Keskustelua sikainfluenssasta

Status
Viestiketju on suljettu.
umppi
Tottakai jotkut tieteilijät ovat ovat väittämässä että rokote ei estä tautia vaan jopa kaksinkertaistaa riskin:

prorev.com/2009/10/canadian-study-raises-questions-about.html

Video naisesta jonka epäillään saaneen parkinsonismioireita rokotteesta:
http://www.myfoxdc.com/dpp/health/101309_woman_disabled_by_flu_shot_reaction_dystonia

Otin juuri sikainfluenssarokotteen, enkä saanut minkäänlaisia sivuoireita(!)

EI ole edes se käsi kipeä, johon rokote pistettiin.

Eli onneksi otin, vaikka luulinkin että rokottamisen jälkeen makaisin puolikuntoisena yhden päivän sängyn pohjalla.

PYH teille, pelottelijat!

Kerma
Kuulin tänään ameriikan serkultani (ei ole itselleen ottanut ko. rokotetta) että siellä on paljon halvaantunut lapsia kun ovat ottaneet rokotteen. Ikää en tiedä, ja myös jäi epäselväksi ovatko olleet pitkäaikaisssairaita. Omille lapsilleni en suo tätä halvaantumisen riskiä!

s
Taas on Jorma täällä huutelemassa. Asettautuisit joskus odottajan asemaan, tosin miehenä se lienee mahdotonta kun empatian puute estää sen. Silloin ymmärtäisit kuinka monet odottajat on joutuneet tekemän kahden huonon vaihtoehdon kohdalla ratkaisun.

Ihan sama mitä höpötät tuosta rokotteesta. Se nyt vaan on niin että TODISTETUSTI jäläkitaudit on odottajille se vaara. Rokotteen haitat on tällä hetkellä kysymysmerkin luokkaa. Millainen päätös tuossa pitäisi tehdä sinun mielestäsi? Rukoilla ettei tauti iske eikä ottaa rokotetta jonka haitoista ei mitään todisteita? Miksi mollaat rokotetta niin kovasti? Oletko aisantuntija kenties?

Joka tapauksessa odottajalle taudin riskit konkreettiset ja ne pitää ottaa tosissaan. Millainen on äiti joka viis veisaa lääkäreiden kehoituksista ja vaarantaa tietoisesti lapsensa ja itsensä? Täällä voidaan vaikka tuomiopäivään asti väitellä onko rokote riski mutta tässä elämänvaiheessa emme sitä saa tietää. Joten minkä takia minä jäisin spekuloimaan tätä asiaa ja antaisin sikautaudin sillä aikaa mahdollisesti ajaa minut sairaalanhoitoon.

Luulisi miehen keskittyvän enemmän tilastolliseen faktaan, ja ennen kaikkea faktatietoon. Kaikenlaiset salaliittoteoriat ja täydellinen ymmärtämättömyys yleensäkään markkinatalouden ehdoilla toimivasta lääkebisneksestä (totta kai lääkkeillä tehdään myös rahaa firmoille) voidaan sitten jättää joillekin naisihmisille jotka eviät kai ole tutustuneet aiheeseen ollenkaan.

Beep
A-studio kysyi parisen viikkoa sitten, otsiko on "Terveyden ja hyvinvoinnin laitos lääketeollisuuden pinseteissä." Vastaukseksi sai, että esim. tänä vuonna THL:n rokoteosasto saa lääkeyhtiöiden rahaa n. 6 miljoonaa euroa. Enemmän kun valtiolta.

Näyttää siltä, että THL:ssä ollaan enemmän tai vähemmän jäävejä arvioimaan eri valmistajien rokotteita. Laitos kun saa miljoonia rahoitusta nimenomaan tämän Suomeen ilman tarjouskilpailua tilatun rokotteen valmistajalta.

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Moderaattorit:
Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Jos te modet myös vähän seuraisitte keskustelunavauksia ja poistaisit muut tästä aiheesta tehtävät aloittukset. Mikään kohtelias pyyntö kun ei näytä vaikuttavan. Tämän jälkeenkin on tullut jo pari avausta. Tehkää asialle jotain!
Päätoimittajan ohjeistuksen mukaan emme poistele muita aloituksia aiheesta vaan toivomme että keskustelua käytäisiin pääosin tässä ketjussa.

