Keskustellaan provoilla/vastauksilla niihin (ei tosikoille) OFFICIAL!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ma muutin kans tallaiseen paikkaan missa palmut huojuu paan ylla ja tarjoilija tuo drinksuu, meri liplataa bungalovin vieressa ja eksoottiset linnut pitaa seuraa mun puutarhassa. Kylla jokaisen pitais sen verran itseaan ajatella, etta tekee niinkuin itselle on paras. Paivaakaan en oo tata paatostani katunu!
Samaa mieltä yp:n ja kp:n kanssa. 👍
Se on ihan itsestä kiinni mihin ne rahansa sijoittaa. Jos haluu ostaa ne tupakat mieluummin ja käydä niissä baareissa, niin se on ihan fine, se on oma valinta.

Mutta ihan jokaisella on tässä maassa mahdollisuus myös halutessaan laittaa joka kuussa palkasta pikkusumma sivuun, sanotaan nyt ainakin se 500-600e, ei pitäis olla ongelma kellekään. Jos tavoitteet on korkeemmalla, niin en toki väitä vastaan, jos enemmänkin haluaa sijoittaa.

Turha sit tulla tänne itkee, jos tuli tehtyä toisenlaisia valintoja aikanaan.
 
vierailija
En yhtään ihmettele, että vauvalta poistetaan tämmöset luokattoman p*skat ketjut, mitkä verhotaan mukamas huumorin alle. Sais poistaa täältäkin. Huumoria tämä ole nähnytkään.
Voi vauva-parkaa! Jos pskoo "ketjuja" niin ooko kokeillut luumusosettta?
Mitkä vaipat teilä on käytösä? Pitäiskö vaihtaa merkkijä. Jotkut voi puristaa massua liiaksi ja se ei vauvala tunnu kivalta pidemmän pääle.

Joo, oon samaa mieltä että tollasesa tilanteesa on huumori kaukanna. Koittakeehan jaksella sielä!
 
vierailija
Alkuun kerron, että siirryin tänne kaksplus saan (jos joku tunnistaa) vauva palstaa karkuun. Koitin ja sainkin pitkiäkin sekä surullisia keskusteluja otsikon aiheesta tehtyjä. Monta.

Mutta Vauvapalstan moderaattori, ei ymmärtänyt että huumorin kukka on kaunis. Eli jokainen ketju meni poistoon, päätin tulla siis tänne karkuun.

Mutta aloitetaan varsinainen ketju alkuhöpinöiden jälkeen, kerron siis tilanteeni alla.

Eli minulla on seuraava, ikävä tilanne päällä:

Pitäisi tänään pitää nuoren valmistujaisjuhlat meillä. Se vaikuttaa nyt kuitenkin mahdottomalta. Mies on piereskellyt sohvan piloille. Ja syönyt kaikki juhlaruuat, vain salaatti on jäljellä.

Anoppi on pällepäsmäri, joka puuttuu joka helavatan asiaan. Miehen mokat (sohvan pilaaminen, juhlaruokien syöminen) ovat taatusti aihe, joka on sitten minun vikani taatusti päivällä. Suurin osa sukulaisista riitelee keskenään.

Nuori tahtoisi, että koko suku kutsutaan. Eli ketään ei voi tiputtaa poiskaan. Viime sukujuhlissa oli vain mm ruoka sota, kun kaikki olivat paikalla... Huoh, mitä tekisitte? APUVA? Osaako kukaan auttaa? Neuvoja? Vinkkejä? Ihan mitä vain nyt? En jaksa enää
Kerrothan hyvä ap sitten huomenna miten juhlat sujui?
 
vierailija
Hei apua, meillä on oikea ongelma. Tytär käy armeijaa, meni aliupseeri kouluun juuri. Mies vastusti ylipäätään tytön armeijaan menoa, saati sitä että tytär ilmoitti tekevänsä siellä uran. Joo, tytär meinaa tehdä siellä uran.

Tästä on riidelty. Paljon. Minä olen ollut välissä kun aikuinen mies huutaa kilpaa tyttärensä kanssa, että tytär nolaa hänet. Ja vaikka mitä, sairasta että mies kadehtii tytärtään noin. Viime aikoina tilanne jo lieveni, mies puhui jopa inttijuttuja tytön kanssa.

