Keskustellaanko abortista?

Kyllä se on jokaisen ihan oma asia! Kukaan muu ei voi tietää toisen henkiläkohtaisia syitä... jokatapauksessa asia on niin vaikea, että turha käydä arvostelemaan/tuomitsemaan sellaista, joka tähän vaikeaan ratkaisuun päätyy...
 
Just tota oon miettinyt itsekin, että mitä ne vastustajat sanoo siihen, että jos abortti kielletään, joku joutuu synnyttämään väkisin, vaikka ei halua. Ja mitä niille lapsille sitten tapahtuisi??
 
öhöm

haluan sanoa vain sen, että mielestäni jokaiselle naiselle pitäisi asettaa tietty "aborttikiintiö", on nimittäin todella järkyttävää, että jotkut ihmiset käyttävät aborttia "ehkäisykeinona" kun samaan aikaan ihmiset jonottavat hedelmöityshoitoihin..

muuten olen kyllä sitä mieltä, että jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus omasta kehostaan (ja elämästään) ja tuo 12 viikkoa on mielestäni ihan sopiva raja raskauden keskeyttämiselle. (vaikka käsittääkseni sen tämänkin jälkeen saa liian helposti..)

itselle tehty nolla aborttia, nyt ensimmäinen raskaus menossa
 
vastaan
Ihan vaan siksi, että jokainen hedelmöittynyt alkio on omanlaisensa geenicoctail, josta kehittyy yksi ainutlaatuinen ihminen ja persoona. Jokainen tarkoituksella tuhottu alkio on yhden ainutkertaisen yksilön tuhoamista. Mikään tuleva lapsi ei korvaa tätä, vaan tämä tuhottu mahdollisuus on iäksi menetetty.

Käytännössä olen kuitenkin läheisteni tukena jos he tarkkaan harkittuaan aborttiin päätyvät. Työntekijänä en kuitenkaan halua olla toimenpiteessä mukana, jossa tuhotaan elämä.
 
En ole vastaan, mutta en puolustakaan. Ehkäisy voi pettää ja myös terveydellisistä syistä joskus abortti on tehtävä. Mutta on niin paljon naisia, jotka eivät yksinkertaisesti välitä ehkäisystä ovat tehneet abortin useita kertoja.
 
Sekä että, vähän kakspiippunen juttu. Mutta hyväksyn, koska aina ei kaikilla voi olla asiat tms siinä kunnossa että voisi lapsen siihen pyöräyttää.
Ja lapsen kun olisi aina paras omien vanhempiensa kanssa, ei huostaanotettuna tahi muuta. Itse en ole aborttia koskaan tehnyt, enkä usko että pystyisinkään, mutta tunnen monia jotka syystä tai toisesta ovat sen vaihtoehdon valinneet ja se on heillä ollut oikea ratkaisu.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:
Just tota oon miettinyt itsekin, että mitä ne vastustajat sanoo siihen, että jos abortti kielletään, joku joutuu synnyttämään väkisin, vaikka ei halua. Ja mitä niille lapsille sitten tapahtuisi??
Eihän heitä kiinnosta lapsien elämänlaatu, vain se että naisen on synnytettävä kun on itsensä raskaaksi saattanut. Syntinen piruparka.
Jonkinlaista vihaa naisia kohtaan tuntuu olevan.
Johan maailma pursuaa jo nyt unohdettuja lapsia, mutta ei näillä abortinvastustajilla tunnu riittävän mitään mielenkiintoa lapsia kohtaan.
Pääasia että kurjuus maksimoituu.
 
Miksi usein pahimpia abortinvastustajia ovat miehet?

Tässä lainaus HS:n sivuilta:

Uusi ruotsalaispuolue haluaisi kieltää abortin

Julkaistu: 3.7.2007 11:52

helsingin sanomat

Aborttikiista hajotti Ruotsin kristillisdemokraattisen puolueen rivit viime viikolla. Nyt yksi puolueen voimahahmoista, Per Kronlid, aikoo tukijoineen perustaa uuden puolueen, jonka päämääränä on abortin täydellinen kieltäminen. Asiasta kertoo ruotsalainen kristillinen lehti Dagen.

