Kestoilijat!!

• Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti
myymä
Kuinka usein pesette vaippapyykkiä? Näkyykö pahasti sähkölaskussa?

Entäs pesuaineen annostelu... Käytetäänkö pesuainetta vähemmän, enemmän vai samanverran kuin normipyykissä? :)
(Itselläni käytössä erisan)

Kiiiiitos! :)

Joka päivä, sillä vaipat pestään muun pyykin kanssa samassa.

Pesuainetta annostellaan puolet siitä suositusmäärästä.

Niin ja se sähköpuoli...paha mennä sanomaan, kun meille tuli samaan aikaan vaippapeppu ja kuivausrumpu...sähkölasku nousi noin 15? kuussa, mutta johtunee ennemminkin rummusta kuin vaippojen pesusta.

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Pesetkö siis muut pyykit 60 asteessa? Meillä ei nimittäin joka päivä tule 60 asteen pyykkiä kun nykyään ei tunnu saavan kaikkia vauvan vaatteitakaan pestä 60 asteessa...

Turkilmas
Mä kerään vauvan vaatteet ja vaipat yhteen kasaan ja pesen 2 kertaa viikossa koneelliset. Välillä (tai aika usein) pitää laittaa lisätäytettä lakanoista tai muista 60 asteen pesun vaatteista.

Mä käytän Arielin nestemäistä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:

Pesetkö siis muut pyykit 60 asteessa? Meillä ei nimittäin joka päivä tule 60 asteen pyykkiä kun nykyään ei tunnu saavan kaikkia vauvan vaatteitakaan pestä 60 asteessa...
Meillä lajitellaan pyykit näin : tummat 60 astetta, valkoiset 60 astetta, värilliset 60 astetta ja värilliset 40 asetta.

Vakloiset pyykit pestään valkaisuainetta sisältävällä pesuaineella joten niiden kanssa ei vaippoja pestä ja tuo värilliset 40 astetta on liian alhainen lämpötila.

Eli vaippoja pestään tummien 60 asteisten kanssa tai värillisten 60 asteisten kanssa.

Lähes kaikki H&M vauvanvaatteet saa pestä 60 asteessa.

Vaippoja tulee ½-1 koneellista päivässä joten kyllähän tuossa sitten vähintään joka toinen päivä pääsee vaippakoneen pyörittämään vaikkei niitä 60 asteen pyykkejä muutoin sitten tulisikaan.

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä kerään vauvan vaatteet ja vaipat yhteen kasaan ja pesen 2 kertaa viikossa koneelliset. Välillä (tai aika usein) pitää laittaa lisätäytettä lakanoista tai muista 60 asteen pesun vaatteista.

No mäkin pesisin harvemmin kuin joka tai jokatoinen päivä jos ois enemmän vaippoja :D Mut saa olla aika satsit jos vaan 2 krt viikossa tahtoo pestä...

Alkuperäinen kirjoittaja xc:
siis kakkapyykit ja vauvanvaatteet pyörivät sulassa sovussa samassa vedessä..?? En taidakaan alkaa kestoilla...
No en ole koskaan kuullut että kukaan kakkaa sinne pesukoneeseensa tunkis :D Kyllä ne kakat huuhdellaan sinne wc-pyttyyn jonne kuuluvatkin ennen vaipan koneeseenlaittoa.

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja xc:
siis kakkapyykit ja vauvanvaatteet pyörivät sulassa sovussa samassa vedessä..?? En taidakaan alkaa kestoilla...
Voi luoja :d Eikai niitä kakkakökköjä sinne pesukoneeseen heitetä? Ja teilläkö sitten pestään esim body ihan yksinään siellä koneessa jos siihen on tullut vaikka niskakakat (kuten kertiksissä aika usein tuppaa tulemaan? :D

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Jos on ripulikakat??
Niin tai vauvan maitokakat ... mitä siitä?
Minä ainakin huuhtasen ne käsisuihkulla ensin pönttöön ja TADAA!

ja eihän se vauvan kakka mitään myrkkyä sentään ole! Kumihanskoinko sinä niitä kakkavaippoja käsittelet?

