Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TanZZZku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis mitä mitä, ymmärsinx ny oikei et sul oli se naikkari aika, niin eilen?????? ^^
Ja hoito alkaa 2 kuun sisää, jeeeee!!! Mikä hoito sulle tehään???
Ja 1,5kg saat pois tosiaan vaik paris päiväs just mehupaastolla vaikka!! :)
Ou jee!!
Mul alko toissapäivän mensut, ja soitin sit polille... Sain ultra-ajan ens viikon pe. Jos kaikki menee hyvin, nii mahd. siirto olis sit vissii 3 vkon sisään.. :) Siis JOS kaikki menee hyvin!!
Ite ajattelin vetästä tän vko su lähtien sen 5pv nutrilett kuurin, jonka ostin vähä aika sitte.. Taas pient starttii..Mulle on tullu niiden edellisten pussien jälkeen takas about 2kg... :( Ja nyt vaaka näyttää viel karmeempii lukuja ku on tää ihana menkkaturvotus, yök!!
Mua on oikeesti tainnu vähä meinata masentaa täs syssyl, jotenki ku siihen siirtoon ei päästy, nii annoin mennä vaan!! Mut nyt en tän nutriletin jälkeen anna käydä niin!!! Pitää vaan koittaa asennoituu sillee näis hoidois et mikään ei oo niin varmaa ku epävarma, ja ajatella sillee et kyl jossai kohti etenee ja tapahtuu jotai..

Olin eilen muuten mensujen takii poissa. Oksensin ja makasin sohvan pohjal koko päivän.... Onnex tänää on jo parempi, huoh!!!

TanZZZku joo, naikkarilla :) Mullehan tosin kaikki alkukierrontutkimukset oli aluesairaalassa tehty, ja myös clomit testattu siellä, joten päästiin suoraan eteenpäin.
Alotetaan ihan ovulaatio-induktiosta, ja koska clomitkin toimi niin hyvin niin alotetaan ilmeisesti hyvinkin alhasilla hormoonimäärillä. Insseihin ei vielä mennä ellei toki tuu jotain syytä miks pitäis mennä, mutta eipä oo tiedossa miehellä mitään ulkomaan komennuksia =)
Kylhän se vähän naurattaa että jäi 1,5kg kiinni homma ettei jo ens kuussa alotettas, mutta mutta... ylipäätänsä jos naikkarilla tosiana hoitoja toteutetaan vaan joka toinen kierto niin ei paha.
Varsinkin kun olin vähän miettinyt että jos vasta tammikuussa alottas :laugh:

Mitenköhän toi kun sain gonal-f:ää pistettäväks niin riittääkö siitä yhdestä kynästä koko kiertoon vai pitääkö joka päivälle ostaa uus kynä ?

Huomenna mulla on aika tosin pisto-ohjeistukseen joten sieltäkin takuulla vastauksen saan =)

Ambrosia riippuu millä annoksella lähet pistelemään ja minkä kokonen kynä sulla on... Mut et sä kyllä yhtä kynää päivässä saa käytettyä :D Mä jouduin pahimmillaan ostamaan kaks kynää yhteen kiertoon... Ei ole mitään halpaa touhua noi kynien ostelut :/ Mut jos sulla on hyvin ne clomitkin toiminut niin tuskin millään kovin suurella annoksella lähet heti alkuun pistelemään! Tsemppiä!

Ambrosia, jos sulle on määrätty 300IU:n kynä Gonalia ja pistät sitä 37,5 IU/päivässä niin kynä riittää 8 päivää. Mulla on toi sama annos Clomien lisäksi. Eli ensin Clomeja 3-7 ja sitten kp 8 alkaen Gonalia 37,5 IU kunnes on folliultra jossa tehdään päätöksiä jatketaanko vielä pistämistä vai irrotetaanko.

