Eihän heitä kiinnosta lapsien elämänlaatu, vain se että naisen on synnytettävä kun on itsensä raskaaksi saattanut. Syntinen piruparka.Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Just tota oon miettinyt itsekin, että mitä ne vastustajat sanoo siihen, että jos abortti kielletään, joku joutuu synnyttämään väkisin, vaikka ei halua. Ja mitä niille lapsille sitten tapahtuisi??
Mä en nyt haluakaan keskustella ihmisten valinnoista, vaanAlkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:tästä aiheesta ei voi kun saada tappelun aikaan..
tosin miksi kenenkään pitäisi täällä tai missään muuallakaan perustella omia valintojaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Miksi usein pahimpia abortinvastustajia ovat miehet?
Tässä lainaus HS:n sivuilta:
Uusi ruotsalaispuolue haluaisi kieltää abortin
Julkaistu: 3.7.2007 11:52
helsingin sanomat
Aborttikiista hajotti Ruotsin kristillisdemokraattisen puolueen rivit viime viikolla. Nyt yksi puolueen voimahahmoista, Per Kronlid, aikoo tukijoineen perustaa uuden puolueen, jonka päämääränä on abortin täydellinen kieltäminen. Asiasta kertoo ruotsalainen kristillinen lehti Dagen.
"Haluamme, että abortti kielletään. Kielto on keino varjella ihmiselämää", Kronlid sanoi Dagenille.
Poikkeuksia kiellosta Kronlidin mukaan ei voi olla, vaan hänen mielestään ihmisten täytyy opetella ottamaan paremmin vastaan suunnittelemattomat lapset.
Dagenin tietojen mukaan Kronlid ja hänen ryhmänsä ilmoittavat puolueen perustamisesta pikapuoliin. Kronlidin mukaan joukkoon kuuluu myös muiden puolueiden jäseniä.
eikö pointti ollut siinä, että ihmiset oppivat ottamaan vastuuta teoistaan?!Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Jos olisin ruotsalaisnainen ja abortti kiellettäisiin, lähettäisin varman epätoivotun lapsen tälle Per Kronlidille. Varjelkoon siinä ihmiselämää ja ottakoon vastaan suunnittelemattomat lapset.
Kuule, ehkäisykin voi pettää. Pitäisikö kieltää seksi kaikilta niiltä jotka eivät halua lapsia?Alkuperäinen kirjoittaja ??:eikö pointti ollut siinä, että ihmiset oppivat ottamaan vastuuta teoistaan?!Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:Jos olisin ruotsalaisnainen ja abortti kiellettäisiin, lähettäisin varman epätoivotun lapsen tälle Per Kronlidille. Varjelkoon siinä ihmiselämää ja ottakoon vastaan suunnittelemattomat lapset.
minun mielestäni jokaisen aborttia suunnittelevan pitäisi saada sellainen oppitunti elämän peruasioista, että varmasti muistaa ehkäistä seuraavalla kerralla paremmin.
pitäisi :saint: pettäisikö sterilointi + kondomi? tuskin.Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Kuule, ehkäisykin voi pettää. Pitäisikö kieltää seksi kaikilta niiltä jotka eivät halua lapsia?
Alkuperäinen kirjoittaja ??:pitäisi :saint: pettäisikö sterilointi + kondomi? tuskin.Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Kuule, ehkäisykin voi pettää. Pitäisikö kieltää seksi kaikilta niiltä jotka eivät halua lapsia?
aikuiset ihmiset tietävät että teoilla on myös seuraukset.
mäkin oon tätä mieltä. mut jos on esim raiskattu tai äärimmäisen huonosti kehittynyt vaikeasti vammainen tms aivoton sikiö ni sais tehä abortin.Alkuperäinen kirjoittaja vastaan[b]:Ihan vaan siksi, että jokainen hedelmöittynyt alkio on omanlaisensa geenicoctail, josta kehittyy yksi ainutlaatuinen ihminen ja persoona. Jokainen tarkoituksella tuhottu alkio on yhden ainutkertaisen yksilön tuhoamista. Mikään tuleva lapsi ei korvaa tätä, vaan tämä tuhottu mahdollisuus on iäksi menetetty.[/b]
Käytännössä olen kuitenkin läheisteni tukena jos he tarkkaan harkittuaan aborttiin päätyvät. Työntekijänä en kuitenkaan halua olla toimenpiteessä mukana, jossa tuhotaan elämä.