Keskustelua tapailuvaiheen "säännöistä" jne.!

säpäle harmaana
Ihan esimerkkeinä siksi, että a) haluaa antaa mahdollisuuden toiselle b) joku siinä ihmisessä kiinnostaa c) haluaa uusia ystäviä, eli nuo kaikki niitä tilanteita joissa ei heti tule "kipinä" ja tunteet.

Naisia tapailen eri lailla, tietenkin koska silloin ei ole tätä kuvioo, jossa tarvitsee miettiä mitä toinen haluaa/mitä itse haluaa.
a) minkä mahdollisuuden
b) no niin, joku kuitenkin kiinnostaa
c) miksei sama päde naisten kanssa

En kysynyt, millä tavalla tapaamiset eroavat, vaan tarkoitin tätä uusien ihmisten tapaamista ja tutustumista. Tuolla aikaisemmin sanoit, että haluat tutustua koko ajan uusiin ihmisiin. Päteekö sama tosiaan naisiin? Etsitkö aktiivisesti uusia naispuolisia ihmisiä ja tapailet heitä tutustuaksesi heihin ja selvittääksesi millaisia nämä naiset ovat ja onko teillä mitään yhteistä? Montako uutta naispuolista tuttavaa olet esimerkiksi viimeisen puolen vuoden aikana saanut tällä tavalla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30801679:
a) minkä mahdollisuuden
b) no niin, joku kuitenkin kiinnostaa
c) miksei sama päde naisten kanssa

En kysynyt, millä tavalla tapaamiset eroavat, vaan tarkoitin tätä uusien ihmisten tapaamista ja tutustumista. Tuolla aikaisemmin sanoit, että haluat tutustua koko ajan uusiin ihmisiin. Päteekö sama tosiaan naisiin? Etsitkö aktiivisesti uusia naispuolisia ihmisiä ja tapailet heitä tutustuaksesi heihin ja selvittääksesi millaisia nämä naiset ovat ja onko teillä mitään yhteistä? Montako uutta naispuolista tuttavaa olet esimerkiksi viimeisen puolen vuoden aikana saanut tällä tavalla?
Kiinnostus muussa kuin seksuaalisessa, romanttisessa mielessä, mitä ihmeellistä siinä on? Juu pätee naisiin myös, olen hyvin avoin ja mielelläni aina vaihdan numerot jos kiva tyyppi osuu kohdalle. Siitä se sitten lähtee. Tyttökavereita ei voi koskaan olla liikaa. En tutustu ihmisiin selvittääkseni mtn, vaan ihan aidosti siksi, että toinen on mukava ja yhdessä on kivaa. :p Niin varmaan sinäkin? Vai teetkö jotain tutkimustyötä uudesta ihmisestä ja ihmissuhteestanne aina? :D
 
säpäle harmaana
Kiinnostus muussa kuin seksuaalisessa, romanttisessa mielessä, mitä ihmeellistä siinä on? Juu pätee naisiin myös, olen hyvin avoin ja mielelläni aina vaihdan numerot jos kiva tyyppi osuu kohdalle. Siitä se sitten lähtee. Tyttökavereita ei voi koskaan olla liikaa. En tutustu ihmisiin selvittääkseni mtn, vaan ihan aidosti siksi, että toinen on mukava ja yhdessä on kivaa. :p Niin varmaan sinäkin? Vai teetkö jotain tutkimustyötä uudesta ihmisestä ja ihmissuhteestanne aina? :D
Tuolla aiemmin sanoit miesten tapailemisesta näin:

"koska niissä tilanteissa vasta koitan selvittää millainen persoona se toinen on ja se on ihan rentoa yhdessäoloa"

Nyt menee kommenttisi niin pahoin ristiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30801711:
Tuolla aiemmin sanoit miesten tapailemisesta näin:

"koska niissä tilanteissa vasta koitan selvittää millainen persoona se toinen on ja se on ihan rentoa yhdessäoloa"

Nyt menee kommenttisi niin pahoin ristiin.
Niin, mutta ei se saa minua ainakaan tapaamaan sitä ihmistä uudestaan, vaan se että hän on myös mukava ja yhdessä on kivaa..?
 