Mulla on yleensä aina jäänyt yli kynästä joten pienen kerta-annoksen vuoksi hukkaan on mennyt paljon kallista ainetta. Kynähän säilyy avattuna 28 päivää, eli käytännössö yhden kierron ajan. Ei siis voi hyödyntää seuraavassa kierrossa ylijäänyttä. :/

Saitkin tuossa jo vastauksen... itsellä ei ole kokemusta kyseisestä lääkkeestä....
Ymmärsinkö nyt oikein, sulla on ollu clomit ja ne ollu kotiyritystä varten???
Jouduitko käymään lekuris ultrassa niiden aikana????
sillon ku oon ite syöny clomei, jouduin käymää ultrassa aina, ja sit niiden syöntiin yhditettiin inssit..
Ihan vaan kiinnostaa eri toimintamallit niiden kanssa :)
Nyt varmaa tosi tyhmä kysymys, mut minkälainen hoito se ovulaation induktio on...?????

toivounelma, just näin! kiitos! mä jo pelkäsin et mun pitää hankkia joku 5 kynää per kierto :laugh: noh, ois ainaki korvauskatto täyttyny äkkiä :saint:

Mulla ei tosiaan clomit jatku.. vissiin mulla mennään niin et pistkokset alkaa kp5 ja kp10 on UÄ ja sit katsellaan mitä tehdään vai joudutaanko selibaattiin :P

Helou...
Näköjään se progynova aiheuttaa mulle pientä pahoinvointia, hyvä niin, eipähän tuu mätettyy hulluna :D
Tosiaan tänää mennää kyl työporukan kans syömään ja huomen olis lasten synttäreitä... Su alotan sen nutriletti pkt jonka ostin joku aika sitte, kestää 5pv eli ens to asti ja sit olis jo pe ultra.
Viel on hieman menkkaturvotusta mut varmaan täs vkolopun aika laskee. Paino on melkeen sen mitä se oli ennen mensui.
Toivottavasti ehtii laskeutuu ens viikon lekuriaikaan... Nyt en enää aio vaipuu synkkyyteen jos tulee takaiskuja!!! Ei mee hukkaan pusseilu laihdutukset sitte... Jumpalleki oon jo taas päässy :) ja aion jatkaa, kyl taas muistaa kui hyvä fiilis siit tulee!!!
Viime lekurikäynnin jälkeen jotenki tosiaan olin ihan maassa ja annoin vaan mennä, hetkellistä masennusta siis. Koitan vaan jotenki olla vaipumatta mihkää ja ajatella kauas kantoisesti..
joo, tällasta. Mä hiljennyn viikonloppuun, eli mukavaa ja rentouttavaa sellasta :)
Maanantaina taas :)

helou!!
Täällä on menkkaturvotukset laskenu, ja ei sitä painoo ollukkaa tullu takas nii paljoo ku luulin!!! Hyvä niin!!
Viel eilen paino näytti n. 96kg mut tänää aamul 95,4kg, eli kun lopetin pusseilun viimex, paino oli 94,5kg, eli sellane 900g on tullu takas!!!
Ja nyt tosiaan taas pusseilen to asti... oonpahan sit taas hieman keposampi pe mennes.
Pe on aika polille, jolloin ultrataan ja sit vissii saan tietää et ox progynova-annos oikee, ja päästäänx mahollisesti siirtoa yrittämään!!
Mieli on ihan yllättävän positiivinen, hyvä ja toiveikaiskin :)
Toki yritän myös varautua siihen et jotain menee piparix ja yritän olla odottamatta mitään. Eli voipi olla et tullaan pe rytinällä alas...
M utta näillä siis mennään!!

Dänks Mila =)
Tää on kyl iha kuollu tää ketju.... :( Ei kai siin...
2- pvä pss pyörähtäny käyntii!! Se toinen pss systeemi toimi paremmin ku tää. Tällä oli eilisestä lähteny vaivaset 100g!!! Eipähän tarvi ostaa näitäkää enää...
Pe lekuriaika taas lähestyy...
Lähtis ny ees kg siihen mennes!!! Tajusin vaan et nehän saattaa taas sanoo kovan sanan :( Toivottavasti eivät...
Ja jos sanovatki ni sit katotaan taas tuonnempana.