"Haluamme, että abortti kielletään. Kielto on keino varjella ihmiselämää", Kronlid sanoi Dagenille.

Poikkeuksia kiellosta Kronlidin mukaan ei voi olla, vaan hänen mielestään ihmisten täytyy opetella ottamaan paremmin vastaan suunnittelemattomat lapset.

Dagenin tietojen mukaan Kronlid ja hänen ryhmänsä ilmoittavat puolueen perustamisesta pikapuoliin. Kronlidin mukaan joukkoon kuuluu myös muiden puolueiden jäseniä.
 
Mäkin olen seurannut tota hesarin keskustelua, ja se meni aivan naurettavasti ohi aiheen, niin kuin melkein aina.

Minä haluaisin tietää, mitä abortinvastustajien mielestä sitten tapahtuu, kun ei-toivottu lapsi syntyy? Jihaa, elämä pelastettu! Ja ei muuta? Jokainen pärjätköön omillaan?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Miksi usein pahimpia abortinvastustajia ovat miehet?

Tässä lainaus HS:n sivuilta:

Uusi ruotsalaispuolue haluaisi kieltää abortin

Julkaistu: 3.7.2007 11:52

helsingin sanomat

Aborttikiista hajotti Ruotsin kristillisdemokraattisen puolueen rivit viime viikolla. Nyt yksi puolueen voimahahmoista, Per Kronlid, aikoo tukijoineen perustaa uuden puolueen, jonka päämääränä on abortin täydellinen kieltäminen. Asiasta kertoo ruotsalainen kristillinen lehti Dagen.

"Haluamme, että abortti kielletään. Kielto on keino varjella ihmiselämää", Kronlid sanoi Dagenille.

Poikkeuksia kiellosta Kronlidin mukaan ei voi olla, vaan hänen mielestään ihmisten täytyy opetella ottamaan paremmin vastaan suunnittelemattomat lapset.

Dagenin tietojen mukaan Kronlid ja hänen ryhmänsä ilmoittavat puolueen perustamisesta pikapuoliin. Kronlidin mukaan joukkoon kuuluu myös muiden puolueiden jäseniä.

No, onneksi ei tule koskaan tapahtumaan että abortti kiellettäisiin, varsinkaan Ruotsissa, maailman edistyneimmässä valtiossa. Kyllähän noita hihhuleita piisaa joka maassa.
Keskittyisivät oikeisiin ongelmiin, vaikka lasten ongelmiin. Mutta turha toivo. :headwall:
 
[quote="Lunatic


No, onneksi ei tule koskaan tapahtumaan että abortti kiellettäisiin, varsinkaan Ruotsissa, maailman edistyneimmässä valtiossa. Kyllähän noita hihhuleita piisaa joka maassa.
Keskittyisivät oikeisiin ongelmiin, vaikka lasten ongelmiin. Mutta turha toivo. :headwall:
[/quote]

:/ :/ niinpä.
 
Minulle ihan sama mitä muut tekevät!

Olen joutunut kerran olemaan tilanteessa, jossa itse olimme yrittäneet vauvaa pitkään ja ystävätär aloitti yrittää. Tuli kerrasta raskaaksi ja rv7 teki jo abortin, koska ei ollut kuulemma valmis äidiksi. Siinä sitten karaistuin ja olen ajatellut, että muut eläkööt omaa elämäänsä ja mie omaani.

Niin ja itsehän en aborttia tekisi. (uskonnolliset ja elämänkatsomukselliset syyt)
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Jos olisin ruotsalaisnainen ja abortti kiellettäisiin, lähettäisin varman epätoivotun lapsen tälle Per Kronlidille. Varjelkoon siinä ihmiselämää ja ottakoon vastaan suunnittelemattomat lapset.
eikö pointti ollut siinä, että ihmiset oppivat ottamaan vastuuta teoistaan?!