Jahas olette sensuroineet tähän samaiseen viestiin antamani kommentin, jossa kritisoin tuota "toivetta", fakta on se, ettei toiveet auta vaan kovat otteet.

kuu
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja kuu:
Mua kiiinostaisi löytää jostain asiallinen linkki, että minkälaisia ihmisiä oikeasti on sikainfluenssaan kuollut. Kaikki puhuu, että on vaarallisin nuorille aikuisille, mutta miten nuorille? Sekin on aika venyvä käsite. Tai onko muita yhtäläisyyksiä kuolleissa.
Kuolleita ja vakaviin jälkitauteihin sairastuneita on kaikista ikärtyhmistä, mikä on poikkeuksellista verraten tavalliseen kausi-influenssaan joka yleensä sairastuttaa vakavasti vain iäkkäitä ja perussairaita sekä pikkulapsia.
Tämä tauti iskee rajut kynnet sattumanvaraisesti ihmisen yleistilaan katsomatta.
Se on jopa osoittautunut tarttuvan herkemmin nuoriin aikuisiin, sekä kehittävän komplikaatioita erityisesti raskaana oleville.
Niin niin, näinhän minäkin olen kuullut. Mutta mä kaipaisin oikeata linkkiä asiaan. Ja ovatko kuolleet itse sikainfluenssaan, keuhkokuumeeseen vai mahdollisen perussairauden pahenemisen vuoksi. Mua kiinnostaisi ikäjakauma ja esim. se, missä vaiheessa potilas on hakeutunut sairaalaan ja missä kunnossa. Eli miten nopeasti on saanut lääkkeen.

Ja ihan vain siksi, että mua kiinnostaa

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kerma:
Kuulin tänään ameriikan serkultani (ei ole itselleen ottanut ko. rokotetta) että siellä on paljon halvaantunut lapsia kun ovat ottaneet rokotteen. Ikää en tiedä, ja myös jäi epäselväksi ovatko olleet pitkäaikaisssairaita. Omille lapsilleni en suo tätä halvaantumisen riskiä!
Näitä kuulin serkun vaimon kaimalta juttuja kuulee jokapäivä jostakin !

Uskon kun kysyt amerikan serkultasi linkin aiheesta ja isket sen tähän ja turha väittää, että jos tämä totta niin sitä ei kuitenkaan ole amerikassa mitenkään uutisoitu.

ite oon rokotteen ottamisen kannalla,sillä olen astmaatikko.mutta tein viikko sitten positiivisen raskaustestin ja en oo ollenkaan varma uskallanko ottaa rokotetta ekan kolmanneksen aikana?jos raskaus olis jo pitemmällä,en epäröisi,mutta se,että tää on ihan alussa vasta...onkohan 3kk päästä myöhäistä ottaa rokote?

vieras
mietin minäkin, että uskaltaako rokotetta ottaa viikolla 4-5. Mutta olen tullut siihen tulokseen, että koska olen myös astmaatikko ja vastustuskyky alhaalla ja töissä koulussa, niin helposti kuulun niihin jotka taudin saavat, enkä kestäisi siinä kohdassa, jos sikiölle tapahtuisi jotain vain siksi, että en ole rokotetta ottanut...

vielä vaan kysymyksiä,onko vastauksia?
En jaksanut ihan tarkasti pinoa kahlata läpi mutta mulla herännyt yksi kysymys:

Jos nyt juuri raskautunut,eikä edes vielä itse tiedä raskautta,mitkä ovat riskit jos sairastuu?
Olenko näinkin alkuraskaudesta riskiryhmässä?

Kun en pääse rokotettavaksi pelkällä raskausoletuksella.....

Alkuperäinen kirjoittaja Jorma:
Hienoa. Eli keho tietää alkuraskaudessakin että pitää puolustautua influenssaviruksia vastaan eikä sikiötä vastaan.
Ihmisen kehohan pitää ensin sikiötä sellaisena jota vastaan pitää puolustautua.
Sikiö on kehon kannalta raskauden loppuun saakka loinen, joka imee ravintonsa kantajasta. Raskaanaollessa puolustusjärjestelmä on alhaisella tasolla siksi, että keho ei hyljeksisi sikiötä liikaa.

katmat
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mietin minäkin, että uskaltaako rokotetta ottaa viikolla 4-5. Mutta olen tullut siihen tulokseen, että koska olen myös astmaatikko ja vastustuskyky alhaalla ja töissä koulussa, niin helposti kuulun niihin jotka taudin saavat, enkä kestäisi siinä kohdassa, jos sikiölle tapahtuisi jotain vain siksi, että en ole rokotetta ottanut...
mä taas en kestä ajatusta,että sikiölle tapahtuu jotain siksi että otin rokotuksen.ite oon töissä paikassa jossa pöpöt tuskin alkaa ihan ekana jyllätä (vanhusten palvelukeskus),mutta isommat lapset on päiväkodissa ja jos se sinne tulee nii on varmasti meillä kohta.tunnen olevani puun ja kuoren välissä.jos viikkoja olis jo vähintää 12 nii en yhtää epäröisi.mutta niitä on vasta 5.