Miten Mila jaksat???? Näkyykö masu jo??? :) Mites pitkällä sä nyt olitkaan???? Oon kyl tosi ilonen teijän puolesta et lopulta kuiteki "suht helposti" raskauduit :)
KItteeni välil pelottaa et mä en ikinä pääse pois tästä ketjusta ja hengaan vaan aina tällä puolen :(
ÄÄäähhhh!!! Tänää on hieman jotenki surumielisempi pvä... En tiä... syytetää väsymystä :D

Noh kyllä mie käyn ainakin tänne kurkkaan vaikka nyt ei hirveitä kommentoitavaa ole. Nimittäin edellisen viikon vedin ihan plörinäksi, söin mitä halusin. Tällä viikolla yritän jo taas katsoa mitä suuhuni pistän vaikka on tullut syötyä kiellettyä ruokaa lasangea. Kaikesta huolimatta paino oli eilen aamulla 87,7kg eli alas se on tullut tuosta 88kg. Nyt on muuten mieli maassa tän hoidon suhteen niin on palstailu intokin hukassa. Kuvittelin että huomenna olisin päässyt käymään salilla mutta katin killit en, ukko tarvii miun auton ja salilla on matkaa 35km että sellasta...Nyt ottaa oikoseen...:'(

Kyllä tekin onnistutte TanZZZku, ihan varmasti, pysyt vaan tiukkana niin kyllä se sitten palkitsee kun hoidot onnistuu! :) Onhan se ihan paskaa odotella ja laihduttaa :/ Meijän etu oli se et mentiin sinne yksityiselle, ei oltas varmaan vieläkään kunnalle päästy hoitoon edes!! Mä oon nytten rv 20+4 ja maha on aikamoinen pallo, nyt on reilun viikon tuntunut potkujakin, ja ens ma rakenneultra! Kaikki siis hyvin ainakin toistaiseksi :)

Tässä mun tän viikon rivi:

eva88 / 24v / 110kg & 169 cm / 34.3 / -25 kg / -12 kg

Paino senkun tippuu, kiitos karppaus!!! Nykyään käytän jo 44 koon vaatteita ja töissäkin jo kysellään että mitä teit... naisvaltaisella alalla tuntuu että joka toinen yrittää laihduttaa, mutta en oo uskaltanut karppauksesta pitää meteliä kun kaikki tuntuvat olevan niin rasvakammoisia.... mutta tulosta tulee!

Mulla on nyt ekaa kertaa ties moneenko kuukauteen menossa tikkujen mukaan luomuovis!!!! Nyt kaikki sormet ja varpaat ja vaikka mitkä ristiin että tärppäisi... Tsemppiä kaikille yrittäjille!!!

Pikanen omanapa:
Nutriletit on ihan paskoja!!! mul on su lähtien tippunu kaikki 300g!!!! Siis vaivaiset 300g!!! Sil toisel pss systeemil lähti loppuvaiheessa päivässä ton verran!!
En tiä onko siitä et se on VLCD, ja kcl tulee vähä vajaa 600/pvä, ku se edellinen oli LCD, nii mietin et vetääx kropan säästöliekille, et liian vähän kcl????? En tiä..
Oon toki kahvii ym juonu mut niin join siin edellisessäki pss systeemis...ja nyt kuiteki on ollu ihan ok määrä liikuntaa, et on yritetty potkii kroppaa eteenpäin..
Ja taas tuli huono olo nii jätin nutriletit sikseen. olkoot, ku eivät auta mitää ni mix niit sit vetäis!!
Todennäkösesti ne sit pe kyl sanoo et laihdutappa viel ni katotaa ens kuus uusix...
Ei voi minkää, olkoot... Taas kiinnostaa nii maan perusteellisesti että jotta... huoh...

Mä oon kans käyny välillä lukemas teidän kuulumisia, mut ei oo ollu mitää kommentoitavaa omalta osalta... Masisvaihe taas käynnissä, kun mikään ei onnistu : /
Ens kuussa Naikkarille suunnitteluun, joten nyt ois paras vaan ottaa itteensä niskasta kiinni!!
Vähänkö oot eva88 saanu hyvin painoo putoo!! Onnittelut :)
Pitäsköhän munki kokeilla taas välillä tota karppausta...? Mies alotti taas karppaa, mut mulle se ei oikee oo ikinä iskeny. Täytyy alkaa perehtyy, jos löytys mua miellyttäviä ruokia karppauksestakin :)

Huomenta!!
eevalla tosiaan loistavasti pudonnu paino, hyvä tyttö!! :)
Ambrosia, toi on niiiii ärsyttävää ku se junnaa paikallaa!! Ox sul siis ny just ihan mensut alkamassa??? Ku eix suaki turvottanu ne ihan kiitettävästi...??? Toivottavasti alkaa pian taas tapahtuu!!
Djap, mulki on jotenki mielialat vaihdellu viime aikoina, on ollu oikee kunnon masiskausia :ashamed: Pitää vaa koittaa jotenki koittaa tsemppaa, vaik vaikeeta se on, ku masentaa ja vituttaa, niin sillon masentaa ja vituttaa. :hug:

