kestovaipoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamatsu

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
13 752
0
36
Onko kellään kokemusta Popolini-kestovaipoista? Niitä on nyt tarjouksessa city-marketeissa. Miten niiden koot ovat menneet vauvalle? Löytyy s,m ja l. Ajattelin kokeilla niitä. Tämä on eka kestoilu-vauva. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia niistä. Kuinka monta vaippaa pitäisi olla? Kuoria,lisäimua ja harsoja???

Meillä on käytetty esikoisella 2ensimmäistä kuukautta pelkkiä harsoja, niitä oli sellainen 30kpl ja kierrossa oli koko ajan, harsohan ei tosi pitkää vaihto väliä kestä (ei ainakaan meillä) mut mä vaihdoinkin vaippaa jo pyllyn tuuletuksen takia mielellään. :)
Kuoria olis hyvä olla 3-4 jolloin aina käytetty saa rauhassa tuulettua/levätä, kuoria kun ei joka vaihdolla pestä.
Muotoon ommeltuja vaippoja meillä meni päivittäin sellanen 8kpl, joten määrä riippuu paljon pesu tiheydestä ja kuivumisesta. Mulla oli noita kans suunnilleen 30, mut ne oli tasasesti kierrossa.
Popolini ei ollut mun meileen, mä tykkäsin enemmän harsosta pötkönä ja sit ihan taskuvaipasta. Se kuivu nopeasti ja oli kevyt jalassa.
Nämä on kuitenkin makuasioita. :)

Nyt tulevalle vauvalle olen suoraan hankkinut taskuvaippoja niihin kuoret/hahtuvat ja alkuun käytän taas harsoja. Yöksi mulla on muuta imukykyinen vaippakin ettei tarvii harsoja kötöstellä, mut varmasti ekat yöt mennään silti harsoilla. Esikoinen oli 3kk kun viellä yöllä harsoiltiin, joulun alla otettiin muotoonommellut vaippaset käyttöön. :)

Ei ole kokemusta popoliineista, mutta harsoja olen itsekin käyttänyt ja sitten ostin huuto.netistä itsetehtyjä kestovaippoja vastasyntyneelle. Olen huomannut kaikkein kätevimmäksi vaihtoehdoksi harson+kuoren, se on helppo ja nopea ja kevyt ainakin näin kesäkuumalla. Viime yönä oli ekaa kertaa kesto ja sekin näytti toimivan, vauva ei herännyt kertaakaan märkään oloon. Sanoisin, että koska jokaisella toimii varmasti ihan omat ratkaisut, kaikki vauvat kun ovat erilaisia, niin osta ensin yksi ja kokeile, ei mene rahat hukkaan! Kestovaipoista paljon asiaa: www.kestovaippainfo.fi

Hyvää kesää :flower:

Yhteistyössä