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

No mäkin pesisin harvemmin kuin joka tai jokatoinen päivä jos ois enemmän vaippoja :D Mut saa olla aika satsit jos vaan 2 krt viikossa tahtoo pestä...
Ei mulla niin kauheesti niitä vaippoja ole :). Mutta kyllä sitä pyykkiä vaan kertyy kun kerää kolmen päivän vaipat ja vaatteet. Siihen päälle sitten vielä muut mahdolliset kuudenkympin vaatteet :).

Mulla on vaippoina yleensä fleecekuori, sideharso ja lisäimu. Fleecen päällä vielä joko villahousut tai sitten muovikuori (meillä fleece ei pidä). Niin että yhdessäkin vaipassa on kuitenkin kohtalaisen paljon pestävää :)

Jos on ripulikakat??
No ihan edelleen se kakka laitetaan pyttyyn.

Rautalangasta: ota vaippa pois vauvan päältä, pese vauvan peppu, kuivaa ja laita uusi vaippa. Vie likainen vaippa vessaan ja avaa se wc-pytyn päällä, kun pytyn kansi on auki. Avaa kraana ja ota käsisuihku käteen. Suuntaa käsisuihku vaippaan siten että vesi valuu pyttyyn. Paita käsisuihkun nappulaa. Lopeta nappulan painaminen kun kakka on huuhtoutunut pyttyyn. Laita käsisuihku paikoilleen, sulje hana. Vedä wc. Huuhdo vaippa vielä käsin kraanan alla ja aseta ilmavasti kuivumaan/nakkaa ämpäriin/pyykkikoneeseen tai ihan mihin vain mielesi tekee. Pese vaippa kun siltä tuntuu.

Selitinkö riittävän tarkasti?

Turkilmas
Jos on ripulikakat??

Rautalangasta: ota vaippa pois vauvan päältä, pese vauvan peppu, kuivaa ja laita uusi vaippa. Vie likainen vaippa vessaan ja avaa se wc-pytyn päällä, kun pytyn kansi on auki. Avaa kraana ja ota käsisuihku käteen. Suuntaa käsisuihku vaippaan siten että vesi valuu pyttyyn. Paita käsisuihkun nappulaa. Lopeta nappulan painaminen kun kakka on huuhtoutunut pyttyyn. Laita käsisuihku paikoilleen, sulje hana. Vedä wc. Huuhdo vaippa vielä käsin kraanan alla ja aseta ilmavasti kuivumaan/nakkaa ämpäriin/pyykkikoneeseen tai ihan mihin vain mielesi tekee. Pese vaippa kun siltä tuntuu.

Tää oli kyllä aika tyhjentävästi selvitetty :D :flower:

sori
Jos on ripulikakat??

Ei siis taida soveltua meille kun ei ole käsisuihkua.

Turkilmas
Ai hitsi, sä kysyit sähkölaskustakin enkä mä mitään huomannut. Meillä ei noussut sähkölaskut. Vedenkulutus on noussut vähän, mutta sangen vähän. Sähkölaskuun ei tosiaan ole vaikuttanut, mutta toisaalta olen samaan aikaan koittanut alkaa "säästää" sähköä toisaalta, eli ehkä se on tasannut. En tiedä.

j.h.
Ja ne vaipat pestään 60'c tai 90'c:ssa, ei missään kädenlämpöisessä sentään. ;)

Meillä väheni kestoiluun siirtymisen myötä kuukausimenot, kun vaipat oli hankittu. Ja kunhan lapsi on oppinut kuivaksi, tulee rahaa vielä takaisinkin päin, ei paha.

ei meillä ole vesi ja sähkölaskuun ollut minkäänlaista vaikutusta.
Meillä pestään jokatoinen päivä vaippakoneellinen joskus peräkkäisinäkin päivinä.ennen kun käytimme erisania niin todelle vähän riitti.Käytimme jossain vaiheessa myös tilkkaa etikkaa.Nyt olemme 2kk pesseen pesupähkinöillä.
Kun kakka tulee sen huuhdomme pois vaipasta käsisuihkulla.Mikäli siis tarvetta.Meillä neitin kakka on jo aika kiinteää sen saa pyöräytettyä vessanpyttyynkin.Sappisaippuaa tahran kohtaan ja hieman hankaan.Siis että se vaahtoutuu.Ja pistän odottamaan muiden kanssa pesuun pääsyä.puolitoistavuotta tulee nyt täys kestoilua=)

Yhteistyössä