minun mielestäni jokaisen aborttia suunnittelevan pitäisi saada sellainen oppitunti elämän peruasioista, että varmasti muistaa ehkäistä seuraavalla kerralla paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Jos olisin ruotsalaisnainen ja abortti kiellettäisiin, lähettäisin varman epätoivotun lapsen tälle Per Kronlidille. Varjelkoon siinä ihmiselämää ja ottakoon vastaan suunnittelemattomat lapset.
eikö pointti ollut siinä, että ihmiset oppivat ottamaan vastuuta teoistaan?!

minun mielestäni jokaisen aborttia suunnittelevan pitäisi saada sellainen oppitunti elämän peruasioista, että varmasti muistaa ehkäistä seuraavalla kerralla paremmin.
Kuule, ehkäisykin voi pettää. Pitäisikö kieltää seksi kaikilta niiltä jotka eivät halua lapsia?
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:
Kuule, ehkäisykin voi pettää. Pitäisikö kieltää seksi kaikilta niiltä jotka eivät halua lapsia?
pitäisi :saint: pettäisikö sterilointi + kondomi? tuskin.

aikuiset ihmiset tietävät että teoilla on myös seuraukset.
 
vieras
Pitäisi keskittyä siihen enemmän miten saataisiin abortteja vähennettyä eikä tapella puolesta ja vastaan. Pitäisi vaikkapa koulussa yläasteen 8. ja 9. luokalla ja sitten toisen asteen koulutuksessa olla terveydenhoitajan tarkastus, jossa tarjottaisiin nuorelle pillereitä. Kaikki kun eivä osaa tai kehtaa itse soitella ehkäisyneuvolaan.

Suuri osa aborteista tehdään 20-24 vuotiaille. Pitäisi tehdä jokin selvitys siitä miksi naiset eivät syö pillereitä tai käytä muuta ehkäisyä. Onko tämä joukko sitten se joukko, joille pillerit ei käy ja sitten eivä ole osanneet kysyä muuta ehkäisyä, vaan luotetaan siihen ettei raskaaksi tulla. Tuo ehkäisy olisi niin pirun helppo tapa vähentää abortteja.

Jostain ihme syystä jopa aikuiset naiset luulee ettei eka kerrasta voi tulla raskaaksi. Esim. synnytysten jälkeen moni on kuukausia ilman ehkäisyä, kun luottavat jostain ihme syystä imetyksen tehoon. Koskaan ei tiedä milloin se munasolu irtoaa ja naps! Sitten vain ihmetellään, että miten voi olla mahdollista, että on raskaana. Aaargh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:
Kuule, ehkäisykin voi pettää. Pitäisikö kieltää seksi kaikilta niiltä jotka eivät halua lapsia?
pitäisi :saint: pettäisikö sterilointi + kondomi? tuskin.

aikuiset ihmiset tietävät että teoilla on myös seuraukset.

Niin tietävät, ainakin suurin osa.
Mutta ihmisillä on oikeuksia, siis ihmisoikeuksia, ja abortin vastustajien mielipiteet siitä mitä pitäisi tehdä rikkovat jo ihmisoikeuksia! Esim: naisella on oikeus päättää omasta ruumiistaan, ja jokaisella ihmisellä on oikeus harrastaa seksiä, kunhan se tapahtuu molempien osapuolten omasta tahdosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vastaan[b]:
Ihan vaan siksi, että jokainen hedelmöittynyt alkio on omanlaisensa geenicoctail, josta kehittyy yksi ainutlaatuinen ihminen ja persoona. Jokainen tarkoituksella tuhottu alkio on yhden ainutkertaisen yksilön tuhoamista. Mikään tuleva lapsi ei korvaa tätä, vaan tämä tuhottu mahdollisuus on iäksi menetetty.[/b]

Käytännössä olen kuitenkin läheisteni tukena jos he tarkkaan harkittuaan aborttiin päätyvät. Työntekijänä en kuitenkaan halua olla toimenpiteessä mukana, jossa tuhotaan elämä.
mäkin oon tätä mieltä. mut jos on esim raiskattu tai äärimmäisen huonosti kehittynyt vaikeasti vammainen tms aivoton sikiö ni sais tehä abortin.
 

Yhteistyössä