Mun ymmärtääkseni kertakäyttöisiä kuivaliinoja ei ole, ne riisipaperialiinat ovat hoitoliinoja, jotka lähinnä helpottavat kakan käsittelyä. Eivät kuitenkaan pidä ihoa kuivana, eikä niitäkään saa vetää vessasta, sillä paperi on märkälujaa.
Meillä ei tuota kuivaliinaa ole ollut käytössä. Ihan hyvin on pärjätty ja peppu pysyy hyvänä. Mutta jos peppu punoittaa, niin saattaa auttaa.
Yksi kuori, johon nyt olen ihastunut (oikeasti taskuvaippa, mutta tavoilleni uskollisesti käytän pääsääntöisesti kuorena) on Wonderoos. Sain sellaisen viikko sitten kokeiluun. Se on ihanan ohut ja nepparisäätönsä ansiosta sen pitäisi mennä ihan vastasyntyneestä alkaen. Ainakin tuo istuu hienosti meidän 11 kg:n pojalle, että jos uusi tulokas on samaa muottia veljensä kanssa, niin näitä kuoria tulee hommattua lisääkin.
Meillä ei muuten pojan pylly kestä kakkaa yhtään, joten vaippoja kuluu päivässä edelleen 6-10 kpl - joskus kun tuota kakkaa saa olla pesemässä pois neljästikin päivässä! Eli kertakäyttövaippojakin joutuisin vaihtamaan edelleen usein. Rahansäästö on melkoinen, kunhan näitä vaipatettavia on ollut kaksi. Tosin tuli vähän hommattua noita kuoria reilusti, mutta myydä en ole vielä raatsinut
Newborn- kokoisten kuorien käyttöikä on aika pieni kun vauva on reilun kokoinen syntyessään. Seuraava koko voisi olla hyvä.
Prefoldi pysyy ihan hienosti kuoren sisällä, tuosta kuivaliinasta en osaa sanoa kun en käytä - mutta miksi se ei siinä pysyisi. Prefoldin huono puoli sideharsoon verrattuna on maitokakkavaiheessa se, että kuori tahtoo likaantua joka kakalla pesukuntoon. Ja tuolloin sitä kakkaa vasta meilä riittikin - tosin on vauvoja jotka maitoajalla kakkaavat vain kerran viikkoon... Sideharson saa kuitenkin taiteltua paljon tiiviimmin reisien ympärille.
Miten olen tuolta rivien välistä huomaavinani että harkitset BambinoMioja... No, prefoldeista en luovu, mutta ne kuoret eivät ole kestävimpiä eikä pestävimpiä. Minusta kuoren pitää ehdottomasti kestää 60 asteen pesu, sillä silloin ne saa pestyä muun vaippapyykin matkassa.