Keskustelua uskosta? Elämän tarkoituksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uskis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin varmasti. Tosin se sana mikä teillä on melkoinen muunnos. Ja sieltä ilmestyskirjan lopustahan voit lukea mitä siitä seuraa :(. Olen eilisen keskustellut jehovan todistajien kanssa ja nyt mulle riittää. En jaksa alkaa vääntämään taas, jätetään tähän tämä, jooko? Kun olen virkeämmällä päällä, voin jutella sun kanssa vaikka muutaman tunnin. Mutta nyt toivotan sinulle hyvää illan jatkoa.

Uuden maailman käännös on täsmällinen, suurelta osin kirjaimellinen käännös alkukielistä. Se ei ole vapaa mukaelma, jossa kääntäjät jättävät pois yksityiskohtia, jotka eivät heidän mielestään ole tärkeitä, ja lisäävät ajatuksia, joista he ajattelevat olevan apua. Tutkijoiden avuksi monissa laitoksissa on runsaasti alaviitteitä, joista ilmenee erilaisia lukutapoja, kun ilmaukset voidaan oikeutetusti kääntää useammalla kuin yhdellä tavalla, ja niissä luetellaan myös nimenomaisia muinaisia käsikirjoituksia, joihin eri käännökset perustuvat.
Joidenkin jakeiden sanamuoto saattaa poiketa siitä, mihin joku on tottunut
ja sen lisäksi siinä esiintyy Jumalan nimi Jehova.

Uuden maailman käännös on täsmällinen, suurelta osin kirjaimellinen käännös alkukielistä. Se ei ole vapaa mukaelma, jossa kääntäjät jättävät pois yksityiskohtia, jotka eivät heidän mielestään ole tärkeitä, ja lisäävät ajatuksia, joista he ajattelevat olevan apua. Tutkijoiden avuksi monissa laitoksissa on runsaasti alaviitteitä, joista ilmenee erilaisia lukutapoja, kun ilmaukset voidaan oikeutetusti kääntää useammalla kuin yhdellä tavalla, ja niissä luetellaan myös nimenomaisia muinaisia käsikirjoituksia, joihin eri käännökset perustuvat.
Joidenkin jakeiden sanamuoto saattaa poiketa siitä, mihin joku on tottunut
ja sen lisäksi siinä esiintyy Jumalan nimi Jehova.

Elä viitti huijata ihmisiä täälä. Jehovan todistajat ei oo kristittyjä ja heidän raamattunsa ei oo Raamattu.Piste.

Yhteistyössä