Keskustelua kehiin; onko oma syy, jos joutuu raiskatuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eri raiskaus on "eri asia" riippuen siitä kuka sen tekee ja kenelle? Itse luulin sen olevan aina raiskaus.
Ja sehän on siis tutkittu että pukeutumisella ei ole tekemistä sen kanssa tuletko raiskatuksi....

Ei vaan kotona nyt on syytä olettaa olevansa rauhassa vaikka alasti, ja oletettavasti solminu parisuhteen ihanan ihmisen kanssa. Pimeellä kadulla sä et voi olettaa olevasi rauhassa edes vaatteet päällä (enkä nyt puhu vain raiskauksen vaarasta, on muitaki vaaroja)

Ei vaan kotona nyt on syytä olettaa olevansa rauhassa vaikka alasti, ja oletettavasti solminu parisuhteen ihanan ihmisen kanssa. Pimeellä kadulla sä et voi olettaa olevasi rauhassa edes vaatteet päällä (enkä nyt puhu vain raiskauksen vaarasta, on muitaki vaaroja)

Siltikin sieltä omista "oletettavasti rauhallisista" kodeista kannetaan joka vuosi liian paljon naisia ruumispussissa ulos..Raiskaus on vaan aina raiskaus, murha aina murha jne. En ymmärrä miten tästä enää voisi asia enempää selkiytyä.

Tästäkin on täällä vissiin miljoona kertaa keskusteltu ja rohkenen väittää että yksikään järkevä ihminen ei väitä että "saa raiskata" missään tilanteessa. Onhan tuo nyt maalaisjärjellä ajateltavissa, ihan niinkuin niin päivän selvä asia. Se että aiheuttaako uhri provosoinnin asiaan on taas AIVAN toinen juttu, käytös ja pukeutuminen voi väärässä paikassa ja väärään aikaan aiheuttaa hyvinkin sen että tapahtuu jotain minkä olisi voinut välttää, onko se oikein? no ei tietenkään ole, mutta asia mikä on syytä muistaa.

Tämä maailma tulee AINA sisältämään sellaisia ihmisiä jotka tekee kauheuksia toisille, ja joskus voi joku pieni juttu pelastaa hirveältä kohtalolta, se että jos ottaa päähän se ettei voi puoli alasti kekkaloida kännissä pimeässä puistossa kun pitää ajatella näitä sairaita ihmisiäkin olevan, on tietenkin kovin iso harmi, mutta jos minulle annetaan russian roulette tilanne niin saattaisin harkita liipaisimen vetämättä jättämistä, vaikka kuinka olisi "hauska olo ja vapautunut fiilis" ja vaikka kuinka se on väärin että jotkut yrittää käyttää hyväkseen toisen tilaa, silti niin käy ja jokainen voi sitten omalta kohdaltaan miettiä minkä hinnan on valmis maksamaan siitä kun harkinta pettää ja on siinä väärässä paikassa, humalassa, ja pukeutunut kuin venäläinen naisyrittäjä.

Siinä ei ole syyllistämisestä tietoakaan jos sanotaan itsestäänselvyydet ihmiselle joka ne on sattunut unohtamaan. Raiskaus itsessään on niinkuin aiemmin olen todennut, väärin aina.

Toki sitä toivoisi että elettäisiin täydellisessä maailmassa ja kaikki saisi ilmaista itseään ulkoisesti ja sisäisesti ihan niin paljon ja millä tavalla huvittaa, mutta jos ei ole vielä huomannut tämä maailma ei ole täydellinen, eikä ikinä tule olemaankaan.

Tässä vissiin jotkut on kauhean närkästyneitä siitä että osa ihmisistä pitää sitä tyhmyyden merkkinä kun asettaa itsensä alttiiksi sille että jotain tapahtuu. Kärjistäminen on hauskaa ja sanonpa sitä välttääkseni vielä tähän että eihän tämä mielipiteeni tarkoita sitä että pitää pukeutua burkhaan ja pysyä 4 seinän sisällä ja sinkkuna että negatoi mahdollisimman perusteellisesti raiskauksen mahdollisuuden. Common sense, just because you can, doesn't mean you should.

Siltikin sieltä omista "oletettavasti rauhallisista" kodeista kannetaan joka vuosi liian paljon naisia ruumispussissa ulos..Raiskaus on vaan aina raiskaus, murha aina murha jne. En ymmärrä miten tästä enää voisi asia enempää selkiytyä.

totta kai on. Mutta jos kodissaan, jonka pitäs olla rauhan tyyssija, joutuu raiskatuksi henkilön taholta, jonka piti rakastaa, se jos mikä on yllätys ja kamalaa.

Puskaraiskauskin on kamala, mutta ei varsinaisesti _yllätys_, että sellaista tapahtuu, maailma on paha, eikä ketään suositella liikkumaan öisin syrjäisillä kaduilla tai menemään baarituttavan kainalossa kotiin

Tottakai naisen pitäisi lähteä tälläisestä suhteesta, mutta se ei ole ihan niin yksinkertaista/helppoa. Se vaatii valtavaa rohkeutta ja itsensä voittamista. Lue vaikka aiheeseen liittyvää kirjallisuutta niin ymmärrät ehkä ihmisen psyykettä edes vähän paremmin.

Kyllä mä olen perehtynyt ihmisen psyykeen, ihan jo työn puolesta olen paljonkin tekemisissä tilanteissa joissa ihmiset joutuvat kamppailemaan psyykensä ja rohkeutensa kanssa, erinäisissä kriiseissä. Mutta jos mukana on lapsia, pitäisi aikuisen olla se joka vie lapset turvaan. Silloin suhteeseen jääminen on todella raukkamaista. Minua surettaa todella paljon lööpit joissa pitkällisen väkivallan seurauksena isä tappaa koko perheen. Ne ovat niitä turhia lööppejä :'(

[QUOTE="vieras";24346412]En, koska tekijä oli kaverini ja olin nuori ja typerä. Nyt tekisin ilmoituksen ja juosten, sillä hän oli ennen minun raiskaustani yrittänyt raiskata erään toisen tytön. Tämän sain kuulla vasta kuukausia myöhemmin.
Epäilen, että juomaani oli huomaamattani lisätty jotain, sillä em. raiskausyritys oli lähestulkoon identtinen omani kanssa. Ainoa ero on se, että minä en päässyt karkuun.[/QUOTE]

Voi kamalaa. Paljonko teosta on aikaa? Voisitko vielä tehdä ilmoituksen? Tiedätkö mitä tekijä nykyisin puuhaa? Voisitko ottaa hänen kanssaan asiaa puheeksi?

Yhteistyössä