Huokaisin helpotuksesta. Samoin koko suku ja jopa anoppi. Tytön takia, ajateltiin että ehkä se siitä miehen kriisi on ohi. Ja tyttö viihtyy. No, nyt sitten mies sai kautta rantain kuulla, että tytöllä on ollut muutama poikaystävä. Helvetti repesi, mies huusi tyttöä mm kenttä **********.

Olen sanaton. Huomenna äitini syntymäpäivä, pitäisi saada tyttö tulemaan sinne kun lomat ja mies myös. Mitä teen, olen ihan puhki kun mies käyttäytyy tytärtä lapsellisemmin. Oikeasti, olen tosissani. Osaako kukaan auttaa, mitä vaan ny?
 
vierailija
En kommentoi.
Minä kommentoin, lällällää.

Ensinnäkin sanon, että nykyinen inflaatio johtuu vain ja ainoastaan siitä, että sohvia ostetaan. Se laskee rahan arvoa ja nostaa huonekalujen (sohvien, tms.) hintoja. Eliitti, joka ohjaa meitä kaikkia geenimuuntelee papuja (niitä pitkiä vihreitä) pierettämään erityisen paljon. Kyseessö on juoni jolla huonekalufirmat rikastuu ja välittää rahaa eliitille. Geeni muuntelusta sanotaan että papuja tulee enemmän mutta tähän sanon että höpö höpö.

Toinen kannan otto tähän on että kannattaa kommentoida.
 
vierailija
Hei apua, meillä on oikea ongelma. Tytär käy armeijaa, meni aliupseeri kouluun juuri. Mies vastusti ylipäätään tytön armeijaan menoa, saati sitä että tytär ilmoitti tekevänsä siellä uran. Joo, tytär meinaa tehdä siellä uran.

Tästä on riidelty. Paljon. Minä olen ollut välissä kun aikuinen mies huutaa kilpaa tyttärensä kanssa, että tytär nolaa hänet. Ja vaikka mitä, sairasta että mies kadehtii tytärtään noin. Viime aikoina tilanne jo lieveni, mies puhui jopa inttijuttuja tytön kanssa.

Huokaisin helpotuksesta. Samoin koko suku ja jopa anoppi. Tytön takia, ajateltiin että ehkä se siitä miehen kriisi on ohi. Ja tyttö viihtyy. No, nyt sitten mies sai kautta rantain kuulla, että tytöllä on ollut muutama poikaystävä. Helvetti repesi, mies huusi tyttöä mm kenttä **********.

Olen sanaton. Huomenna äitini syntymäpäivä, pitäisi saada tyttö tulemaan sinne kun lomat ja mies myös. Mitä teen, olen ihan puhki kun mies käyttäytyy tytärtä lapsellisemmin. Oikeasti, olen tosissani. Osaako kukaan auttaa, mitä vaan ny?

Sanon vaan, että suku on pahin 🙄
 
vierailija
Mies tanssi eilen häissämme häävalssin naapurin Pirkon kanssa, minua pyysi tanssimaan isäni kanssa. Siis ensimmäinen tanssi, kun Morsiuspari yleensä avaa tanssin. Tämä oli miehen toive, hääpäivänä oli outo ja yöllä auttoi naapurin Pekkaa eli Pirkon miestä jossain hätätilanteessa. Häävieraat soitelleet tänään, jutut sellaisia että olen alkanut epäillä. Ja itkeä. Mielipiteitä, onko aihetta huoleen?
 
vierailija
Voikohan miehen jättää viikonlopuksi mökille veljensä kanssa kahdestaan, jos lähdemme kälyn kanssa reissuun? Miehet ovat iältän 53-55 vuotiaita, olisimme poissa kaksi yötä. Onnistuuko mitenkään, vai pitääkö hommata anoppi tai joku vahtimaan miehiä? Olen epävarma siitä, että mitä ehkä keksivät. Onko kellään kokemusta, pärjäävätkö tuon ikäiset miehet jo yksin noissa olosuhteissa 2 yötä? Vai onko jo pelkkä idea susi jo syntyessään?
 
vierailija
Samaa mieltä yp:n ja kp:n kanssa.
Se on ihan itsestä kiinni mihin ne rahansa sijoittaa. Jos haluu ostaa ne tupakat mieluummin ja käydä niissä baareissa, niin se on ihan fine, se on oma valinta.

