kestovaipat bakteeri pesiä....

mun mielestä menee vähän naurettavaks... ensin tutkitaan ja naureskellaan:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1197975

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Siisti+koti+voi+altistaa+lapsen+diabetekselle/1135240216126

sitte kauhistellaan kestovaippojen bakteereja... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuoleeko kaikki bakteerit 60 asteessa?:
Tyhmä kysymys varmaankin. Tuli vain mieleen kun vauvoillehan pitää keittää enen käyttöä esim. tutit ja tuttipullot että bakteerit kuolee... :whitle:

meillä ainaki mikrossa semmonen toiminto että se ilmoittaa merkkiäänellä koska mikrotettava aines on 60 astetta lämmin. toiset on vaan niin köyhiä että ne keittää varmuuden vuoks sen tutin ja muut.ite oon näin hyvä :whistle:

Hesarin kirjoitus vahvisti mulla käsitystä kestoista niin, etten ole innostunut mukaan. Kokeiltu on kyllä. Pyykkiä on muutenkin paljon viisihenkisessä perheessä, jossa kaikki harrastaa jotain liikunnallista ( paitsi vauva.. :) ). Olisihan se ajateltava maapallo parkaa tulevaisuudessa, mutta ei jaksa ja inhottaa ajatus likaisten vaippojen pesusta.

Tyhmä kysymys varmaankin. Tuli vain mieleen kun vauvoillehan pitää keittää enen käyttöä esim. tutit ja tuttipullot että bakteerit kuolee... :whitle:

Oikein hyvä kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

meillä ainaki mikrossa semmonen toiminto että se ilmoittaa merkkiäänellä koska mikrotettava aines on 60 astetta lämmin. toiset on vaan niin köyhiä että ne keittää varmuuden vuoks sen tutin ja muut.ite oon näin hyvä :whistle:

jaa..mä ainakin oon keittänyt :D

Jaah. En tiedä sitten bakteereista, ei meillä lapset ainakaan ole sairastaneen sen enempää vaikka vauva kestoileekin. Eikä ne koskaan sitä vaippa-astiaa kaivele tai siihen koske. Vai liittyykös tää nyt sitten tähän nykypäivien vouhotukseen kun kaiken on oltava niin antibakteerista, että alkaa kadota jo ne hyvätkin bakteerit ja vastustuskyky?

Ja ihan off-topic, kamu tuli kahden vaippaikäsen kans meille kylään. Mä sitten jokusen ajan päästä kauhistelin, et kuin tuo vessa noin haisee, hän siihen ai, ei hän huomannu kun heillä se haisee tuolta aina. Hajun lähteeks osoittautu vaipat siellä roskiksessa, joita meillä ei normaalisti ole. Sit katsoi ihmeissään kun näytin missä säilytän likaiset vaipat ennen pesua, makuuhuoneessa(jossa hoitotaso) . Ei kuulema ois uskonu et ne tosiaankaan ei haise, kuten taas kertikset tekee. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:

ei kannata, parempi arvata koska se tutti on ollu kuudeskympis. laittaa vaikka kuumemittarin siihen pinnalle. :xmas:

tänään on kuulema ollut keski-uusimaa lehdessä lääkärin teksti että kestovaipat on hyvin bakteeripitoisia..meillä ei kestoilla mut oiskohan joku lukenu koko jutun...

Kalevassa oli kans iso juttu aiheesta.

Jaa, mua ohjeistettiin kyl pullojen ja tuttien kaa et piisaa jos kippaa kuumaa vettä niiden päälle ja antaa liota jonkin aikaa =)
Eikä meidän vauva sitäpaitsi sitä vaippaansa oo suuhunsa koskaan tunkenu, ei kestoa eikä kertavaippaa, joten miks ne pitäs ylipäätä olla niin tehokkaasti desinfioitu kun nuo suuhun tarkoitetut tuotteet
:whistle:

ei kannata, parempi arvata koska se tutti on ollu kuudeskympis. laittaa vaikka kuumemittarin siihen pinnalle. :xmas:

:D onneks ei tarvi enää kauaa kun poitsukaan ei tuttia syö..pulloa vielä tietty :D

Alkuperäinen kirjoittaja wiisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
löytyykö tota netistä? tarkotetaanko siis likasia vaippoja vai mitä?

Ööh, tokkopa tuota puhtaissa vaipoissa mitään bakteereja on...olipa kyseessä kesto- tai kertakäyttösellainen.

No mikä ihme juttu se sitten on, että kakkasessa vaipassa on bakteereja? :D
Ja voi niitä kyllä olla puhtaassa jos pesee liaan miedossa lämpötilassa.

jos julistetaan noin, että "kestovaipat on bakteeripesiä" niin eka mielikuva on, että niitten käyttö olis jotenkin epäterveellistä.

