Kestovaipat ja etikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Voiko esim Fuzzeja pestessä käyttää huuhteluaineena etikkaa? Sen tiedän, ettei niitä saa etikassa liottaa, mut entä huuhteluaineena? Entäs kun mun mielestä Fuzzeissa lukee pesuohjeena 35 astetta ni voiko ne silti pestä 60 asteessa? Toi 35 kuulostaa aika matalalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
35 astetta? Ei kai....mun mielestä niissä luki 60 astetta kuten muissakin vaipoissa.

Etikan käytöstä huuhteluaineena en tiiä.

No mulla on just käsissä yks ja tässä on et 95F ja 35C. 60 asteessa mä oon kyllä tähän asti näitä pessy.

Meillä on korkillinen etikkaa aina ämpärissä missä käytetyt kestovaipat. Laitan sinne vähän vettä ja tipan etikkaa et ei haise. En oo kyl meidän Fuzzeissa huomannu mitään haittaa tuosta pienestä määrästä etikkaa. Miksi sitä ei sais laittaa? Kyllä kaikki kestovaipat saa pestä 60 asteessa, tarkastapa ny lapusta? Se olis tosi epähygieenistä jos kyseessä kakkavaippa ja pesis vaan 35 asteessa!!

Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Meillä on korkillinen etikkaa aina ämpärissä missä käytetyt kestovaipat. Laitan sinne vähän vettä ja tipan etikkaa et ei haise. En oo kyl meidän Fuzzeissa huomannu mitään haittaa tuosta pienestä määrästä etikkaa. Miksi sitä ei sais laittaa? Kyllä kaikki kestovaipat saa pestä 60 asteessa, tarkastapa ny lapusta? Se olis tosi epähygieenistä jos kyseessä kakkavaippa ja pesis vaan 35 asteessa!!

No just tarkistin lapusta ja 60 asteessa meillä on aina nää pesty. Mä oon kuullu et etikka hapristuttaa pul-kuoren ja eiks Fuzzeissakin oo pul?

Katos vaan, niin lukeekin 35C! Olisko se ympäristöystävällisyyden vuoksi suositus? 60 asteessa olen pessy, ja välillä menny vahingossa kuivausrumpuunkin, eikä mitään vikaa ole tullut! En laittais etikkaa huuhteluveteen, voi alkaa pitemmän kuluessa hapertaa muovia, en siis tiedä mutta luulisin niin?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katos vaan, niin lukeekin 35C! Olisko se ympäristöystävällisyyden vuoksi suositus? 60 asteessa olen pessy, ja välillä menny vahingossa kuivausrumpuunkin, eikä mitään vikaa ole tullut! En laittais etikkaa huuhteluveteen, voi alkaa pitemmän kuluessa hapertaa muovia, en siis tiedä mutta luulisin niin?!

Entäs voiko laittaa tilkan etikkaa ämpärin pohjalle? Kun tahtoovat haista pesua odotellessaan...

Ei ole kyse siitä, ettei saisi etikassa liottaa, vaan pul-kuoret ei tykkää liottamisesta ylipäätään. Laita ämpärin pohjalle vain tilkka vetä ja tilkka etikkaa, niin mikään ei likoa siellä. Ihan turha laittaa ämpäriä puolilleen vettä ja etikkaa, niitä on ikävä sitten nostella sielät pesukoneeseenkaan :x

Ja pese ihmeessä 60 asteessa, ei ne pöpöt kuole 35 asteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Luulen että siks suositus 35, kun on jenkeistä vaipat. siellähän vois haastaa vaikka oikeuteen, jos joku pilais vaippansa 60asteessa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ei ole kyse siitä, ettei saisi etikassa liottaa, vaan pul-kuoret ei tykkää liottamisesta ylipäätään. Etikassa ei mitään pahaa. Laita ämpärin pohjalle vain tilkka vetä ja tilkka etikkaa, niin mikään ei likoa siellä. Ihan turha laittaa ämpäriä puolilleen vettä ja etikkaa, niitä on ikävä sitten nostella sielät pesukoneeseenkaan :x

Ja pese ihmeessä 60 asteessa, ei ne pöpöt kuole 35 asteessa.

60 asteessa ne on pestykin. Eli jos laittaa tilkan vettä ja etikkaa pohjalle ni se ei pilaa mitään...?

Yhteistyössä