Mutta ihan jokaisella on tässä maassa mahdollisuus myös halutessaan laittaa joka kuussa palkasta pikkusumma sivuun, sanotaan nyt ainakin se 500-600e, ei pitäis olla ongelma kellekään. Jos tavoitteet on korkeemmalla, niin en toki väitä vastaan, jos enemmänkin haluaa sijoittaa.

Turha sit tulla tänne itkee, jos tuli tehtyä toisenlaisia valintoja aikanaan.
Mutta, mutta siis mutta mitä siis...

Ohiksena, pakko tunnustaa että olen köyhä.

Jo 20 euroa on minulle iso raha, miten minä muka säästän 500 - 600 euroa kuussa?

Onko tämä köyhille kuittailua?

Tuli paha mieli, oletko kokoomuksen kannattaja tai jotain?
 
vierailija
Hei apua, meillä on oikea ongelma. Tytär käy armeijaa, meni aliupseeri kouluun juuri. Mies vastusti ylipäätään tytön armeijaan menoa, saati sitä että tytär ilmoitti tekevänsä siellä uran. Joo, tytär meinaa tehdä siellä uran.

Tästä on riidelty. Paljon. Minä olen ollut välissä kun aikuinen mies huutaa kilpaa tyttärensä kanssa, että tytär nolaa hänet. Ja vaikka mitä, sairasta että mies kadehtii tytärtään noin. Viime aikoina tilanne jo lieveni, mies puhui jopa inttijuttuja tytön kanssa.

Huokaisin helpotuksesta. Samoin koko suku ja jopa anoppi. Tytön takia, ajateltiin että ehkä se siitä miehen kriisi on ohi. Ja tyttö viihtyy. No, nyt sitten mies sai kautta rantain kuulla, että tytöllä on ollut muutama poikaystävä. Helvetti repesi, mies huusi tyttöä mm kenttä **********.

Olen sanaton. Huomenna äitini syntymäpäivä, pitäisi saada tyttö tulemaan sinne kun lomat ja mies myös. Mitä teen, olen ihan puhki kun mies käyttäytyy tytärtä lapsellisemmin. Oikeasti, olen tosissani. Osaako kukaan auttaa, mitä vaan ny?
Mikä on miehen sotilasarvo, vai menikö edes armeijaa kokonaan läpi? Miehellä selkeästi menee tunteisiin nyt, eli tyttö taisi onnistua isäänsä paremmin? Pakotat miehen tietenkin pyytämään anteeksi, anopille voi miehen lähettää kasvamaan myös hetkeksi. Jos ei toimi, jätä se sika. Oliko riittävän selkeä vastaus = eli älä katso enää tuota vauvaa, miestä siis jos ei opi käyttäytymään. Ja mistä te muuten löydätte näitä helmiä, huoh. Oliko joku muu, joka kaipaa neuvoa? Seuraava.
 
vierailija
Voikohan miehen jättää viikonlopuksi mökille veljensä kanssa kahdestaan, jos lähdemme kälyn kanssa reissuun? Miehet ovat iältän 53-55 vuotiaita, olisimme poissa kaksi yötä. Onnistuuko mitenkään, vai pitääkö hommata anoppi tai joku vahtimaan miehiä? Olen epävarma siitä, että mitä ehkä keksivät. Onko kellään kokemusta, pärjäävätkö tuon ikäiset miehet jo yksin noissa olosuhteissa 2 yötä? Vai onko jo pelkkä idea susi jo syntyessään?
En kyllä ihan luottais vielä tuon ikäisten pärjäämiseen kahdestaan, jos kuitenkin ovat vieläpä mökillä! Kotona voisi ehkä juuri ja juuri toimia. Mutta tuolla vieraammassa ympäristössä on paljon enemmän vaaran paikkoja. Ja pystyykö se anoppikaan ehkäpä huonoilla jaloillaan enää kahta miestä siellä metsässä vahtimaan. Yhdessäkin oli ehkä jo tekemistä...