Mulakaa ei juuri noina 3 pss päivänä paino juurikaa liikahtanu, kaikki -300g!! must se on aika vähän.. Eilen lopetin pusseilut ku totesin et aika turhaa, ni kappas, eilisestä oli paino pudonnu 500g!! Ja söin ihan normiruokaa. Tosin aika vähä tuli eilen syötyy, ku vatsa tietty hieman pienentyny pusseilun jäljiltä.
Oon taas saanu alotettuu liikkumista, jeeeee!!! Kroppa on vieläki jumissa ti illan jäljiltä, vetäsin 2 tuntii putkee, mikä ei välttämättä ollu iha fiksuu, tässä kunnossa...
tänään aattelin tehä samoin, ku huomen välipvä jumpasta. Ja muutenkin hyvä tänää rykästä, ku huomen on se lekuriaika...
Ja mua ei kyl yhtää huvittas mennä sinne!! mulla on 1,7kg liikaa siihen tavotteeseen, nii luulen et eivät suostu mitää tekee mulle tässä kierrossa. . Omapa on vikani. Oon jo henkisesti valmistautunu et katotaa seuraavassa kierrossa uusix. Jatkan tän painon kanssa ja yritän sitä tupakkaa lopetella.
Jos eivät painon takii evää, nii vähintään on sit jotai muuta, progynova ei oo tehonnu tms... Mikään ei ole niin varmaa ku epävarma ja pessimisti ei pety :D
Kyllä me jossain vaihees päästään hoitoi jatkaa, sillä ajatuksella yritän viedä itseäni eteenpäin!!!

Tanzzzku joo, ens viikol pitäs alkaa.. ainoo vaan et on nyt 2 kierto tasasesti ja sitkeesti samassa pysyny :D
Onnittelut liiikuntakipinästä! Pysykööt se!

Mä oon käyny ny joka viikko siel treeneis 2 x viikko, mut kaikki muu liikunta on kyl jääny. Harmittaa ihan kun kaipaa raitista ilmaa mut sitä on vaan niiiiiiin laiska :(

noh viikonlopuks mennää mökille ni siel saa raitista ilmaa ;) ja jos ens viikolla kävis vaik 2xlenkilla, 2x treeneis ..lenkit tosin ei välttii mitää juoksuu ees, mut jos vähän ees kävis kävelee?

Alotin eilen sen ruokapäiväkirjan... parempi tosiaan alottaa nyt eikä myöhemmin. Saas vaan nähdä kuinka orjallisesti tulee noudatettua. :D

Huomenta!!
Pikanen ON:
Tänään on lekuriaika... Mulla on tosi vahvasti sellanen tunne et ei tässäkään kierrossa mua pystytä hoitaa! Joku etiäis juttu, ärsyttää...
koitankin ajatella niin et kyl nää hoidot jossain kohti etenee!! Muuten vaivun taas synkkyyteen ja painoo alkas kertyy enkä tupakist pääsis irti...
Jossain kohti vielä onnstuu.
Ja jos etiäisnegatiivinen tunne, nii myös jotain positiivista!! Paino oli tänään 94,1kg :) Se on 400g vähemmän kuin viime lekurikerralla :)
Tosin huijaan sinne et mun aamupaino on ollu 93,7kg tms...
Nyt kun olen uudelleen alkanut tiputtaa painoa, multa on lähtenyt kaiken kaikkiaan 8,7kg. ja aion jatkaa tätä proggista :)
Tänä viikonlopuna joutuu kyl vähä läskeilee, joko ilosta tahi surusta :)
Lähetään mökille ja kaveripariskunta tulee huomen meijän kans sinne, aamulla sen mamman kans zumbaamaan ja sit lopppupvä rentoutumista :)
Tuun kertoilee ku oon lekurin tuomion saanut.. huoh, en haluis yhtää mennä sinne :(

Tanzzzkulle tsempit lekuriin.
Mäkin yritin piipittää että kyllä aamulla paino oli sen 600g vähemmän mut totesivat vaan että ei me punnita täällä aamuisin , vaan silloin kun on käynti aika ja sen mukaan mennään :laugh:
Vähänhän tuo harmitti, muttei onneksi kamalasti :)
Toivottavasti sulle ei tuoteta tuollaista pettymystä!

