olen samaa mieltäAlkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Puolesta. Nainen saa määrätä omasta kehostaan ja lisääntymisestään.
Lisäksi jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna ja rakastettuna.
olen samaa mieltäAlkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Puolesta. Nainen saa määrätä omasta kehostaan ja lisääntymisestään.
Lisäksi jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna ja rakastettuna.
mäkin oon tätä mieltä. mut jos on esim raiskattu tai äärimmäisen huonosti kehittynyt vaikeasti vammainen tms aivoton sikiö ni sais tehä abortin.[/quote][/guote]Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:Alkuperäinen kirjoittaja vastaan[b]:Ihan vaan siksi, että jokainen hedelmöittynyt alkio on omanlaisensa geenicoctail, josta kehittyy yksi ainutlaatuinen ihminen ja persoona. Jokainen tarkoituksella tuhottu alkio on yhden ainutkertaisen yksilön tuhoamista. Mikään tuleva lapsi ei korvaa tätä, vaan tämä tuhottu mahdollisuus on iäksi menetetty.[/b]
Käytännössä olen kuitenkin läheisteni tukena jos he tarkkaan harkittuaan aborttiin päätyvät. Työntekijänä en kuitenkaan halua olla toimenpiteessä mukana, jossa tuhotaan elämä.
olen ihan samaa mieltä. en minä aborttia vastusta, vastustan vain yleisesti ihmisten tyhmyyttä ja vastuuttomuutta.. ja toisaalta myös kaikenlaista äärihörhöilyä.Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Alkuperäinen kirjoittaja ??:pitäisi :saint: pettäisikö sterilointi + kondomi? tuskin.Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Kuule, ehkäisykin voi pettää. Pitäisikö kieltää seksi kaikilta niiltä jotka eivät halua lapsia?
aikuiset ihmiset tietävät että teoilla on myös seuraukset.
Niin tietävät, ainakin suurin osa.
Mutta ihmisillä on oikeuksia, siis ihmisoikeuksia, ja abortin vastustajien mielipiteet siitä mitä pitäisi tehdä rikkovat jo ihmisoikeuksia! Esim: naisella on oikeus päättää omasta ruumiistaan, ja jokaisella ihmisellä on oikeus harrastaa seksiä, kunhan se tapahtuu molempien osapuolten omasta tahdosta.
Hmm, sinäkö osaat päättää kenen hätä on suurin, tai masennus tai väsymys. Enpä usko.Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:En hyväksy aborttia muuta kuin eritystapauksissa, esim. raiskauksesta alkunsa saanut raskaus.
Ai minkä jälkeen???Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Minä haluaisin kuulla teiltä perusteluja, miksi ette hyväksy aborttia, ja mitä teidän mielestänne tulisi sen jälkeen tehdä, äidille ja lapselle?
Miksi kukaan ei vastaa siihen?? |O
tätä peesaten.Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Puolesta. Nainen saa määrätä omasta kehostaan ja lisääntymisestään.
eivät nekään äidit, jotka PÄÄTTÄVÄT PITÄÄ lapsen, ole aina kyvykkäitä lapsestaan huolehtimiseen. ja mieli voi muuttua myös lapsen syntymän jälkeen..Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Minä haluaisin kuulla teiltä perusteluja, miksi ette hyväksy aborttia, ja mitä teidän mielestänne tulisi sen jälkeen tehdä, äidille ja lapselle?
Sen jälkeen kun synnytettäisiin lapsi, vaikka sitä ei olisi nainen halunnut.Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Ai minkä jälkeen???Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Minä haluaisin kuulla teiltä perusteluja, miksi ette hyväksy aborttia, ja mitä teidän mielestänne tulisi sen jälkeen tehdä, äidille ja lapselle?
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Sen jälkeen kun synnytettäisiin lapsi, vaikka sitä ei olisi nainen halunnut.Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Ai minkä jälkeen???Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Minä haluaisin kuulla teiltä perusteluja, miksi ette hyväksy aborttia, ja mitä teidän mielestänne tulisi sen jälkeen tehdä, äidille ja lapselle?
Moniko abortinvastustaja ottaisi lapsen huolehtiakseen, ja äidin...
Ei kovin moni, hätää kärsiviä on maailma täynnä, mutta hihhuleita ei kiinnosta ihmiset, vaan pelkästään alkiot ja sikiöt.
Lyhytnäköstä porukkaa.
varmasti hyvinkin moni adoptiojonossa odottava äiti ottaisi lapsen mielellään itselleen.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Sen jälkeen kun synnytettäisiin lapsi, vaikka sitä ei olisi nainen halunnut.
Ei kovin moni, hätää kärsiviä on maailma täynnä, mutta hihhuleita eiväy kiinnosta ihmiset, vain alkiot ja sikiöt.
Jooo, no siellähän niitä on vauvoja ja lapsia maailma täynnä, senkun ottaa. Mutta miksihän suuriosa jää ihan kadulle ja laitoksiin, jo nyt. Lisääkö vielä pitäisi tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja :) :varmasti hyvinkin moni adoptiojonossa odottava äiti ottaisi lapsen mielellään itselleen.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Sen jälkeen kun synnytettäisiin lapsi, vaikka sitä ei olisi nainen halunnut.
