Keskustellaanko abortista?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
[quote="Lunatic

Ai no sori, aattelin että oli takuulla Hömppä. Mutta olin kaiketi väärässä.
=)
Kyllähän sun pitäis tietää etten porise ku mustana. Tykkään intellä kaikesta ja kaikkien kanssa ja varsinkin sun kans kun osaat sanoa takaisinkin ja perustella asioita
:D Välillä vaan innostuu liikaa, mutta suotakoon se tälle palstalle kun keskustelustahan tää palsta elää. Nyt meen jatkaan hommia!! :wave:

Mulla meinaa välillä karata mopo käsistä jos on samanlainen jästipää vastassa kuin oon itte. :D
Ei tässä onneksi mikään sota syttyny. Tai ainakin nyt solmittiin rauha. :)
:heart:
 
Miksi lähes kaikki toitottaa ehkäisyn pettämisestä tai käyttämättä jättämisestä?!? On muitaki syitä aborttiin.

Mä olen kahdesti sairastanut syövän ja on tullut pohdittua asioita. Haluan toista lasta niin paljon että tekee kipeää, mutta silti tekisin abortin jos raskauden alkuvaiheessa syövän todettaisiin taas uusiutuneen. Abortin tekisin sydän verta itkien, mutta en voisi tietoisesti pahentaa asioita siirtämällä hoitojen aloitusta siihen, että lapsi voi syntyä. Lisäksi mun olisi ajateltava tytärtäni!
 
narsku
itseasiassa täällä on yllättävän asiallista keskustelua käyty.
Monella muulla palstalla, missä olne silloin tällöin käynyt lukemassa, abortin vastustajat pommittavat puolustajia murhasyytöksillä jne.

eli siis pisteet veditte tällä kertaa kotiin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Miksi lähes kaikki toitottaa ehkäisyn pettämisestä tai käyttämättä jättämisestä?!? On muitaki syitä aborttiin.

Mä olen kahdesti sairastanut syövän ja on tullut pohdittua asioita. Haluan toista lasta niin paljon että tekee kipeää, mutta silti tekisin abortin jos raskauden alkuvaiheessa syövän todettaisiin taas uusiutuneen. Abortin tekisin sydän verta itkien, mutta en voisi tietoisesti pahentaa asioita siirtämällä hoitojen aloitusta siihen, että lapsi voi syntyä. Lisäksi mun olisi ajateltava tytärtäni!
No, höh
:hug: Äläs nyt, ehkä nuo mistä täällä höpistään on ne yleisimmät syyt aborttiin. Sullahan on tilanne aivan eri. Sulla on varmasti ollut rankkaa vaikken tarkemmin taustojasi tiedäkään.
 
en vastusta hyvästä syystä tehtyä aborttia, tämän vuoksi abortin saaminen pitäisi tehdä vaikeammaksi esim. pitäisi lääkärille hyvin perustella että miksi sen haluaa ja kuinka tähän on päädytty ja vaikka sitten sitoutuisi kierukan tmv. käyttöön abortin jälkeen että toista "vahinkoa" ei sattuisi
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
en vastusta hyvästä syystä tehtyä aborttia, tämän vuoksi abortin saaminen pitäisi tehdä vaikeammaksi esim. pitäisi lääkärille hyvin perustella että miksi sen haluaa ja kuinka tähän on päädytty ja vaikka sitten sitoutuisi kierukan tmv. käyttöön abortin jälkeen että toista "vahinkoa" ei sattuisi
Miun mielestä taas on hyvä, että ei tarvii mitään vaikeita perusteluja muutenkin vaikeassa tilanteessa... Mutta sitoutuminen ehkäisyvälineen käyttöön kuullostaa järkevältä...

 
omalla kohdallani ehdottomasti vastaan, toiset taas tekevät kuten parhaaksi näkevät
ja itse en tekisi aborttia ensinnäkään siksi että pidän elämää Jumalan antamana lahjana, ja toisekseen, en varmasti kykenisi elämään täyspäisenä jos olisin tuhonnut oman lapseni, omatuntoni ei antaisi koskaan rauhaa
 
Jokainen tekee, niin kuin elämässään parhaaksi näkee.

Jos nyt tulisin raskaaksi, sydän vereslihalla päätyisin aborttiin. Syytä en jaksa alkaa luettelemaan. En tuomitse aborttiin päätyneitä, mutten myöskään kehoita ihan jokaisesta vammasta abortoimaan.. Ja niin kuin eräs viisas mies sanoi: "Kaikkia vammoja ei ultralla näe" Tällä tarkoitti sitä, että esim. vaikeat, kuolemaan johtavat sairaudet eivät näy ultrassa sekä muistanemme mm. myös ihanan ystävämme asennevamman... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
minun mielestäni jokaisen aborttia suunnittelevan pitäisi saada sellainen oppitunti elämän peruasioista, että varmasti muistaa ehkäistä seuraavalla kerralla paremmin.
Kun aina ei ole kyse siitä ehkäisystä!!! Abortin vastustajatkin tarvitsisivat vähän oppitunteja elämästä, että kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.

Jos samalla paatoksella millä jotkut vastustavat aborttia, huolehdittaisiin nälkää näkeviä ja sodan keskellä eläviä, niin maailmassa olisi asiat paremmin....
 
Paha mennä toisen puolesta sanomaan, motiivit ne on kaikilla. Vaikka ajattelen aborttia negatiivisesti, en voi mennä kellekään sanomaan että älä tee aborttia missään tapauksessa. Ei ole lapsellekaan hyvä joutua kotiin, jossa hän ei ole toivottu. Itekin varmaan tekisin abortin, jos lapsella vaikea vamma.
 

Yhteistyössä