Aika paha tilanne teillä kyllä. Toisaalta sulle olis tärkeää päästä vähän tuulettumaan välillä, mutta sitten toisaalta... Ymmärrän sun huolen. Siellä mökillä on varmasti ranta lähellä, ehkä jyrkkiä rinteitäkin, kallioita joilla voi olla muurahaisia, karaokebaari mökkimopon ajomatkan päässä - eikä voi tietää mitä kaljapäissään keksisivät. Saunassakin voi makkarat kärähtää pahemman kerran.

Ehkä viiden vuoden kuluttua tuo vois onnistua. Ja minä kyllä ottaisin reilusti nuoremman vahdin sinne, sellaisen ketterän ja valppaan. Joka ei sit tuijottele kännykkää koko ajan niin että miehet ehtivät sillä välin saunalautalla vaikka ihan järvenselälle asti, ihan kahdestaan onnettomat.

Ehkä parempi että kälyn kanssa vietätte toistaiseks vielä kahdestaan saunaillan kotosalla ja laitatte miehet sillä aikaa sinne anopeilleen. Tää ois mun mielipide.
 
vierailija
Ap täällä, minulta kysyttiin jossain vaiheessa täällä miten juhlat menivät. Antakaa kun kerron, päin persettähän ne menivät:

Ensinäkin anoppi syytti minua siitä, kun mies oli rohmunnut ruuat. Tarjolla oli vain salaattia, sekä paniikissa kaupasta haettuja eineksiä. Mikään ravintola tai pitopalvelu ei lähtenyt niin nopealla aikataululla tekemään juhlaruokia. Mies rohmusi kaikki einekset myös mitä käsiinsä sai.

Tämä ei ollut kuitenkaan lähellekään se pohja. Juttu jatkuu surullisena tarinana. Anoppi sai hhsteerisen kohtauksen, kun huomasi perseemme haisevan sohvalta :(
Eikun siis sohvan haisevan perseeltä. Koitin selittää, että vika on miehen, arvatkaa uskottiinko minua? Tottakai naapurin Pertti kuvasi kaiken. Nuori itki, mies vaan söi, anoppi huusi niin että naapuristo raikui.

Tässä vaiheessa romahdin. Heitin anoppia kahvikupilla. Hysteerinen nuori aloitti ruoka sodan, kun heitti sen saakelin salaattikulho sisällön minua ja muita sukulaisia päin. Siitähän se alkoi, sota. Naapurit soittivat lopulta yli 5 helvetillisen tunnin jälkeen poliisit. Poliisi kutsui karhuryhmän ja lopiöulta armeijan apuun. Se helvetti loppui yöllä.

Nyt tilanne on se, että koko suku sotii. Naapurit pitävät meitä hulluina. Naapurin Pertti julkaisi videon sukumme ruokqsodasta iltalehtiin. Skandaali otsikoita pelkään. Anoppi ja minä vihaamme toisiamme, mies on sika ja nuori itkee. Minä en jaksa. Neuvoja APUJA, vinkkejä, ihan mitä vain nyt? Olen aivan loppu, en jaksa, auttakaa:(
 
vierailija
En kyllä ihan luottais vielä tuon ikäisten pärjäämiseen kahdestaan, jos kuitenkin ovat vieläpä mökillä! Kotona voisi ehkä juuri ja juuri toimia. Mutta tuolla vieraammassa ympäristössä on paljon enemmän vaaran paikkoja. Ja pystyykö se anoppikaan ehkäpä huonoilla jaloillaan enää kahta miestä siellä metsässä vahtimaan. Yhdessäkin oli ehkä jo tekemistä...

Aika paha tilanne teillä kyllä. Toisaalta sulle olis tärkeää päästä vähän tuulettumaan välillä, mutta sitten toisaalta... Ymmärrän sun huolen. Siellä mökillä on varmasti ranta lähellä, ehkä jyrkkiä rinteitäkin, kallioita joilla voi olla muurahaisia, karaokebaari mökkimopon ajomatkan päässä - eikä voi tietää mitä kaljapäissään keksisivät. Saunassakin voi makkarat kärähtää pahemman kerran.