Ei kovin moni, hätää kärsiviä on maailma täynnä, mutta hihhuleita eiväy kiinnosta ihmiset, vain alkiot ja sikiöt.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Moni adoptoi mielellään joka ei itse voi saada lapsia. Joo ja maailma on hätää kärsiviä ehkä puoleksi täynnä, mutta kyllä ne hommat pitää hoitaa eri tavalla eikä alkaa karsimaan ihmisten määrää. Sairasta.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Sen jälkeen kun synnytettäisiin lapsi, vaikka sitä ei olisi nainen halunnut.Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Ai minkä jälkeen???Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Minä haluaisin kuulla teiltä perusteluja, miksi ette hyväksy aborttia, ja mitä teidän mielestänne tulisi sen jälkeen tehdä, äidille ja lapselle?
Ei kovin moni, hätää kärsiviä on maailma täynnä, mutta hihhuleita ei kiinnosta ihmiset, vaan pelkästään alkiot ja sikiöt.
Lyhytnäköstä porukkaa.
No sori nyt vaan, mutta jokainen määrää omasta kohdustaan ja ruumiistaan ihan itse.Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Kyllä tietyllä tavalla ymmärrän, että naisella on oikeus määrätä kehostaan, mutta se kuulostaa just niin itsekkäältä. Mua raivostuttaa nämä tyypilliset tilanteet, että lapsiluku on jo täynnä ja vahinko sattuu eikä iltatähdelle enää ole tilaa ja päädytään aborttiin. Toinen on nämä nuoret jotka eivät osaa käyttää ehkäisyä ja selittelee sitten, että opinnot on kesken jne. Joojoo. Mulla on yks serkkutyttö joka pitää aborttia suurinpiirtein ehkäisykeinona, yhden (eka abortin kun teki) olin mukana ja mulla oli niin paha olla sen jälkeen kun tämän mies vielä soitti et eihän se mennyt tekee sitä aborttia.. Mies ei ois halunnut sitä, mutta tämäpä ei kuunnellut miestään. Jokaisen naisen pitäisi ajatella myös, että se tuleva lapsi on jonkun miehen eikä toitottaa et minä määrään nyt!!
Ei ole, mutta ei naisella ole oikeus olla niin itsekäs tässäKIN asiassa, että mies unohdetaan. Ehkä tää maailma on just siksi paha paikka kun naiset on niin itsekkäitä. Enkä ihmettele, että avioerotkin vaan lisääntyy juuri tuolla periaatteella.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:No sori nyt vaan, mutta jokainen määrää omasta kohdustaan ja ruumiistaan ihan itse.Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Kyllä tietyllä tavalla ymmärrän, että naisella on oikeus määrätä kehostaan, mutta se kuulostaa just niin itsekkäältä. Mua raivostuttaa nämä tyypilliset tilanteet, että lapsiluku on jo täynnä ja vahinko sattuu eikä iltatähdelle enää ole tilaa ja päädytään aborttiin. Toinen on nämä nuoret jotka eivät osaa käyttää ehkäisyä ja selittelee sitten, että opinnot on kesken jne. Joojoo. Mulla on yks serkkutyttö joka pitää aborttia suurinpiirtein ehkäisykeinona, yhden (eka abortin kun teki) olin mukana ja mulla oli niin paha olla sen jälkeen kun tämän mies vielä soitti et eihän se mennyt tekee sitä aborttia.. Mies ei ois halunnut sitä, mutta tämäpä ei kuunnellut miestään. Jokaisen naisen pitäisi ajatella myös, että se tuleva lapsi on jonkun miehen eikä toitottaa et minä määrään nyt!!
Nainen ei ole miehen synnytyskone.
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Moni adoptoi mielellään joka ei itse voi saada lapsia. Joo ja maailma on hätää kärsiviä ehkä puoleksi täynnä, mutta kyllä ne hommat pitää hoitaa eri tavalla eikä alkaa karsimaan ihmisten määrää. Sairasta.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Sen jälkeen kun synnytettäisiin lapsi, vaikka sitä ei olisi nainen halunnut.Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Ai minkä jälkeen???Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Minä haluaisin kuulla teiltä perusteluja, miksi ette hyväksy aborttia, ja mitä teidän mielestänne tulisi sen jälkeen tehdä, äidille ja lapselle?
Lyhytnäköstä porukkaa.
No alapa nyt sitten hoitelemaan asioita eritavalla.
Mun mielestä keskeytyksiä pitäs tehdä ainakin puolet lisää, ja niiden lainmukaisuuteen ja turvallisuuteen pitää panostaa joka maassa. Vielä on monta takapajulaa, joissa naiset joutuvat tekemään laittomia abortteja.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Omalta osaltani hoitelen sillä tavalla etten ainakaan ala abortteja tekemään ilman tosi pätevää syytä. Tuo on aivan sairasta tuo ajatusmaailma.. Miten kukaan ees voi ajatella noin inhottavasti.Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Moni adoptoi mielellään joka ei itse voi saada lapsia. Joo ja maailma on hätää kärsiviä ehkä puoleksi täynnä, mutta kyllä ne hommat pitää hoitaa eri tavalla eikä alkaa karsimaan ihmisten määrää. Sairasta.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Sen jälkeen kun synnytettäisiin lapsi, vaikka sitä ei olisi nainen halunnut.Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:Ai minkä jälkeen???Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Minä haluaisin kuulla teiltä perusteluja, miksi ette hyväksy aborttia, ja mitä teidän mielestänne tulisi sen jälkeen tehdä, äidille ja lapselle?
Lyhytnäköstä porukkaa.
No alapa nyt sitten hoitelemaan asioita eritavalla.
Mun mielestä keskeytyksiä pitäs tehdä ainakin puolet lisää, ja niiden lainmukaisuuteen ja turvallisuuteen pitää panostaa joka maassa. Vielä on monta takapajulaa, joissa naiset joutuvat tekemään laittomia abortteja.