos ällöttää..

Elikäs, mulla on ollu sitä vuotoa tässä enemmän ja vähemmän koko ajan matkassa. Peittojen heilutus on vähän jääny, koska mulla on ollu aikas paljon alavatsakipuja ja muutaki kaikkee häpeninkii tässä mutta viime ma päästiin asiaan sitte pitkästä aikaa.
Sen jälkeen, vuotoa tuli enemmän, ja aattelin et ok limakalvot on ärtyny ja kai se siitä menee sit ohi.
Noh, eipä menny ei.. :ashamed: Pitkin viikkoa vuoto on lisääntyny, ja aiemmin ku se on ollu pääosin ruskeaa, nii nyt se on ollu punasta, ja se muuttu loppuviikkoa kohden pikkuhiljaa.. :( Ei sellasta menkkapunasta, vaan liman ja punasen sekotusta, vaaleenpunasta ja punasen sekotusta, hankala selittää... Kuitenki sillee et selkeää verta, eikä oo tarvinnu tihrustamalla katsoa vaan ihan selkeästi näkee :( Vähä ku olis mensut alkamas, sellasta tuhrua..
Ja jos aiemmin tuli puolet pikkurillin päästä kerrallaan, n. 2 krt/pvä, nii viikonloppuna määrä oli ruokalusikallisen verran, ja n. 5 krt/ pvä.. Ja vuoto siis kasvoi tasasesti koko viime viikon ajan, ja viikonloppuna vuoto oli huipussaan :O
ja kun kokeilin tuolta, nii se vuoto tulee kohdunsuulta :ashamed:
Su illan ja yön, sekä eilen vuoto ei tullu pikkuhousunsuojaan asti, mutta sillon tällön pyyhkiessä muistutti et olen täällä edelleen.. Eilen tuli pieniä kipukramppejakin, mutta menivät ohi sitten kuitenkin..
Soitin eilen lekuriinkin, ja olisin saanu mennä päivystykseen, vapaita aikoja ei ollu enää.. En sitte lähteny ku kivut hellitti, ja huomenna olis muutenkin ar-ultra..

En aikonu mennä lekuriin, jos radikaalia muutosta vointiin ja vuotoon ei tule. Se aika on kuitenki jo huomenna ja onnex jo ihan aamusta!!
Tänään taas vuoto on ollu kuvioissa.. :ashamed: Ei niin runsaana ku viikonloppuna, ruokalusikka on vaihtunu t-lusikkaan.. Tsekkailen et voimistuux vai mitä.. Pientä jomotusta taas havaittavissa..

Pelottaa aikas lailla!! Ja ahistaa urakalla :( Yhtä saakelin jännitysnäytelmää tää on :kieh: Silti vielä pidän toivoa yllä, koska vuoto ei oo missään kohti ollu kuitekaa menkkamaisen runsasta.
Ehkä täl hetkel eniten pelottaa kkm. Huomenna onnex selvii paljon asioista!!Mä varmaan oikeesti joudun viel lataamoon tän raskauden kanssa... Ja ai nii, paino on noussu 3kg, ja tänään oon ollu kk polttamatta, enkä syö ees enää purkkaakaan, jotain positiivista...

Huoh.. Tulipa pitkä txt!! Kiits jos jaksatte lukee ja sori jos oli sekavaa txt

Tosi kurjan kuulosta, et kyllä helpolla ainakin oo päässyt, uskon että on mielenterveys koetuksella :hug: Mut onneks tosiaan huomiseen on enää ihan hetki, sitten ootte paljon viisaampia, tosi paskamaisia tollaset vuotelut!! Toivotaan parasta ja että siellä pieni sydän jo sykkii :heart: Tuu sitten heti kertomaan kuulumiset!!!! Tsemppiä!!

No nii naiset, nyt peukut pystyyn meikäläiselle ja Toivolle!! d:Ob
Nyt meinaa tosissaa jännittää!!! Yritän kääntää ajatusta positiiviseen päin että oireiden katoaminen/lieventyminen ei tarkoita mitään...
Mutta, kohta olen viisaampi.

• Tykkää
Reactions: Mila86
No nyt on ar-ultra takana, ja aivan uskomatonta, vuodoista ja kivuista huolimatta, kaikki oli hyvin!! :heart: Ja kuulemma nyt ei ollut vuotoa, lekuri sano. Eikä osannu myöskää kertoo että mistä mahdollinen vuotelu vois johtuu... voi tulla niin monesta paikkaa, ja johtuu lääkkeistäja joillain vaan tulee vuotoa :confused: Tärkeintä kuitenkin että tällä hetkellä kaikki näytti normaalilta!!
Eli raskaus on oikeassa paikassa, ja sykekin näkyi :heart: ultran mukaan koko oli 6+6, mutta lekuri sanoi silti että lasketaan siirron mukaan eli 7+0. Enpä tiennyt sitäkään, että vaikka ultra kuva sanois 6+6, niin se on silti +- 4 pvää...
LA saatiin 3.7.2013. Toivottavasti päästään maaliin asti :) :heart:

Lekuri sanoi, että jos tässä kohtaa kaikki on hyvin ja normaaliksi ultrassa todettu, niin 90% näistä raskauksista päätyy synnytykseen. Aika isot % mun mielestä. Toivottavasti ei sitten kuuluta siihen 10%....

Olen niin puulla päähän lyöty, ei meinaa saada ajatuksia kokoon ei niin millään!!
Koitan nyt niin nauttia tästä hetkestä, ja olla murehtimatta, edes hetken!! :O

Haluan kiittää teitä kaikkia tuesta, jota olen teiltä saanut. Toivon että kaikki +, ja mahd pian ;)
Koitan etsiä ketjun tuolta odotus puolelta, ja toivon ettei tarvitse tulla takaisin tänne km tai kkm takia tms!! Käyn kurkkimassa teidän kuulumisia silti..
Voimia kaikille tähän taistoon :) :heart:

TanZZZku ja Toivo, 7+0 :heart:

• Tykkää
Reactions: Mila86 ja Aniit

Yhteistyössä