Ehkä viiden vuoden kuluttua tuo vois onnistua. Ja minä kyllä ottaisin reilusti nuoremman vahdin sinne, sellaisen ketterän ja valppaan. Joka ei sit tuijottele kännykkää koko ajan niin että miehet ehtivät sillä välin saunalautalla vaikka ihan järvenselälle asti, ihan kahdestaan onnettomat.

Ehkä parempi että kälyn kanssa vietätte toistaiseks vielä kahdestaan saunaillan kotosalla ja laitatte miehet sillä aikaa sinne anopeilleen. Tää ois mun mielipide.
Joo en minä kans vielä tuon ikäisiä laittais missään tapauksessa kahdestaan. Sitten vasta kun eivät enää osaa kävellä.
 
vierailija
Ap täällä, minulta kysyttiin jossain vaiheessa täällä miten juhlat menivät. Antakaa kun kerron, päin persettähän ne menivät:

Ensinäkin anoppi syytti minua siitä, kun mies oli rohmunnut ruuat. Tarjolla oli vain salaattia, sekä paniikissa kaupasta haettuja eineksiä. Mikään ravintola tai pitopalvelu ei lähtenyt niin nopealla aikataululla tekemään juhlaruokia. Mies rohmusi kaikki einekset myös mitä käsiinsä sai.

Tämä ei ollut kuitenkaan lähellekään se pohja. Juttu jatkuu surullisena tarinana. Anoppi sai hhsteerisen kohtauksen, kun huomasi perseemme haisevan sohvalta
Eikun siis sohvan haisevan perseeltä. Koitin selittää, että vika on miehen, arvatkaa uskottiinko minua? Tottakai naapurin Pertti kuvasi kaiken. Nuori itki, mies vaan söi, anoppi huusi niin että naapuristo raikui.

Tässä vaiheessa romahdin. Heitin anoppia kahvikupilla. Hysteerinen nuori aloitti ruoka sodan, kun heitti sen saakelin salaattikulho sisällön minua ja muita sukulaisia päin. Siitähän se alkoi, sota. Naapurit soittivat lopulta yli 5 helvetillisen tunnin jälkeen poliisit. Poliisi kutsui karhuryhmän ja lopiöulta armeijan apuun. Se helvetti loppui yöllä.

Nyt tilanne on se, että koko suku sotii. Naapurit pitävät meitä hulluina. Naapurin Pertti julkaisi videon sukumme ruokqsodasta iltalehtiin. Skandaali otsikoita pelkään. Anoppi ja minä vihaamme toisiamme, mies on sika ja nuori itkee. Minä en jaksa. Neuvoja APUJA, vinkkejä, ihan mitä vain nyt? Olen aivan loppu, en jaksa, auttakaa
No mutta sehän meni sitte loppujen lopuksi, jos ei nyt ihan nappiin niin aika hienosti kuitenkin. Koitat vaan ajatella nyt vähän positiivisesti. Tulipahan työllistettyä kotimaista! Karhuryhmää ja armeijaa ja iltalehtiäkin. Ehkä vielä hankitte uuden sohvan?
 
vierailija
Ap täällä, minulta kysyttiin jossain vaiheessa täällä miten juhlat menivät. Antakaa kun kerron, päin persettähän ne menivät:

Ensinäkin anoppi syytti minua siitä, kun mies oli rohmunnut ruuat. Tarjolla oli vain salaattia, sekä paniikissa kaupasta haettuja eineksiä. Mikään ravintola tai pitopalvelu ei lähtenyt niin nopealla aikataululla tekemään juhlaruokia. Mies rohmusi kaikki einekset myös mitä käsiinsä sai.

Tämä ei ollut kuitenkaan lähellekään se pohja. Juttu jatkuu surullisena tarinana. Anoppi sai hhsteerisen kohtauksen, kun huomasi perseemme haisevan sohvalta
Eikun siis sohvan haisevan perseeltä. Koitin selittää, että vika on miehen, arvatkaa uskottiinko minua? Tottakai naapurin Pertti kuvasi kaiken. Nuori itki, mies vaan söi, anoppi huusi niin että naapuristo raikui.