Ei ole mitään kiveen hakattuja sääntöjä. Jokainen luo ne itselleen ja parisuhteelleen sopivat säännöt itse.

Ididoottimaista väitellä siitä mitä toiset saa tehdä parisuhteessaan ja mitä ei.
 
dippadai
Onpas erilaisia näkökulmia!

Itte tykkään käsitellä yhen miehen kerrallaan, en "tapailla" (sanan merkityksessä että siihen liittyy jotain kaveriutta suurempia sutinafiiliksiä tai konkreettisia fyysisiä sutinoita) useaa kerrallaan koskaan. Ja olen nirso miesten suhteen, tiedän mitä haluan. Järki- ja tunneperusteilla suljen sujuvasti pois arvopohjaltaan liian erilaiset ja sellaiset joiden kanssa kemiat ei kohtaa. Ja silti, kun menen, niin menen sydän edellä. Kyllä sitä kipinääkin on mun mielestä ihan pakko olla jos meinaa parisuhteen aloittaa!

HappyGirl, missä seurustelun / tapailun vaiheessa olitte kun tulit raskaaksi?
 
Onpas erilaisia näkökulmia!

Itte tykkään käsitellä yhen miehen kerrallaan, en "tapailla" (sanan merkityksessä että siihen liittyy jotain kaveriutta suurempia sutinafiiliksiä tai konkreettisia fyysisiä sutinoita) useaa kerrallaan koskaan. Ja olen nirso miesten suhteen, tiedän mitä haluan. Järki- ja tunneperusteilla suljen sujuvasti pois arvopohjaltaan liian erilaiset ja sellaiset joiden kanssa kemiat ei kohtaa. Ja silti, kun menen, niin menen sydän edellä. Kyllä sitä kipinääkin on mun mielestä ihan pakko olla jos meinaa parisuhteen aloittaa!

HappyGirl, missä seurustelun / tapailun vaiheessa olitte kun tulit raskaaksi?
Juu, kiva että kerroit mielipiteesi.
Itse oon sitä mieltä, että joka tapauksessa oli itsellä mitkä tavat ja tyylit hyvänsä niin periaatteessa tapailuvaiheessa ei olla sovittu mistään, eikä olla suhteessa joten molemmat ovat vapaita tekemään mitä haluaa. Itsekin sinkkuaikoina tutustuin moniin erilaisiin miehiin jopa yhden illan aikana ja tavallaan pidin kokoajan mielessä, että kannattaa nyt ottaa kaikki irti tästä ja valita sitten se paras. Mutta jokainen taplaa tyylillään.

Me oltiin juuri sovittu seurustelusta ja vaikka aika yllättäen tuo raskaus tuli niin aika aika perinteisesti silti kaikki meni. =)
 
säpäle harmaana
Sä et nyt ole lukenut tätä ketjun aihetta. En ole väittänytkään, ettei miehen ja naisen välillä olisi aina jännite. Mutta se ei aina ole molemminpuolinen tms.
No minä kyllä käsitin, että näin sinä halusit tuolla ketjun alussa sanoa, kun nauroit, miten kukaan voi tuntea kipinää jo tapailua aloittaessa ja kun väitit, että tapailuvaiheessa ollaan pelkästään kaveripohjalta liikkeellä. Minä jo tuolla ketjun alussa sanoin, että tapailussa on ihan erilaiset lähtökohdat, kuin pelkässä ystävystymisessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30801762:
No minä kyllä käsitin, että näin sinä halusit tuolla ketjun alussa sanoa, kun nauroit, miten kukaan voi tuntea kipinää jo tapailua aloittaessa ja kun väitit, että tapailuvaiheessa ollaan pelkästään kaveripohjalta liikkeellä. Minä jo tuolla ketjun alussa sanoin, että tapailussa on ihan erilaiset lähtökohdat, kuin pelkässä ystävystymisessä.
Ei pidä paikkaansa, minähän olen moneen otteeseen todennut, että itse näen heti olenko kiinnostunut siinä mielessä miehestä. Mutta kaikki eivät niin koe ja toiset ovat hitaasti lämpenevämpiä. Jotkut ovat enemmän järki-ihmisiä ja siinä heidän tyylissään rauhassa tutustua ei ole mitään väärää! Ystäväni kuuluu siihen porukkaan.
Tapailuvaiheessa -however- ei seurustella, eli silloin voi tehdä mitä haluaa. Seurustelu sitten tarkoittaa, ettei muita saa treffailla ja harrastaa seksiä muiden kanssa.
 
"Juulianna"
Tapailuvaiheessa -however- ei seurustella, eli silloin voi tehdä mitä haluaa. Seurustelu sitten tarkoittaa, ettei muita saa treffailla ja harrastaa seksiä muiden kanssa.
Jos mun tapailema mies tapailisi muita, niin se meidän tapailu loppuisi siihen. En mä halua olla yksi säädöistä. Mutta mä en kyllä oikein edes ymmärrä tuota tapailusysteemiä vaan kyllä on aina ollut niin tiivistä miesten kanssa se homma alusta asti ettei ole ollut aikaa tai mielenkiintoa tapailla muita.
 
säpäle harmaana
Ei pidä paikkaansa, minähän olen moneen otteeseen todennut, että itse näen heti olenko kiinnostunut siinä mielessä miehestä. Mutta kaikki eivät niin koe ja toiset ovat hitaasti lämpenevämpiä. Jotkut ovat enemmän järki-ihmisiä ja siinä heidän tyylissään rauhassa tutustua ei ole mitään väärää! Ystäväni kuuluu siihen porukkaan.
Tapailuvaiheessa -however- ei seurustella, eli silloin voi tehdä mitä haluaa. Seurustelu sitten tarkoittaa, ettei muita saa treffailla ja harrastaa seksiä muiden kanssa.
Niin, ei ole mitään väärää, mutta miksi ystävälläsi sitten mielestäsi on ongelma? Jos molemmille on ok rauhassa tutustua ja viettää aikaa kaveripohjalta, eikä kummallakaan ole aikomustakaan mihinkään muuhun, niin miksi mieheltä pitäisi nyt kysyä, lähteekö hän sutinalinjalle vai ei? Mitä se mainitsemasi elämän tuhlaus on, jos molemmat nauttivat toistensa seurasta eikä muita odotuksia edes ole?
 
Mmmmmmmhhhhhhh
[QUOTE="Hanna";30800235]Siis tapailua jo useampi kuukausi takana ja silti olisi sinkku? Ei mee mulla jakeluun.[/QUOTE]

Jaa, no kyllä mä vaan oon tapaillut useinkin kuukausia jotain samaa miestä ja silti sinkkuna ollut.
Tällä hetkelläkin noin 9kk tapailua takana ja jatkuu vaan. Sinkku olen.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="Juulianna";30801800]Jos mun tapailema mies tapailisi muita, niin se meidän tapailu loppuisi siihen. En mä halua olla yksi säädöistä. Mutta mä en kyllä oikein edes ymmärrä tuota tapailusysteemiä vaan kyllä on aina ollut niin tiivistä miesten kanssa se homma alusta asti ettei ole ollut aikaa tai mielenkiintoa tapailla muita.[/QUOTE]

Niin mullakin loppuis se juttu siihen, mutta silti mies ei olisi tehnyt moraalisesti mitään väärää. Niin kauan kun ei seurustele voi tehdä mitä haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30801805:
Niin, ei ole mitään väärää, mutta miksi ystävälläsi sitten mielestäsi on ongelma? Jos molemmille on ok rauhassa tutustua ja viettää aikaa kaveripohjalta, eikä kummallakaan ole aikomustakaan mihinkään muuhun, niin miksi mieheltä pitäisi nyt kysyä, lähteekö hän sutinalinjalle vai ei? Mitä se mainitsemasi elämän tuhlaus on, jos molemmat nauttivat toistensa seurasta eikä muita odotuksia edes ole?
On minun ystävällä ainakin aikomusta muuhunkin ja koska hänellä on nämä fiilikset, hän ei halua tutustua muihin miehiin ja siksi ois minusta tärkeää tehdä selväksi mikä on jutun nimi.
 