Ei kovin vakuuttavaa tietoa tämä, mutta kerrataan nyt vielä että jenkeissä on käytössä ihan eri rokote kuin meillä ja se niiden rokote sisältää elävää virusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Annetaanko muissa maissa yksi vai kaksi annosta rokotetta? Tietääkö joku?
Norjassa pohditaan vieläkin tulisiko riskiryhmäläiset rokottaa kahteen kertaan. asiasta tulossa lisätietoa jo lähipäivinä. Alunperin tarkoitus oli rokottaa kahteen kertaan, nyt saattaa olla että tuo vahvisterokote tiputetaan pois turhana.

rokotettu
- Kaikki raskaana olleet uhrit ovat kuolleet viruskeuhkokuumeeseen, eli siis jälkitautiin.
- Alkuraskaudessakin tauti voi olla paha, koska puolustuskyky on alentunut. Loppuraskaudessa myös keuhkot ovat ahtaalla.
- Alkuraskaudessakin voisi kuvitella, että rokote on pienempi paha kuin sairastuminen eli korkea kuume, viruslääkitykset ja särkylääkkeet.
- kuukauden kuluessa epidemian pitäisi levitä koko maahan, silloin tautiaalto on pahimmillaan. Jouluksi ensimmäinen aalto luultavasti alkaa laantua, sitä ennemmin kuolonuhreja ennustetaan olevan 50.
- yhden rokotteen pitäisi antaa lähes 100% suoja, jo ennen kuin 2vk on kulunut.
- Noin joka kolmas tulee sairastumaan, eli n.30% väestöstä.

A-talk
H1N1 -päivitys
www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=140

A(H1N1)-influenssa ja D-vitamiini
http://terveesti.blogs.fi/2009/08/07/a-h1n1-influenssa-ja-d-vitamiini-6674231/

D-vitamiini:
personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

Parhaimmat maitohappobakteerit, joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:

Asidophilus Plus
Replete
DDS+
Bioteekin Probioottiplus
Lepicol

Lisäksi mainostetaan ja myydään ns. terveysvaikutteisia jogurtteja, joissa on 5 palaa sokeria per desilitra taikka järjetön määrä makeutus- ja lisäaineita. Eli se niiden "terveysvaikutuksista".

vieras
Ja mun isä asuu jenkeissä mutta ei puhunu sanakaan tuosta joten soitanpa uudestaan ja kysyn.

Milla
Alkuperäinen kirjoittaja rokotettu:
- Kaikki raskaana olleet uhrit ovat kuolleet viruskeuhkokuumeeseen, eli siis jälkitautiin.
- Alkuraskaudessakin tauti voi olla paha, koska puolustuskyky on alentunut. Loppuraskaudessa myös keuhkot ovat ahtaalla.
- Alkuraskaudessakin voisi kuvitella, että rokote on pienempi paha kuin sairastuminen eli korkea kuume, viruslääkitykset ja särkylääkkeet.
- kuukauden kuluessa epidemian pitäisi levitä koko maahan, silloin tautiaalto on pahimmillaan. Jouluksi ensimmäinen aalto luultavasti alkaa laantua, sitä ennemmin kuolonuhreja ennustetaan olevan 50.
- yhden rokotteen pitäisi antaa lähes 100% suoja, jo ennen kuin 2vk on kulunut.
- Noin joka kolmas tulee sairastumaan, eli n.30% väestöstä.
Onko missään ollut tietoa ( en jaksanut kahlata koko ketjua ) rokotteen pitkäaikaisvaikutuksista? Siis onko riskiä esim. 10 vuoden päästä, saada joku rokotteesta johtuva juttu? Tämä rokotehan kehitettiin nyt ja pitkäaikaisvaikutteita ei pystytä testaamaan...? Tää on ainoa juttu joka mua mietityttää..

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näitä kuulin serkun vaimon kaimalta juttuja kuulee jokapäivä jostakin !

Uskon kun kysyt amerikan serkultasi linkin aiheesta ja isket sen tähän ja turha väittää, että jos tämä totta niin sitä ei kuitenkaan ole amerikassa mitenkään uutisoitu.
Ja se ameriikan rokote on joka tapauksessa eri kuin tämä Suomessa jaettava. Olettaisin kuitenkin, että jos lapsia olisi "paljon" halvaantunut, siitä olisi Suomessa uutisoinut ainakin Rokotusinfo. Vai onko sekin lääketehtaiden hyppysissä? :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä