Oletko pessyt puolitäytöllä täyttä koneellista pyykkiä? Ja muutakin pesuajoista yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valivali

Vieras
Hölmö kysymys joo, mutta kun menee menee hermot ton pesukoneen kanssa. Normaali 60 asteen pesu vie 2t 40 min, ja minusta se on hirmu pitkä aika. Jos painaa puolitäytön ni menee siinäkin 2 t 10 min. Tosin toi kone koko ajan arvioi pyykin määrää joten vaikka jos painan puolitäytön ni saattaa silti pestä pidempään. Miksi ei voi kaikki puhdistua 40 asteessa ku täysi kone jyllää sillä ohjelmalla 1t 30 min. No sekin jyllää pidempään jos laitan vähän liian täyteen koneen.

Onko teillä muilla koneissa pitkä 60 normaali ohjelma? On tossa joku lyhyempikin 60 ohjelma mut sit on täyttömäärä vaan 3 kg ja linkous vaan 800 kierrosta ku kone on 8 kg ja max linkous 1600 kierrosta

Pikapesukin löytyy, mutta vain 30 asteelle ja pienelle pyykkimäärälle sekä siinäkin jostain kumman syystä vain 800 linkous. Ei ole kuin 2 vuotta vanha kone joten uuttakaan ei viitsi ostaa (eikä ole varaakaan). Ei kuitenkaan muuta vikaa ku noi pitkät ohjelmat .

Aikaisemmin meillä oli electroluxin time manager kone ja siinä sai 60 asteessa täyden koneellisen puhtaaksi reilussa tunnissa. Koneessa oli kuitenkin täyttömäärältään vain 5kg ja haluttiin sivusta täytettävä ku hankittiin kuivausrumpu samalla.

No voitte arvata et meillä pestään lähes kaikki pyykit 40 asteessa. Lakanat toki ja joskus pyyhkeet sit 60 asteessa. Tiedän et pitäis pestä pesulapussa olevan lämpötilan mukaan, mut sit tulis niin vajaallisia 60 asteen pesuja et ei mitään järkeä ja tosiaan jos isken vaik muutaman paidan tai jotain ja painan puolitäytön ni menee silti yli 2 tuntia. Tadoudellisempaakin on pestä täysiä koneellisia.

Tämmöistä pohdintaa tähän aikaan illasta. Nii et kuis teidän koneissa nuo pesuajat menee?

Meillä kone pesee 40 pyykit n.3h ja 60 vielä kauemmin. Mutta onhan toi kone jo 30v vanha. :) minua ei häiritse, laitan koneen päälle aamupäivällä niin lasten nukkuessa päikkäreitä on kone sopivasti valmis.

Mieleen meillä ei olis ikinä varaa. Olen huomannut että useissa muissakin koneissa on just toi pikapesu vaan 30 asteessa mut sitä en tajua miks meidän koneessa siinä on niin huono linkouskin.

Jos teillä on tosiaan lyhyet ohjelmat joka pesuasteelle ja täydelle koneelle vielä ni laittakaahan noita pesukoiden merkkejä ja malleja tulemaan. ei kyl olla nyt vaihtamassa mutta painan korvan taakse.

ap

Meillä on 40 asteen pikapesu 40 minuuttia, ja pesen sillä kaikki vaatteet.

60 asteen pesu kestää normaalisti hiton kauan, tyyliin 2 t 40 min, mutta koneessa on nappula "pesuajan lyhennys", jolla sen saa 1 t 40 minuuttiin, mutta pitkä aika sekin on. Tulee sitten pestyä liian harvoin lakanoita ja pyyhkeitä ja pääsee kertymään kauhea vuori.

Mieleen meillä ei olis ikinä varaa. Olen huomannut että useissa muissakin koneissa on just toi pikapesu vaan 30 asteessa mut sitä en tajua miks meidän koneessa siinä on niin huono linkouskin.

Jos teillä on tosiaan lyhyet ohjelmat joka pesuasteelle ja täydelle koneelle vielä ni laittakaahan noita pesukoiden merkkejä ja malleja tulemaan. ei kyl olla nyt vaihtamassa mutta painan korvan taakse.

ap

Meillä vaan lukee pikapesun kohdalla 30 astetta (se on silloin 30 minuuttia) mutta kun vaan painaa astenappulasta 40 astetta, niin saa 40 asteen pikapesun joka kestää 40 minuuttia. Koneen etupaneelissa vaan lukee pikapesun kohdalla se 30 asttetta vähän hämäävästi. Luulen, että monessa muussakin koneessa on näin, että se on vaan sillä nimellä, mutta saa usein 40 asteeseenkin sen ohjelman.

[QUOTE="vieras";23143514]Meillä on 40 asteen pikapesu 40 minuuttia, ja pesen sillä kaikki vaatteet.