Ambrosia kuka lääkäri sut tutki??? jos et muista nimee ni minkä näkönen?? Siel on ollu ainaki sellanen nainen jolla on blondattu aika pitkä tukka, ja se on aika töksäyttelijä ja sellanen tyly ja empaatiton. Se oli mulla sillo joskus siinä suunnittelukäynnillä ja mulle jäi siitä vähä paha maku suuhun...Muut on ollu iha jees.

Nyt on käyty sit lekurilla... uskomatonta, mutta jos ei nyt mitää takapakkia tule, ni PAS yritetään tehä!!! olin aivan puulla päähän lyöty ja hämmennyin moisesta ilouutisesta :)
Eli Labra soittaa tänään tai ma et millon siirto olis :)
Tosin, mun negatiivinen etiäisfiilis ei poistunu tän käynnin myötä, edelleen on fiilis et jotai menee ketuix, mutta katsotaan nyt... Hissun kissun :) Koitan luoda itselleni positiivista mieltä :)
Progynova annostusta lisättiin, eli nyt menee 3tabl./pvä. Kohdun limakalvo oli kolmikerroksinen, mutta vain 6,4mm. Ehkä se ehtii viel kasvaa tässä.. kp 11 on kuiteki nyt vasta. Ja toivottavasti progynova annos on nyt sit riittävä.
Ja koska edellisessä kierrossa oli sitä välivuotoa, nii se lekuri oli lisänny sinne et mult pitää ottaa papa koe :/ Käyn muutenkin aina kerran vuoteen ottamassa mut nyt sit piti ottaa..
Toivottavasti siitä ei nyt tuu mitää kummallista.. Lekuri vaan hämmenty et mitäs tää täällä mut kai siinä on just se ajatus et ku on välivuotoo nii tsekataan.
Joopa. Tällasia. Nyt viel hetkex töihin ja sit möksälle :)
Ihan jees fiiliksissä pääs alkaa tää viikonloppu!! :) oujee!!

oih, sullahan oli hyviä uutisia TanZZZku!
Ei toimi mikään pitkatukkablondi kyl ollu.. ja muuten oli kyl tosi mukava lääkäri, joten en mä pahalla muistele. Ja onhan se fakta että jos on vähemmän ylipainoa niin se on itselleen ja lapselle parempi. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, ja joku 1-2kg ni hei haloo, ihan takuulla pystyn siihne :D Oon sitte vaikka viikon ennen lekurikäyntiä nestekuurilla enkä syö mitään sinä päivänä ku sinne pitäs mennä ;)

Mut nyt on toi ruokapäiväkirja ja varmaan siitäkin jotain osviittaa saa =)
Ja vaikka en tuota 1-2g sais pois niin väitän että se riittää jos oon ruokapäiväkirjaa 2 viikkoa pitänyt ja sille ravintoterapeutille ajan varannut. Näkyyhän sekin niissä hoitotiedoissa etten oo vaan persehomeessa maannut himassa :)
ehkä.. kai?
No joo, mut ei viitti mennä asioiden edelle :)

mahtista viikonloppua!
Mä karkaan myös mökille!

Labrasta tuli soitto, Ens pe olis siirto jos kaikki menee hyvin :heart:

Joo, kyl sen 1-2kg saa nopiaa pois!! :) ja joo, tokihan se kertoo et yrität jos kaikki ravintoterapeutit yms oot hoidellu!! Ja seki pitää paikkansa kyllä et on äidille ja lapselle parempi jos on lähellä normaalia painoa!! Mutta, silti, on se mun mielestä aika nillittämistä, jos kaikki evätään 1-2kg takii!!! Meitä huomattavasti isommat raskautuu kuiteki myös....

Kyl teki pääsette eteenpäin seuraavalla kerralla, ihan varmasti!!! :)
Mukavaa möksäviikonloppua teille :) Aika ihanaa!!!

Täytyy kyllä sanoa että mulle nuo metut taitaa käydä kuin nenäpäähän. Nimittäin paino tänä aamuna 86,4kg ja mä en edes ole tarkaillut mitä syön vaan syönyt mitä on mieli tehnyt. Siis tää lähtee jo itestään pois. Kohta vastassa 85kg joka on ensimmäinen raja pyykki mulla...Yeah!!!!

Yhteistyössä