Ööh, tokkopa tuota puhtaissa vaipoissa mitään bakteereja on...olipa kyseessä kesto- tai kertakäyttösellainen.

jos julistetaan noin, että "kestovaipat on bakteeripesiä" niin eka mielikuva on, että niitten käyttö olis jotenkin epäterveellistä.
rautalangasta...:D
no eiköhän se oo se erite missä niit pöpöjä on... :/ ja jos ne ei kaikki kuole pesussa=ne jää siihen ns puhtaaseen pesimään

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Jaah. En tiedä sitten bakteereista, ei meillä lapset ainakaan ole sairastaneen sen enempää vaikka vauva kestoileekin. Eikä ne koskaan sitä vaippa-astiaa kaivele tai siihen koske. Vai liittyykös tää nyt sitten tähän nykypäivien vouhotukseen kun kaiken on oltava niin antibakteerista, että alkaa kadota jo ne hyvätkin bakteerit ja vastustuskyky?

Ja ihan off-topic, kamu tuli kahden vaippaikäsen kans meille kylään. Mä sitten jokusen ajan päästä kauhistelin, et kuin tuo vessa noin haisee, hän siihen ai, ei hän huomannu kun heillä se haisee tuolta aina. Hajun lähteeks osoittautu vaipat siellä roskiksessa, joita meillä ei normaalisti ole. Sit katsoi ihmeissään kun näytin missä säilytän likaiset vaipat ennen pesua, makuuhuoneessa(jossa hoitotaso) . Ei kuulema ois uskonu et ne tosiaankaan ei haise, kuten taas kertikset tekee. :whistle:

Toi on muuten totta. Jos meil on vessan roskiksessa kertsi, niin se on pakko heivata se roskis pihalle aika pian. Sen sijaan käyn ihan sujuvasti suihkussa samassa tilassa, jossa likavaipat säilytyksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Jaa, mua ohjeistettiin kyl pullojen ja tuttien kaa et piisaa jos kippaa kuumaa vettä niiden päälle ja antaa liota jonkin aikaa =)
Eikä meidän vauva sitäpaitsi sitä vaippaansa oo suuhunsa koskaan tunkenu, ei kestoa eikä kertavaippaa, joten miks ne pitäs ylipäätä olla niin tehokkaasti desinfioitu kun nuo suuhun tarkoitetut tuotteet

Ei varmaan kestoja tarvikaan desinfioida ,mutta luulen että bakteereja jää vaippojen säilytyspinnoille /hyllyihin, laukkuihin, käsiin jne.. myös päiväkodeissa sitä enemmän, mitä laajemmalti innostus kestoihin kasvaa. Siis jos ovat bakteeripesiä. kuten kirjoitettiin hesarissakin.

no eiköhän se oo se erite missä niit pöpöjä on... :/ ja jos ne ei kaikki kuole pesussa=ne jää siihen ns puhtaaseen pesimään

summa summarum: kakka ja pissa on likaista :xmas:
Mahtavia tutkimustuloksia.

summa summarum: kakka ja pissa on likaista :xmas:
Mahtavia tutkimustuloksia.

paljonkohan tuohon tutkimukseen meni rahaa... :whistle:
:whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Ei varmaan kestoja tarvikaan desinfioida ,mutta luulen että bakteereja jää vaippojen säilytyspinnoille /hyllyihin, laukkuihin, käsiin jne.. myös päiväkodeissa sitä enemmän, mitä laajemmalti innostus kestoihin kasvaa. Siis jos ovat bakteeripesiä. kuten kirjoitettiin hesarissakin.

No meillä kestot huolletaan samalla lailla kun pissaan tai kakkaan menneet vaatteet enkä sen enempää pelkää et niistä lapsi sais sen kummemmin bakteereja tai että pissasta/kakasta pestyt vaatteet levittäivistä jotain erityisen vaarallista bakteeria meidän kotonamme. Puhumattakaan, että oikeasti ihan kaikkialla on bakteereja, niistä ei yksinkertaisesti voida päästä eroon. Ja missä kaikkialla niitä oikein kuhisevia bakteeripesiä onkaan? Esimerkiksi tiskirätit uskoakseni ovat aika ihanteellisia paikkoja kaikenmaailman bakteerien lisääntyä ja mitä niillä räteillä pyyhitään? Paikkoja missä me parhaassa tapauksessa syömme tai valmistame ruoan.

Jos vaipat huolletaan oikein (pesu tarpeeksi korkeassa lämpötilassa, useimmat vaipat voi huoleta pestä jopa 90 asteessa satunaisesti), en usko että ne ovat sen pahempia bakteeri pesiä kun sinun ja minun vatekaapista löydetyt alushousut.

Mä en onnistu löytämään tuota juttua mistään lehtien nettiversioista. oisko jollakin linkkiä siihen?

Hih.

Onhan ne bakteeripesiä, likaisena ainakin, mutta tarvitseeko niihin nenäänsä tunkea? Ei.

Kestovaipat pestään 60-90 asteessa, sekaan voi lykätä vielä etikkaa jos siltä tuntuu. Jotkut jopa keittää vaippoja. Eiköhän ne ole yhtä puhtaita sen jälkeen kuin lapsen vaatteet tai alkkaritkin. Se säilytyspussikin muuten pestään, ainakin meillä pestiin päivittäin kun poika pk:ssa kestoili.

Eikä niitä ole tarkoitus nuolla tai imeskellä.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
mun mielestä menee vähän naurettavaks... ensin tutkitaan ja naureskellaan:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1197975

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Siisti+koti+voi+altistaa+lapsen+diabetekselle/1135240216126

sitte kauhistellaan kestovaippojen bakteereja... :xmas:

:saint:

Yhteistyössä