60 asteen pesu kestää normaalisti hiton kauan, tyyliin 2 t 40 min, mutta koneessa on nappula "pesuajan lyhennys", jolla sen saa 1 t 40 minuuttiin, mutta pitkä aika sekin on. Tulee sitten pestyä liian harvoin lakanoita ja pyyhkeitä ja pääsee kertymään kauhea vuori.[/QUOTE]

Mikähän kone teillä on ja voiko tohon pikapesuun laittaa täyden pyykkimäärän? Mun mielestä toi 1t 40 min kuulostaa jo kohtuulliselta 60 asteen pesulta ku vertaa meidän koneeseen.

ap

Nyt mua rupes hieman hämäämään. Istutteko hyvät ihmiset siinä koneen vierellä koko sen pesuajan vai miksi sillä on väliä kauanko se ohjelma kestää?
En millään pahalla, kunhan jäin miettimään. :)

[QUOTE="vieras";23143524]Meillä vaan lukee pikapesun kohdalla 30 astetta (se on silloin 30 minuuttia) mutta kun vaan painaa astenappulasta 40 astetta, niin saa 40 asteen pikapesun joka kestää 40 minuuttia. Koneen etupaneelissa vaan lukee pikapesun kohdalla se 30 asttetta vähän hämäävästi. Luulen, että monessa muussakin koneessa on näin, että se on vaan sillä nimellä, mutta saa usein 40 asteeseenkin sen ohjelman.[/QUOTE]

No meidän koneessa tohon pikapesun asteeseen ei voi vaikuttaa vaikka kuin painaa astenappulaa. Ei anna laittaa kuumemmalle ku 30 astetta. 40 asteessa saa valittua kyl puolitäytön mut reilusti yli tunti menee kuitenkin. Jos olisi erikseen käännettävä astenappula mut ku on digitaalinen näyttö joten se tarjoaa just ne tietyt asteet. Arvatkaa vaa kuinka usein yritin alussa saada ton 40 ohjelman pesemään 60 asteessa. Kun ei anna nostaa ylemmäs ni ei anna.

Nyt mua rupes hieman hämäämään. Istutteko hyvät ihmiset siinä koneen vierellä koko sen pesuajan vai miksi sillä on väliä kauanko se ohjelma kestää?

Mä en istu, mutta kotona tietenkin pitää silloin olla. En erityisemmin pidä pesukoneen äänestä enkä halua, että se on esim. pilaamassa ruokarauhaa (kylppärin ja keittiön ovet ovat toisiaan vastapäätä). Olen pitkät päivät töissä, ja illalla kotona pitää laittaa ruokaa yms. ja yhtäkkiä kello onkin niin paljon, ettei enää kehtaa pestä pyykkiä ettei naapuri häiriinny. Pikapesulla saan yleensä pestyä juuri siinä 21 jälkeen kun lopulta ehdin, mutta ennen hiljaisuusaikaa.

No meidän koneessa tohon pikapesun asteeseen ei voi vaikuttaa vaikka kuin painaa astenappulaa. Ei anna laittaa kuumemmalle ku 30 astetta. 40 asteessa saa valittua kyl puolitäytön mut reilusti yli tunti menee kuitenkin. Jos olisi erikseen käännettävä astenappula mut ku on digitaalinen näyttö joten se tarjoaa just ne tietyt asteet. Arvatkaa vaa kuinka usein yritin alussa saada ton 40 ohjelman pesemään 60 asteessa. Kun ei anna nostaa ylemmäs ni ei anna.

Meillä on myös digitaalinäyttö, mutta se tosiaan antaa nostaa ylemmäs - tosin pikapesussakin vain 30 asteesta 40 asteeseen. Se on siis se LG:n kone. Tarkoitinkin tuon aiemman kommentin sillä, että jos katselet uusia koneita, niin voi olla että pikapesu onnistuu kovemmissakin asteissa vaikka sen nimenä olisi joku "pikapesu 30". Ne on joskus hämääviä.

En istu koneen vieressä tosiaan vaan lähinnä jos pitää pestä viikolla työpäivän päätteeksi jotain 60 asteessa ni ei ole kiva kun kone lähtee pyörimään vasta viiden jälkeen ni on vasta klo 20 valmis jos silloinkaan. Jos sais ihan rauhassa aamupäivällä laittaa koneen pyörimään aina ni mikäs siinä. En uskalla ajastuksellakaan laittaa kesken päivää alkamaan ku pesukonetta en yksin jätä jylläämään. Ja kun en vaan ymmärrä miksi pitää olla noin pitkä pesuaika. Ei meillä nyt niin saastaisia lakanoita tai pyyhkeitä ole ja toisinaan lasten vaatteissakin lukee toi 60 pesulapussa ja niissä on joku onneton ruokatahra vaan.

[QUOTE="vieras";23143621]Meillä on myös digitaalinäyttö, mutta se tosiaan antaa nostaa ylemmäs - tosin pikapesussakin vain 30 asteesta 40 asteeseen. Se on siis se LG:n kone. Tarkoitinkin tuon aiemman kommentin sillä, että jos katselet uusia koneita, niin voi olla että pikapesu onnistuu kovemmissakin asteissa vaikka sen nimenä olisi joku "pikapesu 30". Ne on joskus hämääviä.[/QUOTE]

Okei, nyt ymmärrän sun pointin. Enkä pahalla tarkottanu tuota aiempaa kommenttia sinun viestiin :) Kirjotan välillä tosi epäselvästi tai siis lähes aina.

Hei en ole vihainen kenellekään. Mun ei kannata väsyneenä kirjotella mitään.

Eli nimimerkille retro kone haluan sanoa, että ku luin ton mun vastauksen sulle ni vaikutan ihan vihaiselta mut en ole oikeesti. Nyt kai paras mennä nukkumaan. Uusi pesukone on vain haaveissa. Pitää nyt vaan olla tyytyväinen tohon jyllääjään ja itsehän sen olen valinnut.

Meilläkin jo vähän vanhempi kone (vuodelta 2001 tai 2002) ja sillä kun pesee 40:ssä menee 122min. ja 60:ssä 133min. eli sen pari tuntia tai vähän vajaa, jos ottaa tuon 40:n pesun. Jos valkkaan lyhytpesun näille asteille, niin puolittaa tuon ajan eli 60:ssä kestää vain tunnin. Meillä on AEG:n kone. En tosin tiedä millaisia ne uudemmat on..

Yhteistyössä