Musta tollanen "tapailu" sopii hyvin elämäntilanteeseen jossa ei oikeasti ole aikaa parisuhteelle. Eli ollaan uskollisia toisilemme, mutta ei ole tilivelvollinen. Eli voi elää omaa elämää ja siinä sivussa saa seuraa kaikkeen kivaan. Tätä mä pidän tapailuna, ei siihen kuulu muut ihmiset. Periaatteelle "rusinat pullasta" on oiva parisuhteen muoto joillekkin.
 
Musta tollanen "tapailu" sopii hyvin elämäntilanteeseen jossa ei oikeasti ole aikaa parisuhteelle. Eli ollaan uskollisia toisilemme, mutta ei ole tilivelvollinen. Eli voi elää omaa elämää ja siinä sivussa saa seuraa kaikkeen kivaan. Tätä mä pidän tapailuna, ei siihen kuulu muut ihmiset. Periaatteelle "rusinat pullasta" on oiva parisuhteen muoto joillekkin.
Samaa mieltä, mutta olen eri mieltä etteikö voi kuulua muut ihmiset, mutta nehän on kahden ihmisen sopimuksen varaisia asioita siinä ihmissuhteessa.
 
säpäle harmaana
On minun ystävällä ainakin aikomusta muuhunkin ja koska hänellä on nämä fiilikset, hän ei halua tutustua muihin miehiin ja siksi ois minusta tärkeää tehdä selväksi mikä on jutun nimi.
No niin, siinähän se taas tuli. Eli on aikomusta muuhunkin, eli ei olla pelkästään kaveripohjalla ystävystymässä. Jos mies ei haluakaan sutinaa, loppuuko myös tapailu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30801853:
No niin, siinähän se taas tuli. Eli on aikomusta muuhunkin, eli ei olla pelkästään kaveripohjalla ystävystymässä. Jos mies ei haluakaan sutinaa, loppuuko myös tapailu?
Niin toisella on aikomusta, mutta toisesta osapuolesta ei voi aina tietää. Ja niin kauan kun ei olla molemmat yhtä halukkaita vakavampaan eli sovitaan seurustelusta, niin he ovat ystäviä.
 
Miten toi "tapailu" ja sen "säännöt" kuulostaa nettideittailulta mis molemmilla on profiili ja tieto siitä, että kummallakin saattaa vaik viel tänään olla edessä toisetkin treffit.

Mielenkiintoa saattaa löytyä toisille ja kolmansille treffeille ja se on sitä "tapailua" mis deittiprofiili vielä pysyy auki.

Mut kuka jaksaa roikkua "tapaillen" ja tietäen, että toinen aktiivisesti ettii parempaa ja odottaen, että jospa tuo kumminkin "tyytyy" minuun? Kuka tahtoo olla semmoinen johon "tyydytään" jos parempaa ei löydy?

Jos laitan ilmoituksen, että toivon hoikkaa, rikasta ja kaunista punapäätä, mutta jos semmoista ei ole saatavilla niin tyydyn tapailemaan naista jolta löytyy pulssi. Kiinnostaisiko?
 
"Hanna"
Ei pidä paikkaansa, minähän olen moneen otteeseen todennut, että itse näen heti olenko kiinnostunut siinä mielessä miehestä. Mutta kaikki eivät niin koe ja toiset ovat hitaasti lämpenevämpiä.
Hetkonen. Sä nauroit mulle tuolla ekalla sivulla, kun kerroin, että huomaan heti jos aineksia on suhteeseen.

Vastasit siihen näin: No just. Sä siis heti pystyt näkemään toisesta, että ton kanssa haluan parisuhteeseen ja meillä on tarpeeksi yhteistä/kemiaa jne.

Ja nyt sanot itsekin, että heti huomaat oletko kiinnostunut miehestä siinä mielessä.

Ota susta selvää!
 

Yhteistyössä