Keskustellaanko teidän kehityskeskusteluissa palkasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen menossa ekaan kehityskeskusteluuni ja sain papereita siihen liittyen. Siellä luki, ettei kehityskeskustelussa puhuta palkasta. Olen kuvitellut, että keskustelussa sovitaan tavoitteita ja jos ne saavuttaa, niin saako palkankorotuksen. Jos tuolla kehityskeskustelussa ei voi puhua palkasta, niin missä tilanteessa siitä yleensä puhutaan? Onko tuo yleinenkin juttu, ettei kehityskeskustelussa puhuta palkasta?

Meillä on palkka- ja kehityskeskustelut erikseen. Palkkakeskustelussa mennään alan kaavakkeen mukaan, kehityskeskustelu oli vapaamuotoisempi. Kehityskeskustelussa mietittiin mulle sopivaa kehityssuuntaa, pohdittiin tulevia perehdytysaiheita, sain kehuja tietyiltä osa-alueilta ja sain kuulla mikä saisi kehittyä enemmän. Tavallaan kehityskeskustelu suuntaa tulevaisuuteen, palkkakeskustelu mittaa sitä, mitä on jo saavutettu. Palkalla palkitaan, kehitys antaa suuntaviivoja siihen, miten jatketaan.

Viimekerralla ensin kehuttiin ja kerrottiin,kuin tyytyväisiä ollaan panokseen. Sit lopuksi lätkäistiin osa-aikaistamisilmoitus kouraan. Et silleen.

No, myöhemmin sattu sit kuitenki seikkoja joitten takia ilmotus peruttiin. Paska maku silti jäi.

Viimekerralla ensin kehuttiin ja kerrottiin,kuin tyytyväisiä ollaan panokseen. Sit lopuksi lätkäistiin osa-aikaistamisilmoitus kouraan. Et silleen.

No, myöhemmin sattu sit kuitenki seikkoja joitten takia ilmotus peruttiin. Paska maku silti jäi.

Voi kuinka ikävää. Työelämä on mennyt aika hurjaksi! Mä olen tässä päättänyt, että vaikka työmatka on pitkä, en haikaile muun työn perään ainakaan ennen valmistumistani. Kun ei koskaan tiedä millainen se uusi työnantaja olisi. Eräs meiltä toiseen yhtiöön vaihtanut tuli takaisin alle parin viikon!!! Onneksi pääsi palaamaan entisiin töihinsä.

Voi kuinka ikävää. Työelämä on mennyt aika hurjaksi! Mä olen tässä päättänyt, että vaikka työmatka on pitkä, en haikaile muun työn perään ainakaan ennen valmistumistani. Kun ei koskaan tiedä millainen se uusi työnantaja olisi. Eräs meiltä toiseen yhtiöön vaihtanut tuli takaisin alle parin viikon!!! Onneksi pääsi palaamaan entisiin töihinsä.

Hurjaa on työelämä. Oon nyt äitiyslomalla, mut aattelin kaikesta huolimatta palata samaan paikkaa takas. Mulla on kuitenki kokoaikanen työsoppari ja nykyisin näissä hommissa sellaisesta saa melkein haaveilla. Tosin ainahan sen voi irtisanoa, kuten jo koittivatki... Sit täytyy katella jotain muuta.

Yhteistyössä