Tässä vaiheessa romahdin. Heitin anoppia kahvikupilla. Hysteerinen nuori aloitti ruoka sodan, kun heitti sen saakelin salaattikulho sisällön minua ja muita sukulaisia päin. Siitähän se alkoi, sota. Naapurit soittivat lopulta yli 5 helvetillisen tunnin jälkeen poliisit. Poliisi kutsui karhuryhmän ja lopiöulta armeijan apuun. Se helvetti loppui yöllä.

Nyt tilanne on se, että koko suku sotii. Naapurit pitävät meitä hulluina. Naapurin Pertti julkaisi videon sukumme ruokqsodasta iltalehtiin. Skandaali otsikoita pelkään. Anoppi ja minä vihaamme toisiamme, mies on sika ja nuori itkee. Minä en jaksa. Neuvoja APUJA, vinkkejä, ihan mitä vain nyt? Olen aivan loppu, en jaksa, auttakaa
No huhhuh kyllä nyt on ihan pimeää tekstiä

Aivan turhan ja typerän ketjun aloitit
 
vierailija
Mies tunnusti kaljapäissään, että pitää siitä näystä ja silmänruuasts, kun käy äijäporukan kanssa saunassa. En ymmärrä nyt yhtään, että mitä ihmettä tuo oli. Ei kukaan osaisi avata asiaa? Jäi vaivaamaan jostain syystä.
 
vierailija
Saakelin naapurin muija pitäisi hiljentää, mikään ei ole toiminut vaikka kaikkea koitettu. Heidän nico-jannicansa- Petteri sä ovat niin paljon parempi kuin kenenkään muun lapset.

Vaihtoivat tyyliin jo vastasyntyneenä vauvana vaippansa itse, peseytyivät itse ja söivät pullosta jonka tekivät itse. Antaen äidin nukkua. Sekä tekivät toki kuulemma äidille pannukakkua ja kahvin, jonka toivat vuoteeseen äidille. Miten tuon naapurin naisen saisi vihdoinkin lopettamaan sen omien lasten ylistyksen?

Ihan itseni, naapuruston sekä kaikkien naapurin muijan tuttujen puolesta kyselen.
 
vierailija
Minä kommentoin, lällällää.

Ensinnäkin sanon, että nykyinen inflaatio johtuu vain ja ainoastaan siitä, että sohvia ostetaan. Se laskee rahan arvoa ja nostaa huonekalujen (sohvien, tms.) hintoja. Eliitti, joka ohjaa meitä kaikkia geenimuuntelee papuja (niitä pitkiä vihreitä) pierettämään erityisen paljon. Kyseessö on juoni jolla huonekalufirmat rikastuu ja välittää rahaa eliitille. Geeni muuntelusta sanotaan että papuja tulee enemmän mutta tähän sanon että höpö höpö.

Toinen kannan otto tähän on että kannattaa kommentoida.
Mutta miten ihmeessä tämä inflaation ongelma, joka johtaa kaikkeen luettele aasi voidaan ratkoa, osaako kukaan sanoa??
Meillä on tänä vuonna ostettu jo 91 sohvaa, mies piereskellyt edelliset piloille.
Mutta juu, olet ttu oikeassa siinä, että sohvien ostostahan tämä inflaatio johtuu.
 
vierailija
Saakelin naapurin muija pitäisi hiljentää, mikään ei ole toiminut vaikka kaikkea koitettu. Heidän nico-jannicansa- Petteri sä ovat niin paljon parempi kuin kenenkään muun lapset.

Vaihtoivat tyyliin jo vastasyntyneenä vauvana vaippansa itse, peseytyivät itse ja söivät pullosta jonka tekivät itse. Antaen äidin nukkua. Sekä tekivät toki kuulemma äidille pannukakkua ja kahvin, jonka toivat vuoteeseen äidille. Miten tuon naapurin naisen saisi vihdoinkin lopettamaan sen omien lasten ylistyksen?

Ihan itseni, naapuruston sekä kaikkien naapurin muijan tuttujen puolesta kyselen.
Onpa hyvin kasvatettuja lapsia, ai että.
Ihan vanhan muorin sydäntä lämmittää, että vieläkin voi tästäkin maasta löytyä kunnon perheitä. Niin sitä pitää, lisää tätä toivoisin kaikille Suomen kansalaisille ihan.
 

Yhteistyössä